Element strategioppdatering: Utøver ikke CMT opsjon

tuja
ELE 31.03.2019 kl 20:26 3742

Børsmeldinger
20:01 Element strategioppdatering: Utøver ikke CMT opsjon

Newsweb
(OSLO, NORGE, 31. MARS 2019) SOM DEL AV DEN PÅGÅENDE PROSJEKT OG STRATEGIVURDERINGEN HAR STYRET I ELEMENT ASA (ELEMENT) BESLUTTET Å IKKE BENYTTE OPSJONEN TIL Å KJØPE YTTERLIGERE ANDELER I COMPAGNIE MINIERE DE TOUSSIT (CMT). SELSKAPET VIL VIDERE VURDERE Å SELGE DE ANDELENE SELSKAPET EIER PER I DAG. Element annonserte den 13. august 2018 at selskapet hadde signert en opsjonsavtale for erverv av 50% av et Luxembourg fond som indirekte eier en 37% eierpost i CMT, i et joint venture med Auplata. I henhold til opsjonsavtalene ervervet Element 3,97% av andelene i Luxembourg fondet og resterende 46,03% kunne erverves gjennom opsjonsutøvelse. Som del av den pågående prosjekt og strategivurderingen, har styret i Element besluttet at opsjonen ikke skal utøves innen forfall den 30. juni 2019. Styret har videre besluttet at selskapet vil vurdere å selge andelene Element allerede eier. "Element ser fortsatt verdi i CMT, men har besluttet å ikke øke andelen som ville medført betaling på cirka EUR 27 millioner, som er en investering Elements balanse ikke er i stand til å støtte. De andelene vi eier vil forbli våre, men vi vil vurdere å selge dem hvis betingelsene er riktige," sier Cecilie Grue, administrerende direktør i Element. Som en konsekvens av beslutningen om å ikke utøve opsjonen vil selskapet nedskrive den bokførte verdien av opsjonen og realisere et tap på USD 1,1 million i 1 kvartalsrapporten. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Cecilie Grue Administrerende direktør E-post: cg@elementasa.com Thomas Christensen Styreleder E-post: tc@procorp.no Om Element ASA Element er et nytenkende og innovativt prosjektinvesteringsselskap innenfor mineralsektoren. Selskapet jobber kontinuerlig med å skape aksjonærverdi til en lavest mulig risiko. Element har som strategi å identifisere undervurderte prosjekter med kort vei til kontantstrøm, hvor infrastruktur og annet grunnarbeid, i stor grad er gjennomført. Selskapet har særlig fokus knyttet til prosjekter med ny og gjerne banebrytende teknolgi innen sin nisje.
Redigert 20.01.2021 kl 05:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2019 kl 23:27 1496

Dagens melding om CMT og den siste om aksjespleis viser en offensiv ledelse som tar grep om situasjonen.
Og nå starter et spennende Q2 med flere avklaringer. ABO skal ikke føle seg for sikker. Det kan bli klamt i silkeskjerfet.
bamsemums
31.03.2019 kl 23:48 1446


Jeg gjentar -
Hvem i ELE er det som bestemmer at denne nyheten skal komme i dag?
Hvorfor kunne de ikke bestemt dette for en måned siden.
Forskjellen for oss (som har vært med lenge) er 150M ekstra aksjer.
Jeg er ikke misunnelig på dere kortsiktige tradere,
men jeg har svært mørke tanker om hva som foregår i kulissene.
Jeg håper jeg tar like mye feil, som de som håper på at denne skal til himmels i morgen.
Redigert 31.03.2019 kl 23:49 Du må logge inn for å svare
nopetter
01.04.2019 kl 00:03 1415

Kanskje hele børsmeldingen er en aprilsnarr ?
innregistrert
01.04.2019 kl 09:03 1217

For en kjøps mulighet fra start ??
Slettet bruker
01.04.2019 kl 09:11 1183

Rally til 80øre min nå.