VOW/SSHIP - Hermanruds "Forsvunne Diamant"! Den GRØNNE!

Hammers
HAMMER 03.04.2019 kl 12:10 189969

I mine yngre dager ELSKET jeg brettspillet "Jakten på den forsvunne diamant"!
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________

Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________

For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!

Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.

NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!

SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95

TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)

SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!

* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!

Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen ????
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selskapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre. Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!

Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer (hm, skulle det stått >2000. Tror det!)
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala testanlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.

Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/

Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf

Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!

Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad i SSHIP-aksjer er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg med NEL-aksjer - der man GRUER seg til å putte tåa oppi.....!

PS; Overskrift endret den 11/1 - i forbindelse med navnebyttet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
baasen
12.12.2019 kl 22:45 7115

Litt ventelektyre mens markedet gjør jobben

Scanship har de sist ukene registrert et dattersskap

https://www.proff.no/selskap/-/-/-/923848738/

Intresangt formål, blir spennende å se hvordan det vil bidra...

Offisiell foretaksinformasjon
Juridisk navn:
VOW AS
Org nr:
923 848 738
Selskapsform:
Aksjeselskap
Kontaktperson:
Erik Magelssen
NACE-bransje:
74.909 Annen faglig, vitenskapelig og teknisk virksomhet ikke nevnt annet sted
Adresse:
Lysaker torg 12, 1366 Lysaker
Postadresse:
Lysaker torg 12, 1366 Lysaker
Registrert i foretaksregisteret:
Ja
Registrert i MVA:
Nei
Registrert i NAV aa-registeret:
Nei
Registrert i frivillighetsreg.:
Nei
Stiftelsesdato:
07.11.2019
Registreringsdato:
20.11.2019
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
13.12.2019 kl 06:29 7034

Hva er dette?
Valorization of waste AS ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
13.12.2019 kl 10:04 6931

En liten, men akk så spennende nyhet! VOW; "Valorisering av søppel"!

Hva er valorisering?
I følge "Det Norske Akademis ordbok; Økonomi; fremtvinge kunstig høy pris ved å kjøpe opp ELLER ødelegge store varemengder.

Hva betyr dette:
Litt spekulasjon fra min side, men trolig opprettelse av et nytt datterselskap som skal ivareta store mengder landbasert søppel.
Dvs at man ser at den landbaserte utviklingen er i rute - og at "snorklippingen" nærmer seg!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.12.2019 kl 00:39 6678

Fylkesmannen setter nå kniven på strupen i omr Nedre Glomma (Sarpsborg/Fredrikstad).
Fra den 1.april neste år SKAL prosjekteringen til nytt renseanlegg være igangsatt! Hvis ikke vanker det dagsbøter!

Kommunenes kost for investeringsutgiften til et felles avløpsrenseanlegg vil ligge rundt 1,3 MRD. Ledningsnettet utgjør 350-400 mill av totalen.
https://www.f-b.no/nyheter/elin-tvete/frevar/byene-ma-bestemme-seg-for-1-april-for-a-unnga-millionbot-uenighet-om-eierform-kan-skrinlegge-felles-renseanlegg/s/5-59-1715457

Dette er kun ETT lite område av Oslofjorden.
Når man ser på beløpet for ETT felles anlegg - tenker på hvor mange som må på plass rundt hele Oslofjorden (+ haugevis av andre steder) -
ja da er det som å sette på den reneste julemusikken!

Neida, SSHIP er ikke nevnt på noen som helst måte, og kanskje selskapet heller ikke makter noe så stort.
Likevel - innen skipsfart er det KUN de aller STØRSTE skipene SSHIP konsentrerer seg om.
Slike som daglig produserer avfall a la en by i størrelseorden av 30.000 innbyggere.

Når det landbaserte testanlegger er godkjent og klart ut på nyåret, når dette får en oppskalering,
ja da er man med ett med i kampen om ENORME kontrakter! Rundt Oslofjorden - ellers i Norge - ellers i Europa - og alle andre steder!

Hilsen Hammers.......som begynner å kjenne lukten av noe SKIKKELIG stort fra neste år av!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2019 kl 16:16 6544

Kjøpte 6000 aksjer nå!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2019 kl 16:26 6539

Kjøpte 6000 på kurs kr.27,60.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2019 kl 17:30 6491

Endelig gikk aksjen rett gjennom kr.27,00. Herlig kjøpssignal vi fikk i dag!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Darabia
19.12.2019 kl 17:46 6485

Fyller på selv, for en rekyl idag.. Tror bare denne vil fortsette opp til 30 minst. TA ser veldig bra ut!! Dette blir veldig spennende inn mot romjulen, ikke minst i starten av 2020 og utover 2020 :) Masse lykke til alle i Scanship!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.12.2019 kl 18:42 6424

En dag der man lett kan bli slått ut - og man blir tom for ord (for en gangs skyld)!
Det kommer trolig mer senere i kveld - etter at jeg har fått "landet" skikkelig.

Et oppdatert chart - med noen innlagte kommentarer:
https://www.tradingview.com/x/rjQn42Ur/

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.12.2019 kl 21:49 6321

I sin tid utviklet enkle fisker seg i hav og innsjøer - før de første etter hvert krøp opp på land.
Der videreutviklet de seg i flere retninger. Innen et område med få konkurrenter og "utrolig mye å ta av"!
I dag kjenner alle hvordan DEN utviklingen har gått.....her vi nå sitter med våre PC'er og mobiltelefoner.

Ca 400 millioner år senere kom Henrik Badin og SSHIP krypende på land under tilsvarende forhold.
Teknologien er finspisset "til havs" - fått fransk hjelp - og i dag ble det annonsert at også landjorda var klar for erobring.
Først erobret vi HAVET (cruiseskipene/oppdrett) - deretter LANDOMRÅDET. https://www.youtube.com/watch?v=JTTC_fD598A

Den første lille testkontrakten i Tyskland er annonsert.
Det er INGEN grunn til å tro at systemene ikke skal fungerer like bra til lands som til havs!

Utover dagen i dag ble jeg temmelig optimistisk mtp om 26 ville brytes (logaritmisk linjediagram).
Joda bruddet kom. Opp til 27 - en rask rekyl........til nettopp 26. Den tidligere MOTSTANDEN hadde nå forvandlet seg til STØTTE.
Støtten holdt så det sang og kursen føk opp til 28 - uten at jeg fikk med meg den siste fantastiske timen!
Kanskje like greit! Hadde vel gått bananes?

https://www.tradingview.com/x/MbaRlW44/
I dag ble det gitt et KRAFTIG kjøpssignal i chartet etter en LANG konsolideringsperiode! Hva er så potensialet - ut fra TA?
Det er mye som kan måles opp, men det enkleste er for de fleste å måle avstanden mellom de markerte strekene.
I mitt logaritmiske diagram forlenger man den målte avstanden videre oppover fra den øverste streken!

Man havner utenfor chartets øvre grense! Opp til rundt 40 - i første omgang! Vanskelig å måle eksakt utenfor grensen.
Husk; I et logaritmisk diagram kommer kronebeløpene stadig tettere mot en - dess høyere opp i chartet man beveger seg.

Men SÅ lett er det ikke. Det er også ANNET som kan måles!
Oppgangen startet vel i sin tid rundt 4,5. Den konsolideringen man har vært gjennom de siste 4 mnd kan være halvveis til noe MYE større!

Sett mot de fundamentale potensialene BØR dette også kunne være tilfelle - OVER TID!
I så fall er det ANDRE avstander som kan måles! Jeg sier ikke mer om det - bortsett fra HOLD PÅ HATTEN!
__________________

Mens jeg skrev dette innlegget kom det faktisk et "nyhetsbrev" poppende fra DN.
Overskrift: "Hadde du satt 100.000 på noen av disse aksjene for 10 år siden, hadde du vært mangemillionær i dag"!
Det ramses opp noen amerikanske selskaper! JEG tenkte deretter mitt - angående SSHIP de NESTE 10 årene!

Hilsen Hammers.......som til slutt kan anbefale å fortsette å lytte til den automatiske musikken når "First we take Manhattan" er over!
I hvert fall på min PC er det mye rolig og bra som kommer! Slikt som passer meg - og MITT rolige sinn - på en dag som denne!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2019 kl 22:09 6316

Tenker fortsatt på at jeg kjøpte 30 000 aksjer for 3 år siden for ca 0,80 kr og solgte kort tid etterpå for ca 0,90 kroner. Jaja, har kjøpt noen aksjer i den senere tid.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.12.2019 kl 22:34 6288

Sympati! Men den gang handlet du ut fra DE forutsetningene. Du hadde null peiling på det som kom til å skje i ettertid.
Akkurat som ikke jeg visste at kursen i dag skulle stå 20 NOK høyere enn da tråden ble startet for ca 8 mnd siden!
Men jeg hadde en brennende TRO da tråden ble opprettet!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Silicon Valley
20.12.2019 kl 00:28 6286

Target er vel minst 36-37 kr i hvert fall på relativt kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 06:49 6220

Alle som er i aksjemarkedet har hatt en lik følelse Tyr.(her inne er det dog noen super-mennesker) ler---skal ikke nevne navn

Slutt og dvele på det du ikke får gjort noe med.

VOW er kun i begynnelsen ennå...det har så vidt begynt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 07:45 6156

Restprodukter fra VOW sin pyrolyse-prosess kan trolig med stor suksess tilbakeføres til jordsmonnet og innvirke til at jorden ikke blir utvasket.
Og danne grunnlag for mange slags vekster. Jorden blir med andre ord bedre enn den noen gang har vært. Gled dere heller over det enn tapt fortjeneste som trolig ville vært en forbannelse.
VoW redder ikke verden alene, men det er ikke langt ifra ;)
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
startloss
20.12.2019 kl 12:16 6028

Ja, jordsmonnet er noe jeg tenker mye på når jeg mangler penger:)
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
startloss
20.12.2019 kl 13:08 6009

Støy fra Nordea:

"Bla bla bla… We derive a DCF-based fair value range of NOK 18-23 per share for Scanship Holding. Bla bla."

Husk at nettmegleren din ikke tjener penger på å gi kursmål. De tjener penger på KURTASJE alene, og motivet er derfor alltid å skape volatilitet, derav kursmål som ALLTID ligger helt utenfor dagens nivå, på opp- eller nedsiden - det spiller ingen rolle for dem. De tjener ingenting på å ha deg som kunde, bortsett fra kurtasjen du betaler. Så om du taper alle sparepengene betyr ingenting. Nye kunder rullerer inn hele tiden, og resultatene kvesses mellom kunders konkurs og nyoppsparte midler. Dette er businessmodellen de opererer med, og den er IKKE bygget for at DU skal tjene penger, snarere tvert i mot! Stol mao. aldri på megleren din, og aldri vurder kjøpsanbefalingene de kommer med.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.12.2019 kl 13:19 6009

Det er riktig, det du sier. De lever av omsetningen.
Dessuten er den analysen noen mnd gammel.

Mener å huske at den kom i høst en gang - og kursen lå rundt 16-tallet et sted!
Mange forutsetninger som har endret seg siden tiden tid - og kursen har økt i takt med disse.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
startloss
20.12.2019 kl 13:33 5988

Stemmer. Det har kommet endringer som vil øke eksponeringen dramatisk.

I tillegg skriver de:
"It should be noted that our fair values would change by a disproportionate factor if changes are made to any or all valuation assumptions, owing to the non-linear nature of the standard valuation models applied (mentioned above). As a consequence of the standard valuation models we apply, changes of 1-2 percentage points in any single valuation assumption can change the derived fair value by as much as 30% or more."

Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 13:38 5981

Neste kursmål ligger mellom 35-40. Stol alltid på deg selv når du handler. Det er dine penger. Om nettmeglere: De går konk av all dritten de selger til folk
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Sopranos
20.12.2019 kl 13:57 5970

SCANSHIP HOLDING ASA : SCANSHIP AWARDED CLEAN SHIP SYSTEM CONTRACT FOR THE FOURTH VIRGIN VOYAGES CRUISE NEWBUILD

13:45
Scanship Holding ASA through its subsidiary Scanship AS, has been awarded a clean ship system contract with Fincantieri for the fourth Virgin Voyages cruise newbuild. The cruise newbuild to be fully equipped with Scanship technlogy for advanced wastewater purification, waste management and food waste processing will enter service in the end of 2023.

We are thrilled to be part of Virgins epic sea change for cleaner oceans, says CEO Henrik Badin in a statement.

Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 14:11 5990

det høres jo bra ut, selv om det er i 2023, men hvor mye penger dreier en slik kontrakt seg om?
Kjennes ok å ha aksjer i noe som er bra for miljøet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2019 kl 15:18 5954

startloss
Mangler du penger er VoW rette aksjen.Her vil du bli rik . Og hva vil du med penger hvis hagen din ser ut som en søppelplass og området rundt som Chernobyl
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Met1976
20.12.2019 kl 16:27 5882

Båten skal i aktivitet i 2023 så jobben gjøres nok før, prosjekteringen begynner nok nokså snart-litt avhengig av hvordan det sammenlignes med tidligere jobber hvor prosjektering kan brukes.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.12.2019 kl 23:02 5706

Mulig det er en ny politikk - det at man ikke oppgir kontraktsstørrelser.
2 nye kontrakter på to dager - og for en gangs skyld ikke oppgitt størrelse på noe av dem.

Virgin er uansett en trofast samarbeidspartner.
Hyggelig å observere at de er like trofaste som tidligere. Altså kjempefornøyde med renseutstyret!

Hilsen Hammers.......som ikke har fått fulgt særlig med i dag. Bare observert at det har svingt litt - og at man er tilbake til utgangspunktet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Båtbyggern
21.12.2019 kl 00:13 5683

Typisk deles betalingen - før oppstart/keel lay og ved idriftsettelse. Prosjektering har nok vært gjort i grove trekk for å gi tilbud - men den fortsetter til idriftsettelse.

Kontraktssum tilbakeholdes kansje for å hindre konkurranse? Ordreboken til bestiller er stor og det kan bli et langvarig sammarbeid. Her tjener de nok gode penger og vet hva de holder på med. Med en stabil inntekt blir det lettere å fokusere på systemer til lands.

Skipsfart er stor synder for miljøet. Når løsningene er klar vil verden få innsikt i svineriet - da er det greit å sitte i selskap som dette.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.12.2019 kl 02:56 5660

Snøballen begynner å rulle:
https://www.nrk.no/urix/urgenda-vant-klimasoksmal-mot-den-nederlandske-stat-1.14832425

https://www.f-b.no/hvaler/fredrikstad/nyheter/na-blir-det-totalforbud-mot-a-fiske-torsk-far-du-en-fisk-pa-kroken-sa-ma-du-sette-den-ut-igjen/s/5-59-1439451?access=granted

Nå snakker man om rensing, rensing og rensing!

Hilsen Hammers.......som har snudd døgnet, men som nå legger inn årene!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2019 kl 09:13 5579

Det vil bli enorm etterspørsel etter VOW/Scanship sine tjenester alt etter som organisasjoner og myndigheter pålegger rensing og behandling av vann og søppel både til lands og til vanns
Dette merker vel de fleste også i sin private husholdning med mer sortering av alt mulig avfall. Og det er bare begynnelsen.Snart må sikkert alt søppel destrueres på en forsvarlig måte , og all deponering vil gå mot slutten
Etter som ballen ruller her vil VOW/ Scanship sikkert ikke møte så stor motstand hvis de så smått dreier på prisskruen. Alternativet er bøter og forbud
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
kaliber
21.12.2019 kl 12:52 5529

VOW var et rart navn på et selskap, hva betyr det? Vet at det betyr løfte/sverge oversatt til norsk!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2019 kl 13:13 5530

Du finner svaret i børsmeldingen om navneskiftet:

The proposed new company name can be interpreted in many ways. Those with an affinity for acronyms may think vow - Valorisation of Waste - a common denominator for what we do, or perhaps they see our Vision of World. Personally, I also like to think of the name as a reminder of our promise – our vow to our customers, to our investors and to the world. It underlines our passion for preventing pollution,” Henrik Badin says.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2019 kl 13:25 5556

Har aksjer i Scanship, men den dommen i Nederland er galskap.
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2019 kl 00:46 5234

Kr.30!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Lynvingen
27.12.2019 kl 11:05 4991

Oppgang på 10-15% pr dag er helt ok :-) Godt nyttår til alle aksjonærer !!!!!!!!!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2019 kl 18:08 4888

Kr.40!
Redigert 21.01.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2019 kl 19:26 5830

Her er gutt som har grei gevinst i SSHIP. :-)

https://e24.no/boers-og-finans/i/Vb2owr/hobbyinvestor-med-papirgevinst-i-groenn-aksje-paa-over-100-mill-i-aar
Redigert 21.01.2021 kl 01:02 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.12.2019 kl 23:48 5721

I dag har jeg latt aksjer være aksjer. Handlet litt over grensa - og kost meg.
Ja, for jeg var i godt humør etter å ha sett utviklingen før jeg dro. Opp 8-9%. Dro litt sent - og få nordmenn å se.
Ingen trengel på parkeringsplassen - ingen trengsel i kassene. Bare fryd og gammen. Ah......for et velbehag.

Jeg hadde ETT problem da jeg entret Systembolaget;
Skulle jeg gå for den flaska med Lagavulin (Single malt whisky) til kr 679 på en dag som denne - eller skulle jeg moderere meg?
Det merket jeg ble anbefalt av en skribent her inne i sommer en gang.

Som en født i Vektens tegn er dette et kjent dilemma. Valget mellom det ene eller det andre.
Jeg gjorde det enkelt. Valgte den bort - og tok noe langt rimeligere. Likevel; den kommer nok om ikke alt for lenge.
Kjenner det på meg - selv om ikke slik dyr drikke helt er min stil. Jeg nyter like godt noe til 300, men det hadde vært gøy å smake.

Da jeg kom hjem hadde SSHIP steget en ny 50-øring fra da jeg dro - så all handel var gratis m/godt overskudd - sett ut fra kursstigningen.
Bare på 50-øringen. Joda.......det er behagelig å være aksjonær i årets børsvinner!

Utviklingen har vært fantastisk. Ikke bare har kursen steget som den har, men også alt underliggende har fulgt opp.
Ordrene strømmer på - den første landbaserte av MANGE KOMMENDE er i boks - og det hele seg bare fullstendig vakkert ut!

Også CHARTET ser vakkert ut. Sterk stigning, nå flere mnd med konsolidering - før det siste løftet ifm med "landgangen"!
SLIKT kalles en SUNN utvikling - over tid! https://www.tradingview.com/x/jZv0zS9R/

Den stadig brattere topplinja som nå peker mot et usynlig nivå langt nærmere 50-tallet enn 40 tallet (som kan skimtes).
I sin TA av selskapet for ikke så lenge siden la Haugen et rektangel i chartet og målte opp avstanden mellom de to horisontale.
Den samme avstanden la han fra den øverste horisontale og oppover. Der fant han et nytt potensiale.
Man ender da mellom 40-50 et sted.

Her er det mye å gå på, "men ENDA mer skal du få på kjøper, kjære husmor" (gateselgerens ordbruk til de betalende gubbenes fortvilelse).
Jeg har en HELT annen oppmåling mellom de ulike formasjonene. Da snakker vi ikke 40-50......men HIMMELHØYT over dette - på sikt!
Ja, så høyt er det - at når jeg tar fram linjalen, så havner jeg nesten helt oppe på den West Ham drakta som henger bak skjermen.
Og DEN henger høyt! Bokstavlig talt!

Jeg vil ikke si hva jeg måler opp - og jeg vet ikke hvor høyt "svaret ligger" (langt over min skjerm og diagrammets skala).
For noen år siden nevnte jeg likevel denne utrolige sammenhengen på noen ulike tråder. Jeg gjør det ikke nå.
Dette er utvikling på LENGRE SIKT - og forutsetter at rammene fortsetter i samme spor som i dag.
Trolig nærmere 100 - eller langt høyere? Umulig å si i dag.....langt der oppe på veggen!
Umulig fordi kronebeløpene kommer stadig raskere mot deg - i et stigende logaritmisk diagram.

Ut fra dagens kurs høres 100+ smått tullete ut. Jeg skrev likevel om noen PE-betraktninger i går.
Hvis SSHIP hadde samme PE som SSO - ja så burde kursen ha ligget ved 250.
Hvis SSHIP hadde samme PE som NEL (den dagen NEL tjener sin FØRSTE MILL) - ja da hadde kursen vært ved 3500!

Hilsen Hammers........som bare kan gratulere alle aksjonærer med den herlige utviklingen vi opplever!
Tror det er massevis å gå på i tiden framover!
Redigert 21.01.2021 kl 01:02 Du må logge inn for å svare
Klimbull
28.12.2019 kl 02:39 5766

Har ikke noe forhold til Scanship, men regner med at det har vært høy likviditet inn til grønne fond de siste par uker pga. IPS.
Nå spørs det hva som skjer med de få grønne aksjene på nyåret hvor dette vil tørke ut i større grad.
Redigert 21.01.2021 kl 01:02 Du må logge inn for å svare
Hammers
28.12.2019 kl 02:57 5785

På Top 20-lista har det vært lite å se til grønne fond. Altså ikke noe å forholde seg til - det du sier!

Det morsomme på Top 20 er at tyske Clearstrem siste uke økte fra 1,19 til 1,81%. Hele 620.000 aksjer.
Bare DEN stigningen på 620.000 (ila 1 uke) ville gått inn på 16. plass på lista over Top 20.

Trolig fordi tyskerne etter hvert har fått sansen for SHHIP etter den siste kontrakten. Den viktige landbaserte - i nettopp Tyskland.
Spennende å se mandagens utvikling på top 20!

Hilsen Hammers.......som igjen kan minne om; Utrolig få aksjer å kjempe om.
Ref; 620.000 aksjer går inn på 16.plass.......!
Redigert 21.01.2021 kl 01:02 Du må logge inn for å svare