Kjekk ungdom

Melvind
03.04.2019 kl 12:00 1726

https://www.nrk.no/ho/voldsvideo-spres-pa-nett-_-gutt-slo-ned-82-ar-gammel-dame-1.14501875

Slike gutter og jenter det vil gamle Norge ha....

Så sladdet versjon av videoen bak betalingsmur. Virkelig litt av en tøffing.
Redigert 03.04.2019 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
aklm
03.04.2019 kl 21:58 783

Politikerne har livvakter. Andre skal løse problemer med dialog. Alle bør få komunisert at et overfall på andre vil medføre at de selv blir banket opp. Femi barnehager og dialog skoler feiler totalt. Denne drittsekken blir nå fulgt opp av sosionomer som serverer boller og brus mens de forteller drittsekken at det er samfunnets skyld. Neste gang drittsekken får lyst på boller og brus kan han bare klappe til et nytt offer. Norske sosionomer bør IQ sjekkes.
SCK
03.04.2019 kl 22:07 775

21:20

EU sine planer er i tråd med FNs migrasjonspakt, som Frp har underskrevet selvfølgelig, og som mer eller mindre gjør illegal innvandring fra ikke vestlige land til legal. Det kan bli trangt om plassen etterhvert. Innvandringen, inklusive familiegjenforeninger fra slike land til Norge øker, under Frp, kommunene kappes om å bosette disse snarest mulig, for statsoverføringene venter, som trekker mer for kommunepamper enn de langsiktige konsekvenser. Asylsøkerne/"flyktningene" er kommunenes nye gullkalv.
-----
SP har begynt å protestere mot deler av EØS avtalen der den såkalte frie flyten av arbeidskraft innad i EU er drivkraften (fra helvete).
Vi får se hva SP gjør videre. Hva Frp gjør vet vi; de gjør ingenting.
-----
God gammeldags juling er svært effektivt skulle man tro mot 16 åringer - hjelper ikke det så må friheten innskrenkes i vesentlig grad.
Det som svir enda verre er å bøtelegge slik adferd, som man bør kreve erstatning for all skade medført under ulovlig handling, herunder skadeverk, (bil)tyveri etc etc.

Det er en hake med alt, når man er yngre så aner man ikke rekkevidden av egne, umodne handlinger. Gjeldsfengsel er avviklet slik at erstatninger må kanskje stå i stil til ens egen utvikling/alder? Men slik det er nå er det nærmest fritt frem, uten konsekvenser.
Grensesettingen på Rena ved denne institusjonen virker å være slik noen ungdommer hadde det i de glade 80 årene, nemlig "fri oppdragelse".
Det holder ikke.
MERLOT
03.04.2019 kl 22:28 760

Et annet aspekt her er lovgivningen i dag....
Vi kan forestille oss at en nabo hadde kommet ut og tatt tak i 16-åringen FØR han slo slaget.
Da hadde denne naboen risikert å blitt tiltalt for vold mot barn og kunnet blitt straffet med flere måneder i fengsel.
Også om han hadde kommet ut og tatt tak i 16-åringen også ETTER slaget hadde han risikert dette.
HP17
03.04.2019 kl 22:45 755

Det hele endrer nok med at de kjekke ungdommene får litt tilsnakk , lover å være snille og går fri.
SCK
03.04.2019 kl 22:57 749

Det kan være farlig å ta igjen, ja, mange har erfart det, å ta igjen og forsvare seg medfører fort vekk straff. Vi skal ringe politiet må vite, de som enten ikke kommer eller gjemmer seg bak en container om det drar seg til...
Vi lever i en underlig tid.

Poenget må i alle fall være at handlinger som dette må få konsekvenser. Nå er det nærmest fritt frem, gjengene, for å ta de, bare ler, de vet at i verste fall vanker det en reprimande.

Sven,filosoferer!
Fytterakker`n for en treskalle!
Merlot;du kan bare gi opp sothasven,på direkten,fyren er kokko!

Problemet er at politikerne har gitt seg fritt spillerom på maktbruk, og
fra-delegert seg ansvaret for konsekvenser.
Iallfall tydelig at moteriktige straffereaksjoner ikke biter på primitiv vold.
Men hva kan vi gjøre da, når verken rettslig, sosial, eller økonomisk åtgaum hjelper?
(aner ikke om ordet 'åtgaum' betyr noe, men det passa så godt)
Eneste løsning er å stille politikerne selv til ansvar.
KalleQ
04.04.2019 kl 14:48 660

Og det er besvist at det blir helt fantastisk flott når sånne skapninger blir tatt på med silkehansker mener du?
Redigert 04.04.2019 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Sotah
04.04.2019 kl 15:24 650

Det er allment akseptert at alternativer til vold har vist seg å ha langt bedre resultat. Hvis jeg får tid og gidder skal jeg finne dokumentasjon til de mest sendrektige på forumet. Det er selvfølgelig gode grunner til at man ikke har lov til å banke løs på folk som man vil.

Se på Brunei. De har innført knalltøffe sharia lover med pisking, amputering og, rosinen i pølsa, steining til døde.
Det er klart de ikke gjør dette om det ikke virker.
SCK
04.04.2019 kl 16:05 382

Her har jabbe antydet i hvilke miljøer man kan lete etter folk til å eksekvere pryl for hjemlige bøller - i tilfelle det blir vanskelig å finne egne etniske til bøddelrolle anno 2019.

--

Et lite hjertesukk fra Lily Bandehy, også anno 2019:

"«Hvor skal jeg flykte om nye 10-20 år fordi demokratiet og likestillingen er begravd her?

Jeg flyktet fra landet hvor Allah støtter steining av kvinner, brenning av homofille, drap på konvertitter, slaveri og tilsløring av kvinner og jenter, der jenter ble seksuelle objekter fra 7 års alderen og måtte bruke hijab. (…) Jeg kom til Norge i 1988 for å leve i lyset. Jeg tenkte «Norges kultur hadde utviklet seg i samsvar med opplysningstidens frihetsidealer» og den vestlige tradisjonen som er basert på humanisme, Wergeland og Voltaire. Jeg leste norsk litteratur og aviser, jeg gikk på teater, hørte på norsk musikk, studerte kulturen. Drømmen min hadde blitt oppfylt! Et land uten hijab, uten skjeggete menn og med full frihet til å være seg selv, kvinne som mann.»

Hvem har det politiske ansvaret for at denne galskapen får fortsette?
----
Spør hun...

Jeg ser ikke helt den store forskjellen på de som tvinger kvinner til å gå med hijab, mot deres vilje, eller de som tvinger dem til å ta den av seg, mot deres vilje. Tvang er tvang.

I tillegg til å adoptere middelalderske kvinnesyn, argumenterer man altså for vold som straffemetode, som idag er mest kjent under sterke sharia regimer men som også var vanlig på våre kanter om man går langt tilbake i tid.
Redigert 04.04.2019 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
convert
04.04.2019 kl 21:26 354

Navnet finnes på flashback.org. Sjekk på samhälle/aktuella brott och kriminalfall.

Hadde du vært like kategorisk dersom det på en barne eller ungdomsskole i Norge dukket opp 10-15% som alle kledde seg opp i Hitler Jugend uniformer? Samtlige gikk på egne søndagsskoler hvor undervisningen var på tysk og hvor de fleste av dem kunne sitere fra Mein Kampf utenat? På tysk ville disse søte barna håne alle de andre i klassen som ikke hadde de samme kunnskapene som som dem og dermed uinnvidde, urene og forædere ovenfor deres ideologi.

Litt urettferdig kanskje, da islam har eksistert lenge, men den er definitivt den ideologien som har forårsaket mest død og foredervelse i historien siden den oppsto på 600 tallet. På en god nummer to kommer sosialismen!

Det er islam som har et " middelalderske kvinnesyn" og imamer her i vesten "argumenterer for vold som straffemetode," Spørsmålet er hvordan man skal man håndtere avkommet til disse muslimene? Samtaler? Terapi? Eller et språk de skjønner og er blitt opplært til.

Noen bør snart spørre seg hvorfor er det så mange flere voldtekter og kriminalitet fra dette folket her enn i hjemlandene? Svaret er såre enkelt. I hjemlandet vet de at det vil få smertelige konsekvenser, her vet de at det ikke vil gjøre det. Feminist og dialogpolitiet må pent innfinne seg med å motta spyttklyser og skjellsord, uten at de har lov til å ta til motmæle.

Redigert 04.04.2019 kl 23:21 Du må logge inn for å svare

jeg tror ikke du skal arumentere mot islam quouran jabba tror som han tror og bortforklarer på kommando. lol..det er bare et klesplagg akkurat som KKK hatten
+ seff rata ta ALT han rekker av islamkritikere + trump russiamani da.

"Det er islam som har et " middelalderske kvinnesyn" og imamer her i vesten "argumenterer for vold som straffemetode,"

Det var da også poenget mitt og derfor finner jeg det beynderlig at så mange på denne topicen ønsker lignende systemer i Norge.

Og før du drar nazi kortet mot hijab bruk burde du kanskje sette deg litt mer inn i hvorfor kvinner bruker hijab og hvorfor de i økende grad putter hijab på barna i Norge mens de feks i Iran ønskjer å ta av seg hijaben. Det har veldig mye med påbud /forbud og tvang å gjøre.

https://forskning.no/islam-religion-religionshistorie/historien-om-hijab/931896
Redigert 05.04.2019 kl 10:10 Du må logge inn for å svare

Mer om Hijab.
Viktig innlegg om Hijab, og den etterhvert berømte Telia reklamen, av Sofia Spour i dagsavisen
https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/skal-jeg-orke-dette-1.1460747

Også referert av Helge Lurås i Resett
https://resett.no/2019/04/06/brukte-hijab-i-11-ar-men-tok-den-av-na-hyller-hun-telia/

– "Ikke bare feirer de frihet og selvbestemmelse, men de får også fram diskrimineringen mange møter når de velger selv. For meg er det ikke naturlig å tolke det som islamofobi. Derimot får Telia fram den tosidige hetsen kvinner kan oppleve: Rasisme på den ene siden fordi de velger hijaben, og hetsen noen opplever i eget miljø når de velger den bort. I begge tilfellene har kvinnene tatt frie valg, men menneskene rundt gjør det vanskelig for dem å være seg selv. Det illustreres godt med de sinte fjes-emojiene som dukker opp rundt jentene i filmen."

I denne saken så var det mange fryktelige kommentarer fra muslimer på telia reklamen men kommentarfeltet på resett artikkelen viser at det er et stykke å gå også for våre "egne" før de skjønner betydningen av frie valg.

Jabbe: "Og før du drar nazi kortet mot hijab bruk burde du kanskje sette deg litt mer inn i hvorfor kvinner bruker hijab..."

Hijaben er for å hindre menns lyster. Så la meg gjette... Eh, norske asylanter får ikke lenger den beskyttelse de har krav på i Norge???
Vi har digre diasporer fra mange shitholes og da har vi også fått shithole kulturer i Norge. Politi og rettsvesen virker ikke lenger!

Du bør også lese artikkelen jeg linket til i det innlegget du siterer fra.
Din hatefulle retorikk er sannsynligvis med på å sette hijab på hodet til flere muslimer. Jeg klarer ikke å se hva som skiller deg fra religiøse ledere i Iran og Saudi Arabia. Det er tvang og trakassering og undertrykking. I tillegg er du hyklerisk når du anklager andre for å stå for samme verdier som deg selv.
Redigert 07.04.2019 kl 09:26 Du må logge inn for å svare