NAS - Flyr rett ned, under 40 inne?

HP17
NAS 01.04.2019 kl 10:38 7039

NAS er på vei til en skikkelig kræsjlanding?
Ser ut til at "alle" skal selge emisjonsaksjene til kr 33 eller sette en short i NAS.
Få lyspunkter og pessimismen kan fort sende NAS videre rett ned?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
o
01.04.2019 kl 10:51 5928

Bare å komme seg ut. Passasjertall på torsdag blir en skuffelse, og enda værre kan det bli når kjos må frem med et veldig rødt resultat for 1q. Både southwest og TUI har meldt om ekstremt røde tall 1q. Om kjos kommer med en warning om resultat denne uken skal vi nok den mot 33kr

Kan noen komme med en grunn(annen enn jv eller oppkjøp) som skal gjøre at ikke nas skal ned mot 30-tallet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 11:17 5852

Dundrer godt ned, noe hinsides også som denne har fått medfart.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.04.2019 kl 11:29 5743

HP17, jeg erklærer herved at du traff best på emisjonskursen i NAS ;) Kursen sto i ca kr 120 når du kom med gjettingen din og det var svært få som tok noen av oss seriøst, som prøvde å advare HO befolkningen. De tar fortsatt ikke advarslene seriøst, loool. TomW hadde pr igår fortsatt ikke skjønt noe som helst av dette, utrolig nok

"HP17
29.01.2019 kl 16:18
Det er veldig rart at emisjonskursen ikke opplyses om. Vil ikke overraske meg om det er et kynisk spill for å få emisjonskursen lavest mulig?
Ned mot kr 30-40?

TomW
29.01.2019 kl 16:20
Hvorfor tror du Nas ønsker at emikursen skal være så lav som mulig? Det gir ingen mening!"
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
pengex
01.04.2019 kl 11:30 5712

Spørs om denne emien var verdens smarteste løsning.
Spytte penger inn i ett tapende selskap.
JF stilte vel bare som låne-garantist og og aksjekjøp dersom emien ikke ble fulltegnet..
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
TomW
01.04.2019 kl 11:43 5649

Hehe, en tøffing du Frodon :)

Som du ser så er det vel et spørsmålstegn der? Altså jeg ønsker å høre hans mening om hvorfor han trodde emikursen skulle settes lavt.

Det er nok av folk her inne som kaster rundt seg med spådommer uten å ha noe som helst backing bak disse, deriblant deg selv :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.04.2019 kl 11:54 5584

Det er du som hausset NAS og prøvde å lure små investorer inn i dette tapssluket, men du skjønte ikke engang at emisjonskursen skulle bli lav. Det skjønte du ikke igår heller. Dette er så enkelt å forklare, men du evner ikke å skjønne enkle ting. NAS måtte sette emisjonskursen lav for å få inn pengene raskt for å ikke komme i brudd med lånebetingelsene. Det er krise i selskapet, men det har du fortsatt ikke skjønt?

Hva mener du med at jeg ikke har backing for spådommene mine? Du sitter jo å juger på deg at du er noen små kroner i minus i NAS. Har du tatt tapene allerede da? Eller du hadde kanskje ikke mer enn et par tusen kroner investert i NAS i hele tatt...?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
minsin
01.04.2019 kl 11:56 5550

Fin tid å kjøpe seg inn på.

Mye er bra i norwegian , nå er det fokus på kun det negative...
Oppkjøps spøkelset kommer til og henge over Norwegian , det var interesser rundt 200 kr...det er neppe færre "kjøpere" på banen nå.. .
Tviler ikke på at det kommer ei positiv flagg melding de nærmeste ukene
siden Norw har ledig kapasitet på dreamlinere , vil det nok ikke bli så stor effekt på .økonomien som markedet forventer... 2-3 mrd i tap gr 737n max. tviler jeg sterkt på .I såfall vill Boeing være konkurs før sommeren . erstatnings krav vil knekke Boeing.Tror nok at ting går seg til ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 12:07 5489


40 Kr the price now for Norwegian? No way I reduce my oil shares to buy more ... This is crazy !!!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.04.2019 kl 12:22 5421

Har du ikke fått med deg at kjøperne har trukket seg unna da NAS går med store underskudd?

Meldingen du burde vente på er formalisering av intensjonsavtale med partner for å ta vare på alle de bestilte flyene som NAS ikke vil bruke selv i fremtiden. Det kan løsne litt på de enorme økonomiske utfordringene selskapet har nå og kanskje de kan få leieinntekter på flyene de ikke skal bruke selv

Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
41,52 -2,48(-5,64 %)
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 12:25 5397

Hvilken nyhetsartikkel vil Hegnar komme med mon tro. Sissener mener NAS fortsatt er uinvesterbar aksje eller Sissener bruker fallet til å laste opp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 12:25 5381

Since Friday, much interest has been shown in this action! The price is extremely low because of an isolated problem of its provider which is going to be indenisize through the insurance companies ... Boeing is not anything, Boeing comes out of the quagmire in a very short time! Summer is arriving and Norwegian will not be able to cope with flights but the new and profitable destinations to South America! It's crazy to sell now, although for me it was a blessing to acquire this company at a gift price ....
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
abbos
01.04.2019 kl 12:28 5554

Med så dystre utsikter er det utrolig at kursen er over 40 ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
01.04.2019 kl 12:30 5535

Det var vel få som trodde at kursen skulle ned til 41 tallet..brytes 40 så er det en ny frykt. Når vi tar med tegningsrettene så er kursen langt under emisjonskursen..?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
TomW
01.04.2019 kl 12:34 5507

Fin type du Frodon. For står at du har litt mye frustrasjon du ønsker å få utløp etter kommentarfeltet på nettavisen ble fjernet. Jeg har utfordret deg til dette før, men kan gi det er forsøk igjen. Finn en kommentar fra meg hvor jeg har som intensjon å lure noen inn i aksjen. Du evnet det ikke den gang og gjør det nok ikke stort bedre denne gangen.

For i motsetning til deg vet jeg at det ikke går å manipulere en kursen ved å uttale seg på HF. Jeg er her for å diskutere case og gjør gladelig dette selv om vi ikke måtte være enig. Men i møte med slike som deg så blir det vanskelig. Du har en agenda og den er å enten spre mest mulig gørr eller være overdrevent positiv. Du og Tigeren er ganske like der kanskje?

Konsensus for emikursen var vesentlig høyere enn 33 som vi endte på og emisjonen hadde blitt like full om den hadde blitt satt til 66. Det er vel heller garantistene som styrte denne fastsettelsen . Jeg er fullstendig klar over utfordringene til Nas.

Juger om tap? Jeg sa jeg lever godt med det urealiserte tapet jeg har. Ser ikke helt hvordan dette blir jug. Anbefaler deg å heller holde deg til sak og ikke henge deg som mye opp i andres posisjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
TomW
01.04.2019 kl 12:36 5495

Har du belegg for denne "Har du ikke fått med deg at kjøperne har trukket seg unna da NAS går med store underskudd?" Er det derfor IAG trakk seg?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.04.2019 kl 12:48 5419

Du skjønner svært lite og det er hovedgrunnen til at du taper så mye penger på børsen. Du sitter å tror at emisjonen hadde blitt fulltegnet på kr 66, hvorfor i helvete tror du emisjonskursen ble satt på kr 33 da? Din forståelse av børsen er tragisk, det er derfor du missforstår mine innlegg. Og ja, du juger mye, klarer ikke å gjengi hva du selv skriver på forumet engang. Hvor mye er "noen kroner"? Kr 100.000?

TomW
I går kl 21:30
Jeg lever veldig godt med noen kroner i urealiserte tap :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.04.2019 kl 12:51 5397

Ja, har ikke du fått med deg at det ikke har kommet noen bud og at det ikke er noen samtaler med ledelsen til NAS om oppkjøp nå? Selvfølgelig er det derfor IAG trakk seg. Hvorfor tror du de trakk seg? Pga Brexit? Hahahaah, jeg skjønner bedre og bedre hvorfor det er så enkelt å tjene penger på NAS aksjen, det sitter investorer med aksjer som ikke skjønner enkle ting ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Tool
01.04.2019 kl 12:57 5361

Ganske utrolig å se at folk fortsatt kaster penger inn i dette plukk råtne rottereiret.
Har ikke akkurat manglet på advarsler underveis, så står nok mest på viljen.
Har dømt denne aksjen ned i årevis, av akkurat samme grunner som markedet endelig nå har oppfattet. NAS har ingen fremtid med denne strukturen, dessverre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.04.2019 kl 13:08 5319

"Frodon
05.03.2019 kl 22:47
Sannhetene om hvorfor Norwegian ikke ble kjøpt opp, kommer frem, akkurat slik mange av oss fortalte var den mest sannsynlige sannheten:

"– Utfordringen er imidlertid å ha en genuin lavkostnadsbase gjennom hele driften – inkludert fly, besetning, produkt og lufthavn – slik at du kan drive lønnsomt.

– Så langt har ikke Norwegian klart å bevise det, skriver Walsh.

IAG og Norwegian gjorde noen fremskritt i oppkjøpssamtalene, men likevel konkluderte IAG med at de ikke ville legge inn et bud"

https://aksjelive.e24.no/article/0EMGPA

--------------------

Walsh om Norwegian: Har ikke vist lønnsomhet
05.03.2019 · Eivind Bøe
IAG-sjef Willie Walsh forklarer i selskapets årsrapport hvorfor de droppet planene om å kjøpe Norwegian.
– Vi har fulgt nøye med på flyselskapet i det siste, og var først nysgjerrig på om de klarte å få lavkostnad og langdistanse til å fungere fra forbrukerens synspunkt, skriver Walsh i aksjonærbrevet som er en del av rapporten.
Walsh sier de ble positivt overrasket over Norwegians suksess, noe som ga dem grunn til å tro på en lavprissatsing.
– Utfordringen er imidlertid å ha en genuin lavkostnadsbase gjennom hele driften – inkludert fly, besetning, produkt og lufthavn – slik at du kan drive lønnsomt.
– Så langt har ikke Norwegian klart å bevise det, skriver Walsh.
IAG og Norwegian gjorde noen fremskritt i oppkjøpssamtalene, men likevel konkluderte IAG med at de ikke ville legge inn et bud.
Walsh ønsker Norwegian lykke til. Han peker på at selskapet har en klar utfordring i det å styrke balansen og generere mer kontanter.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
TomW
01.04.2019 kl 15:42 5128

Nei kan det tenkes at det har vært fra garantistene kanskje? Og ja jeg tror at emisjonen hadde like fint blitt fulltegnet ved en emi kurs på 66 kr. For en aksjonær som ønsket å forsvare eierandelen sin var det uvesentlig om emikursen var 33 eller 66. Vedkommende måtte ut med nøyaktig den samme beløpet.

Ja ok, jeg lyver mye hvis din definisjon på løgn er at vedkommende ikke uttaler seg i kr og ører på et anonymt forum :)


Jada har fått med meg det skjønner du, men i motsetning til deg så sitter ikke jeg på innside informasjon slik at jeg kan slå fast hva som var grunnlaget for at de ikke ble enige. Nas gikk vel med underskudd når IAG først kom på banen også. Det er vel ikke utenkelig at bransjen forstår at det er vanskelig å tjene penger med en slik vekst Nas har.Kommentaren til WW rundt low cost long haul er jo noen selvmotsigende med tanke på at de selv har startet et selskap for dette. Tilsvarende har Lufthansa og flere andre store.

Men tok du utfordringen om å finne noen hause innlegg fra meg eller?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.04.2019 kl 15:51 5060

Det er ingen vits å bruke tid og energi på deg, da du ikke engang forsto innlegget med linker og all informasjonen over. Ja, du både juger og sprer feil informasjon og det har du gjort siden jeg begynte å skrive på NAS trådene. Da sto kursen i kr 140, nå står den i kr 40 (jada, kursen kan ikke sammenlignes direkte, siden dere NAS`ere har kastet inn mye mer penger som nå også er tapt). Lykke til med tapene dine videre i NAS, da har jeg kastet bort altfor mye tid på deg allerede

Kurs i NAS (Norwegian Air Shuttle) på Oslo Børs
Siste Endring Endr% Kjøper Selger Åpning Høy Lav Forrige Volum Verdi Handler
40.20 -3.80 -8.64% 40.21 40.27 44.30 44.30 40.15 44.00 3 081 157 129 162 572 6 237
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
TomW
01.04.2019 kl 16:05 4988

Som jeg skulle sagt det selv. Du har null interesse i å diskutere case. Du har satt deg et mål og tror at dine kommentarer her på HF vil påvirke kursen i ditt favør. Heldigvis så er det ikke slik børsen fungerer, men lykke til med shorten din :)

"Ja, du både juger og sprer feil informasjon og det har du gjort siden jeg begynte å skrive på NAS trådene."

- Igjen vis meg et innlegg hvor dette er tilfelle, utover at jeg ikke har fortalt deg hvor stort mitt urealiserte tap i Nas måtte være for det har du ingenting med
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
tickerlover
01.04.2019 kl 16:23 4901

TomW,
Vi er kraftig i mindretall når det gjelder å gå inn i caset og se underliggende verdier og muligheter på lengre sikt.
Jeg setter pris på dine innspill og noen få andres.

Men nå er flesteparten så kraftig påvirket av egen agenda og så kortsiktig at de skriver hva som helst.
Det er bortkastet å snakke konkurransefordeler, verdier og selskapsstrategier med kortsiktige shortere og daytradere.
Forumet er 95% bortkastet tid nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 16:35 4840

Aaah.. Der kom den! heheh
Salgsvinklingen hadde jeg nesten glemt. Men uansett, skjønte det kom til å komme noe med tryne hans på ila. dagen ja.

https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/jan-petter-sissener-tror-norwegian-selges-i-aar/24593866
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
TomW
01.04.2019 kl 17:35 4732

Godt poeng tickerlover,

Det er vel bare slik det blir når det er anonyme forum dessverre.Rart med det, men man møter sjelden på disse folkene når det stilles litt krav til åpenhet rundt profilene :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
abbos
01.04.2019 kl 17:41 4698

Den må jo bryte 40 for at den skal kunne nå target 20 ?
Sikkert mange krumspring ned og opp og ned underveis ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
El Gordo..
01.04.2019 kl 17:57 4644

Sammfunnsrefser og grinepetter Hegnar (som alltid henger ut alt og alle med unntak av seg og sitt...!) Med nye vennetjeneste til Sissner...nesten ufattelig at det er lovlig..!? Snart har Sissner solgt og kansje satt en short...Da blir nok overskriften...NAS SNART KONKURS...!...og slik går nå dagene....Hegnar media må vel være norges mest useriøse aktør..?...Finnes det ingen krav til presse og etikk...???
Mvh.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Blockerboys
01.04.2019 kl 18:06 4602

Totalt uspiselig denne Trygve Hegnar. Maken til cocky type.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
netrom84
01.04.2019 kl 19:37 4421

Frodon: Ta deg en bolle. TomW er veldig saklig og er ikke en som hauser aksjer her. At han er positiv til NAS som aksje er da helt legitimt og det handler ikke om løgner.

Personlig har jeg vært langt mer skeptisk til NAS enn TomW, men det er sjeldent svart/hvitt når det gjelder aksjemarkedet. Norwegian er et caze som kan gå meget bra om de får ordning på driften. Så blir det mer et spørsmål hva man trur om fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 19:44 4388

Jepp, verden vil bedras, ingen som helst tvil om det.

Det er plukkråttent fra ende til annen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
skerptiker
01.04.2019 kl 20:27 4281

Ikke glem at NAS tjener godt med penger på sin drivstoff-hedge - opp mot NOK 2 milliarder? Det som skjer i NAS er styrt galskap. Nå kommer nok kjøperne av hele selskapet snart på banen. Da kan oppgangen bli heftig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 21:03 4167

Er vi virkelig på vei ned mot 30 tallet og evnt 20??? Dette er sykt og gjør vondt..
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
01.04.2019 kl 22:10 4011

Netrom84, er du samme person som TomW, eller bruker dere det samme uttrykket som gikk ut på dato på 90 tallet? (ref ta deg en bolle).

Jeg har vært positiv til NAS veldig lenge og har brukt flyselskapet mye. Jeg ble skeptisk til selskapet når de måtte ut i emisjon ifjor. Men når de satt ut en emisjon uten emisjonskurs i år, skrek det krise stemning fra ledelsen. Da var det en gruppe folk på HO som ikke likte at jeg skrev noe negativt om NAS og når jeg begynte å se på hva de skrev, var det mye ubegrunnet haussing. Jeg hadde ingen investeringer i NAS og har forsøkt å få frem en annen side av hva som skjer rundt NAS. TomW var en av disse hausserne og det ble raskt tydelig hva han sin agenda var. Jeg gikk ikke short i NAS før etter emisjonsaksjene var ute i markedet, så TomW vet godt at jeg har vært negativ til NAS og han lenge før jeg gikk short i aksjen. Han prøver bare nå å innbille lesere på HO at investeringen min er grunnen til "krangelen" vår. Gang på gang ber han meg om å dokumentere ting og når bruker tiden min på å gjøre det, later han som om det ikke er dokumentert.

NAS kan da gå bra i fremtiden, men første skrittet er at Kjos begynner å informere alle i markedet samtidig. Når hedgingen gikk i pluss, var NAS raskt ute med å melde om dette, men negative nyheter holder de tilbake. De må informere markedet om ALLE kursdrivende nyheter
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
TomW
01.04.2019 kl 23:25 3919

Hehe, med et raskt søk på forumet så kan jeg ikke finne at jeg har brukt det uttrykket, men la gå. Tenker ikke at det er så mye å henge seg opp i egentlig, da jeg sikkert kunnet funnet på å bruke det. Må si at hersketeknikk er noe du raskt tyr til, men det fungerer svært dårlig. Ser at du forsøker iherdig å stemple meg som både løgner og hauser, men hver gang jeg etterspør noe bevis på dette fra din side blir det stille. Men bevisbyrden er på din side og du må gjerne finne et innlegg der jeg enten hauser eller lyver. At jeg har tatt feil noen ganger tviler jeg ikke på, men der er jeg nok ikke den eneste.

Og når det kommer til din dokumentasjon så er denne til tider meget selektiv med egne slutninger som fasit.Slike bastante uttalelser er langt mer baising/hausing enn hvordan jeg uttaler meg.

Et godt eksempel ser vi over hvor du slår fast at grunnen til at IAG trakk seg var fordi de går med underskudd. Leser du den originale rapporten til IAG så finner du ikke den uttalelsen du sikter til. Dette kommer heller ikke ordrett frem i sammendraget slik du har slått fast med. At WW ser utfordringer med low cost long haul er kanskje ikke så rart. De fleste er vel veldig usikre på om dette er noe som lønner seg. Likevel starter de alle opp egne selskaper innen dette.

Men uansett så ser jeg ikke helt hvordan du får :

"Utfordringen er imidlertid å ha en genuin lavkostnadsbase gjennom hele driften – inkludert fly, besetning, produkt og lufthavn – slik at du kan drive lønnsomt.
– Så langt har ikke Norwegian klart å bevise det, skriver Walsh."

Til å bli "Har du ikke fått med deg at kjøperne har trukket seg unna da NAS går med store underskudd?""

Jeg vil tro at det er vesentlig mer sammesatt enn som så og at det er mange grunner til at det gikk som det gikk. Det at Nas gikk med underskudd er nok en stor grunn til at de kom på banen i det hele tatt. Kjøpe opp billig og snu skuta med stordriftsfordeler er litt av taktikken til IAG. Men enn så lenge er det nok kun styret og ledelsen i de aktuelle selskapene som vet hvorfor det ikke ble et oppkjøp og det er nok langt flere grunner til det enn bare en.



Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Frodon
02.04.2019 kl 07:43 3725

Kan du forklare hva forskjellen på å ikke drive lønnsomt og å gå med underskudd er...?

Dette er grunnen til at det ikke er noen vits nå og ikke har vært noen vits å dokumentere ting med deg tidligere, for hver gang jeg bruker tid på å gjøre det, kverulerer og vrir du på ting. Hvis du har høyere kostnader enn inntekter, driver du ikke lønnsomt, dvs du går med underskudd. Hvilket år gikk NAS med overskudd sist...?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Single Malt
09.04.2019 kl 14:15 3452

kommer NAS noengang til å gå med overskudd?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 14:17 3442

Does anyone know why the absurd reason that the price fell below 40 Kr? I am applying a bank credit to put all the money here! It seems absurd to me, I do not believe that this is perpetrated by public investors! It must be some kind of manipulation to scare the investors .... The truth is that the price is ridiculous ....
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 14:19 3424

Kjos, er det du som prøver deg på dårlig engelsk?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 14:23 3407

Dette henger sammen - levering av overskudd er bekreftelsen på at man driver lønnsomt.

Man driver ikke lønnsomt når man leverer underskudd selv om man fra tid til annen reduserer underskuddet - reduserer man underskudd så kalles det å drive mindre ulønnsomt ...

Og driver man mer eller mindre ulønnsomt over tid så vil man også kontinuelrlig ha behov for tilførsel av frisk kapital noe de fleste nå burde kjenne til er utfordringen i dette caset nettopp fordi de aldri har klart å drive lønnsomt ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare
SR99
09.04.2019 kl 16:11 3192

2016 + 2015 + 2013 var år med overskudd, ca 1,7 mrd
Redigert 21.01.2021 kl 02:27 Du må logge inn for å svare