PHO- Terapeutisk effekt.

focuss
PHO 01.04.2019 kl 18:17 3244

Til Q&A seansen på facebok sendte jeg inn teksten under med tilhørende spørsmål. Helt i starten av seansen så svarte Schneider at det eneste de ville bruke litt tid på når det gjelder F&U er dette med terapeutisk effekt. Det er første gang jeg faktisk har hørt en representant for PHO ta ordet "terapeutisk effekt" i sin munn. Av en eller annen grunn virker det som de har ønsket å holde en lav profil rundt det. Det kan ligge sprengstoff i dette.

Dette er hva jeg sendte inn:

Last year a pre-clinical study concluded that BLC Cysview showed to offer a therapeutic effekt in addition to det diagnostic effect, was published in urology.com.

Quote
«CONCLUSIONS
The combination of HAL and Blue Light drastically reduces cell survival in patient-derived bladder cancer organoids. These results suggest that beyond the diagnostic utility of Blue Light Cystoscopy with HAL there is a potential for therapeutic benefit. Further investigation into the apoptotic pathway is warranted based on IHC staining results.» Unquote

To what extent do you think the pre-clinical conclusion can be used as an additional argument for to win markedshares in the USA?

Is it feasible to do a clinical study of a therapeutic effect as part of the already ongoing treatment of pasients?

How is the price for cysview determined, and would proving a terapeutic effect increase the market price for Cysview?
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
focuss
05.04.2019 kl 09:50 3008

Det er altså gjort studier som viser at behandling med BLC Cysview har en drastisk drepende effekt på kreftceller. Min forståelse er at de har registrert en effekt av at kreften slutter å utvikle seg etter behandling med BLC Cysview. Dette har styrket en tro på at behandlingen også gir en terapeutisk effekt. Så har de gått tilbake til laboratoriet for å undersøke hva som skjer med kreftcellene når de utsettes for BLC Cysview. Det de finner er at kreftcellene dør med en dramatisk effekt.

Så vet vi fra før at :"Patients are now actively seeking treatment centers who offerCysview and Blue Light Cystoscopy"

Dersom det vil komme pasienter for øret at BLC Cysview faktisk også har en terapeutisk effekt; Hva vil da skje?
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Haltopen
05.04.2019 kl 10:07 2951

Du tar noen snarveier her, Focus. Du sier hva vil skje dersom det kommer pasienter for øret at BLC Cysview faktisk har en terapeautisk effekt.

Hvordan kan det komme pasienter for øret at BLC har terapautisk effekt før det er avklart? Så langt er det gjort en pre-klinisk studie som rettferdiggjør videre forskning på området. Hvis det er en terapeautisk effekt er det fantastisk, men vi er ikke der enda.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 10:08 2941

Ingen ting vil skje på det området i overskuelig fremtid.

Første prioritet er å ta markedsandeler med BLC og Cysview, og sørge for at det ikke blir noen stopp eller problemer med utplasseringer av flexiscope.

Evt godkjenning av terapeutisk effekt, hvor stor effekt etc ligger langt inn i fremtiden, og ikke det vi skal tjene penger på i nær fremtid.

De fleste aksjonærer er bare interessert i å tjene penger så raskt som mulig, og der tror jeg ikke terapeutisk effekt er enda.

For de som kan tenke seg å følge selskapet i 10-15 år til, kan det være flere interessante aspekter og andre markededer, men de fleste akjonærene i PHO vil ut av selskapet med best mulig fortjeneste de aller nærmeste årene, og dette er også tydeligvis prioritert av ledelsen, å ta størst mulig del av markedet og tjene mange penger på kortest mulig tid.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
05.04.2019 kl 10:10 2930

Focuss, er Cysview «i slekt» med fimaporfin ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
focuss
05.04.2019 kl 10:14 2924

En av fem temaer for Photocure på AUA 18 San Fransico 18-21 mai.

https://www.jurology.com/article/S0022-5347(18)41014-2/fulltext

RESULTS
Bladder cancer organoid cell viability was significantly reduced by 95% and 97% for HAL+Blue Light treated organoids at drug concentrations of 10uM and 100uM, respectively. HAL treatment alone reduced cell viability by 19% and 21% for concentrations of 10uM and 100uM, respectively. P-value < 0.0001 for all comparison groups (figure). Histologic staining for caspase-3 was sparse and did not show significant difference between saline controls, HAL alone, or HAL+Blue Light treated organoids but was increased in the camptothecin treated group.

CONCLUSIONS
The combination of HAL and Blue Light drastically reduces cell survival in patient-derived bladder cancer organoids. These results suggest that beyond the diagnostic utility of Blue Light Cystoscopy with HAL there is a potential for therapeutic benefit. Further investigation into the apoptotic pathway is warranted based on IHC staining results.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
focuss
05.04.2019 kl 10:23 2892

OK
På Q&A seansen på FB så var vel noe av det første Schneider sa at innen F&U er dette det eneste vil bruke noe energi på. Dersom det skulle oppstå en forståelse i markedet blant blærekreftpasienter at det i tillegg til det andre så synes det også å gjelde en terapeutisk effekt, så skal jeg like å se den pasienten som vil ha annen behandling. Det vil selvfølgelig gjøre BLCC enda mer attraktive i markedet.

Så er det slik at man ikke trenger 10-15 år med utvikling for å få BLCC ut i markedet. Det er der allerede.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
liang
05.04.2019 kl 10:27 2868

Finner en statistisk underlag som dokumenterer terapautisk effekt /abscopal effekt så burde dette vært med i hjemmesiden for blålys US.
Men dette forutsatt at dataene støtter opp om det.
Jeg som tenkt pasient ville ihvertfall satt stor pris på en slik opplysning.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 10:34 2845

focuss

Jeg har ikke påstått det du sier, men påpekt at at det finnes andre aspekter og markeder enn det amerikanske på 10-15 års sikt, blant annet China og sørøst Asia, men de fleste av oss er interessert i at PHO tar større markedsandeler i USA raskest mulig uten å involvere seg med mange andre ting i første omgang, og det ser det ut til at Schneider er enig i.

Peak sales i USA er forventet i 2025/2026.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.04.2019 kl 10:42 2821

"De fleste aksjonærene i PHO vil ut av selskapet med best mulig fortjeneste de aller nærmeste årene."

I den grad PHO sikter mot peak sale å inntreffe 6-7 år frem i tid og man samtidig ser for seg at PHO skal utvikle seg til The Bladder Cancer Company, et selskap som skal kunne tilby mer enn bare Cysview, så ser jeg i PHO et selskap som kan komme til å ha en positiv utvikling i mange år fremover. Og da lurer jeg på hvilke logikk som skulle ligge bak at de flrste aksjonærene skulle ønske å komme seg ut av selskapet med best mulig fortjeneste de nærmeste årene. I begrepet "de nærmeste årene" så forstår jeg de neste 2-3 årene. Men på det tidspunktet har ikke PHO oppnådd sitt fulle potensiale. Ergo er det ikke mulig å komme seg ut av PHO til det du kaller en "best mulig fortjeneste" innen en tidsperiode som "de nærmeste årene". Fordi kursen på PHO vil fortsette å stige og stige og stige i overskuelig fremtid.

Det tar tid å "spise" markedsandeler, det tar tid å bevise en terapeutisk effekt, det tar tid å introdusere nye produkter i markedet, det tar tid å utvikle nye bruksområder for BLC teknologien. Men alt dette vil trolig skje. Og som aksjonær i PHO regner jeg det som rimelig sikkert at man i løpet av de nærmeste årene vil begynne å motta utbytter. Utbytter som vil vokse seg større og større i takt med at PHO vokser seg større og større. Så er man smart så lar man kapitalen sin bli værende i PHO pog så benytte utbyttene til å gå inn i andre selskaper. For jeg føler meg rimelig overvist om at PHO kommer til å utvikle seg til en skikkelig seddelpresse over tid. Så jeg skjønner ikke det hastverket enkelte har for å komme seg ut av PHO. Og sant og si så tror jeg de kommer til å slite med å finne et bedre investeringsalternativ.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 10:53 2797

Innlegg av Ole- på den andre tråden i går kveld med link som omhandler dette emnet.

Fra en av lenkene i orginalartikkelen:
Why do guidelines recommend blue light cystoscopy? According to Dr. Lotan, there is improved detection of tumors, especially CIS (strong evidence), as well demonstration of reduction in recurrence (strong evidence). Furthermore, there is weak evidence (but improving) that there are lower progression rates. With regards to the outpatient setting, he notes that with white light cystoscopy only, there is a possibility of missing papillary tumors and CIS. The implications of this are that there is a delay in diagnosis and possibly disease progression.

"Furthermore, there is weak evidence (but improving) that there are lower progression rates."

Som kan oversettes: "Videre er det svakt bevis (men forbedring) at det er lavere progresjonshastigheter."

Som jeg tolker som terapautisk effekt. Som igjenn kan være gull vært, viss det blir allmen kjent.

https://www.urotoday.com/conference-highlights/eau-annual-congress-2019/eau-2019-bladder-cancer/111050-eau-2019-blue-light-flexible-cystoscopy-improving-the-patient-experience.html
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 11:03 2776

LM

Veldig mange aksjonærer i PHO er fornøyd med å trekke seg ut når/hvis kursen når 3-500 eller mer.

Personlig har jeg tenkt å slutte med aksjehandel innen utgangen av 2022, og blir bare sittende med en forholdsvis beskjeden del i noen gode utbytteaksjer.

Hvis PHO er en god utbytteaksje ved nyttår 2022, blir jeg sittende også her med en liten portefølje for å ta utbytte.

Alt har sin tid, og aksjehandel er ikke det aller mest oppbyggende man kan drive med.

Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
focuss
05.04.2019 kl 11:08 2761

Når det gjelder utvikling av medisiner så er jo fremgangsmåten at man starter i laboratoriet går så med forsøk på dyr (mus) til kliniske studier på mennesker. En slik prosess tar gjerne mange år før det gis tillatelse til å tilby produktet i markedet. Så er det slik at behandling med BLCC i markedet viser tegn også til terapeutisk effekt. PHO går tilbake til laboratoriet og får dette resultatet.

Quote


«CONCLUSIONS
The combination of HAL and Blue Light drastically reduces cell survival in patient-derived bladder cancer organoids. These results suggest that beyond the diagnostic utility of Blue Light Cystoscopy with HAL there is a potential for therapeutic benefit. Further investigation into the apoptotic pathway is warranted based on IHC staining results.» Unquote.

Så er spørsmålet: Hva kan dette brukes til nå? Studiet er presentert på store fag konferanser og i Journal of Urology så man kan si at det er kjent i markedet. Hvordan kan det påvirke pasienter, helsemyndigheter og legers behandlingsvalg. Vi vet at BLCC Cysview gir best resultat i TURBT og også i Surveillance. At det i tillegg synes å ha en bieffekt at det stopper/bremser utvikling som om det skulle hatt en terapeutisk effekt er selvfølgelig spennende. Så skal det bli interessant å se hvordan Schneider vil håndtere dette. En helt ok måte kan være å ikke gjøre noe i det hele tatt, men bare la utviklingen tale for seg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 11:44 2703

Trur ikke det skall brukes noe mer på forskning av Hexvix/ cysview. Vi må huske att i september i år går patentet ut i Europa, da
blir det fritt att lage en kopi der. Og finner du nye bruksområden så har du ikke noe patent som beskyter deg. Den kombinasjons
behandlingen du har idag er gull verd mot generika. Og tiden før tilbakefall er den samme idag med eller uten theraputisk effekt.
Så det bør nok vare som det er.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
jon-
05.04.2019 kl 13:13 2618

Det ser ut som Helseforsikringen i Austalia dekker Blue light cystoscopy (BLC) with hexaminolevulinate (HAL), fra 1 Mai.

MSAC reviews new or existing medical services or technology, and the circumstances under which public funding should be supported through listing on the MBS. This includes the listing of new items, or amendments to existing items on the MBS.

As part of the MSAC process, public consultation was undertaken with key stakeholders on the new services for BLC with HAL as an adjunct to standard WLC for the diagnosis, treatment and management of non-muscle invasive bladder cancer.

Details of the Determination are set out in the Attachment.

The Determination commences on 1 May 2019.

https://www.legislation.gov.au/Details/F2019L00502/Explanatory%20Statement/Text
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
focuss
05.04.2019 kl 13:35 2583

Jon
Flott fanget opp det. Alt hjelper.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
TAAS
05.04.2019 kl 13:42 2569

Lurer også på slektskapet med Fimaporfin som jo også har sitt opphav i PHO. Kanskje vi ender opp med kombinasjonsprodukter eller videreutvikling av Cysview som gir nye patentrettigheter?
Vill fantasi, men vi kan ende opp med rødblåhvit-scope.

Går i alle fall ut fra at salgskorpset er skolert på muligheten for terapeutisk effekt og bruker det for det det er verdt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 14:21 2522

Jònas Einarsson, CEO i Radforsk, hadde på en seksjon på en av podcastene fra i fjor noe om at Photocure har inne søknader hos FDA med kombinasjoner som kan forlenge patentet etter at det har gått ut i Europa og USA.

Jeg husker ikke hvilken podcast, men skal forsøke å finne ut av det og evt komme tilbake med nærmere opplysninger..
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.04.2019 kl 15:37 2460

Ikke oppbyggende? Det spørs vel hvilke aksjer man sitter i? ;-)) PHO kan bli meget oppbyggende, spesielt hva gjelder ens egen kapital. Men det var kanskej ikke det du hadde i tankene.
Jeg skjønner at livet består av mer enn aksjehandel, samtidig som dette med aksjer krever mye tid.

God helg!
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 15:43 2451

God helg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
TAAS
05.04.2019 kl 22:47 2301

Langt fra trådstart, men siden det er nevnt.

Pensjonerte meg egentlig fra aksjer da jeg ble solgt ut av ORO. Hadde bare igjen et par poster i utbytteselskaper med stabil vekst.

Skal innrømme at det var godt i en periode men man savner spenningen litt etter hvert. Koser meg nå med å delta på en litt mindre krevende måte enn når jeg skulle leve av det.

Det er viktig å fylle livet med annet innhold ved siden av. Forundrer meg litt nå over dem som sitter her nærmest døgnet rundt. Samtidig husker jeg hvordan det var den gang jeg selv var helt hekta så jeg dømmer ingen.

Lykke til og god børs neste uke.
TAAS

Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 12:16 2098

Tiltredes

Selv har jeg drevet med ganske mye gambling på børs siden 1991, og utelukkende levd av handel med aksjer og andre verdipapirer siden mai 2002 etter salg av eget selskap som jeg hadde drevet gjennom mange år tidligere.

Etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg innsett hvor viktig det er å etterstrebe topp helse, og å unnga stress i mest mulig grad.
Derfor har trening av alle slag tatt mer og mer av min tid, og er nå et must som jeg har blitt avhengig av slik som jeg var det i aksjemarkedet tidlgere.

Når man satser på å leve av handel med aksjer og verdipapirer går det enten i dass, eller man klarer å opparbeide seg en større eller mindre formue.
Jeg har vært så heldig at det siste er tilfellet, og jeg trenger derfor ikke å strebe etter mer og mer hele tiden.

Dessuten består dette gamet av mest venting på at ting skal skje, ørkenvandring, frustrasjon, skuffende kvartalsresultater etc, men også store gleder, altså en mye opp og ned tilværelse.

Nå sitter jeg bare med liten en del `sikre` utbytteaksjer og 2 spekulative aksjer, og en av dem er Photocure.

Min definitive deadline for aksjespekulasjoner er satt til utgangen av 2022,
2022 er valgt fordi jeg anser at sjansen til å få en rimelig uttelling i PHO innen den tid er veldig gode, og da bryr jeg meg ikke om kursen går til flere 1000 i etterkant.

Den andre spekulative aksjen jeg sitter i er av syklisk art, og der regner jeg med å være ute senest ved utgangen av 2021, men mest sannsynlig i løpet av 2020.

Jeg føler meg ikke lenger `hekta`på dette spillet, og det føles deilig og til dels avslappende.

Fortsatt god helg og lykke til.



Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare
Predator
06.04.2019 kl 14:46 2021

Når gleden ved å «treffe» riktig i aksjemarkedet overskygges av frykten for å tape har man havnet i en stressituasjon.
Da er det bare å legge inn årene slik at det ikke går utover helsen.
Pho har absolutt en terapeutisk effekt,
Null stress med å sitte i aksjen og frykter ikke fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:31 Du må logge inn for å svare