VOW/SSHIP - Hermanruds "Forsvunne Diamant"! Den GRØNNE!


I mine yngre dager ELSKET jeg brettspillet "Jakten på den forsvunne diamant"!
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________

Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________

For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!

Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.

NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!

SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95

TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)

SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!

* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!

Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen ????
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selskapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre. Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!

Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer (hm, skulle det stått >2000. Tror det!)
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala testanlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.

Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/

Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf

Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!

Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad i SSHIP-aksjer er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg med NEL-aksjer - der man GRUER seg til å putte tåa oppi.....!

PS; Overskrift endret den 11/1 - i forbindelse med navnebyttet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
uopplyst
23.11.2019 kl 12:29 8644

Vi har det trygt og innbringende i SSHIP det er sikkert.

Det slår meg at du har rett i at antall ledige aksjer vanskeliggjør de virkelig store som aktuelle som investorer (dette er for øvrig tilfellene i andre selskap Ingerø Reiten har en dominerende posisjon i). Men jeg er usikker på om dette er en ubetinget fordel. Tror et selskap med slikt potensiale som SSHIP også trenger disse investorene av mange grunner. Men uansett om det er ønskelig eller ikke kan vi bare lene oss tilbake og nye turen.

Mange lot seg rive med av et oppslag om en gammel sak som ble trukket frem,aksjene falt men substansen i SSHIP viste seg altfor god, og aksjen har igjen steget. SSHIP dro antagelig fordeler på dette. Mange nye investorer kom med og det fundamentale i SSHIP viste at det aldri var noen grunn til å frykte det tilsynelatende vellykkede "kuppet". Derved falt det hele i fisk. Hendelsen anskueliggjør på en god måte hvor sterk denne aksjen egentlig er.

Aksjen vil stige mye i årene fremover det føler jeg meg ganske sikker på. Årsaken er selvfølgelig at ledelsen i SSHIP skjønner at det har liten hensikt å love gull og grønne skoger uten at det er dekning for det. Jeg tror vi på litt sikt vil se at aksjen stiger til det dobbelte av dagens verdi. At det er norsk er det all grunn til å være glad for. Det har vært fantastisk å være med på denne turen.



sveino
23.11.2019 kl 17:50 8577

Har vært i SSHIP i flere år, med unntak av en måneds tid etter fallet fra 26-27kr. Det jeg ser som den største trussel med dette fantastiske selskapet med tanke på fremtiden og det enorme potensialet her, har en god følelse på vi ennå er i startgropa til noe virkelig stort, det er at SSHIP blir kjøpt opp.

https://e24.no/boers-og-finans/i/GGXpVV/voldberg-satser-millioner-paa-groenn-boersvinner Ja, det er vel derfor denne mannen kjøper så mange aksjer i Sship. Denne mannen har god teft og kan lukte oppkjøp lang vei. Han treffer ofte BLINK med sin gode TEFT.
Hammers
23.11.2019 kl 22:22 8538

Svar til de to siste;
Helt enig i det dere skriver. Vi har det trygt og godt på sikt - og vi sitter på en vekstmaskin.
Daglige svingninger kan man selvsagt ikke gardere seg mot (who cares) - men på sikt ser hele caset ganske så suverent ut!
Ordrene vil fortsett å strømme jevnlig på - og om ikke lenge vil også det landbaserte eksplodere.

Alle ønsker å være grønne - og når kjøper attpåtil går m/overskudd med sine egne grønne tiltak etter 6-7 år - ja da er det ikke noe å tenke på.
Det JEG begynner å tenke på er hvordan SSHIP etter hvert skal klare å effektuere alle ordrene som strømmer på.

Ordrereserven er i dag på 770 mill - spredt ut i litt tid - i tillegg til ikke bekreftede opsjonsavtaler til en verdi av ca 550 mill.
En potensiell reserve som SÅ LANGT er på over 1,3 mrd.
I fjor omsatte selskapet for 330 mill og pr Q3/19 ligger omsetningen på 226 mill.
Da har vi vært gjennom årets historisk klart svakeste Q (Q3 - pga ferie, mm). Likevel var det et nok et KNALL Q som ble levert.
Årets resultat vil atter en gang bli historisk! Da snakker jeg ikke om "kanskje kan bli"! Det BLIR!!!

Ellers kikket jeg på mitt hovedinnlegg i dag. Kikket på sendingen med Hermanrud den 27/3 - da kursen sto i 6,20.
Han sa ikke mye konkret om SSHIP, og jeg er i ettertid svært fornøyd med eget ressonement på denne tråden.
Alle som stolte på hva jeg den gang så korrekt sa (slik det som regel er) - kunne ha vært med på akkurat den samme reisen som jeg har hatt!

Jeg kjøpte selv på 8-tallet.......mens kursen nå ligger på 21. En stigning på 162% på 8 mnd.
I tillegg en trade fra salg av ALT på 22,5 (snitt) - og nå tilbakekjøp av det samme på 18 (snitt) - da det var litt uro i rekkene.
Uro pga hovedoppslag basert på EN "analytiker" som senere ikke svarte på telefonen da han ble forsøkt kontaktet av FA.

Hilsen Hammers.......som siterer en setning fra Aasmund O Vinjes dikt "No ser eg atter slike fjell og dalar";
Setningen; "Det strøymer på meg så eg knapt kan anda". Akkurat som det er å være SSHIP-aksjonær!
Der verdier bygges opp dag for dag - der ordrene "straumar på" - og der resultatene går hånd i hånd!

"Eg trur nestan at eg må ta meg ein liten cognac før eg dånar" - av velbehag.......🤭🤭🤭!
Redigert 24.11.2019 kl 00:08 Du må logge inn for å svare

Jeg har snitt på kr.17,14 og sitter helt rolig. Dette blir SUPER DIGG!
anca
23.11.2019 kl 23:58 8490

Ble med på forrige himmelferd og ned i svalestup og fikk ikke rota meg til å selge... ble sittende og ser nå at det er helt okey allikevel ...snitt 14,65 og akkumulere videre🤗
kaliber
25.11.2019 kl 00:15 8188

Kjøpte på 1,2 og har sittet stille og har kjøpt jevnt og trutt(snitt 2,99) har ingen tanker om å selge. Var mye negative skriverier om udugelig ledelse den gangen jeg kjøpte mine første aksjer i selskapet i 2017
MadassXX
25.11.2019 kl 05:54 8136

Snitte 2,99 i SSHIP hørtes ikke feil ut! Blir et pent grønt tall ;) Vært litt til og fra selv siden i sommer. Ble med opp fra 18-19 til 26. Gikk til slutt ut før den tippet under 20 og var inn og ut et par ganger mens den sjonglerte på 15-16. Inne nå igjen med snitt rett over 18. Blir spennende å se hvor det bærer!

Skal vi få ei godmelding snart?
BMW_E30
27.11.2019 kl 09:17 7842

DET SKAL VI !
SCANSHIP HOLDING ASA : SCANSHIP AWARDED MULTI SERIES CONTRACTS AT CHANTIERS DE L ATLANTIQUE IN FRANCE

09:11
Scanship Holding ASA through its subsidiary Scanship AS, has been awarded multi cruise ship contract by Chantiers de lAtlantique in France delivering clean tech systems to four cruise vessels under construction at the shipyard in Saint Nazaire.

The multi ship contracts include advanced wastewater purification systems to the fourth ship in the RCCL Oasis class of vessels, a total supply of advanced wastewater purification systems, foodwaste treatment, garbage handling and sludge processing for the fifth ship in the MSC Meraviglia Plus class of vessels, and garbage handling with sludge processing for the third and fourth vessels in the Celebrity Edge class of vessels. The Celebrity Cruises vessels will enter service in 2021 and 2022 while the RCCL and MSC vessels will enter service in 2023.

As part of the total order volume, Scanship will also deliver some additional equipment to the Celebrity Edge vessel in operation and to the Celebrity Apex vessel that will enter service in 2020.

There are also options for system deliveries to the fifth vessel in the Celebrity class and to the fifth vessel in the RCCL Oasis class planned to enter service in 2024 and 2025.

We are very pleased with these contract awards and thrilled also to enter into the Celebrity Edge class of vessels that previously was not addressable for us. Its truly a recognition of a successful long-term cooperation between Chantiers de lAtlantique and Scanship supported by shipowners pushing for proven technology to enhance their environmental sustainability standards, says Scanships CEO Henrik Badin in a statement.

The accumulated order backlog for the Scanship Group is now at NOK 870 mill level with additional options at NOK 590 mill, in total NOK 1,46 billion.





For further queries, please contact:

Henrik Badin - CEO

Scanship Holding ASA

Tel: +47 90 78 98 25

Email: henrik.badin@scanship.no

ABOUT SCANSHIP HOLDING ASA

In Scanship and our subsidiary Etia we are passionate about preventing pollution. Our world leading solutions convert biomass and waste into valuable resources and generate clean energy for a wide range of industries.

Cruise ships on every ocean have Scanship technology inside which processes waste and purifies wastewater. Fish farmers are adopting similar solutions, and public utilities and industries use our solutions for sludge processing, waste management and biogas production on land.

Our ambitions go further than this. With our advanced technologies and solutions, we turn waste into biogenetic fuels to help decarbonize industry and convert plastic waste into fuel, clean energy and high-value pyro carbon.

Our solutions are scalable, standardized, patented and thoroughly documented, and our capability to deliver is well proven. They are key to end waste and stop pollution.

Located in Oslo, the parent company Scanship Holding ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (ticker SSHIP). In 2018 the Scanship group and Etia had combined annual revenues of NOK 430 million and 120 employees in Norway, France, Poland and the US.



This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400533080
Hammers
27.11.2019 kl 09:23 7853

Noe av det fine med SSHIP er at kursstigningen er underbygget med FAKTISKE forhold.
Konkrete kontrakter og ny kronasj på kistebunnen. For tiden strømmer kontraktene på. Dette var vel den 3. på no time.

Ved siste kontrakt var vel backloggen på ca 750 mill.
Nå er den på NOK 870. Altså er dagens en "100-millioners".........med ytterligere opsjoner som fører til totalen opp til ca 1,5 MILLIARDER!
I tillegg kommer oppfølgningsavtaler til det hele. Vedlikehold og service. Tall som holdes utenom.
Dette er KONKRET - ikke drømmerier a la det "andre skribenter" fantaserer om.

Hilsen Hammers.
Redigert 27.11.2019 kl 09:28 Du må logge inn for å svare

E24 drøyer vel med å legge ut noe på denne sikkert, snakk om skivebom og dårlig timimg. SSHIP er børsens nye SSO.
Hammers
27.11.2019 kl 17:45 7746

En ny fin dag for aksjonærene.
Nå har også et fransk verft kommet på banen. En helt ny kunde som like gjerne klasket til med en 100-mill kontrakt til 4 av sine nybygg.
Kanskje pga franske ETIA som nå inngår i SSHIP?

Chartet fortsetter sin svært positive utvikling:
https://www.tradingview.com/x/EqocplVv/

- De motstandsnivåene jeg tidligere har nevnt er brutt etter tur - og 2 meget SVAKE venter nå; 23,4 og 24,7. Dette før toppen på 26,3.
- Ellers ser man at kursen går perfekt i forhold til det glidende snitt (rød stigende linje) - og at man har hatt et par små konsolideringer på veien.

Hilsen Hammers
Redigert 27.11.2019 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
28.11.2019 kl 17:55 7581

Nye allianser og technologi på plass :)

Fra linkedin:
Teaming up for the future ~ We at Scanship are bringing aboard waste sorting robotics based on machine vision and artificial intelligence, all supported by the alliance ETIA - Ecotechnologies, ASCODERO PRODUCTIQUE and PICVISA 🇪🇸🇫🇷🇳🇴
so
28.11.2019 kl 20:30 7503

Hammers,
Bare litt nysgjerrig, er det 5-6 dagers snitt du henviser til her ? Ser det er langt ned til 20 og 50dagers som den tidligere har søkt mot.
Hammers
28.11.2019 kl 20:48 7482

I diagrammene mine her inne viser jeg til 9-dg snitt.
Ikke at jeg legger så ALT FOR stor vekt på kursens plassering i forhold til snittet, men er en del av helheten.

9 dg reagerer "rask" på evt endringer. For min del blir spes 50 dg alt for langsomt.
Bruker man 50 kan jo en hel oppgang være over før snittet brytes/snur. Trolig et redskap for større og tyngre aktører?

Hilsen Hammers



GOOD NEWS!
Redigert 29.11.2019 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
02.12.2019 kl 09:02 7113

KKR må jo ha sett SSHIP. Når går de inn ?
anca
02.12.2019 kl 09:48 7071

Tore Aksel Voldberg via sitt selskap Skøien As, kjøper seg stadig seg opp i sship. Er nå inne på topp 20 med ca 630 000 aksjer

https://www.scanship.no/investor/largest-shareholders/

https://aksjelive.e24.no/article/2GwJRB
Redigert 02.12.2019 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.12.2019 kl 10:50 7054

Voldberg kom inn på 31 plass med 300.000 aksjer den 18.nov (kanskje gjennom den rettede EMI'en som på den tid var).
Når han i dag står med 629.000 aksjer har han altså mer enn doblet eierskapet siste uke (for foregående uke var han fortsatt ikke på lista).

Hilsen Hammers.........som er ganske så sikker på at han har gjort NØYE analyser - før millionene ble lagt på bordet!

Nå kommer snart Nellerne også, når de skjønner at den skal ned en bra bit...

Jeg kjøpte litt Sship aksjer på kr.21,20 og kr.21,30 i dag. Ikke så mange som ville ha Sship aksjer i dag, men alle skal ha når vi passerer kr.30!
so
04.12.2019 kl 21:07 6759

Hei Hammers , hadde vært artig å høre hva du mener om Noreco nå.
Hammers
04.12.2019 kl 23:46 6668

En fin dag for SSHIP etter gårdagens utsalg. Ellers intet nytt å berette!

SO
Husker ikke hva jeg skrev sist jeg fikk forespørsmål om selskapet, men neppe noen VELDIG rosende ord? Uansett;
Aksjen ligger stabilt rundt dagens nivå - og har stort sett ligget der siden "hjulet" ble oppfunnet.
Beskjedent volum - liten almen interesse - og høy kurs pr aksje. Ikke noe som frister meg!

Her er et chart med diverse streker (der de viktigste er heltrukket). Du får selv følge med!
https://www.tradingview.com/x/Qh19Y8Jw/

Hilsen Hammers
anca
09.12.2019 kl 09:44 6465

Voldberg via Skøien AS har lastet opp 70k aksjer sist uke. En beholdning pr 09.12 på 699 960.

Fin cup and handle med brudd om vi ender over 22. Potensialet er over 27kr.

Potensialet er langt høyere om du hopper litt ut av teknisk og tenker faktiske forhold. Da snakker vi jo litt lenger frem i tid. Gjør ikke noe at det ser bra ut teknisk ved slutt kurs på 22 heller...
Hammers
09.12.2019 kl 13:21 6371

Ja, enig i at det er spennende signaler under utvikling.
Spennende tekniske signaler har forresten kommet jevnlig siden tråden ble startet.
Bl.a. ved 14 i vår, 17,40 i sommer og denne gang 21,70 (linjediagram/sluttkurs) etter en lengre konsolideringsperiode.
Sistnevnte et solid sunnhetstegn.

Hilsen Hammers
Redigert 09.12.2019 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.12.2019 kl 18:28 6256

Etter dagens positive handel ser chartet SLIK ut:
https://www.tradingview.com/x/4SM3XYfS/

NÅR 21,70 brytes som sluttkurs ligger alt til rette for videre oppgang til 26-tallet - på ikke alt for lang sikt!
Spennende tider!

Hilsen Hammers

Takk for infoen, Hammers! Stadig kjøpt meg videre opp. Krysser fingra for at du har rett her, ingen grunn til å tro noe annet!

Kruttsterk SSHIP om dagen, får vi noen nye prosenter i dag? Sluttkurs over 23 er mitt tips.
baasen
11.12.2019 kl 09:01 6011

Teknisk analyse av SSHIP på FATV i går. Fra ca 18 minutter ut i sendingen.




Blir ikke mindre bull av den analysen:-)
BMW_E30
11.12.2019 kl 09:49 5998

Link til den analysen?
baasen
12.12.2019 kl 22:45 5780

Litt ventelektyre mens markedet gjør jobbe

Scanship har de sist ukene registrert et dattersskap

https://www.proff.no/selskap/-/-/-/923848738/

Intresangt formål, blir spennende å se hvordan det vil bidra...

Offisiell foretaksinformasjon
Juridisk navn:
VOW AS
Org nr:
923 848 738
Selskapsform:
Aksjeselskap
Kontaktperson:
Erik Magelssen
NACE-bransje:
74.909 Annen faglig, vitenskapelig og teknisk virksomhet ikke nevnt annet sted
Adresse:
Lysaker torg 12, 1366 Lysaker
Postadresse:
Lysaker torg 12, 1366 Lysaker
Registrert i foretaksregisteret:
Ja
Registrert i MVA:
Nei
Registrert i NAV aa-registeret:
Nei
Registrert i frivillighetsreg.:
Nei
Stiftelsesdato:
07.11.2019
Registreringsdato:
20.11.2019
Redigert 12.12.2019 kl 22:47 Du må logge inn for å svare