Resett på villspor?

Slettet bruker
01.04.2019 kl 15:00 557

Å innføre betalingsmur nå som folk så smått begynner å våkne og gjenvinne evnen til
å tenke selv, virker jo dette meningsløst og som den rene kontrabande.
Selv ble jeg for en god tid siden slettet for et fillekommentar,
men ble ikke sur og bitter av den grunn.
Sluttet riktignok å kommentere, men fortsatte å donere.
Dette fordi jeg mener(mente) bevegelsen er/var viktig. Men nå er jeg kommet i tvil.
Folk må gjerne registrere seg for å lese, og oppase seg innafor en lukket avdeling for meg,
men dette likte jeg ikke. Lukter bizzniss-bevegelse på lang lei.
Ikke er det billig heller, så dette vil Resett tape på...tror jeg da.
Redigert 01.04.2019 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Daniel_K
01.04.2019 kl 15:32 542

haha, de er desperate. Mangler nok penger til å betale internett regning :-)

De har jo trygla alle om penger og deres hardbarka støttespillere er stort sett slitte tapere, blir ikke mye donasjon ut av det gett.
Velgern
01.04.2019 kl 15:37 536

Ingen grunn yil panikk,for 99,8% av artiklene blir tilgjengelige for alle.Ingen betalingsmur.
Resett har en del folk som sponser med kr 100,- eller mer i måneden og for disse vil de nå tilby en bonus med en kommentarartikkel og podcast
samt invitasjoner til møter etc.
Alt dette kommer i tillegg til det vi andre kan lese på nå og videre fremover.

Hadde jeg gitt mer en kr 100,- pr måned til Resett hadde jeg kanskje meldt meg på,men det er ikke verdt å begynne å betsle primært for å få dette VIP-tilbudet.
Resett er utrolig viktig og tar opp saker gammelmedia ikke gjør,så mye er verdt å lese der,men selvsagt ikke alt
Redigert 01.04.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 16:07 521

Også jeg reagerte negativt på Resetts betalingsmur. Det er en sikker måte å innsnevre spredningen av budskapet på.

De hadde neppe gjort det om folk tok ansvar og betalte for aviser vi synes er lesverdige - som Resett etter mitt syn er. Jeg har betalingsvilje, især fordi jeg henter fra Resetts gode artikler i flere sammenhenger, noe jeg mener det er riktig å betale dem for (jeg slipper å finmale retorikken hvis jeg kan klippe treffende argumenter fra Resett, vi behøver jo ikke finne opp kruttet hver for oss, men bidra med å bringe bevisstheten til stadig høyere nivåer ved å bygge på hverandre).

Litt snurt ble jeg også fordi jeg nettopp hadde betalt tusen kroner da betalingsmuren kom; men det rettet Resett straks opp og ga 2 gratismåneder til de som har bidratt før. Likevel tror jeg Resett er på feil vei med betalingsmur. Her skal de få et bedre forslag av meg - helt gratis:

Flytt opptak av videoer og podcaster ut til publikum ved å arrangere dette fx på steder som The Salmon på Tjuvholmen (ved Petter Sandberg, Gyro), og la folket betale kr 200 for å delta og samtidig få servert Gyro's nyyydelige lakseretter som fingermat. Det blir penger både til Resett og Gyro, og folk får mat for både kropp og sjel samtidig og kan mingle og ta debatten med hverandre etterpå. (Document bør gjøre det samme med sine trauste foredrag i litt stive former.) Bruk fx også lokalenes Kahoot til enkle spørsmål/svar som Resett måtte ønske dialog på.

Betalingsmur oppleves veldig negativt. Sanne nyheter og meningsytringer bør være fritt i et fritt samfunn! Ytringsfrihet mot betaling skurrer!
Redigert 01.04.2019 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 17:12 499

Det kan vel ikke ha noe med 1.april å gjøre vel;-)) Sende email til asbjorn@resett.no??? Hehehehe...
Truly
01.04.2019 kl 17:31 494

https://resett.no/2019/03/30/resett-medlemskap-bak-betalingsmur-introduseres-na/

Lurås skrev dette den 30/3,så noen aprilvits er det ikke.
Han bruker uttrykket ‘’betalingsmur’’ i anførselstegn,men
det er ingenting i det han skriver som tyder på at det blir
betalingsmur når 99,8% av artiklene fortsatt skal ligge åpent
for alle.
Han tilbyr kommentarartikler og en podcast til de som betaler
mer enn kr 99,- i måneden.En bonus til de faste giverne,altså.

Det er derfor liten grunn til å klage,for tilbudet blir det samme +
en bonus for de faste giverne.
Slettet bruker
01.04.2019 kl 17:38 491

Kan det ha noe mede grasrotandel å gjøre? Der kan det vere endel å hente. Når det er sagt så synes jeg at en passende sum (kr. 59,-) er nok fra en pensjonist i måneden. "Honnørbilett". Det er flere som skal ha støtte, og ja, det er det de får fra meg.
Bare
01.04.2019 kl 17:47 483

https://resett.no/2019/03/31/de-som-tidligere-har-donert-til-resett-les-her/

De som har gitt større gaver får,som Havfruen,oppgitt en kode av Asbjørn og kan lese kommentarartiklene og høre podcast.
Greit nok med en ekstra ytelse til de de som gir fast og over 99 kr/ mnd,men hvorfor legges ikke dette ut fir alle så vi kan se
og høre om det er verdt pengene?
Jo fordi vi som gir til Resett gjør det fordi vi setter pris på dette rampete nettstedet som frustrerer media,venstresida og andre
i PK-miljøene.
Da trenger vi ikke podcast- lederartikler for å gi....!
Slettet bruker
01.04.2019 kl 17:50 480

Mislykket surreopplegg, sier jeg.
'Kun 1 kommentarartikkel for de(gnierne) som ikke betaler nok'.
Det er her Resett, som lever i symbiose med leserne, grunnleggende
undervurderer sitt publikum.
Satt på spissen, så vil nå størrelsen på beløpet ikke bare innvirke på om
artikler åpnes, men også avgjøre om kommentatoren er bra nok til å bli publisert.
Ekskluderende og dustete ordning. Ikke mye 'WWG1' iallfall
Her må Resett snarest finne en 'lik sum for alt og alle'-ordning,
eller innstille seg på bigtime frafall.
Og den summen bør også være spiselig for alle.
Slettet bruker
01.04.2019 kl 18:11 467

Hva får man for VIP+. 5000 kr? Årlig overraskelse.
Lap-dance av Trine Skei Grande?
Risk-reward1
01.04.2019 kl 19:00 449

Du får en endeløs rekke med faktuelle artikler underbygget med linker fra kilder, der du slipper MSM vridde agenda i saker.
Det vi nettopp har sett i VG er toppen av isfjellet mange av oss har sett lenge. Andre tror det er et engangstilfelle. De liker nemlig å bli lurt og leve i fornektelse.

Så er det også slik at alle kan lese og deretter danne seg en mening om innholdet. Noen innbiller seg at de vet innholdet uten å ha lest. Ganske idiotisk i grunn, og latterlig for oss som ser slike fornektere i fri utfoldelse, men selv skjønner de ikke hvilke nyttige idioter det velger å gjøre seg.
En av dem har allerede kommentert på denne tråden :D

RR
Slettet bruker
01.04.2019 kl 19:38 434

"Du får en endeløs rekke med faktuelle artikler underbygget med linker fra kilder, der du slipper MSM vridde agenda i saker."

Det var skuffende. Hadde forventet noe gøy for 5000
Risk-reward1
01.04.2019 kl 19:41 429

Nå er det jo ganske gøy med de omtalte fornekterne da ;)
Dessuten, når noe gøy for deg er "Lap-dance av Trine Skei Grande?" så er det jo bra at noen tar ansvar for deg, og sørger for at det får du IKKE! :)

RR
Cortex
01.04.2019 kl 19:50 425

Dette VIP-konseptet til Resett ødelegger ikke noe av det Resett mange av oss gjerne leser.At de som gir over en hundrelapp i måneden tilbys et par goder
er ikke egnet til å kritisere Resetts tilbud til resten av oss.Det virker barnslig å tilby podcast som ikke er presentert og en kommentarartikkel i uka fra Lurås som
noe som skal bli et VIP-konsept.
Jeg forholder meg til de artiklene jeg leser på Resett og finner mye av det interessant.Derfor donerer jeg også penger til Resett.Det er en del miljøer i Norge som misliker Resett og vi som leser og skriver der og dette gir meg en flott bonus å bygge opp under!
Helt uten podcast og kommentarartikkel.
Slettet bruker
01.04.2019 kl 19:59 420

Du klarte ikke ¨å overbevise meg. Jeg står over.
Risk-reward1
01.04.2019 kl 20:07 416

Gjør det! Blir enklere for deg å fornekte konsekvenser av en del saker slik ;)

RR