STANDARD DRILLING: KJØPS SIGNAL - RALLY NÅR 1,28 KR BRYTES NÅ


Det har nå snudd. Får vi litt volum og 1,28 kr brytes skal vi meget raskt oppover. Ekstremt lite motstand etter dette. Last opp! Markedet har truffet bunnen en gang for alle!

Clarkson har fortsatt kursmål i underkant av 3 kr aksjen for denne!
Redigert 02.04.2019 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Fevang
06.04.2019 kl 07:27 3232

Aksjen lå på ca 1,60 for et år siden. Da er dagens kurs merkelig lav siden de nå går med solid overskudd.

Ikke vet jeg hvordan verdien av båtene har utviklet seg det siste året, men de er vel neppe ned nå som det lysner i supply? Noen som vet hvordan verdiene av båtene har utviklet seg?

Selv hadde jeg noen aksjer her før jeg kjøpte flere på fredag til kurs 1,26. Nedsiden må vel i alle fall være begrenset slik jeg ser det. Men mistenkelig mange selgere dukker opp straks aksjen viser tegn til å ta av. Noe luftig kursmål kommer ikke jeg med da jeg ikke gidder å hausse aksjer jeg selv har.
Martin10
06.04.2019 kl 10:37 3120

Jeg ser fram til mandagen. Oljeprisen har karret seg over 70 dollar, grønne børser i USA. Fremtidsutsiktene til selskapet ser veldig bra ut. Det skjer noe på mandag er min spådom.
Fevang
06.04.2019 kl 16:18 3018

Ser utvilsomt bra ut for mandagen ja!!

Ellers må vel dette være en av Spetalens mest mislykkede investeringer så langt. Men han har i alle fall vært langsiktig her - så vi får tro på at det betaler seg.
Spettet tror jeg har et snitt på ca 2,00.
Martin10
07.04.2019 kl 07:01 2815

Hele energisektoren gjør det bra for tiden. Spesielt vil jeg tro fremtiden er lys når du har et selskap uten gjeld, rekordmange båter på oppdrag til svært mye bedre priser en fjord året. Opec holder fast kurs mot 80 dollar fatet. Vi kan også vente oss salg av båter. Her vil jeg også tro at det er samsvar mellom de prisene selskapet får på drift og prisutvikling på skipene. Kursen på selskapets aksjer opplever jeg er kunstig lav for tiden, og her kan en vente byks oppover.

Ikke minst har det kommet flere analyser av selskapet som priser dette oppimot 3 kroner aksjen. Jeg har trua.
Ekstra
07.04.2019 kl 07:41 2794

Payback på 1,5 år? Her er mine forutsetninger: Ratene på middels båter i UK er nå 14000 usd. De store får 20000. All-in cashcost inklusive admin er 7200 for de 9 middels, 7500 for de 5 store. (Fra Q4-rapporten). Cash overskudd for de 9 middels blir 5,6 mill usd per kvartal, og 5,6 mill for de store. (Jeg vet at ikke alle 9 middels er på slike rater ennå). Samlet innkjøpspris for middels er 3,9 mill usd per båt, samlet 35,1 mill. Det gir payback på 6 kvartaler. For de store blir det 11 kvartaler. Siden det ikke er noe gjeld i SDSD, må de vel bygge voldsomt med cash kvartal for kvartal hvis ratene holder seg. Hvis verdien på båtene holder seg slik at de kan selges for tilsvarende innkjøpspris så er alt cashoverskudd avkastning for aksjonærene. Så vet vi at SDSD mener de kan selge for langt høyere enn innkjøpspris. Da blir det butikk. Det er ingen hast. Markedet er sannsynligvis enda bedre i 2020.
Redern
07.04.2019 kl 10:39 2705

Det er enkle regnestykker i SDSD.
Alle skipene skal selges ifølge Martin Nes, så nødvendigvis må skipsverdien kraftig opp for at SDSD skal være interessert i å selge. Med dagens rater vs. skipspris lønner det seg å generere cash utifra drift.
donolini
10.04.2019 kl 15:14 2384

har tatt noen 100k her mellom 1,24 og 1,27.
hvor lenge skal den lagge før den rører på seg?
teknisk på kort sikt, så er den ganske så nydelig.
Tændis
10.04.2019 kl 20:39 2503


TDW US / SDSD NO

Rates are shooting up further in the North Sea. After a 220% y/y gain in March, April rates are up another 25%. The spot market now pays USD 16.1k/d whilst term rates are at USD 19.5k/d (avg. 250 days) with further upside into the summer market as more demand comes on and there is virtually zero reactivation candidates in the stacked fleet. TDW and SDSD are our top picks in the OSV space, with the right fleets and strong balance sheets (as good as debt free). Implied price per large PSV is USD 10.5m for SDSD and USD 8m for TDW against what would historically be USD 25m at current term rates. The latter give a USD ~10k/d margin above cash breakeven – or 35%/45% yield for SDSD/TDW. BUY.
marco83
11.04.2019 kl 08:33 2361

Høres at de gule båtene er solgt til vest Afrika
Egard
11.04.2019 kl 09:11 2319

Dersom dette stemme kommer det til a bli en god dag. 34% av det selskapet skulle fort bli en del kroner inn i kassen og synligjore verdiene i de andre baatene.
ruda
11.04.2019 kl 09:14 2309

Her fylles kassen, og store aktører laster opp
Malchish
11.04.2019 kl 09:44 2264

laster opp?
opp og ned ..
Redigert 11.04.2019 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
DIL
11.04.2019 kl 11:41 2178

Og noen mere enn andre
800,000 til NOK 1,30
Risky
11.04.2019 kl 11:42 2172

Hvor har du det fra at de gule skipene er solgt?
Egard
11.04.2019 kl 12:00 2143

Gikk en post paa 1mill paa 1.29 naa, noen som vet mer enn andre?
marco83
12.04.2019 kl 21:00 1905

Som nevnt tidligere, da er de gule solgt. Offisielt nå.

En S&P transaksjon til så er det pappaperm!
klaesp
12.04.2019 kl 21:23 1861

Tydeligvis ulik informasjon i markedet, denne vil stige betydelig neste uke:) GRATULERER
NilsAB
12.04.2019 kl 21:37 1836

Kom inn i dag på 1,345, mer som ett terningkast, magefølelse... Mange gode skribenter på sd trådene... Takk for gode innlegg... Hva tror dere om mandagen?



Limassol, 12 April 2019

New World Supply Ltd ("NWS"), where SDSD has an ownership of 34.4%, has
completed a sale ("Transaction"), with a well known and reputable counterparty,
of its remaining four medium sized platform supply vessels (PSVs). The vessels,
"World Diamond", "World Peridot", "World Pearl" and "World Opal"( jointly
referred to as "NWS vessels") , have been in lay-up in Norway since October and
November 2016.

The transaction is completed and the purchased price has been fully paid for all
four vessels. All terms have been agreed and there are no further conditions.
The transaction is done at a level that reflect higher vessel value compared to
SDSD's book value and significantly higher than the acquisition price of the
shares in New World Supply Ltd purchased by SDSD. NWS and its subsidiaries now
have cash holdings only and no vessels.

SDSD has previously highlighted that it will take advantage of opportunities
that may appear. Further SDSD has stated that it considered its holding in NWS
as a financial investment. Consequently, the sale of these vessels, at a
significantly higher price than the purchase price, is in line with SDSD's
strategy.

"This transaction is in line with our expectations of an increase of the value
of our fleet. The sale of vessels is done at higher levels compared to the two
vessels sold in October 2018. Further, this transaction is evidence of the fact
that the company's purchase price of shares in New World Supply were done at
highly attractive levels. The company's ultimate strategy is to create
shareholder value. This transaction supports this strategy" says Martin Nes,
Chairman of the Board in SDSD.

After the transactions, Standard Drilling has a 100% ownership of five
large-size modern PSVs. In addition, the company has invested in 9 mid-size
PSVs, bringing the total fleet of partly and fully owned vessels to 14 PSVs,
including one vessel on a bare-boat contract.

The pro-forma cash balance of SDSD end of March 2019 would be approximately USD
36 million, as if the Transaction was closed in March, including pro-rata
ownership of cash in subsidiaries and investments, of which USD approximately
20.5 million is cash in SDSD and subsidiaries.

SDSD has no debt.

¨

For further information please contact:
Chairman of the Board Martin Nes at +47 92 01 48 14, or General Manager
Evangelia Panagide at +357 99 77 11 16
Martin10
12.04.2019 kl 22:17 1751

Der gikk de 4 gule båtene til vesentlig høyere priser en de to som ble solgt i oktober forrige år. Ser fram til mandagen og nye byks på kursen.
Havsula
12.04.2019 kl 23:29 1651

Kan nevne at kursen låg på rundt 1,8 i fjor sommer. Fremtidsutsiktene har bedret seg betraktelig siden den tid for å si det sånn.
nima
15.04.2019 kl 10:10 1312

Rart at SDSD selges til så lave kurser, men det er vel noen som trenger penger til påske. Jeg klarer ikke å se noen annen grunn til å selge ( gi bort ) aksjene i dette prisleie.
marco83
15.04.2019 kl 11:16 1234

Nei:) Den gjelder ikke dette rederiet
Martin10
17.04.2019 kl 07:21 1119

Forventer en god dag i dag. Oljeprisen fortsetter opp, ratene øker, og det er ingen tvil - skipsprisene øker. SDSD er full av cash og null gjeld. Kan knapt bli bedre.
ruda
17.04.2019 kl 08:38 1028

Det er bare å laste. Vi får utbytte godt utbytte før vi passerer Nok 2,-