NAS - Max 8 problemene kan bli en gullgruve for NAS
Hei,
Gjør comeback her på forumet, da jeg har kjøpt NAS idag.
Solgte meg ut og var ferdig med selskapet i fjor høst - trodde jeg.
Har fulgt Max 8 saken i media og tror dette kom som sendt fra vår herre for selskapet. Her har selskapet fått mulighet til å kansellere haugevis med ulønnsomme avganger, mulighet til å kreve erstatning for innstilte flygninger som i utgangspunktet driftes med tap, muligheter for utsettelser av leveranser, og kanskje også forhandlingsrom for prisreduksjon, og eventuelt kansellering av fremtidige leveranser. Dette vil lette trykket på selskapet og gi mulighet for raskere å komme i balanse og vise til solid overskudd.
Bjørn er nå på veg til USA for å drøfte disse tingene med Boeing. Her blir det spennende tider fremover.
Mitt tips er at vi ser NAS over 70 kroner, allerede i år.
NB! Det er lite trolig at vi så bunnen i dag, men jeg klarte ikke vente lengre. Regn med at aksjen må godt ned på 30 tallet før det snur opp.
GM
Gjør comeback her på forumet, da jeg har kjøpt NAS idag.
Solgte meg ut og var ferdig med selskapet i fjor høst - trodde jeg.
Har fulgt Max 8 saken i media og tror dette kom som sendt fra vår herre for selskapet. Her har selskapet fått mulighet til å kansellere haugevis med ulønnsomme avganger, mulighet til å kreve erstatning for innstilte flygninger som i utgangspunktet driftes med tap, muligheter for utsettelser av leveranser, og kanskje også forhandlingsrom for prisreduksjon, og eventuelt kansellering av fremtidige leveranser. Dette vil lette trykket på selskapet og gi mulighet for raskere å komme i balanse og vise til solid overskudd.
Bjørn er nå på veg til USA for å drøfte disse tingene med Boeing. Her blir det spennende tider fremover.
Mitt tips er at vi ser NAS over 70 kroner, allerede i år.
NB! Det er lite trolig at vi så bunnen i dag, men jeg klarte ikke vente lengre. Regn med at aksjen må godt ned på 30 tallet før det snur opp.
GM
Redigert 21.01.2021 kl 08:52
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Det er ikke svært delte meninger om NAS
Det er stort sett enighet om at dette er et dårlig case
I løpet av noen mnd er de på ny fri for penger
Hva pokker gjør de da
Ny emisjon?
Fusjon?
Selges selskapet for 1 kr pr aksje ?
Helt håpløst case dette nå
Det er stort sett enighet om at dette er et dårlig case
I løpet av noen mnd er de på ny fri for penger
Hva pokker gjør de da
Ny emisjon?
Fusjon?
Selges selskapet for 1 kr pr aksje ?
Helt håpløst case dette nå
Redigert 21.01.2021 kl 07:42
Er det noen av dere som vet hvilke ruter som er lat ned og som skal legges ned
gmtrade
24.04.2019 kl 19:23
4086
Ja du sier det (igjen), Matmons.
Likevel er det altså mange fler aksjonærer i NAS nå, enn det var på 300 kroner. Derfor er det ikke riktig som du skriver. Det er absolutt ikke enighet om at NAS er et dårlig case. Det er enighet i om at NAS har problemer og utfordringer. Dette er også årsaken til at kursen er lav, og som følge av det ser NAS som et bra betting case der mange mener risk/reward er akseptabel, og at oppsiden kan være svært bra på sikt.
Håper morgendagens rapport kan gi en pekepinn på status og, samt utsikter for hva vi kan forvente i tiden fremover.
Gm
Likevel er det altså mange fler aksjonærer i NAS nå, enn det var på 300 kroner. Derfor er det ikke riktig som du skriver. Det er absolutt ikke enighet om at NAS er et dårlig case. Det er enighet i om at NAS har problemer og utfordringer. Dette er også årsaken til at kursen er lav, og som følge av det ser NAS som et bra betting case der mange mener risk/reward er akseptabel, og at oppsiden kan være svært bra på sikt.
Håper morgendagens rapport kan gi en pekepinn på status og, samt utsikter for hva vi kan forvente i tiden fremover.
Gm
gmtrade
25.04.2019 kl 09:08
3968
Da er aksjene solgt. Ble 1500 å kjøpe is for.. Kanskje fortsetter det opp, men jeg venter for å se om Marshall kommer med et angrep.
Gm
Gm
HP17
25.04.2019 kl 09:13
3949
Bare resultat enn forventet og gode avtaler på utsettelse av levering av fly. Dette kan gi en hefitg shortskvis i aksjen og vil ikke utelukke at NAS rigges for salg
gmtrade
26.04.2019 kl 15:31
3818
Bommet litt med salget mitt på morgenen, men det ble visst ikke så feil likevel. Kjøpte meg opp litt når den raste under 40 nå.
Blir spennende å se hvor langt ned den kommer før nytt forsøk over 40..
Nå tar jeg meg en tur med Norwegian til Miami!
God helg!
Gm
Blir spennende å se hvor langt ned den kommer før nytt forsøk over 40..
Nå tar jeg meg en tur med Norwegian til Miami!
God helg!
Gm
Da fikk man svaret:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Shorterne øker og øker i velkjent mønster, presser veldig hardt nå.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Shorterne øker og øker i velkjent mønster, presser veldig hardt nå.
Ypsilon 7
26.04.2019 kl 15:45
3777
Ikke uventet dette. Spørsmålet var vel ikke "om" men "når". Tror at noen vil få seg en real kalddusj innen en viss tid ...
gmtrade
26.04.2019 kl 16:00
3736
Nei, dette var ikke uventet. Tror ikke Marshall og de store andre shorterne har planer om å tape penger i NAS. Det kommer de heller ikke til å gjøre. Spennende å se hvor langt ned den må. Kanskje under 30 kroner?
Uansett, ble enda ett kjøp her nå. 2000 aksjer. Det får holde i denne omgang. Snitt 39.
Uansett, ble enda ett kjøp her nå. 2000 aksjer. Det får holde i denne omgang. Snitt 39.
Shorting er sikret ganske kort tid etter for gevinst. Planer om å tape har de selvfølgelig ikke, men det hadde de ikke for et år siden heller nå shorten økte ekstremt under 200 og de siste dekket seg inn opp mot 50% høyere etter IAG kom på banen. Hvem vet.
gbkvinlog
26.04.2019 kl 16:22
3674
Litt av en intradadagvariasjon:)!
gmtrade
26.04.2019 kl 16:52
3571
Må si, jeg kan ikke annet enn å syntes synd på de som kjøpte på toppen i dag, med håp om 50 og 100 kroner. Ingenting fundamentalt førte til nedgangen. Dessverre er det sterke aktører som nå vedder på at NAS skal komme i skikkelig trøbbel, og det er mye som tyder på at de kan få rett i det. Det er et 50/50 bet, slik jeg ser det. Selskapet er uten tvil i en skvis situasjon og må ha litt flaks for å komme gjennom de neste par årene på en god måte.
For egen del forsøker jeg kun å svaie med litt for å tjene et par tusen her og der. Selger meg nok ut igjen rett over 40 neste uke dersom det kommer en ny bølge opp.
Akkurat nå sitter jeg med en følelse av jeg kan bli sittende fast en liten stund.. Tror dessverre ikke bunnen er satt for året.
Nåja. Nok negativitet. Jeg lover i alle fall å handle rikelig med øl på flyet over til Uniten i morgen tidlig!
Gm
For egen del forsøker jeg kun å svaie med litt for å tjene et par tusen her og der. Selger meg nok ut igjen rett over 40 neste uke dersom det kommer en ny bølge opp.
Akkurat nå sitter jeg med en følelse av jeg kan bli sittende fast en liten stund.. Tror dessverre ikke bunnen er satt for året.
Nåja. Nok negativitet. Jeg lover i alle fall å handle rikelig med øl på flyet over til Uniten i morgen tidlig!
Gm
å ja dette er vondt!! Goood helg. Håper dette stopper opp.
https://e24.no/naeringsliv/norwegian-air-shuttle/norwegian-setter-opp-ekstra-avganger-til-flere-norske-byer/24610585
Klingende mynt. Må si 7. mai blir svært spennende.
Alt er fullbooket unntatt de nye avgangene og der er prisen 2500. Inntekten i helgen i Skandinavia for Norwegian må være helt latterlig.
Klingende mynt. Må si 7. mai blir svært spennende.
Alt er fullbooket unntatt de nye avgangene og der er prisen 2500. Inntekten i helgen i Skandinavia for Norwegian må være helt latterlig.
CC
26.04.2019 kl 21:46
3378
Om NAS taper litt mindre på streik i SAS løser ikke de fundamentale problemene. For høy gjeld. Sterk konkurranse (se hva Finnair sa om dette mht Europa), MAX problemer og høyere oljepris kan lett gi underskudd også i år. NAS balanser på knivbladet med 3% egenkapital andel. Ny emisjon tidlig 2020 er ikke utenkelig.
Hva har det å si, det er sommersesongen man eier denne. Vinteren holder man seg unna fly. Om du skal drive rabiat baissing i et helt år så tror jeg du blir bra sliten, særlig gjennom trafikktall og kvartalsrapporter for høysesongen ?
Sorry. Der tok jeg rett.
Se på Norwegian må gutten min og trenden siste år. Eie om sommer, kvitte seg med de om høsten.
Se på Norwegian må gutten min og trenden siste år. Eie om sommer, kvitte seg med de om høsten.
Frodon
23.08.2019 kl 18:57
2786
Ble dette tidenes dårligste comeback? Max 737 ser ikke ut som en gullgruve akkurat...
Restplassno
23.08.2019 kl 18:58
2784
Haha ånei, her også 😂 nå vet vi hvor fredagskvelden går. Spent på hvordan denne tickeren ser ut i morgen, 100-200 skadefrydende innlegg ca?
-
«
- 1
- 2 »