VOW/SSHIP - Hermanruds "Forsvunne Diamant"! Den GRØNNE!

Hammers
HAMMER 03.04.2019 kl 12:10 189382

I mine yngre dager ELSKET jeg brettspillet "Jakten på den forsvunne diamant"!
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________

Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________

For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!

Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.

NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!

SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95

TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)

SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!

* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!

Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen ????
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selskapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre. Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!

Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer (hm, skulle det stått >2000. Tror det!)
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala testanlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.

Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/

Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf

Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!

Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad i SSHIP-aksjer er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg med NEL-aksjer - der man GRUER seg til å putte tåa oppi.....!

PS; Overskrift endret den 11/1 - i forbindelse med navnebyttet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
trend1
29.04.2019 kl 15:49 7105

tja, kjekt å bruke TA, men jfr. dine egne uttalserer så kunne denne kun gå opppver, bla. pga få aksjer og "alle" ville sitte stille.... ett dårlig q så er kursen halvert igjen.. btv har troen på selskapet, men den gikk for raskt opp ;)
Slettet bruker
29.04.2019 kl 16:08 7070

I et så lite investormiljø som i Norge har det åpenbart lekket at q1 ikke vil gi støtte til kurser over 7-8 kroner. Synd. Men sånn er det sannsynligvis. Ikke rapporten til SB1 alene som førte til krakket. Det nekter jeg å tro.

Er nok en del som følger hammers anbefalinger. Når disse også kaster kortene nå går dette så raskt at jeg tror faktisk vi er i åtte kr i morgen allerede. Ingen rekyl etter dårlig Q1. Tvert i mot.
Redigert 29.04.2019 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.04.2019 kl 16:27 7053

Jeg sammenlignet med de øvrige grønne der det er FLUST av aksjer i omløp - bl.a. i NEL finnes "trillioner" av dem.
Selskap som gjør det LANGT dårligere enn SSHIP - ut fra min måte å sammenligne på i hovedinnlegget.
Når kommer nedskrivningen av disse?

Hilsen Hammers
OsloInvest
29.04.2019 kl 19:12 6932

Viser at du ikke har peiling. Selskapet handles på Oslo Axess og legger ikke frem Q1 og Q3, kun halvårsrapporter. Til din info så er det årsrapporten som legges frem i morgen.
dotcom
29.04.2019 kl 19:33 6889

Det du overser er nok at NEL er rigget for produksjonsøkning, SSHIP er ikke det og det vil nok koste for dem også.
Nå er begge priset på fremtidshåp og aksjekursen er ganske langt fra dagens produksjon i begge. I tillegg tror jeg at det er et problem at det er så få "frie aksjer" i SSHIP. Få "frie aksjer" gir hopp opp når det blir litt blest om aksjen, men en del større aktører vil nok avvente en mulighet til å komme inn på en emisjon fremfor å gjøre dagens eiere rike, og en del andre aktører holder seg av ulike grunner unna slike aksjer. Det kan føre til omsetningstørke når nyhetens interesse er over, og jeg tror det det som skjer nå. Forøvrig fikk jeg selv høydeskrekk og solgte NEL i dag. Mest fordi jeg har brent meg tidligere på å bli for grådig, og for alt jeg vet kan NEL gå videre opp i morgen. Nesten umulig å mene noe fornuftig om riktig pris i vekstselskap, man må bare forsøke å følge trenden.
bålfreak
29.04.2019 kl 21:01 6797

Scanship produserer og kjøper produksjonskapasitet i Polen. De behøver derfor ikke investere store summer for å scalere opp produksjonen. De har ingen planer om å foreta noen emisjon. Selskaper som betaler utbytte har sjeldent behov for å hente penger. Det skrives utrolig mye tull om dette selskapet. Scanship jobber ufortrødent videre slik de har gjort de siste årene. Sannsynligvis vil Ordreboken vokse videre. Ting tar litt tid. De kan jo ikke presentere nye ordre annenhver uke.
dotcom
29.04.2019 kl 21:21 6765

Jeg prøvde ikke å snakke ned Scanship, det er virker som et veldrevet selskap som helt sikkert har fremtiden foran seg. Men kursen mer enn doblet seg på noen få dager. Da er det priset inn rimelig mye mer enn dagens produksjon. Skulle de få flere store ordre er det nok mulig at de må emiter selv om de kjøper produksjonskapasitet. Store ordre er ofte betinget av at man kan garantere levering og da må man som regel ha litt økonomiske muskler. Jeg har stor tro på Scanship i fremtiden og kommer kursen ned litt vil jeg antagelig kjøpe noen lodd selv. :)
bålfreak
29.04.2019 kl 21:29 6747

Det du ikke forstår er at ledelsen i selskapet har besluttet å utbetale utbytte. Det hadde de selvfølgelig IKKE gjort hvis de trenger penger. Scanship finansierer driften av selskapet via opptjente midler. De har lite gjeld og betaler faktisk ned på gjelden hvert kvartal. Sett deg inn i regnskapet og les på hjemmesidene til selskapet.
dotcom
29.04.2019 kl 21:39 6702

Forstår og forstår. Det er da slett ikke uvanlig at selskap tar opp lån til vekst og samtidig utbetaler utbytte. Jeg påstår heller ikke at selskapet trenger penger nå, bare at de kan komme til å trenge det hvis produksjonen skal utvides for å forsvare kursdoblingen. Regnskapene ser fine ut de, men kursen doblet seg ikke på regnskapene.
bålfreak
30.04.2019 kl 08:06 6512

Det du ikke forstår er at ledelsen i selskapet har besluttet å utbetale utbytte. Det hadde de selvfølgelig IKKE gjort hvis de trenger penger. Scanship finansierer driften av selskapet via opptjente midler. De har lite gjeld og betaler faktisk ned på gjelden hvert kvartal. Sett deg inn i regnskapet og les på hjemmesidene til selskapet.
Dublinmannen
30.04.2019 kl 09:15 6410

Alle mente at selskapet var verdt 13 for noen dager siden, en ungutt i 20 åra fikk "alle" til å endre mening! Vil det si at de færreste av dere, har lest dere opp på selskapet, men bare hoppet på?

Jeg er lettere sjokkert over nivået på folk!

Redigert 30.04.2019 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
HP17
30.04.2019 kl 12:53 6330

Følger dere med?
Ser dere hvor SSHIP går etter årsrapporten er lagt frem nå? + sjekk denne meldingen nå

30/04-2019 12:42:48: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Invitation to 1Q 2019 Trading update on Monday 6 May
Scanship will be holding a trading update on its first quarter 2019 numbers at Hotel Continental in Oslo on Monday 6th. of May.
Along with presenting an update on the financial performance, there will be provided more insight to the MAP (Microwave Assisted Pyrolysis) development and the recent announcements of MAP contracts both in the cruise industry and on landbased waste management.

Kan bli trangt inn døra igjen nå tror jeg.
Redigert 30.04.2019 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
Tradinator
30.04.2019 kl 13:07 6303

Meget takknemlig for å ha doblet på 9,50 i dag.
rammern
30.04.2019 kl 15:19 6209

Ute av Elkem , ikke godt forutsett . Emisjon kommer ;)
Redigert 30.04.2019 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
oddagod
09.05.2019 kl 15:43 5920

Rolig om dagen.... hva nå? aksjen på 10tallet. Solgte meg ut litt over 12,- lurer på tilbakekjøp nå. Kan denne egentlig falle noe særlig mer?
Redigert 09.05.2019 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
09.05.2019 kl 16:13 5877

NEL er priset 10 ganger høyere enn SSHIP
NEL sin oredrebok er 280 millioner lavere enn SSHIP sin ordrebok
NEL Sitt driftsresultat ble -59 millioner, SSHIP leverte overskudd på 11 millioner

Slettet bruker
09.05.2019 kl 18:17 5826

Sier sitt Dublinmannen, bare en ting å si. Hold på aksjene!!
oddagod
09.05.2019 kl 21:19 5779

Da er det bare å starte opplasting igjen før det er for seint. Alt faller om dagen så det er lett å bli usikker. Har trua på denne, solgte egentlig bare på twittermeldinga
Hammers
21.05.2019 kl 23:15 5546

Scanship fikk en SKIKKELIG rakett i baken i dag.....med 13% stigning.
Det kan NEPPE komme på grunn av meldingen om 10 øre i utbytte. DET har vært kjent i lang tid.

Langt mer trolig er det at overføringen fra Axess til Oslo Børs er nært forestående - med alle de POSITIVE ringvirkningene dette vil få!
Meldingen om søknaden ble børsmeldt den 25. april.......og i morgen er det den 22. mai.
Det kan neppe ta SÅ lang tid å finne svaret på en SÅ opplagt sak!
EVENTUELT ligger det i løypa at en ny kontrakt blir børsmeldt ila kort tid.
________________

Det tekniske bildet ser meget spennende ut - etter et forutgående fall på 27% fra toppen på 13,90.
En SVÆRT god korreksjon på den forutgående sterke oppgangen!
Nå virker det som om pilene atter peker oppover. Hvis stigningen fortsetter er det toppen på 13,90 som er "første mål"!
Fortsettelsen får man heller ta etter hvert som bildet utvikler seg videre.

Hilsen Hammers
Hammers
22.05.2019 kl 16:47 5423

Hm.......da har jeg OMSIDER bommet på noe.......men bare LITT.
Søknad om overføring til Oslo Børs ble ikke sendt den 25.april, men I DAG!
https://newsweb.oslobors.no/message/477651

Gårdagens oppgang hadde som antatt med overføringen til OB å gjøre - og ikke de 10 øre i utbytte.
Da er det bare å vente til tommelen kommer opp fra børsens ledelse.

Ellers er det merke seg hva Badin uttaler til HO's reporter - og spesielt SISTE SETNING:
"Ettersom selskapet har vokst og utviklet seg, og nå har mer enn 1500 aksjonærer, finner vi det naturlig å bli overført til hovedlisten.
Dette vil gjøre selskapet mer synlig og tiltrekke seg en bredere gruppe investorer, uttalte Scanship-sjef Henrik Badin".

Det forventes altså at en NY gruppe kjøpere kommer på banen - underforstått ligger et forventet kjøpepress i bakgrunnen.
Som tiddligere redegjort for; I SSHIP er det et "FÅTALL" fri aksjer ettersom Top 20 pr dd eier 83,4% av totalen.

- Ulike generelle indexfond er "tvunget" til å kjøpe seg inn.
- Ulike GRØNNE fond må selvsagt ha dette overskuddsforetagenet som står for 100% grønn energi i sine porteføljer.
- Ulike typer (store og små) nye enkeltpersoner vil strømme til.

FELLES for ALLE disse er at de i utgangspunktet primært må kjempe om de 16,6% frie aksjene.
Av disse får ingen MINE - og trolig heller ikke Dublinmannens. Slik kan lista trolig fortsette i det "uendelige".

Joda, noen av topp 20 reduserer nok noe fra tid til annen - og trolig noen av de små........
......men i UTGANGSPUNKTET vil normalt en slik situasjon borge for GODE TIDER for dagens aksjonærer.
DET er i hvert fall det JEG tror.........og kontraktene vil strømme på i enda større grad når selskapet blir "seriøst" og listet sammen med de større.

Det jeg OGSÅ tror (selv om jeg er "ikke-troende") - er at det fort kan bli annonsert ny kontrakt i nær fbm børsintroen.
På den måten kan SSHIP bli en børshit allerede fra første stund!

Hilsen Hammers........smått religiøs.......av all denne "troingen" som jeg nå har fått for meg!
Redigert 22.05.2019 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
22.05.2019 kl 17:17 5394

En må da virkelig ha TROA Hammers :)
Slettet bruker
22.05.2019 kl 17:32 5370

Takker for dine gode råd Hammers: Det blir som med Hegnar-Gjør alt som forslått omvendt. Tjent på papiret over 75% på NEL. Gikk også opp i dag over 3%. :-)
Slettet bruker
22.05.2019 kl 17:33 5385

Jeg tror noen av de store eierene vil selge seg noe ned for å frigjøre aksjer til markedet. Da blir selskapet mer atratiktivt noe som igjen tjener selskapet og oss aksjonærer.
Hammers
22.05.2019 kl 18:01 5355

Enig i at noe må gjøres for å få opp antall aksjer/aksjonærer.
Pr dd er det kun 16 mill frie aksjer utenom topp 20.......og mange av disse sitter også låst på mindre og større hender!
I prinsipper er "ingen" igjen. I hvert fall ikke som er å snakke om. Derav den lave omsetningen som det er.

I motsetning til andre selskaper har den "nyere historie" vist oss at ca 20% av all omsetning er fortjeneste (litt etter hukommelsen).
Dette i motsetning til NEL der nyere historie har vist at ca 40% av all omsetninger et rent TAP - og det finnes "trillioner" av aksjer.

Vanskelig å se for seg at noen av de store skal ofre seg til fordel for de øvrige - når de tross alt sitter på et gullkantet papir.
Dvs, mulig at topp 5 ønsker å redusere noe. Pr DD sitter de på 65,5% av aksjene - og kan fortsatt ha full kontroll selv om de reduserer noe.

Hilsen Hammers........som oppfordrer til å holde på hatten! Det er da NÅ moroa er i ferd med å starte - når tommelen kommer OPP...?!
undrende
22.05.2019 kl 18:20 5339

Deles vel ut 10 millioner totalt i utbytte, så hvis hovedaksjonærene er nøysommelig enda, og det vil jeg tro, så lever de nok ganske så greit foreløpig på sine deler av utbytte. De er i hvertfall mulig å gjøre det.
Og som det sies, hovedlisten blir knall med fond som skal inn i denne, liten selgervilje osv.
Mine skal også ligg i en skuff foreløpig ;-)
Slettet bruker
22.05.2019 kl 21:49 5226

"Petter Tusvik i det tunge aksjefondet Alfred Berg bekrefter at Nel har kr 10 milliarder i ordreboken" Selv om dette ikke er bokført, er jo denne type opplysninger- som jo vi som følger med vet om, gjør at NEL er og blir en av vinnerne på børsen. Ren regnekunst uten vyer, er ikke alltid det beste.
Slettet bruker
22.05.2019 kl 21:54 5228

Har ikke sett noen sted at det er signerte kontrakter for 10 milliarder for NEL.
Slettet bruker
22.05.2019 kl 21:59 5225

Nei-Følg Hammers du.
Hammers
22.05.2019 kl 22:12 5196

Flott hvis NEL-aksjonærene diskuterer selskapet sitt på egnede tråder.
Der kan dere diskutere de 1,2 MRD aksjene som er ute - og der kan dere diskutere om tapet pr omsatt krone blir på 37% eller 43%!
Vi i SSHIP ønsker heller å snakke om de 16 mill DELVIS frie aksjene i selskapet - og at det ligger ca 20% ren profitt på hver oms NOK.
Derav kommer det utbyttet som straks skal ut til aksjonæren (+ ett til senere i år).

Hilsen Hammers......som håper at dere kan vise litt respekt - og holde dere til egne tråder!

PS: Ordrereserven i NEL betyr ikke noe som helst - når selskapet taper på alt de driver på med!
Ut fra dagens "kjøreplan" vil dette si at ca 4 MRD blir tap - av den påståtte ordrereserven på 10 mrd.
Redigert 22.05.2019 kl 22:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.05.2019 kl 22:23 5173

Har også aksjer i SSHIP jeg. Nå var det jo bare 3 uker siden du hadde over 30 kverulerende innlegg på NEL. Det var lite respekt da. Ler hele veien til banken.
Hammers
22.05.2019 kl 22:27 5167

Det er STOR forskjell ved å skrive om NEL på en NEL-tråd og det å skrive om NEL på en SSHIP-tråd.

Hilsen Hammers
Redigert 22.05.2019 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Tradinator
23.05.2019 kl 08:24 5059

La oss se om vi fortsetter den gode trenden i dag. Kommer vel ikke noe nytt ifb med dagens GF? Tror vi skal opp og etablere oss rundt 14-15 kroner.
kaliber
23.05.2019 kl 08:38 5044

Hammers,sship surfer på den den samme bølgen som nel uavhengig av antall aksjer. Begge selskapene kan skape store verdier for sine aksjonærer!
Tradinator
24.05.2019 kl 09:22 4925

Fint driv i dag:-) Venter spent på nye ordre inn.

Hammers
24.05.2019 kl 22:50 4858

I dag bøttet det delvis ned og jeg fikk god tid til å følge diverse kurser fra "gutterommet" (dvs "hjemmekontoret").

I SSHIP var 10 øre utbytte i boks. Deretter spratt kursen direkte opp på 13-tallet.
13 var tallet ut dagen. En (?) litt større selger var på banen. Ville ikke gå under 13 - og aksjer ble etter hvert plukket.
Til slutt 207' av dem - og så godt som alle på 13-tallet. En sterk dag - i mine øyne. Til slutt 4% + nesten 1% i utbytte.

Teknisk begynner bildet å dra seg pent til. Jeg skrev noe om det for litt siden.
Reaksjonen fra toppen var på nesten 30%.......og nå krabber det oppover igjen.
Søknad om inntreden på Oslo Børs er sendt - og den behandles vel så raskt som mulig.
En annen skrev om kanskje 19 juni - hvis jeg ikke husker feil. Altså 2-3 uker til.

Teknisk, ja:
- Gå til 71 dg diagrammet til selskapet (her på HO).
- Der ser dere selv utviklingen. Etter den store reaksjonen er det gitt et par SMÅ kjøpssignaler.
- Små signaler som siste bunn OVER den kraftige nede v/kr 10 - og NÅ kurs over den forrige toppen på 12,25.
- Neste hinder er den horisontale linja på 13,90. Den linja som ligger 90 øre unna.

- Med børsintro, med nye kontrakter og det drivet som selskapet har kan meg ikke tenke meg annet at dette etter hvert MÅ bli brutt!
- NÅR dette skjer (hvis det ikke kommer et globalt krakk) vil det bli gitt et MEGA KJØPSSIGNAL!
- NÅR dette skjer vil jeg komme tilbake til saken. Vær trygg. Det kan gå raskt - eller langsomt - men det kommer garantert!

Hilsen Hammers.........som i dag har kjøpt gaffateip på Biltema. Hatten skal festes SKIKKELIG!
Redigert 24.05.2019 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.05.2019 kl 00:45 4694

Det har vært salg av flere 100' aksjer den siste tiden - på stigende kurser.

Jeg ser at jeg den 22.mai skrev at Top 20 eide ca 83,4% av aksjene.
Pr i dag (27.5) har Top 20 økt til 83,84%.

Stigningen høres ikke stor ut, men med det ufattelige lille aksjeantallet som finnes utenom Top 20 er dette i realiteten ganske betydelig.
Toppen har kjøpt ytterligere drøyt 400' aksjer av de ytterst få. De tar det som faller i sitt fang - på stigende kurs. Det samme har jeg gjort.
Dette mens kortsiktige amatører har solgt - nå som selskapet er i ferd med å gå over til en NY VERDEN - fra Axess til Oslo Børs.

Hilsen Hammers........opprinnelig ikke-troende......men stadig mer "konvertitt".
Redigert 28.05.2019 kl 00:47 Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.05.2019 kl 07:42 4699

Jeg vurderer en dobling her, men er skeptisk til den globale stemningen akkurat nå og har gått i cash og tatt en pen gevinst, litt for tidlig dessverrre, men pengene er i havn og nye investeringer vurderes. Denne er en av de brennaktuelle, som jeg hadde håpet å kjøpe for ti kroner, men som jeg nå tror tar sats for videre oppgang. Tror jeg må revurdere og ta nye lodd på dagens kurser, vi skal nok videre opp nå.
Hammers
28.05.2019 kl 23:45 4561

De teknike signalene ser for tiden kjempespennende ut i SSHIP.
- KURSEN snuser på motstanden v/13,90. Ila dagen lå kursen en tid PÅ den - var over, men falt litt tilbake i takt m/børsen.
- MACD fikk positivt brudd i dag.
- 10 dg vil trolig bryte over 30 dg snitt i morgen.
- Bildet begynner å se perfekt ut!

At motstanden på 13,90 (sluttkurs + 1-2% margin) etter hvert BLIR brutt er jeg HELT overbevist om!
Om det skjer før eller etter intro på Oslo Børs vet jeg ikke......, men NÅ har det vært et kraftig trykk i flere dager......så!
Det KJØPSSIGNALET som deretter gis vil jeg skrive om når 13-tallet forlates for godt! Det blir en GLADMELDING!

Hilsen Hammers
Redigert 28.05.2019 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.06.2019 kl 00:56 4382

Det er mange fordeler med å ha en kjærlig hund å passe på. En av dem er morgenrutinene.
Da må bikkja ut på tur - og han i den andre enden av båndet kan slappe av fra alt som har med aksjer og slikt å gjøre.

Så også i dag. Mye spetakkel og "panikk" blant småselgerne ved åpningen.
Slik som i dag - når andre luftet bikkja og de større (?) etter hver skapte balanse?
Til slutt litt større fall enn gjennomsnittet, siden dette er etter sigende et "spekulativt" papir.

Et spekulativt papir som deler ut 2x10 øre utbytte dette året.
Jeg skjønner ikke hvor enkelte har elendighetene fra, men bryr meg heller ikke!
Jeg lufter heller bikkja nå det blåser opp - så slipper jeg å tenke på det.
Når vinden etter hvert stilner og kursen etter hvert går over 14, ja da gis et MEGA kjøpssignal.

Hilsen Hammers.......med hundeposene i beredskap.
Redigert 01.06.2019 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.06.2019 kl 21:13 4233

Betraktninger skrevet på en annen tråd.
Jeg kopierer til denne hovedtråden min:

Mange morsomme forhold rundt SSHIP for tiden:
- Del 1 av utbytte er utbetalt. Del 2 kommer senere i år. Hvilke ANDRE vekstselskaper betaler utbytte?
- Listes trolig på Oslo Børs om ca 2 ukers tid.
- Når det skjer er det en rekke fond som nærmest blir programforpliktet til å kjøpe seg inn. Slik som grønne fond og utbyttefond!
- Hvilke aksjer skal de kjøpe? Top 20 eier 84% - og det er i prinsippet kun 16% frie aksjer igjen.
- Vi snakker da om ca 15,5 mill aksjer og MANGE av disse er låst på mindre hender.

Tidligere (på denne tråden) har jeg fortalt om utbyttet til selskapet.
Det er større enn i noen av de øvrige grønne selskapene - basert på innbyrdes aksjekurser. Dette inkluderer også TOM.
Hva er utbyttet i NEL? NEL som TAPER 40% av ALL sin omsetning, mens SSHIP tjener 20% på sin egen. Say no more!

I vår lanserte selskapet sitt LANDBASERTE rensesystem (MAP) - der bl.a. Nitrogenavfall ivaretas.
Personlig tror jeg dette på litt sikt kan bli langt større enn den maritime biten på de STORE cruiseskipene.
Kommunene rundt bl.a. Oslofjorden vil nå få strenge krav til nitrogenrensing av alt avfallsvann.

Bak betalingsmur? Avisartikkelen er kun for Nedre Glomma......og Oslofjorden har en LANG strandlinje med mange kommuner.
https://www.f-b.no/nyheter/frevar/okonomi/fredrikstad-og-sarpsborg-ma-forberede-seg-pa-krav-om-nitrogenrensing-kan-koste-flere-hundre-millioner-og-gi-deg-kraftig-var-avgiftshopp/s/5-59-1396163?key=2019-02-12T07%3A41%3A16.000Z%2Fretriever%2Ffdab40a913a79c128051157e96d6c8d9b59fc09e

Når kontraktene renner inn vil nok kjøpepresset stige markant.
Akkurat som det gjorde det tidligere i år med 10-20% daglige hopp.
Men hvilke aksjer skal man kjøpe DA kjøpe - og til hvilken PRIS......når Top 20 nesten eier nesten alle (av en eller annen "mystisk" grunn).

Konklusjon: På "regnværsdager" fortsetter kanskje litt sig, men når sola atter skinner - ja da SKINNER den!

Hilsen Hammers
Redigert 02.06.2019 kl 21:15 Du må logge inn for å svare