NEL. Hva forventer vi for Q4 2017?

Slettet bruker
NEL 01.02.2018 kl 20:00 18132

Har sett litt gjennom Nel's tildelinger de senere år og prøvd å finne ut hvor vi kan forvente å lande inntektsmessig for Q4. Naturligvis vanskelig siden en ikke vet eksakte datoer for levering og oppgjør, men lister opp det som sannsynligvis ble levert og oppgjort siste kvartal 2017.

Electrolyser plant Mexico 10 mill.
Fyllestasjon Bergen 10 mill.
2-3 stasjoner Island 40 mill.
Fyllestasjon H" Frontier 10 mill.
Asko 40 - 50 mill

Løkke guidet over 100 mill for Q4, så da tipper jeg utfra hva jeg har funnet ut at omsetningen vil lande på 110 - 120 mill.
Og hva ender bunnlinjen på dersom omsetningen lander på 120 mill.....

Hvilke tanker har dere rundt Q4?

California kontrakten gjøres nok gjeldende inntektsmessig for Q1 og Q2 2018 vil jeg tro.
Redigert 20.01.2021 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2018 kl 15:30 8754

Kassan blir intressant. Den var 85 miljoner slutet av q3. Och om jag förstår så fick man strax efter in 198 miljoner i emission. Så den borde då ha varit 283 miljoner. Så får vi se hur mycket som återstår.
Redigert 15.02.2018 kl 15:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2018 kl 15:30 8853

Trygve er Trygve....Men Nel kommer på trykk hos Trygve. Det gjør de ikke i DN...
Jeg tror at NEL vil overraske positivt i morgen.
Det ligger noe meget godt i luften nå. Nyheter kommer..
Furuen
15.02.2018 kl 16:27 8698

I de to emisjonene fikk en vel inn 220 mill + 25 mill = 245 mill., eller?
En skulle da ha som utgangspunkt 245 + 85 mill= 330 mill, eller hur?
Slettet bruker
15.02.2018 kl 16:27 8696

Da er det ikke mulig å hverken kjøpe eller selge aksjer før Q4 presentasjonen. Fikk et dupp på slutten.
Blir vanvittig spennende i morgen tidlig.
Slettet bruker
15.02.2018 kl 16:30 8659

Det er vel sånn at kunden betaler en del ved bestilling, deretter noe underveis og resten ved levering, sånn som normalt?
anderix
15.02.2018 kl 16:33 8539

Ikke de helt store forventningene til morgendagen ut i fra aksjekursen ser jeg, men jeg har blitt overrasket før jeg i denne aksjen;-)
Slettet bruker
15.02.2018 kl 16:36 8619

Det er nog riktig, det er så mange emissioner hela tiden så glemde en og hade fel på den andra

25 miljoner;
http://nelhydrogen.com/news/completion-of-subsequent-offering-registration-of-new-share-capital/

220 miljoner
http://nelhydrogen.com/news/private-placement-successfully-completed/

Totalt 220+25+85=330 miljoner

Det er mycket pengar får se vad som er kvar imorgon!

Slettet bruker
15.02.2018 kl 16:43 8572

Tror bare det er en fordel at ikke forventningene er for store.
Håper derfor ål Løkke imorgen kan vise til bedring på kostnadsfrie og bunnlinjen
janinvest
15.02.2018 kl 17:02 8494

This was the last chance to sell shares at too a price of 2.9
Tomorrow's Q4-repoet will shows declining sales and revenue significantly additional costs for deliveries.
Development of Rotorlyzer is delayed and is not expected until the end of 2018, they do not think the dare come to the notice that it has been scrapped before they have sold their own shares.
The course will move down to 2.5 - 2.0
Good luck :)
rogneveien
15.02.2018 kl 17:04 8471

Jeg er veldig avventende til framleggelsen i morgen, jeg er ikke utelukkende optimist akkurat. Blir spennende iallefall. Det har ikke vært de store intektsgivende kontraktene som er framkommet. (Ser bort fra NIKOLA) Vi får håpe på noen gode guidinger i de store sakene og positive overaskelser.

Løkke til
Furuen
15.02.2018 kl 17:09 6073

Positive overraskelser tror jeg du kan se langt etter på en Q-fremleggelse.
Spørsmålet er om folk rømmer, eller om de sitter i troen på at det snart skal løsne skikkelig for selskapet.
Får håpe at ikke panikken tar folk flest!
Slettet bruker
15.02.2018 kl 17:10 6181

OK.
We take your word.
Good luck spreading false info otherwise.
EnklestErBest
15.02.2018 kl 17:18 6134

Jeg nevnte høsten 2017 at jeg tror det blir en emisjon i Q3 2018, forhåpentligvis den siste. (Uten oppkjøp av andre selskaper eller bygging av egen fabrikk i USA).
Det er riktig at pengene har rent ut og fortsetter med det, men mot slutten av 2018 tror jeg vi vil se en endring til det bedre.
Det som vil trigge aksjekursen framover er et antall flerfoldige milliard-kontrakter i 2018 som vil materialisere seg for fullt på bunnlinjen fra 2019 og videre.
Større leveranser blir som regel gjort opp og betalt i 3 deler.
1 del ved kontraktinngåelse/oppstart, 1 ved > halvgått løp, og resten ved overlevering iflg kontrakt.
Giga factory, -giga fyllestasjoner til NIKOLA, 2Hv-kontrakten og store kontrakter på 10-100 vanlige fyllestasjoner eller mer blir nok delt opp i enda flere deler.
Dette er antagelser fra min side, men er ganske vanlig ved leveranser fra produksjonsbedrifter.

Lykke til
Slettet bruker
15.02.2018 kl 17:52 6017

I denne aksjen rømmer folk stadig vekk og de tar gjerne et tap, det betyr ingenting.
La oss nå håpe at Nel for engangs skyld kan overraske med noe før eller under presentasjonen imorgen, til en forandring.
EnklestErBest
15.02.2018 kl 18:15 5946

Rodjers

Ja, det kunne smakt med en overraskelse eller en guiding som tar pusten fra markedet, og en brå oppgang til 3.7 som følge av det, og deretter storkontrakt(er) på bordet i forholdsvis rask rekkefølge.
Jeg tør ikke tippe kurs i morgen, men tør de å guide H2v-kontrakt i Q1, eller kommersialisering av Rotolyzer i løpet av 2018, så tror jeg morgendagen bringer oss langt opp på 3-tallet.
Frykter imidlertid et stort underskudd grunnet alle forberedelsene som har vært nødvendig i forkant av milliardkontaktene og prøvekjøring av Rotolyzeren.

Lykke til i morgen.
Slettet bruker
15.02.2018 kl 18:24 5826

Hvis det blir frågestund imorgon så borde dere stäla spörsmål om styre og ledelse.

som ni vet så har vi storeier i proton og danskarna som har solgt og vill sälja mera inom 4 månader og 16 månader.

Og varför fikk dere ikke vara med på emissionen? Ja, ni fick små poster för 0,20 nok eller vad det var, men dere missade hela muligheten på 2,45.

Det beror på att dessa amerikaner og danskar ikke ville ställa upp på en stor emisjon til befintliga ägare. Därför var det nödvändigt med en riktad emisjon.

Det tappar vi aksjonärer på. Med andra ord så tar inte styret till vara på våra rättigheter.
EnklestErBest
15.02.2018 kl 18:49 5820

Larsson

Mange har nok lagt merke til at jeg har blitt mindre aktiv på forumet.
Dette skyldes bl a at jeg nå føler meg mer og mer komfortabel med å gjøre en skikkelig kule i NEL innen utgangen av 2021.
Jeg tror ikke de danske innsiderne selger hvis de ikke må p g a rigorøse skatteregler i Danmark.
går f eks kursen til 6-7 kr på slutten av året, så kan det hende de må selge noe grunnet nettopp de spesielle danske skattereglene på området.
Det lille innsidesalget som kom i etterkant av det store innsidesalget var en ren gavepakke før Jul til en person som i forkant hadde gjort et innsidekjøp som gjør at han i dag sitter med 250k aksjer hvis jeg ikke husker feil (gadd ikke å sjekke nå).
Proton-eierne var nok lykkelige for å bli sammenslått med NEL, og derfor valgte de aksjer som delbetaling.
Det hadde ikke vært noe problem å betale Proton fullt ut i kontanter med en større emisjon enn den som ble foretatt i f b med oppkjøpet.
Slettet bruker
15.02.2018 kl 19:19 5727

Larsson,

Vet ikke hva du gjør om dagene ei heller om du er inne igjen i Nel.
Men dersom du har anledning vil jeg utfordre deg til å delta på presentasjonen via web og stille spørsmålene som du måtte brenne inne med.
På den måten kan du kanskje få svar på noe av det som du undres over.
Slettet bruker
15.02.2018 kl 19:29 5691

Rodjers, hade planerat en högtidsdag med nel imorgon, men nå må jeg jobbe.

Jag har ställt spörsmål till rec ibland og også på plats till svenska företag. Så jeg er enig i din anbefallning, det er ett bra tillfälle att få svar.

Bättre att vara på plats, min erfarenhet er att de sorterar bort obekväma frågor från webben.

Det gäller att ha förberett sina frågor väl redan hemma så att man verkligen vågar fråga när det är dags. Och så får man anpassa lite efter vad de säger på presentationen.
Slettet bruker
15.02.2018 kl 21:40 5302

Mitt tips for morgendagen er at omsetningen lander på 118 mill med et resultat på minus 19 mill.
Jeg tror de har klart å redusere noe kost ift. Til tidligere.
Q2 2018 tror jeg blir med positiv EBITDA da California oppgjøret mest sannsynlig vil havne der eller hvertfall store deler av det.
I tillegg håper jeg at Løkke kommer med positiv informasjon om
Rotolyzer
H2V
Giga factory (Yara?
Sun power
Hyon
Korea
Japan
Kina
California/Shell
Lord B
15.02.2018 kl 22:04 5215

Bør komme med oppløftende nyheter angående Rotolyzeren nå. Hvis ikke begynner jeg å tvile på om den i hele tatt fungerer slik NEL og vi aksjonærer håper og tror på. Blir veldig skuffet hvis ikke en stor del av presentasjonen i morgen dreier seg om Rotolyzeren. Frykter det værste men håper på noe veldig bra.
Slettet bruker
15.02.2018 kl 22:26 5126

Q3 presentasjonen vitnet om at Rotolyzeren er i rute.
Tror det ender bra så får vi se hvordan markedet tar imot gamechangeren
Slettet bruker
15.02.2018 kl 22:34 5101

DJ opp 1,23% i kveld. Tenker børsen her hjemme vil bli positiv i morgen
EnklestErBest
15.02.2018 kl 22:36 5080

Rodjers

Personlig er jeg ikke lenger i tvil om at NEL blir bra på sikt, Men det hadde vært utrolig morsomt om de som hele tiden legger aksjen under salgspress får seg en eller flere nesestyvere under presentasjonen i morgen.
Med det mener jeg en uventet positiv guiding fra Løkke & Co.
Det kan faktisk skje, og det er det en kan håpe på for morgendagen
Jeg er for øvrig i den heldige situasjonen at den midlertidige aksjekursen ikke betyr så mye, men selvsagt hadde det vært morsomt med positive takter og betydelig kursøkning allerede fra i morgen av.

Jeg kan ikke komme med noen kvalifiserte tips for morgendagen, men hvis resultatet blir som du har tippet over her, da kan jeg nesten garantere en oppgang etter børsåpning og høyere sluttkurs i morgen.
Markedet kan umulig forvente en bunnlinje på bare -19 mill med den kursutviklingen vi så i dag.
Når dette er sagt, så har kursen tross alt gått rundt 17 øre opp hittil denne uka så spennende blir det uansett.

Lykke til
Slettet bruker
15.02.2018 kl 23:00 4990

EEB,
Ren gjetting fra min side og mest sannsynlig så blir nok treff prosenten høyest på omsetningen.
Men tror faktisk at vi kan få en positiv overraskelse i morgen, det har vi ikke vært vant til fra tidligere så jeg tenker da at en gang må det skje og tipper på imorgen.
For min del betyr det ikke heller allverden om en må vente litt Til, men tror kanskje tiden nå er moden for noe kvess.
Lykke til alle sammen.
For første gang som aksjonær må jeg se presentasjonen i reprise på kvelden, men spennende likevel.
Slettet bruker
16.02.2018 kl 07:19 4547

KJEMPERESULTAT
Dette overgår alle forventninger!
NEL-rally i dag. HURRA

22,7 millioner kroner i 4. kvartal 2017, mot minus 18,5 millioner kroner i samme periode året før.
Resultat per aksje ble 0,054 kroner, mot minus 0,027 kroner ved samme korsvei i 2016.
Redigert 16.02.2018 kl 07:20 Du må logge inn for å svare