Nel rykker opp + 3.5% på Tradegate

Slettet bruker
NEL 01.04.2019 kl 19:24 4180

Herlig å se det gode draget i Nel. Spørsmålet når det første store rykket opp +15% på en melding kommer? Vi får en solid grønn Nel dag i morgen også. Nel er nå på plass i H2 Messen i Hannover + alle andre triggere kan gi rakettfart. Nel skal holde flere tunge foredrag der nede i Hannover. Fordi Nel er en gamecanger og verdensledene. Yara ligger nå som gjedda i sivet og lurer sammen med Nikola. De to vil røske godt oppover.
https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0010081235
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 19:29 4074

Blodfersk fra siste utgave av Kapital :-)
Hydrogen blir den nye dieselen
https://kapital.no/investor/2019/03/hydrogen-blir-den-nye-dieselen
"Kull var energien som drev den industrielle revolusjonen fra 1800 – 1900. Oljen gjorde det mulig å skape et forbrukersamfunn fra 1900 og frem til nå. Nå er fornybar energi med vind, sol og hydrogen grunnlaget for en klimarevolusjon i dette århundret."
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
rettaw
01.04.2019 kl 19:46 3969

Er det Gunnar som er på Tyske forum og snakker opp kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Nanoq
01.04.2019 kl 19:52 3934

Innlegget er slettet
Trumps problem er at det er enkeltstatene - og private virksomheter - som er avgjørende for om det skjer et grønt energiskifte i USA - og ikke den føderale regjeringa med Trump i spissen.

Vindmøller og solcelleparker vokser fram i høyt tempo i USA, selv i oljestaten Texas. Fordi dette er profitabelt og lønnsomt. Og kullkraftverkene kjører på pumpene og blir derfor stille og rolig erstatta av grønn energi fra vind og sol.

Og ja, hydrogenet er også på vei, især i California. Og Nikola og andre private aktører vil sørge for at det blir landsdekkende i løpet av de neste 10-15 åra.

Trump har ikke en jordisk chance for å stoppe den omlegginga fra sort til grønn energi som nå er i gang i USA så lenge USA ikke blir et diktatur med Trump som diktator.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Anywhere
01.04.2019 kl 20:28 3769

Hva er egentlig «tunge foredrag», Tigeren...? Høres ut som vanlige foredrag spør du meg..
Forøvrig er det mye både Yara og Nikkola som er diskontert i NEL-kursen allerede. Det skal være noe ekstremt langt utover slike avtaler som må til for å løfte Nel 15% på en dag. Jeg registrerer du har minsket kravet fra 25-30% til 15%, men jeg tror dessverre ikke det heller vil skje på disse prisingsnivåer. Tror personlig NEL har nådd svært nært sitt potensiale dette året, og har langt større tro på mye annet fremover, men det har jeg nevnt...
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Nikko
01.04.2019 kl 20:46 3633

Huffameg. Nå er jævelskapen på gang igjen. Hvor lenge skal fyren kunne holde på å infisere alle Nel-trådene. Kan ikke skjønne at det skal kunne gå an. Stakkaren trenger hjelp.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2019 kl 22:14 3304

Anywhere og Gunnar42. Dere er nå blokkert av meg. Deilig å slippe å lese deres innlegg uten innhold.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
JosefK
02.04.2019 kl 04:32 2956

Innlegget er slettet

For et tøvete utspill. Det er nyheten om duplex enheten som pitches. Uten å være på ballen, taper man alltid i et kompetitivt landskap. 400 millioner i EU støtte kommer godt med i denne sammenhengen. En av mange ledetråder om hvor Nel trykker til framover:

Nel ASA: EU awards funding for large scale hydrogen bus project
(Oslo, 27 September 2018) Nel ASA (OSE: NEL) announced today that the H2BusEurope project has been selected by the Connecting Europe Facility program (CEF) for a proposed award on close to EUR 40 million for the deployment of a fleet of fuel cell buses and supporting infrastructure.

"We are extremely pleased that the CEF program has selected our project for a proposed award of EUR 40 million. Hydrogen buses are ready for large scale deployment in Europe, and this project is a significant stepping stone in reducing the total cost of ownership of hydrogen buses towards a level close to fossil fueled buses", says Jacob Krogsgaard, SVP of Nel Hydrogen Solutions.

The H2BusEurope project is an ambitious project developed by Nel and other leading industry partners to get a total of 600 fuel cell city buses on the roads in selected regions in Europe and establish sufficient supply of green hydrogen with Nel and H2Stations.

The CEF committee today approved the list of projects for proposed CEF awards, where the H2BusEurope project is ranked on the list to receive close to EUR 40 million of support from EU. Nel and the H2BusEurope partners will reveal further details on the project within a few months.

“With this latest announcement we are again confirming our position as the leading partner for the fast growing heavy duty markets. Nel is ready with complete solutions to produce, store, distribute and dispense hydrogen for this important segment”, says Krogsgaard.

Friday last week, Nel officially inaugurated the H2Station Factory in Herning, Denmark, with a name plate capacity of 300 H2Stations pr. year. A H2Station® can serve a fleet of 400-800 fuel cell electric passenger vehicles or 30 fuel cell electric buses.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Admoff
02.04.2019 kl 07:23 2740

Innlegget er slettet
Gunnar, du har nå snart postet 150 innlegg utelukkende på NEL. Hvorfor i heiteste granskauen gidder du? Det er tydelig at du har opprettet dette nicket for å virkelig uttrykke din misnøye. Slutningen min må være at du har brent deg på en annen aksje ved å følge andres råd.
Lykke til med kanskje å gjøre andre ting?
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2019 kl 07:53 2578

Svært spennende dager inn mot Nikola World og NEL er med på laget, dette kan bli stort.

Og til Gunnar42, du framstår så useriøs at ingen tar dine utspill seriøst. Så du må gjerne bruke heile din tid på å skrive tull & svada - men det hjelper ingenting. Alle som leser forumet ser at du "pepprer" det kvar dag og natt, forstår at du ikkje er heilt frisk. Alle som kjøper aksjer og annet tar sine beslutninger uavhengig av dine "analyser" og tanker. Men stå på, bruk gjerne 24 timar i døgnet på våset ditt, ingen bryr seg uansett. Du er herved blokkert fra mi side også, da slepper eg å våkne kvar morgon til dine oppgulp.

Og til alle andre, det blir ein spennende dag. Oljeservice og grønne aksjer ser ut til å få ein fin dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Audi Mannen
02.04.2019 kl 09:41 2329

Innlegget er slettet
For min del kan alle kommentere det de har lyst til så lenge det er saklig og ikke usannheter. Saklig går begge veier. Innleggene skal også være uten personangrep og ukvemsord. Leser ikke alt alle skriver, men det er sunt å få en annen innfallsvinkel på saker og ting. Hver og en må selv stå inne for sine plasseringer og valg, det som er synd er at man kan gjøre dette under et "nick". Det burde kanskje vært et krav at man faktisk må skrive innleggene sine under sitt riktige navn for å få dempet litt av ukulturen her inne.
Skulle tro at formålet med et slikt forum var å opplyse hverandre på best mulig måte for å faktiske tjene penger?? Her inne går snart 90% av inleggene ut på å ta andre mest mulig.
At Tigeren er en av de som kommer med gamle nyheter OG nye artikler synes jeg er helt topp, han er en driftig kar som leter rundt og sparer meg for masse tid de gangene kilden er dokumentert. Hvorfor noen skal ha problemer med det skjønner jeg ikke. Har man noe annen info som tilsier det motsatte...... legg inn link og understøtt. Vanskeligere er det ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.04.2019 kl 09:51 2279

Audi Mannen
Veldig bra , verre er det ikke.
Unødvendig støy fra beiserene
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Furuen
02.04.2019 kl 10:00 2220

Jeg anbefaler alle som ønsker NEL vel, til å bruke de tre prikkene til høyre på et av Gunnars innlegg og blokkere ham...når ikke administrator gjør det, får vi gjøre det selv.
Det er flere fordeler med dette: Du slipper å lese all kveruleringen hans, og du får mye kortere tråder.

PS! Ta med den svenske alfabetmannen også, så sparer du deg for mye irritasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Audi Mannen
02.04.2019 kl 11:13 2134

Innlegget er slettet
Gunnar42..... Er ikke de setningene når de snakkes om kontrakter her inne veldig ofte avsluttet med et "?" bak????. En setning kan raskt skifte betydning med en strek eller andre tegn på forskjellige plasser.

eks.: Skyt han ikke, vent til jeg kommer.
Skyt han, ikke vent til jeg kommer.

To ganske viktige betydninger..... regelen i språk er å lese og forstå. Ikke tro, mene og tolke selv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
oppvigår
02.04.2019 kl 12:02 2059

Hvor er administrator? Det lurer jeg virkelig på. Virker som vedkommende sover i timen når sjikane kan tillates. Dette forumet er ikke blitt noe bedre enn det forrige. Administrator må nok innse dette, og se problemstillingen om det skal bli et mer seriøst forum.
-Kun et nick.
-Sjikane tillates ikke.
-Slutt på denne barnslige blokkeringen.

Når dette er sagt, så burde det være greit at vi får både positive og negative meninger i forhold til hvor den enkelte står. Vi er da inne på et voksent forum. Lurer på hvorfor Furuen og flere ikke kan tolerere at Gunnar har et mer negativt syn på Nel, og ikke denne evige hausingen til Tigeren. Selvfølgelig kan det bli litt mange innlegg fra Gunnar, men der er ikke Tigeren langt unna heller.
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
Furuen
02.04.2019 kl 16:03 1859

Resten av shorten ble dekket inn i går!
Redigert 21.01.2021 kl 06:48 Du må logge inn for å svare