Alt fyker i været idag, bortsett fra QEC.

Karl Ewa
QEC 01.02.2018 kl 12:25 4568

Hva har endret seg de siste dagene, bortsett fra dette usmaklige aksjekjøpet til sjefene med enorm rabatt. Vi venter jo på nyheter som, etter sigende fra mange hold, vil sende aksjen opp i astronomiske høyder...Alle vet at det kun er spørsmål om dager, men likevell faller aksjen på en KNALLBLÅ børs, hmmmmmmmmm.
Redigert 20.01.2021 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 13:24 4454

Innlegg av: ak78 (31.01.18 15:41 ), lest 1610 ganger
Ticker: QEC
RE^1: QEC - reguleringene
Det drypper inn med nye forskrifter, reguleringer og vedtak hver uke fra myndighetenes side. Jeg kan, i likhet med andre, ikke se at dette ikke taler til KLAR fordel for utvinning av hydrokarboner i Quebec.

I dag kom:

"Rules of procedure of the Bureau d’audiences publiques sur l'environnement"

Slik jeg tolker denne handler det om hvordan offentlige høringer innen miljødepartementet (BAPE) organiseres, men i praksis; hvordan man helt konkret skal håndtere godkjenning av sosial aksept.

Det som er svært oppløftende med denne, etter min forstand, er at det:

1- helt konkrete formkrav til hva en innsigelse mot igangsetting av fracking skal inneholde.

2 - helt klare tidsfrister (relativt korte etter min personlige mening...som f.eks minimum 21 dager mellom utløp av høring til vedtak).

I tillegg kom det fire vedta om vern av fire stk. naturområder som skal benyttes til rekreasjon og skal vernes:

-Capteuse-de-Rêves Nature Reserve

-Mont-Saint-Bruno Nature Reserve (Secteur Nature-Action Québec / Domaine des Hauts-Bois)

-Ruisseau-Powell Nature Reserve (Secteur Lacasse-Benoit)

-Tortue-Serpentine-de-la-Gatineau Nature

----
Disse områdene ligger ikke i QEC sine områder.
Ting faller på plass. Lavt volum som viser avventende marked. De som vil være med før nyheter foreligger er vel i stor grad inne med andelen de ønsker det med. De som sitter på gjerdet og vil inn direkte etterpå, kommer da. Videre er flertallet av dagens handler gjort i positivt kurs-terreng, og aksjen er i øyeblikket i blått. Så vet ikke hvilket fall du refererer til.
TommyLee
01.02.2018 kl 16:05 4309

Hvis du spoler tilbake til juli 2016 og ser hva aksjekursen var da denne opsjonsavtalen ble inngått, så var det ikke noe kjemperabatt på det tidspunktet.
Redigert 01.02.2018 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Stranger
01.02.2018 kl 20:09 4168

Det er sørgeligt med Karl Ewa at han/hun ikke forstår hvordan disse optioner virker.
Karl Ewa
01.02.2018 kl 21:09 4099

Stranger.
Jeg kan ikke akkurat si dette fyker i taket. kanskje ikke alle var like glede for Benoni og sjefer og venners nye berikelse likevel.
Men du skjønner jo så godt hvordan dette virker, og derfor venter jeg en forklaring.
En annen ting jeg lurer på er, når nå alle dere glupinger er så glade for at opsjonene er innløst ,framkaller ikke det spørsmålet, hvorfor nå ??? rett før raketten skal inn i stratosfæren, he he.
Redigert 02.02.2018 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Karl Ewa
02.02.2018 kl 18:54 3861

Stranger........pinlig taushet er egentlig et svar, og som forventet.
Stranger
02.02.2018 kl 20:55 3790

Karl Ewa
Bruger meget lidt tid på HO, derfor lidt sent svar efter du har redigeret dit spørgsmål kl. 16:32.
Hvad er forkert i at optioner blev indløst. Der har også været mange gange, hvor ledelsen ikke indløst dem. Det er en del af deres lønpakke. Hvis deres arbejde får kursen op, så synes jeg at det er i orden.
F.eks hvis ledelsen får tildelt optioner på mandag som kan indløses om et år til kursen 20kr., så skal de arbejde på at få kursen op over de 20 kr. før det kan betale sig for dem at indløse dem. Og hvis det om et år viser at kursen er 30kr. og de indløser disse optioner til 20kr., vil du synes at det er forkert????
Redigert 02.02.2018 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
Karl Ewa
03.02.2018 kl 10:33 3666

Stranger. Takk for svar.
Nei, det syns jeg ikke. Men det er ikke slik i dette tilfellet. Her har vi et selskap som i nærmere ti år har overlevd på emisjoner. Og stol på meg, det kommer mange flere. Men å bevilge seg goder som fine opsjoner gjør de uten skrupler. En del av lønnen sier du, nei jeg kaller det å tilegne seg en formue på aksjonærenes bekostning.
Stranger
03.02.2018 kl 11:58 3602

Jeg har været i QEC siden 2009 og har været meget uenig i Binnions måde at forvalte emissions-penge på. Jeg i sin tid havde store problemer med at acceptere investeringer i Red Leaf, købt af acres i PH, køb af mange acres jord osv. Disse investeringer tømte kassen uden at QEC kunne vise noget positiv på bundlinje. Enig med dig der. Men nu er produktion begynde at stige, Quebec nærmer sig løsning og Jordan projekt kan blive meget lønsom for QEC. Jeg ser nu meget positiv på QEC og ledelsens arbejde fint med de tre ovennævnte projekter. Der skal penge til f.eks Quebec, Monteny som vi kende i dag. Hvordan det blive løst, igennem emissioner eller salg af assets, ved jeg ikke. Jeg tror inderest ind på 1-2 emissioner mere i QEC inden de kan køre selvstændigt.
Slettet bruker
04.02.2018 kl 19:54 3297

"Det drypper inn med nye forskrifter, reguleringer og vedtak hver uke fra myndighetenes side"

Er det noen som i det hele tatt har tid og er kvalifisert til å sette seg inn i alt sammen.? Dette må være advokatmat for tiår fremover.
Redigert 04.02.2018 kl 21:31 Du må logge inn for å svare