REC Analysesjef Anton Berg

polion
REC 01.02.2018 kl 13:11 9540

Vi må vel nesten kunne si at A.B til en viss grad har eid REC-trådene. God peiling på solindustrien, med mange analyser og forklaringer. Det sørgelige er dog at det viser seg at han faktisk har bommet på det aller meste hva gjelder REC som selskap, marked, inkludert også det fundamentale. Det blir bare ytterst pinlig når han nå bla. skylder på oss aksjonærer, aksjonærer som tilsynelatende bare «velger å kaste verdier ut av vinduet».

Er det ikke snart på tide at A.B stikker fingeren litt i jorda? Hva har han selv klart å bidra med, eller forutse som analytiker og REC-rådgiver? Hva har REC som selskap og RECs ledelse klart å prestere? Har selskapet blitt den suksessen som A.B preiket varmt om i mai 2016, da kursen lå på ca. kr. 2,25? Har markedet noen som helst grunn til å "gå av skaftet" når de ser på selskapets status per i dag?

Hittil så har de fleste av A.B.'s innlegg vært av en mer villedende karakter, både for nye og gamle REC-aksjonærer. Treffsikkerheten har vært fraværende, fortrinnsvis bare preik og retorikk uten substans. Og ser vi på de innleggene som A.B. har postet i dag, så er det type krampetrekninger som savner sidestykke.

NEI, dette er rett og slett for dårlig. Vil tro at det fremover muligens kan lønne seg å holde en adskillig lavere profil, og da opprettholde denne helt inntil de fleste forumdeltakerne har glemt mye av vissvasset.
Redigert 20.01.2021 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 13:23 9396

Polion- du virker mindre begavet. Du bør holde deg i DnB sine index fond fremover:-) ikke vurder rec.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
01.02.2018 kl 13:24 9380

Jeg har sagt at dersom dere vil eie 49 % av TianREC må dere kjempe for det. Da må dere være sterke eiere som står i ryggen på selskapet. Det er dere ikke.

Som eiere er majoriteten mest opptatt av å lage snubletråder og sørge for at det blir de dyreste løsningene. Dere er opptatt av å tjene penger på gambling og berg- og dalbane. Videre eier dere ikke kunnskap om selskapet.

Det er overhodet ikke rart at aksjekursen er så svak som den er, og om du husker litt tilbake så var det jeg som presset på for å få den under 1,20, 1,00 og ned mot 0,80!

Det er jeg som først formulerte "cancel-alternativet" og som fikk dere til å tenke på dette. Det var ment som en advarsel om at dere burde begynne å jobbe aksjen oppover igjen om dere ville beholde TianREC. Dere har vært mest opptatt av krona. Jeg har preiket varmt om 0,80!

I dag preiker jeg kursen ned - ikke opp. Jeg minner dere om alt dere selv har sagt negativt om REC.

Faktum er Polion at du ikke bør ha REC-aksjer dersom du ikke er i stand til å eie den. Da bør du selge til en så lav pris som overhodet mulig. Alt du sier i innlegget ditt er argumenter for hvorfor du ikke bør få høyere betalt for dine aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Lollo
01.02.2018 kl 13:25 9363

AB har sagt sin mening og beriket oss med stor kunnskap. Om du har gjort dårlig investeringer, får du ta ansvaret for selv.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
spanjolen
01.02.2018 kl 13:48 9232

Mye snakk her. Får dere tid til å trade da!!!
Ut med alt jeg hadde på 1.145 i snitt:-) inn igjen med mange flere aksjer på snitt 1.04 omtrent.. ja ja. Ikke rik på kroner men på mange aksjer. Hehe
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
01.02.2018 kl 13:53 9183

@spanjol

Vi bør få deg ut på 0,89 da :D
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
spanjolen
01.02.2018 kl 13:59 9149

He He Anton.

Nja, kursen overreagerer noe voldsomt ned nå.
Så veldig gode innganger på disse nivåene. Rec er jo nå priset til konkurs igjen. Så slapp litt av . Kursen skal opp når folk for regnet litt på dette. Self. Dårlig håndverk ang JV avtalen men Rec er ikke konk på grunn av dette. I tillegg er nå rammebetingelsene satt. Letter å vurdere verdien av Rec nå etter Q. Jeg hadde helst sett for meg at Rec hadde daft all stop og gått IT av samarbeidet....
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Bryston
01.02.2018 kl 16:03 8727

Der er nok en del "Trumpetister" inne her så uansett hva AB gjør er han en gud, merkeligt.
I mange år har AB talt veldig varmt om Rec, forklart og penslet ut hva som vil komme og i mange år har han tatt feil.
Hovedindeksen har steget mye men har du kjøpt Rec taper du penger, om du vil tjene må du kunne se inn i fremtiden og trade,
Jeg kan ikke se inn i fremtiden men AB kan...
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
polion
01.02.2018 kl 16:05 8733

Såpass mye useriøst at det bare er så vidt jeg gidder kommentere, men ….. Først av alt, så må jeg poengtere at jeg er REC-aksjonær. Og så tar jeg bare en liten oppklaring i forhold til noen av tåpelighetene som er nevnt ovenfor:

A.B. ref.: «Faktum er Polion at du ikke bør ha REC-aksjer dersom du ikke er i stand til å eie den.»
Fatter ikke hvor man tar slike useriøse tåpeligheter fra. Kan ikke si det vitner om særlig genialitet å dra en sådan konklusjon på et sådan grunnlag.

A.B. ref.: «I dag preiker jeg kursen ned - ikke opp. Jeg minner dere om alt dere selv har sagt negativt om REC.»
Nå vet vi alle at det letteste av alt, det er til enhver tid snu seg og pisse i vindretningen, og dette blir tydeligvis gjort. Eller som det heter; «i stille vær, så har selv værhanen fast karakter».

Green4y ref.: «Du bør holde deg i DnB sine index fond fremover:-) ikke vurder rec.».
Fatter ikke hvor du tar toskeskapen fra, hvorfor dette rådet? Råd basert på hvilket grunnlag? Mine nerver er rimelig gode, og min portefølje inneholder litt av hvert av «spekulativitet», kan bla. nevne PEN, DNO, SEVAN. Lykken har tilfeldigvis stått meg bi på alle de tre nevnte, uten at det dog har noen som helst betydning for denne saken.

A.B.+Green4y: Og hvorfor skal ikke jeg kunne unne meg den luksusen å eie REC-aksjer, og da spesielt siden jeg ikke har en krone i gjeld og hele min aksjeportefølje utelukkende er finansiert med overskuddslikviditet.

Dere vurderer og konkluderer som om dette var tåpenes forum. Eller som det heter; "dere bør ikke drikke på tomt hode".
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
tottentanten
01.02.2018 kl 16:27 8613

Her har det blitt skrevet innlegg på innlegg og atter innlegg,med AB i spissen,om at det var omtrent 100 % sikkert at REC ville eie 49 %.Om noen var så "frekk" å være tvilsom til det så ble de kjeftet huden full her inne .Så viiste det seg til slutt at det ikke var så 100%sikkert likevel.Klandrer ingen for det ,alle kan ta feil,også AB:)
De som virkelig er å klandre er ledelsen i REC som har gjort en så slett jobb.Er det ikke ledelsen sin jobb å få fram verdiene i selskapet.JUM (juks ),som han så treffende ble kalt på et annet forum,gjør jo det stikk motsatte.Hver eneste gang han åpner kjeften så prater han jo selskapet ned .Mener ledelsen nå må ta sin hatt og gå fortest mulig så vi kan få inn en ledelse som vet å få fram verdiene og framsnakke selskapet.Det den nåværende ledelsen har levert er langt fra godt nok.
700 000 k
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 17:11 8421

Jeg oppfatter at AB, i tillegg til å dele sin kunnskap og egne vurderinger, også har sagt at vi må tenke selv. At du ikke har venner på børs.
Så de som har ment at 15% Kina var sannsynlig, og att 1kr da er en passe pris, har da kunnet kjøpe aksjer til denne prisen en rekke ganger de siste årene. Har du kjøpt for dyrt - fordi du trodde på noe annet - så har du feilvurdert og kan takke deg selv - ikke AB.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Blackwhite
01.02.2018 kl 18:09 8197

Ænton mistet sin troverdighet før påsken i fjor. Da bablet han i vei om krig i sør Kina havet som et premiss for å bli kvitt tollbarrierene, og derigjennom få jokket opp kursen. Han gikk på ingen måte av veien for å tenke en verdenskrig for å nå målet om høyere kurs. Da skal man være bra fanatisk. Selv seriøse aktører kødder ikke med slikt. For øvrig skal man være bra sløv for ikke å ha fått med seg risikoen i Rec. Jeg heier på polion, men Ænton skal dog ikke kritiseres for at andre må beskyttes mot seg selv. Rec kommer før eller senere tilbake, med eller uten emisjon. Tar bare litt tid. For egen del sitter jeg fortsatt på gjerdet og venter på inngang ATL.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Aldara
01.02.2018 kl 18:24 8145

Det er flere som idag totalt har mistet min troverdighet!
Jens Møkkamoe er selvsagt en av dem men en til somlyser gjennom på forumet her!
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Blackwhite
01.02.2018 kl 18:29 8121

Huffda, er du også en av dem som er forledet av Ænton, Aldara?
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
01.02.2018 kl 18:32 8108

Verdenskrig for å få høyere REC-kurs?

Hvor sannsynligheten ligger for krig i Asia har ingenting med REC å gjøre.

Jeg driter da i min egen troverdighet. Det er du som er dum nok til å tillegg meg troverdighet. Jeg har aldri bedt om å få det. Jeg ville jo bli overlykkelig om akkurat du syntes jeg hadde stor troverdighet... det ville virkelig gjort dagen min. Troverdighetsprisen på Hegnar. Den har jeg alltid siklet på. Spesielt fra en så smart fyr som deg.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
anderix
01.02.2018 kl 18:36 8094

Helt ærlig så begynner dette å bli patetisk. Ja AB har skrevet litt av hvert de siste årene, mye informativt og nyttig, og en del BS. Men man kan da virkelig ikke skylde på en skribent på HO for sine egne handlinger. Har vært med i REC i mange år, tapt penger noen år og tjent penger flere år, og sitter som sikkert flere her i dag med en ganske stor urealisert minus så langt dette året. Men å skylde på AB eller noen andre skribenter på et forum, blir for dumt!
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Blackwhite
01.02.2018 kl 18:38 8081

Ænton
Oppfatter du at jeg i mitt innlegg ovenfor anser deg som troverdig? I så fall har du forlest deg på et nokså enkelt skriftstykke. Og huff og huff hvis du er like presis i din omtale av Rec. Ha en ellers strålende aften.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
01.02.2018 kl 18:44 8047

@black

Nei, jeg forventer ikke at du har høy nok IQ til å klare å lese hva jeg skriver før du svarer.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 20:12 7875

Så, så barn, kivas inte nu. Det är inte så ... at dagens kurs ras er Anton sin feil. Alle i Rec må klare seg selv :-)

Anton er gull verdt for rec forumet. Mye kompetanse det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 20:56 7747

Ha, jeg kjøper mer i morra - får det nok billig og møter helgen med et smil.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
polion
01.02.2018 kl 20:57 7760

Mitt innledende statement burde da ikke være så vanskelig å forstå. Konstaterer der bare at A.B. har bommet helt og fullt og at troverdigheten er forsvunnet. Det er det vel bare å ta til etterretning. Dette handeler på ingen måte om A.B.s kompetanse innen solindustri, det handler utelukkende om hva som er blitt situasjonen i REC som selskap, og da i forhold til A.B.s tidligee skriverier på forumet.

Det er ingen som føler seg lurt av noen. Her hører jeg gjentagende vissvass om "å skylde på en skribent for sine egne handlinger", "høy nok IQ til å ....", "tenke sjøl" og at A.B driter i sin egen troverdighet. Seriøst, hvorfor er han da på forumet? Barneforum? Yess, det er herved bevist!
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.02.2018 kl 21:17 7704

Billige Rec-aksjer kommer 3 ganger pr. år., så det er bare å være litt tolmodig. De siste 2 årene har jeg (vi) kunnet kjøpe under 1 kr følgende mnd.:
02-16
09-16
11-16
04-17
07-17
10-17
Nå er vi i mnd 02-18, så det passer inn i mønsteret.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Profit
01.02.2018 kl 21:26 7649

Hvor ble det av det billige kina lånet som AB snakket om? :-)

Enig med AB, det dere som har skylda, he he
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
spanjolen
01.02.2018 kl 21:28 7650

Over til noe helt annet. Bitcoin har falt 12 prosent idag og over 30% siste mmd.
Korrelerer som hånd i hanske med Rec.

Det jeg vil frem til er st vi handler i flokk, se på Bitcoin. Steget til himmels på luft, tro, håp og kjærlighet. Måtte ta slutt en gang...

I Rec er det selvpinerne som går i flokk... lenger og lenger ned går vi men det må
Snu en gang ellers er alternativet kroken på døra. 2018’skulle være året der Rec skulle
Høste for arbeidet som er lagt ned på fintune og effektivisere drift og kostnads kontroll. Best i klassen. Bonus var da Selfølgelig JV Kina.

Nå som JV medeierskap er utsatt 3 år så må Rec ha noe annet stort i ermet for å kunne tilføre aksjonærer verdier. Aksje utbytte er nå igjen en gang langt frem i tid.


Nei, pynt bruden (resultatet for 2017) og kom med flotte ord og Power point fremvisninger
Med grafer som peker rett opp.

Så må man sondere etter en strategisk rik onkel som vil ta over Rec som Teknologi!!
(Budkrig mellom Wacker og Kinamann)
Så får vi små aksjonærer være fornøyd om vi får 2 til 3kr aksjen..

Litt uhøytidelig vås en torsdag kveld før fredags rally:-)


Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
polion
05.02.2018 kl 22:01 7137

Konstaterer at A.B. fremdeles er nokså aktiv på trådene. Og når det gjelder den elendige REC-kursen, skyldes det i stor grad på usolidariske aksjonærer og nedtrading. Klart det, for selskapet har jo levert som bare rakkeren den senere tid. Tydeligvis intet i veien med selskapet, dog bortsett fra at A.B. nå foreslår sparking av ledelsen.

Og ellers så ser jeg at A.B. varmt anbefaler "å snitte ned" i disse tider. Og samtidig så er hans uttalelser om hvor billig REC egentlig er, nærmest som garantier å oppfatte. Som REC-aksjonær vil jeg allikevel anbefale forumdeltakerne å overse alle innleggene fra han som i særklasse har bommet mest av alle når det gjelder REC. Tenk heller selv, og tenk samtidig også litt på hvor stor nedside det fortsatt kan være. Her er det definitivt ingen garantier, det var det ei heller i NSG. De som snittet seg kraftig ned i NSG, gjorde i alle fall en skikkelig kule. Nei stopp en halv, de stod igjen ribba helt inn til skinnet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Odi.1
05.02.2018 kl 22:31 7040

håpløst å sammenligne NSG med REC, NSG med stråselskap ,osv.

Når en tar bort JV " gjeld" i REC, som nå er flere år frem i tid, så er Rec nærmest i Null med varelager og cash.
Usikkerheten med skatt og garantien får en ta når det endelige kommer, må en ta en rep emi på dette, er det peanøtters
for brorparten av alle aksjonærene å få ut av verden om dette da blir nødvendig.
TT sier klart og tydlig at rec ikke har ett mål å bli gjeldfri, men ha en sunn balanse.

En får håpe på full drift og gode priser på Butte og Moses Lake. Tross alt 20 000 tonn fabrikker, med full rulle og høy kvalitet.


"Egenkapitalen ble redusert til USD 622,6 millioner (65 prosent egenkapitalandel) per 30. september 2017, sammenlignet med USD 711,4 millioner (68 prosent egenkapitalandel) per 30. juni 2017. Denne nedgangen skyldes hovedsakelig tapet fra total drift av USD 122,0 millioner inkludert avskrivninger knyttet til fjerning av tilskudd på USD 65,7 millioner (totalt avskrivninger USD 85,2 millioner). Se note 10 til disse regnskapene for en mer fullstendig diskusjon. Dette ble kompensert av netto valutagevinster på USD 33,2 millioner inkludert i annen totalresultat "

30.09-17
Varebeholdning : 93,2 usm
Cash 88 usm
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
05.02.2018 kl 22:43 6982

Generelt skal man aldri handle på andres råd.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
skyfritt
05.02.2018 kl 23:07 6932

Ja jeg husker han dansken IOCG som skrev om den unike em teknologien til RGT i 2008, og mange bet på for han skrev brukbart. RGT gikk vel konk like etter
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
polion
05.02.2018 kl 23:28 6883

odi.1, nå skal du ikke hekte deg altfor mye opp i å sammenligne NSG med REC. Eksemplet var bare ment å være et eksempel på at det skal lite til før det kan gå fra vondt til verre.

Og ellers konstaterer jeg at det er flere enn meg som har oppfattet A.B som en litt karakterløs værhane. Kursoppgang og en smule positivitet rundt REC, så er plutselig himmelen helt skyfri og det er ikke måte på potensiale for videre oppgang. Når nedgangen melder seg og negative meldinger tikker inn, da går han noen ganger småsur og preiker aksjen gladelig videre ned. Respekt/troverdighet? Tja, det får andre bedømme.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
sognoksen
05.02.2018 kl 23:30 6868

Rgt vart kjøpt opp for en veldig god pris sån som jeg husker det
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
AntonBerg
06.02.2018 kl 00:41 6775

Om jeg er værhane så er det værhane med karekter.

Jeg er ikke sur. Jeg er kynisk når jeg knuser folk. Det er vinn eller forsvinn. Du får gro litt hår på ballene eller så skviser jeg dem ;)
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Blackwhite
06.02.2018 kl 14:10 6476

Kynisme er en bra egenskap i aksjemarkedet. Men når denne kynismen skal tas i bruk på både "folk og baller" forstår jeg at ting er i ferd med å ta av.
Kanskje han er blitt et "monster"?

Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
polion
06.02.2018 kl 20:24 6161

A.B. 00.45: NEI, karaterstikken var "karakterløs værhane", her må man ikke vri og vrenge på fakta.

Og da kan vi altså konkludere med at det egentlig er kynismen som driver deg her på forumet. Greit nok det, da er det meget lettere for folket å forstå hvorfor den nevnte værhanen har gått på disse helt eventyrlige analysesmellene. Faktisk såpass dårlige fremtidsspådommer at selv den thailandske vaskekoneassistenten hadde klart det bedre.
Redigert 20.01.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare