HVEM tulling er det som kjøper fossil bil nå??

Falco1
01.04.2019 kl 15:26 1792

Er jo halvert seg i verdi før du får brukt den man går jo på et kjempe smell.

https://e24.no/bil/elbil/historisk-elbilsalg-i-mars/24593986
04.04.2019 kl 19:24 1711

Tja, ikke vet jeg, men vi bor i Norge, som skal redde verden alene, men tenke på alle de landene, som ikke har de resurser som vi har. Det kommer til å gå både vinter og vår, og neste sommer med, som det står i sangen før bilparkene blir skiftet ut. Klimahysteriet kommertil å bli nedlagt innen den tid.
Boss 99
04.04.2019 kl 19:35 1691

Tror nok de som kjøper batteribil nå oxo kan gå på en kjempe smell. Ingen som tørr å kjøpe dem brukt.
Falco1
04.04.2019 kl 19:50 1659

Vel der tar du veldig feil solgte nettop min eup som jeg har brukt i 4,5 år kjøpt for 180000 solgt for 100000. Kjenner mange lignende tilfeller. Heng gjerne igjen i fortiden, men legg ut fakta er du snill.
CanAm
04.04.2019 kl 20:05 1640

Tror nok ikke dem som kjøper el bil har miljø i tankene når dem handler. El bil blir kun kjøpt for den er uten avgifter og en slipper å betale bompenger. Hva vi kjører med her i Norge har liten eller ingen betydning for miljøet uansett. Norge står for kun 0,2 % av bilparken i verden så vi kan med god samvittighet kjøre både diesel og bensin bil uten at jorda går til hel....
Bömbers
05.04.2019 kl 04:40 1452

Mange! Blir ikke spesielt bekymret når jeg blir "hetset" av en som skriver: Hvem tulling...
Redigert 05.04.2019 kl 04:41 Du må logge inn for å svare

Kjøper ikke bil for å ha "verdi".
Kjøper i så fall for å ha noe å fremkomme med.
Og nå som det er så upopulære modeller er det nå det er billig.
De kommer til å stige igjen når det går opp for folk flest (og drosjesjaffisene) at klima-tulle var bløff basert på manipulerte klimadata og at det kun er sola som styrer klimaet.
Men avisene skal vel forsøke å holde løgnen i sjakk en stund til først...
Imama
18.09.2019 kl 20:52 831

Er du blant tullingene som skriver "hvem bil" også ? Hvor kommer dere fra, Ohzlo ?
Noni
18.09.2019 kl 21:11 795

Ja, vi er en liten boble i forhold til de store folkerike landene. Men selsikkerheteh mht
klima er vi stor som en planet, derfor har MDG gått så frem i kommunevalget.
Matsern
18.09.2019 kl 21:18 764

Nordmenn er kjent for å være dumme og naive.

https://www.tek.no/artikler/nordmenn-er-rike-godtroende-og-naive/447060
https://www.google.no/amp/s/www.thetravelinspector.no/news/2016/8/22/nordmenn-er-verdens-mest-naive-turister1%3fformat=amp
https://www.aftenposten.no/norge/i/aPV7a/Nordmenn-er--Europas-mest-naive

Kvinner spesielt, de vil ha samme meninger som naboen. Det er trendy å være klimareligiøs nå, derfor har det blitt en massesuggesjon

At batteribiler er fremtiden, det er det ingen tvil om. Batteriteknologien sørget for det. Det helt uavhengig av klima, olje etc.
Redigert 18.09.2019 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Noni
18.09.2019 kl 21:27 737

Ja jeg blir så lei av klima, klima hvor man enn leser, særlig da når en vet at det ikke er noen krise med klimaet, og det vil sannsynligvis ikke bli det heller.
Noni
18.09.2019 kl 21:37 711

Hvorfor skal batteribiler være fremtiden, når de ikke forurenser. Da er det jo ingen
grunn til at de skal bruke små barn til å grave fram litium, pga at det er så trangt
i gruvene.
Det er merkelig, men ingen som reagerer på at elbilindustrien bruker små
barn i gruvene for å kunne produsere elbiler.

All strømmen vi ikke får eksportert som følge av at folk fyller tanken med den blir kompensert i mottakerlandene med kullkraftfyring. Sett fra et europeisk perspektiv kjører vi altså på kull, værre enn summen av bensin og diesel.
Tror ikke på noen gratis lunch her heller, dessverre. For Oslo isolert er det jo interessant så lenge man i det hele tatt får nærmet seg med bil. De grønne vil jo bygge høyere bom-murer, sykle rundt fra kafe til kafe å drike kaffelatte. Butikker, industri å sånt tull er bare å glemme. Pengene kommer jo uansett trillende inn selv om det er flaut at de kommer fra oljen, men det kan de sikkert leve med en stund til.
Norge har ikke strømnett til utstrakt el-lading. det må enorme løft til på investeringssiden fra Statnett og Statkraft for å følge opp. Ikke bare ledningsnettet men trafoer og fordelinger. Regninga vet vi hvem som får. Nei, får håpe jeg slipper å oppleve å måtte trille rundt i disse lydløse radiobiler som kommer smygende. Har heller aldri forstått hvordan de er i kulda. Hva fyrer dere egentlig med for å holde varmen i bilen. 2kW varmeelement på strøm? Fyttirakkern. Hadde i alle fall aldri turt kjøre over fjellet med slikt noe i 20 minus, men lykke til. Kjører min diesel så lenge det går :)
Hektar
18.09.2019 kl 22:09 635

Dieselbilene holder seg helt ok på tross av hysteri.

Hva som skjer med elbil-prisene i et mettet marked der en rekke husstander med overflod skal konstant skifte til det nyeste kan man jo bare gjette på. Ikke så vanskelig å gjette akkurat heller.

Bil er jo ei hodeløs investering nesten uansett hva du velger. Verre er det blitt de siste årene fordi utviklingen går så raskt. Det som er utrulig mange kjøper nytt eller liser til skyhøye priser. Jeg blir så glad hver gang noen kjøper nytt og dyrt fordi det går bare noen år så er verdifallet minst 50% og da kan man gå på Finn å velge og vrake på billigsalg.
Matsern
19.09.2019 kl 00:00 475

Billigsalg ja. Problemet her, er jo at folk ikke har penger. Derfor må de låne av banken, og da må de ha kampanjerente, hvis ikke, har de ikke råd.

Når lav-rente perioden er over, må de selge bilen. Derfor er det mange Tesla S og X på bruktmarkedet. Mange av selgerne er unge menn uten skikkelig arbeid, men Tesla skal de ha. De har ikke hatt bilene lenge. Et kjapt søk på eier, viser at eieren har byttet bil hvert år, bmw nr1,2,3 osv..for legge ut bilder av bilene er de gode til. Nye tapsprosjekter hvert år. Hva er det med disse folkene som skifter biler så jævelig hyppig.