Kjekk ungdom

Slettet bruker
03.04.2019 kl 12:00 3019

https://www.nrk.no/ho/voldsvideo-spres-pa-nett-_-gutt-slo-ned-82-ar-gammel-dame-1.14501875

Slike gutter og jenter det vil gamle Norge ha....

Så sladdet versjon av videoen bak betalingsmur. Virkelig litt av en tøffing.
Redigert 03.04.2019 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
convert
03.04.2019 kl 12:47 2053

I det minste positivt at gode nordmenn stiller opp og vil ta disse volds-apene slik at politiet må beskytte dem. Nå er de visst flyttet til hemmelig adresse. Håper de får som fortjent. God jakt.
convert
03.04.2019 kl 12:48 2052

Morsomt forresten å se aldri sviktende pk-propaganda i VG; "Han viser anger" er overskriften.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 12:52 2047

Nå er jo artikkelen skrevet av Hetti, Netti og Letti så da må vel artikkelen bli framstilt slik.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Wbv2MG/kvinne-82-slaatt-til-av-tenaaring-politiet-advarer-folk-mot-aa-gripe-inn?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Redigert 03.04.2019 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
03.04.2019 kl 13:20 2030

Hadde det vært noe tak i folk på Rena hadde denne gutten nå vært håndtert på en korrekt måte, og hadde nå ligget på sykehus.

Håper den 82 år gamle damen blir tatt vare på.

De har jo bevis med video og greier, dersom han ikke får minimum 10 år i fengsel er noe alvorlig galt.
Redigert 03.04.2019 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2019 kl 13:25 2022

Nei, nå er han tatt hånd om av politiet,barnevern og sosionomer og har fått brus, pizza og mobilen sin slik at politiet kan få satt inn alle ressurser på bermen som ville konfirmere gutten.

Hurra for Norge og alt det derre der....
Sotah
03.04.2019 kl 13:34 2014

Tøff dame. Hatten av for at hun sa fra, folk skal bry seg. Så får borgerverngjengen bomtur til Rena, og det er like greit. Fagfolk tar seg av resten. Jeg antar guttegjengen blir splitta opp slik de gjorde i Kristiansand da de hadde tilsvarende gjenger der.

https://www.dagbladet.no/nyheter/norunn-82-ble-slatt-av-tenaring-ved-sitt-eget-hjem---kom-uten-forvarsel/70942928
Redigert 03.04.2019 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
Jomma123
03.04.2019 kl 13:47 2003

Barnevernungdom ser jeg. Jaha så de lar de drive rundt nattestid? Er vel flytta til ett annet sted de har da. Nok av de stedene vil jeg tro.
Helt enig de burde fått en "kilevink" så kanskje de tar poenget. Blir ikke bedre med dullinga de vil få iallefall.
Fjordgubben
03.04.2019 kl 13:47 2002

«Fagfolk tar seg av resten»

Ja nå ble jeg virkelig beroliget gitt, takk skal du ha sotah.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 13:51 1996

Hehehehe.
Fjordgubben
03.04.2019 kl 13:53 1993

Ja det blir nok mye «dialog» på denne byttingen.

Mens den 82 år gamle damen blir overlatt til seg selv.


Bytting:

«Wechselbalg på tysk. Byttingen lærer ikke å gå, men ligger alltid i vogga og skriker og er umettelig. Han er stygg å se på, og kan ha stort hode og deformerte lemmer. Det var oftest guttebarn som ble bortbyttet.

For å hindre at barn ble bortbyttet, måtte en ty til ulike magiske metoder. En kunne legge sølv eller stål i vuggen, gjerne ei åpen saks som dannet et kors. En kunne også slå korsets tegn over barnet og ha lys tent om natta, eller gi barnet et sølvkors, la det drikke av en sølvkopp eller spise med en sølvskje. Bortbyttingen skjedde helst om natta, når mora hadde sovnet uten å ta forholdsregler. Det var en vanlig oppfatning at ombytting helst skjedde før barnet var døpt. Byttingen kunne til å begynne med være så lik det rette barnet at en kun langsomt forsto hva som hadde skjedd.»
Redigert 03.04.2019 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2019 kl 14:07 1979

Skulle ønske noen ville legge ut navn og adresse på faenskapet.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 14:19 1970

Helt innafor å gi dem så mye juling at de ikke kan stå på bena før i 2020. Man gjør bare ikke sånn hvis man har ett snev av vett. Håper noen ødelegger resten av 2019 for dem. De fortjener grisebank. Det vet jeg alle er enige med meg i
Sotah
03.04.2019 kl 15:14 1946

Bank som metode har ikke spesielt gode resultater å vise til, bare. Så folk som veit hva de driver medtar andre metoder, heldigvis.

Redigert 03.04.2019 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:37 1935

Og fengslene er fulle av resultatet etter sosialistisk naivitet.

- og AP vil slippe dem ut..

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qnpLjL/ap-aapner-for-aa-gi-amnesti-til-folk-i-soningskoe
Kruttgubben
03.04.2019 kl 16:12 1916

Fyren som slår heter vist Sindre og er 16 år. Er han 16 år skal han straffes og om dette slager ikke gir grunnlag for straff er dette eit hån mot samfunnet.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 16:21 1909

"-Jeg har ADHD, så jeg kan klikke noe inni helvete.
-Jada, bare kli..
-SMOCK."

Fyttehælvete for et sykt samfunn.
Tenk. De har begynt å møte opp på døra og klubbe ned gamlinger også nå.
Kynisk, og vel vitende om at de kan gjøre hva de vil.
(det værste er at man kan ikke bruke hagla før'n slår)

Helt seriøst: Veldig sjeldent at folk blir så gale at de ikke
vet hva de gjør. Snakk med justisministeren, Det må bli slutt på å unnskylde sånt.
Innfør 'øye for øye, tann for tann' straks, og la de smake egen medisin.
Redigert 03.04.2019 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
HP17
03.04.2019 kl 16:26 1906

Nå må snart politikere, politiet og samfunnet ta problemet med voldelige ungdommer på alvor. Kanskje snart på tide med dialog dialog og annet sosionspjatt og ta tak i det?
polemiker
03.04.2019 kl 16:46 1896

Helt sikker på det Sotah. Er det virkelig noe som er bevist eller er det nok engang forfalsket "forskning". Mitt tips er at det ikke engang er blitt forsket på, men bare noen tror er riktig, da gjerne basert på ideologiske overbevisninger.

Jeg tror vold er sterkt undervurdert og at det som metode med fordel kunne brukes for å effektivt løse mange problemer. Spesielt gjelder dette utagerende adferd og folk som har problemer med impulskontroll. Noen som definitivt har forsket på dette er de som driver med torpedovirksomhet, motorsykkelgjenger osv. Siden de fortsatt bruker metodene kan vi vel anta at de har hatt stor suksess med det.

Det er vel heller ikke så mange årene siden politifolk var utstyrt med gummikøller som ofte ble brukt til å gi folk med adferdsproblemer en lekse de ikke glemte så fort. Nå er de vel blitt forbudt og erstattet med krydderblandinger på sprayboks. I takt med dette har respekten for politiet forvitret i rekordfart og vil ende med at det er politiet som trenger beskyttelse (ala Sverige).
Slettet bruker
03.04.2019 kl 17:01 1890

Tenker det fremdeles er folk på Rena som er så sterke i klypa etter tiårs arbeid i anleggsbransjen at de kan ta tak i kjakeskinnet til valpen og det vil pipes frem en unnskyldning og forsikring på at sånt aldri skal gjentas.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 17:03 1886

For de som så Åsted Norge for ikke så lenge siden så vel en stakkars blodig mann sitte ranet og gjennombanket på et toalett i sitt eget hjem.
Mulig det var drittsekkene som hadde vært der han prøvde å etterligne.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 17:11 1994

.......
Redigert 03.04.2019 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2019 kl 17:21 1987

Uff....
Han prøvde å leke litt Rocky Balboa etterpå også.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 17:25 1984

Tragisk. Vel,vel - han har satt spor etter seg på nettet som han aldri blir kvitt. Like godt å bytte navn til Snøfrid kanskje?
Slettet bruker
03.04.2019 kl 18:11 1970

Det slaget kunne tatt livet av en mindre robust dame.
Fyren har tydeligvis AHDH og hadde sikkert drukket pils og har nok glemt å tatt ritalinen sin.....noe som kan gjøre disse aldeles kokko.
LiveLeak har også publisert videoen og han får nå drapstrussler fra hele kloden.

Han bør bli satt i forvaring for sin egen beskyttelse.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 18:32 1961

Fyren har en del snutter ute på Youtube. Der har det haglet inn noen kommentarer ja....huff.
Risk-reward1
03.04.2019 kl 18:44 1954

Tull og tøys! Det er bank tilbake de forstår.
En drittunge i samme alder som disse banket opp en jenvgammel skolekammerat for noen år siden. Min sønn så det hele og gutten som ble banket opp bar preg av hjernerystelse etterpå. Så han kontaktet mor og fortalte hva som hadde skjedd, og gutten ble medisinsk fulgt opp, da han bare ville hjem og legge seg for å sove......
Drittungen fant ut at min sønn hadde vett nok til å gi beskjed, noe som resulterte i klare trusler om at også han ville få bank. Jævlig bank! Jeg måtte følge og hente han fra ungd.skolen i starten, men ga klar beskjed om at det var ikke min oppgave å gjøre det, men drittungens foreldre som skulle følge sin unge.

Men ingenting skjedde med all "dialogen" med drittungen og foreldrene, som ventet!
En dag jeg hentet sønnen min, skulle et par andre venner sitte på også, og mens de kom over skoleplassen kom drittungen etter. Jeg spratt ut av bilen møtte sønnen min og vennene og ba de gå å sette seg i bilen. Så møtte jeg drittungen og lurte på hva han ville.
"Jeg skal bare snakke med han"
-Snakk med meg!
"Nei, jeg skal bare snakke med han"
- Nei, du skal ikke det. bare hold deg langt unna han.
Da kom det også en lærer, og så snudde han og gikk.

Jeg hadde allerede satt ut et rykte før dette. Tilbake i bilen sier min sønn; Pappa, det er ingen som tror du vil banke han opp om han gjør noe med meg!
Hvorfor ikke?
Fordi da får du problemer med Politiet.
Nettopp, jeg har aldri hatt det før. Hvem tror dere de vil tro på. Drittungen med et langt rulleblad allerede, eller meg? Hva får dere til tro at han i det hele tatt kommer til å vite hvem som grisebanket han? En mørk kveld, ingen andre noe sted, blir bare mistanker om hvem.
(Nå visste jeg at også dette ville bli snakket om og nå drittungen:))

Ville jeg gjort det?
ja
Trengte jeg gjøre det?
Nei!

1 uke senere møtte jeg drittungen. Jeg var alene, han med en kamerat. Jeg tenkte, jaja........ nå finner vi ut om jeg må sloss eller ikke. (La meg legge til at dette var skolens største unge. Tipper et sted mellom 30 og 40 kg tyngre enn meg. Feit, men sterk. og nå var de 2.
Så noen meter før vi passer hverandre sier jeg;
-HEI!
Høyt, tydelig, mandig.
hei......... med hodet senket kom tilbake.

Eid!

Vissheten om å få igjen, stoppet min sønn fra å bli en av en lang rekke unger han allerede hadde banket opp. Både yngre og eldre!

Det hører med til historien at han etter dette skikket seg. 2 andre fedre hadde også sagt de skulle ta han om han igjen banket deres sønner.
Blitt en fin gutt, og vi hilser de gangene vi møtes.
Noen ganger må man bare snakke samme språk tilbake!

RR
HP17
03.04.2019 kl 19:08 1940

Ungdommene skulle hatt «skambank»!
Så enkelt er det. Feige ynkelige «drittsekker» på 16-18 år som går til angrep på en helt forsvarsløs eldre dame på 82 år fortjener null sympati, null strøtte, null oppfølging og null dialog. Nulltoleranse for slik feig og avskyelig handling.
Ikke noe grunn til å gjøre det vanskeligere enn det er.
Redigert 03.04.2019 kl 19:12 Du må logge inn for å svare
Sotah
03.04.2019 kl 19:27 1933

Siden disse er plassert på institusjon gjetter jeg på at juling kanskje er det eneste de har fått nok av underveis. Uten nevneverdig hell, antakelig. Jeg tenker utenfor boksen i beste HO-tradisjon og gjetter på at et møte face to face med den tøffe dama vil gi bedre effekt. Og noen filosoferinger rundt at halve nasjonen har lagt dem for hat. Men jeg er jo så rar.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 20:34 1896

Kan godt være 82-åringen helst ikke vil se snurten av slike avskum og deres likesinnede.
Å utsette henne for et møte med dem, også i regi av et konfliktråd, kan gi henne ytterligere belastninger.

Gjengen som står bak utførte omfattende hærverk forut for hendelsen og har nok lang erfaring med å snurre barnevernsfolk og sosionomer rundt lillefingeren.
Er som å sette henne sammen med delvis snerrete og delvis smiskende hunder i en bås.
Hun ville nok kjenne seg utrygg.

Foruten voldsepisoden har politiet avdekket en rekke straffbare forhold ungdommene var involvert i tirsdag kveld:

Trusler med kniv mot en annen ungdom fra samme institusjon
Ran med kniv
Skåret opp dekk og knust rute på bil
Forsøk på tyveri på utested hvor rute er knust med hensikt å ta seg inn
Skadeverk med vannskade i idrettshall
Forsøk på ildspåsettelse på en lasterampe utenfor butikk
Bæring av kniv og slagvåpen på offentlig sted
Redigert 03.04.2019 kl 20:40 Du må logge inn for å svare
HP17
03.04.2019 kl 20:38 1892

Bare tull å kaste bort tiden på dialog med slike «dritsekker»!
Slettet bruker
03.04.2019 kl 20:56 1881

Må være utrolig flaut å lese kommentarene og se se selv i aksjon på denne måten. Gode venner forresten,-))) Filmer ham og sender'n ut på nett.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 21:00 1876

Den som driver Rena Ungdoms- Og Familiesenter er tidligere pubvert og dørvakt.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 21:17 1859

Tanken til Sotah er god såfremt dritten blir rundjult før besøket og slept sipende til
huset hennes for å be om unnskyldning.
Kan garantere at damen uansett ikke blir den samme igjen etter denne hendelsen.
I tillegg til fysisk skadd er hun vel mentalt knekt også, tenker jeg.

Gammelt folk tåler ikke sånt;
Bagatell, og kan ikke sammenlignes, men min gamle mor opplevde
en gang å bli frastjålet en seddel idet hun skulle betale inngangspenger til en tilstelning.
En satan rappet den ut av hånden hennes og la på sprang. Hadde kanskje fått den om han
hadde spurt, men hun gråt og tok seg veldig nær av dette.
Det var ikke tapet av 100-lappen, men angrepet på akkurat henne som person...kom vel aldri over det
Hvordan tror dere denne gamle Rena-dama tar det?
Burde faktisk vært dobbel straff for angrep på forsvarsløse eldre.
Fjordgubben
03.04.2019 kl 21:20 1858

Enig, å slå en eldre dame er så lavt at kun pedofile er under disse folkene på rangstigen i et fengsel.

Som sagt mener jeg at denne fyren bør få minst ti år i buret for bragden.

Slettet bruker
03.04.2019 kl 21:20 1857

Et lite samfunn som Rena med sine 2000 innbyggere terroriseres av ungdommer. Jeg lurte litt, men så opplyste lensmannen at det var blitt et problem med ungene fra bygdas barnevernsinstitusjon - knivbruk, ran og nå vold mot et gammelt menneske. Metodene er ikke norske, så dermed vet vi hva slags drittunger dette handler om. Stakkars bygdefolk. Ingen går trygt i Europeiske land lenger og verre skal det bli.
https://resett.no/2019/04/03/eu-planlegger-a-oke-den-legale-migrasjonen-til-europa/

Må løsningen bli at vi alle bærer våpen?
Slettet bruker
03.04.2019 kl 21:24 1852

Man kan jo lure men får håpe at dette er en tankevekker både for myndigheter og for naive snille tanter som tror at verden er rosa. Det var ikke pent å se på men kanskje nødvendig for å åpne øynene på folk.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 21:25 1851

Tipper han får 6000,- i bot for slaget og mulig litt ekstra til for de andre sakene.
Sotah
03.04.2019 kl 21:27 1850

For å filosofere litt, Graut; etter at borgervernet har rundjult denne fyren til det knapt er pust igjen i ham, hva sitter vi igjen med da? En skamslått 16-åring som oppfører seg pent, går i kirken hver søndag og avstår fra all kriminalitet til evig tid? Eller en fyr med trøbbel nok fra før som har blitt virkelig grenseløs, farlig og som hater alt og alle? Jeg tror mest på det siste. Vold avler mer vold. De som fikk mest juling under oppveksten der jeg kommer fra gikk det nokså dårlig med.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 21:42 1838

Problemet med filosofien her er fokuset.
Fokus må være mest på offeret, den fornærmede, og ikke gjerningspersonen i første rekke.
Det er tallrike og stygge eksempler på at gjerningspersonen får hjelp opp til ørene, de står omtrent i kø for å hjelpe, og under rettsaken bygges det opp en sterk sympati med vedkommende når tiltalte sitter hulkende tilstede i rettsalen.

Offeret har status som vitne og avgir forklaring noen minutter og blir så skysset på dør igen, de får ikke være tilstede under prosessen.
Den tiltalte kan heller ikke straffes for å lyve og kan smøre ihop en historie om nødverge, nødrett, hevnmotiv og kan bruke alle triks som tenkes kan.

Så ender det opp med mild straff for gjerningsmannen eller til og med frifinnelse.
Offeret blir glemt, eller kanskje får ekstra byrde med beskyldningene gjerningspersonen har diktet opp, og vil kjenne seg som en vridd vaskeklut.
Det er eksempler på hvor offeret i slike situasjoner har tatt sitt eget liv.