NAS - Første A321LR kommer i slutten 2018
Ganske sikker på at A320 fortsetter å gå til AAA leasingselskapet for å holde en uniform Boeing flåte i de ulike operasjonene.
Men det er ikke helt klart om A321LR går til NAS Long Haul eller leasingselskap.
A321LR kan videreselges med fortjeneste også. Så her er det flere muligheter for god butikk. :-)
http://www.americanmachinist.com/news/first-flight-successful-new-airbus-long-range-jet
Men det er ikke helt klart om A321LR går til NAS Long Haul eller leasingselskap.
A321LR kan videreselges med fortjeneste også. Så her er det flere muligheter for god butikk. :-)
http://www.americanmachinist.com/news/first-flight-successful-new-airbus-long-range-jet
Redigert 19.01.2021 kl 06:26
Du må logge inn for å svare
LR skal i utgangspunktet beholdes mens de resterende 70 leases ut. NAS har tidligere nevnt at de skal bruke LR fra Paris. Det skal også benyttes noe LR i Argentina.
Record
02.02.2018 kl 02:07
6382
Trodde de 12 første var leaset ut til ett Aisiatisk selskap , de måtte ha fly med lavt forbruk for å holde konkurrentene på en armlengdes avstand :-)
Om de selger alle A320Neo flyene ,spekuleres det i potensiell fortjeneste på opptil 30 milliarder :-)
Tenker at de beholder de i AAA , som da alene burde verdsettes til minst dette beløp :-)
Om de selger alle A320Neo flyene ,spekuleres det i potensiell fortjeneste på opptil 30 milliarder :-)
Tenker at de beholder de i AAA , som da alene burde verdsettes til minst dette beløp :-)
Søndre
02.02.2018 kl 12:02
6175
Det er mange som ikke skjønt konseptet NAS, og bestillingen/flykjøpene på 220 fly hos Boing og Airbus.
tickerlover
02.02.2018 kl 13:52
6100
Som sagt, jeg er ikke i tvil om at A320 blir solgt eller leaset videre til god butikk.
Og ikke i tvil om at A321LR kan selges med god fortjeneste siden de er konverterte 2012 A320 bestillinger.
Men har også sett at Bjørn Kjos tenker bruk av A321LR på Long Haul.
I det hele tatt low cost long haul case't spennende når de vil bruke både B787 dreamliner, 737 Max 8 narrow body og A321LR.
Datterselskaper som Level, Joon ++ skal få trøbbel med å henge med på volum her. Og da klarer de ikke å holde kostnadene nede.
Og ikke i tvil om at A321LR kan selges med god fortjeneste siden de er konverterte 2012 A320 bestillinger.
Men har også sett at Bjørn Kjos tenker bruk av A321LR på Long Haul.
I det hele tatt low cost long haul case't spennende når de vil bruke både B787 dreamliner, 737 Max 8 narrow body og A321LR.
Datterselskaper som Level, Joon ++ skal få trøbbel med å henge med på volum her. Og da klarer de ikke å holde kostnadene nede.
Record
02.02.2018 kl 15:56
6031
Magefølelsen sier at det er noe på gang, kanskje rekyl på gang, skal ikke mye til for å trigge den med de forutsetninger som ligger til grunn :-)
Potensialet er enormt :-)
Pen auksjon i dag , Akrobatene strekker seg lengere enn langt for å pleie kursen , kanskje slike som sorros utnytter dette , eller er det bare noen andre som har åpnet øynene :-)
Vi får vel ikke vite det , i overfall ikke via samme kanaler som sørger for at alle de "negative" nyhetene får fete bokstaver på forsidene :-)
God helg ,vel vitende om at lønningene og reiselysten stiger i de fleste landene som det satses stort på i NAS for tiden :-)
Potensialet er enormt :-)
Pen auksjon i dag , Akrobatene strekker seg lengere enn langt for å pleie kursen , kanskje slike som sorros utnytter dette , eller er det bare noen andre som har åpnet øynene :-)
Vi får vel ikke vite det , i overfall ikke via samme kanaler som sørger for at alle de "negative" nyhetene får fete bokstaver på forsidene :-)
God helg ,vel vitende om at lønningene og reiselysten stiger i de fleste landene som det satses stort på i NAS for tiden :-)
Redigert 02.02.2018 kl 17:09
Du må logge inn for å svare
God underholdning i NAS - Det kan ingen nekte for. 119 630 på dagens høyeste gikk i sluttaksjonen :)
Holo
04.02.2018 kl 20:32
5288
Kommer vel ikke før tirsdag:
https://www.norwegian.no/om-oss/selskapet/investor-relations/financial-calendar/
https://www.norwegian.no/om-oss/selskapet/investor-relations/financial-calendar/
Søndre
07.02.2018 kl 11:13
4961
NAS kunne gjort noen enkle grep for å få opp kursen. Selg 10 av de nye flyene å ta en gevinst på kr.3 milliarder, og kjøp eventuelt egne aksjer.
Record
07.02.2018 kl 11:24
4947
Det kunne de nok , men siden de ser at markedet er bort i mot umettelig i etterspørselen etter nye fly vil det nok gi oss mere tilbake på å leie dem ut noen år først :-)
Så lenge de tar markedsandeler på rekord nivå , selv med en slik expansiv vekst er det ikke farlig å låne/ få låne penger i denne fasen , likviditeten er solid i NAS , bare litt lav egenkapital i øyeblikket :-)
Men som du skisserer så kan også dette endres om det skulle vise seg å være behov :-)
Så lenge de tar markedsandeler på rekord nivå , selv med en slik expansiv vekst er det ikke farlig å låne/ få låne penger i denne fasen , likviditeten er solid i NAS , bare litt lav egenkapital i øyeblikket :-)
Men som du skisserer så kan også dette endres om det skulle vise seg å være behov :-)
Record
07.02.2018 kl 11:38
4922
Ja vist , men enn så lenge akkumulerer jeg , greit med lavest mulig pris :-)
De som ikke ser verdien får heller handle SAS eller noe annet , satser på at NAS skal finansiere tidlig pensjon for meg da :-)
Det er jo flere "spesialister " som sier de vil selge den ned til 170 eller lavere , ikke meg i mot å handle ytterligere på de nivåene, så lenge de opprettholder eller helst øker sporten må de jo bare fortsette sitt utsalg for å snitte ned :-)
Ønske situasjon i NAS :-)
De som ikke ser verdien får heller handle SAS eller noe annet , satser på at NAS skal finansiere tidlig pensjon for meg da :-)
Det er jo flere "spesialister " som sier de vil selge den ned til 170 eller lavere , ikke meg i mot å handle ytterligere på de nivåene, så lenge de opprettholder eller helst øker sporten må de jo bare fortsette sitt utsalg for å snitte ned :-)
Ønske situasjon i NAS :-)
Redigert 07.02.2018 kl 11:53
Du må logge inn for å svare