VOW/SSHIP - Hermanruds "Forsvunne Diamant"! Den GRØNNE!

Hammers
HAMMER 03.04.2019 kl 12:10 189501

I mine yngre dager ELSKET jeg brettspillet "Jakten på den forsvunne diamant"!
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________

Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________

For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!

Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.

NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!

SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95

TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)

SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!

* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!

Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen ????
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selskapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre. Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!

Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer (hm, skulle det stått >2000. Tror det!)
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala testanlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.

Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/

Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf

Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!

Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad i SSHIP-aksjer er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg med NEL-aksjer - der man GRUER seg til å putte tåa oppi.....!

PS; Overskrift endret den 11/1 - i forbindelse med navnebyttet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2019 kl 15:03 7567

Kjent på den frykten for å si det mildt. Hadde en ganske vellykket dagtrade i NEL forrige uke, pluss en overnatting i aksjen. Var ute av sship noen dager, siden jeg gikk fult inn på dagtraden. Ble satt ut av andre jobber og kom meg så vidt inn igjen i dag😅 Håper vi slipper å vente helt til 3.august før børssjefen har talt og alle formalitetene er på plass. Mye kan ha skjedd innen da. Nå skal jeg nesegrus beundre Scanship en god stund så jeg slipper denne hangen til uvørenheten på en stund😬

Da sitter vi i samme ship👍😎 Jeg kan holde meg under dekk eller som fokkeslask. Ikke vanskelig sånn;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.06.2019 kl 00:27 7439

Endelig i "mål".
Overføring til børsens hovedliste er vedtatt - og som jeg antydet for en tid tilbake; det hadde vært fint dersom dette ble krydret med en ny kontrakt! Slik ble det, og nå kan man glede seg til fortsettelsen - selv om den formelle overføringen fortsatt ikke har funnet sted!
Volumet var i dag på hele 1,3 mill aksjer. 4-6 ganger av normalen....og kursen steg med ca 9%. En skikkelig "gladdag"!

Det tekniske bruddet ved 14 fikk en motreaksjon ned mot støtten igjen. Et labert tilbakefall før dagens store oppgang. Et KLART styrketegn.
Kursen ligger fortsatt temmelig nær bunnen av en raskt stigende "kortsiktig" trendkanal.
Teknisk er det MYE å gå på når man ser på stigende trendlinjer/kanaler.

Eiersitsen er som den er - og KUN 16% av aksjene ligger utenfor Top 20! Det er svært betryggende i oppgangstider!
Topp 20 er helt stabil. Kun små justeringer uke for uke. Noen reduserer med noen få tusen - andre kjøper seg inn.
Det blir derfor spennende å se ståa fk mandag - mtp dagens uvanlig store omsetning.
Jeg regner med at en god del trolig var kortsiktige hender - og daytrading.

Hilsen Hammers.....som bare kan gjenta budskapet fra den 23.april, da denne tråden ble startet. HOLD PÅ HATTEN!
Det er NÅ denne moroa begynner å skyte fart for alvor!
Viktige kontrakter innen cruise strømmer på i takt med miljøkravene, den landbaserte delen kommer - og marginene er absolutt til å leve av!

Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.06.2019 kl 22:26 7304

I dag tok min gode venn, Hr Braastad, seg en tur innom - og han hadde medbrakt noen "vareprøver" i sin gamle reiseveske.
De smakte udmerket ......etter en for min del noe hektisk uke på ulike fronter.
Da var det herlig å sette seg ned og slappe av sammen med en god venn for å diskutere noen av livets underfundeligheter!

Etter hvert løp diskusjonen livlig (ja, den ble stadig livligere) og vi kom inn på dagens artikkel her på HO om denne Thomas Myrholt i Sparebank 1 Markets. Han som hadde "analysert" SSHIP i slutten av april.
"Selg dritten" var hans budskap - og med det klarte han å senke kursen fra kr 12 til 10,15 ila 1 dag - 15%!
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Analytiker-ropte-selg-saa-gikk-aksjen-40-prosent

Jeg kommenterte den artikkelen for Hr Braastad, og måtte fortelle at det var en liten feil i HO's overskrift.
Ja, for kursen steg ikke 40% fra hans "selg", men hele 60% etter analytikeren glimrende bomskudd.
Først NED til 10,15 - og så opp til dagens 16,80. DET blir en stigning på 60%. Hr Braastad var HELT enig med meg - så vi tok en skål på den!

Deretter pratet vi litt om vår russetid.
Den i gamle dager, da Uriah Heep var på topp - kontra den russetiden "dagens blåruss" gjennomlever.

Lærer DE noe i russetiden - og gjorde i grunnen VI det? Har blårussen i Sparebanken lært noe? Vi tvilte og var enige igjen.
Nei, ikke så mye skolelærdom - og vi ble enige om at livserfaring og erfaring på børs gav oss langt mer lærdom en det vi pugget oss til på andre områder før eksamen. Ahhh, vi var så enige, Hr Braastad og undertegnede - så vi tok gladelig en skål på den og!

Så fortsatte vi å diskutere denne "Tvileren Thomas".
Han som talte undertegnede midt i mot - og med det gikk i enn annen kar ved navn Thomas sine fotspor!
Skjønte ikke tvileren mekanismen bak det hele?

At selskapet sto foran noe helt stort! En langsiktig gamechanger. En gamechanger med KONKRETE resultater!
At verden skrek etter de løsningene som selskapet leverer - og at man var lei av å se møkk og dritt over alt!
At folk rundt om på kloden tiljublet deres løsninger! De som endelig hadde noe å bidra med - i hvert fall når de selv cruiset rundt!
At resultatene og ordrereservene økte i jevnt for hvert eneste Q - og at dette er en jevn OPPTUR!
At ALT i grunnen henger perfekt sammen.
At det etter hvert også vil komme tilsvarende løsninger for utslipp til lands!

Ja, nå jublet etter hvert også vi "to" i godstolene - og for sikkerets skyld tok vi gjerne en skål får hver setning som startet med "AT"!
Det ble etter hvert så mange at Hr Braastad måtte rote litt i sin reiseveske igjen........for å finne nye prøver!
Ja, det ble så mye roting i den veska at han likså godt satte hele flaska på bordet.....for dette var en utmerket kveld for tankegang.

Hr Braastad......eller var det egentlig jeg.....måtte nå lette litt på trykket - så det ble en liten pause!
Etter pausen begynte vi å diskutere dette med at nesten alle aksjene var samlet rundt de 20 største aksjonærene.
Vi diskuterte hvor HERLIG akkurat DET VAR - nå når stadig flere andre var interessert i dette selskapet.

At de største hendene var lite villige til å selge. De som nå kontrollerer hele 84% av aksjekapitalen.
At det etter hvert var så få som ville selge at de som gjerne ville inn måtte betale stadig mer for å få lurt ut noen aksjer.
Plutselig kikket vi glade på hverandre......så skålte vi 2x til for de to siste setningene.

Etter hvert måtte Hr Braastad tenke på returen.
Så hyggelig som har nå en gang er, så satte han igjen en udmerket liten vareprøve som han innstendig ba meg om å benytte hvis jeg hadde noe å feire. Jeg takket selvsagt høflig JA til en slik hyggelig gest........så nå sitter jeg da her og smaker på den reisendes etterlatenskaper!
Ja, for i dag har jeg noe å feire! Akkurat som i går, men da ble jeg forhindret.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.06.2019 kl 01:26 7207

Etter at min gjest hadde forlatt satt jeg og leste noen nyheter rundt om - og plutselig dukket DENNE dagferske opp:
https://www.nrk.no/mr/fryktar-at-cruiseskipa-i-geiranger-blir-erstatta-med-bussar-1.14575872

Etter hvert som man leser nedover og grubler litt rundt problemstillingen - og hva dette har å si for SSHIP som rydder opp i nettopp i
"artikkelens problemstilling" - ja så måtte jeg jaggu meg ta en skål til. Bare for sympatiens skyld. Dette BLIR STORT på sikt!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.06.2019 kl 12:13 6951

Etter en hektisk børsuke var det spennende å se hva som hadde skjedd på aksjonærenes Top 20.
Hadde de RØMT- siden uka besto av ca 3,2 mill aksjer som hadde byttet hender? Dette i motsetning til den foregående ukes 945.000.

Fakta viser (korrigert):
- Rettelse: Trethom redusert med 0,24%. Er fortsatt selskapets DESIDERT 5. største aksjonær (2 konti på topp 20).
- Goldman Sachs hadde redusert med 0,07% av sitt innehav.
- Bergen Kommune (eide 0,56%) er ute av lista. Om de kun har redusert seg ut er ukjent.
- Avanza Bank har ØKT med 0,1%
- Luxemburgbaserte BNP Paribas hadde ØKT med 0,08%
- Nordnet hadde ØKT med 0,05%
- Harald Swensen dukket opp som ny aktør som nr 20. Mulig at han sto som nr 21, og passivt rykket opp da Bergen Komm forlot???
- Konklusjon: stabile greier - og den store handelen som var sist uke beror mest på mindre aktørers virksomhet.

Hilsen Hammers.......som feirer dagen i dag med en kurv "kirsebær".......som skal nytes i de mer seriøses kretser.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
24.06.2019 kl 13:22 6901

Ser ut som vi skal over 20 kroner denne uken.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2019 kl 13:38 6888

Skal garantere at ingen av de store kommer til å redusere beholdningen selv om aksjen går til 25,- i løpet av uka. Her er det store ting på gang, noe som vil utløse stor interesse fra større aktører og kursrally. Hammer du skriver på en annen tråd at du lurer på om det kommer en ny gladmelding i løpet av denne uka. Tror også du vet at noe større er på gang. Kursutviklingen og omsetning kan tyde på at stadig flere blir klar over det? Kommer muligens ikke noe melding denne uke, men at det kommer (sammenfallende med overføring til hovedlista?) er hevet over tvil. Hva aksjen står i om et år vil jeg ikke tippe på, men jeg har gjort meg mine tanker. Gleder meg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
24.06.2019 kl 19:09 6701

Fylte opp med flere på ATH første dag på hovedlisten.
Snitter dermed opp en lav inngang. Dagens kurs kan virke
latterlig billig om et halvår/år....
Neste utbytte antakelig rundt halvårsrapport aug.
Hva er reglene, nå må de vel rapportere hvert
kvartal på hovedlisten ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.06.2019 kl 23:53 6570

En flott introduksjon på Oslo Børs - selv uten meldinger av noe slag.
Da kan man bare glede seg til den dagen det meldes noe (igjen).
Meldinger kommer uansett i en jevn strøm, og det er DE dagene som blir SPESIELT morsomme.
Når "ALLE" vil inn og "INGEN" vil ut!

Neste "skipskontrakt", neste større til fiskeoppdrett - og for ikke å snakke om hvis det landbaserte går som forventet.
Eksempelvis er region Nedre Glomma pålagt nitrogenrensing av avløpsvann - og dette vil koste FLERE 100 millioner kroner.
Videre er hele Oslofjorden innen en sone med slike krav, og da kan man jo finne fram kalkulatoren.
Om SSHIP blir direkte involvert i noen av disse kan ikke jeg vite sikkert, men selskapet jobber med storskala drift innen slike områder.

Hilsen Hammers......som bare kan gjenta; her bør man kjøpe - og her bør man sitte. Potensialet er formidabelt!
Om kursen går litt opp eller ned ila dagen spiller ingen rolle. Når kontraktene meldes går kursen UANSETT til himmels!
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.07.2019 kl 23:14 6282

Jeg følger med på bevegelsene blant "top 20" og registrerer samtidig hva som daglig skjer på børsen.
For min del har det vært klart at en større aktør ukentlig har solgt ut en del den siste tiden.

Først var det "elektrikeren" (selskapets 5 største aksjonær - som reduserte litt og ville bruke pengene til å leke litt i SOFF).
Leke litt på kanten av STUPET!

Deretter reduserte den stigende stjerna BNP PARIBAS med 120.000 aksjer i forrige uke.
Likevel; 2 av de gamle på lista ser sitt snitt til å øke når andre reduserer - og Nordnet Liv er nykommer og opp på 19. plass.

Sist uke har det vært rolig - og "business as usual".
Ikke noe salgspress - kjøpere som ligger lavt........men som likevel kommer krypende oppover. Et GODT tegn!

Kursen ligger stabilt, men merk at det gis et nytt STERKT kjøpssignal når den tidligere toppen like over 17 (ca 17,40?) brytes.
I stedet for å tenke kortsiktig må man tenke LANGT i SSHIP.
ALT ligger til rette for en voldsom kommende økning. ALT ligger i støpeskjeen - på en måte.

"Rett rundt hjørnet" kommer det en viktig landbasert konrakt - ref Asbjørn Wien til TU.no (betalingsmur - "Et Kinderegg"....).
Det blir i så fall den FØRSTE i en LANG rekke (mine ord) av tilsvarende kontrakter!

Går dette som jeg håper og tror har jeg tenkt litt på selskapets fortsettelse.
Den med 3 solide ben å stå på. Soliditet i alle ledd og solid overskudd i alle.
Husker fra gammelt av et ANNET selskap med noe tilsvarende oppbygging - innen en annen teknologisk virksomhet!
Jeg husker hvordan det gikk med DET selskapet.......men det får vi heller komme tilbake til om et år eller to-tre?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
06.07.2019 kl 23:53 6258

BRA OPPDATERING HAMMERS. Lagt ut på Shareville.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 00:02 6301

Helt greit for min del. Jeg er ikke på Shareville.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 00:06 6322

Ikke ofte jeg gjør det, men flere der som har handlet Scanship siste ukene, så jeg tenker det kan være greit av og til å holde dem orientert. Takk for at det er greit for deg.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 13:38 6212

God respons på den siste posten din og godt med "likes" fra Shareville. Også et spørsmål til den siste posten din Hammers:

"Har dere sett noen strategi på hvordan SSHIP skal imøtekomme den voksende backlogen? Skal de utvide på noen måte?"


Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.07.2019 kl 16:44 6166

Hyggelig, det.
Jeg har ingen kjennskaper om slike strategier, men ledelsen tar nok nødvendige grep når nødvendig.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.07.2019 kl 17:08 6158

Takk for tbm, info gitt videre.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.07.2019 kl 21:04 6089

Jeg har satt ett par mill i sship de siste par ukene. Får håpe på sterk vekst de neste par årene
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.07.2019 kl 20:37 5977

Ligg generelt rundt SSHIP - plukket opp ila dagen:

- Dagens aksjeoppdatering viser ingen store bevegleser. 3 av topp 20 økte - og 3 av de mindre av dem reduserte.
- Totalt solgte top 20 seg ned med "svimlende" 0,06% ila sist uke.

- Utrolig positiv dag i dag. Kursen steg med 3,58% og volumet tok seg opp til det høyeste på en ukes tid.
- NULL salgspress - og her måtte kjøperne komme krypende (igjen).
- De ventet gjerne 20 min mellom hver handel, men til slutt kom de!

- Kan dagens positivitet ha noe med den artikkelen i Teknisk Ukeblad fra lørdag å gjøre?
- Den som Max Payne publiserte i helga og som jeg gjengir her:
https://www.tu.no/artikler/et-kinderegg-av-et-anlegg-skal-fjerne-problemavfall-og-binde-co2/468889?utm_source=newsletter-tudaily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2019-07-06&key=AznoEVat

Les helst ALT, men MINST avslutningen - der Asgeir Wien (leder av innovasjonsavd i SSHIP) forteller om en ny landbasert kontrakt som er like rundt hjørnet. Dessuten noe om en ny skipskontrakt ifbm lansering av nytt cruiseskip.
Den siste var litt ullent skrevet så jeg vet ikke om jeg tolker riktig.

Teknisk:
UTROLIG spennende tider.
I sin tid snakket jeg om hva som ville skje dersom 14 ble brutt!. Bruddet kom - og aksjen steg raskt med 25%.
NÅ snakker jeg om brudd på motstanden ved 17,50. Når DET inntreffer får vi et NYTT og SOLID hopp!
Da tror jeg vi ser 20 tallet før vi aner ordet av det!
Med nyheter om et landbasert anlegg blir dette som å skjære i smør med en varm kniv!

Norsk Bulls er ikke en REN VITS ang SSHIP, men noe som ligner på.
Fra nyttår har aksjen gitt 18 signaler deres systemer:

9 BUY - 2 feilet - 7 var korrekte - inkl 4 stk med SOLID stigning (+20% eller mer)
7 SELL - 5 feilet og 2 traff.
2 SHORT. 1 feilet og 1 traff.

SUM; Ca 50/50. Likevel, når det gis KJØPSSIGNAL har systemet vist seg å være ganske pålitelig!
I dag er det gitt en BULLISH STOP LOSS etter at et nytt salgssignal feilet for dem.
Dette er ikke et direkte kjøpssignal, men ved en eventuell ny positiv dag i morgen så er vi fort der!

Det var litt av hvert.......men glem for all del ikke å lese den linken jeg limte inn.
Deretter kan dere hver for dere sette dere ned og gruble litt på hva innholdet har å si for selskapets potensiale videre.

Hilsen Hammers.......som til slutt legger til mitt EGET tekniske system i selskapet. KJØP - og bli sittende.
Her er det store ting på gang ila litt tid - og kun 16,6% av aksjene ligger utenom topp 20!
Slik JEG ser det MÅ det etter hvert bli trangt i den berømmelige døren når de store nyhetene strømmer på.
Og JA - DE KOMMER!
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2019 kl 20:40 5987

Deler denne med min gode forum venn Hammers

https://ibb.co/SBD5LkJ

Kilde: stocktalk.no

SS
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.07.2019 kl 21:36 5935

Takk for det, SS.
Hyggelig å se ståa litt videre nedover!

Er dette en betalingstjeneste og går det f.eks an å se de 100 eller 200 største?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.07.2019 kl 21:52 5930

Stemmer, abonnement, men denne synes jeg det er verdt å betale for.

Det er bare det du ser her til 51 man får. Er noe annet også, men lite relevant.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
08.07.2019 kl 22:24 5897

Bra du gir oss til oversikt SS😀👍

Bra dag i dag, Hammers😀✌Økende interesse for Scanship på Shareville de siste ukene.


Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Shinkage
08.07.2019 kl 22:25 5893

Gratulerer med suksessen din i Scanship - dobling på tre måneder, slettes ikke dårlig.

I denne tråden er du jo forresten rene Tigeren - "blinkende edelstener som INGEN SER!", "et badekar med superlønnsomme aksjer", "HOLD PÅ HATTEN!", "Dette BLIR STORT på sikt!", *Potensialet er formidabelt!", "Når kontraktene meldes går kursen UANSETT til himmels!".

Den reneste Dr. Jekyll og Mr. Hyde fra den ene tråden til den andre, hehe.

Gratulerer uansett :-).
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.07.2019 kl 23:09 5849

Takk for det.
Hva Tigeren er kan ikke jeg vite, men JEG en uansett en redelig person - og det på en nøktern måte!

En som skriver om en aksje som genererer stadig større omsetning og overskudd - gir utbytte 2x i år - og som har et FORMIDABELT potensiale i tiden framover. Det beste av ALT - som jeg har gjentatt flere ganger - når NYHETENE kommer er det så godt som ingen aksjer å kjempe om! Det bare MÅ resultere i kursmessige kvantesprang!
Ledelsen sitter tross alt på ca 65% av aksjene og det GARANTERER for en fair behandling av aksjonærene!
Også DE vet hva de sitter på......og de har nok NULL interesse av å gi bort sine dyrebare verdier!

Vi små som sitter med aksjer, ja vi HOLDER PÅ HATTEN.
Dere som kanskje sitter på venterommet (eller kanskje ikke....🙄) og lurer "på om"......dere bør også bli med!
Etter mitt syn snakker vi om fleredobling med årene - hvis ikke et eller annet generelt krakker på veien!

Dr. Jekyll og Mr. Hyde: Nel har vel ca 1000x så mange aksjer i omløp som SSHIP - og selskapet svir av penger som en gjeng fulle sjømenn! Om de noen gang vil lykkes er det INGEN som vet, men personlig tror jeg aldri at de kommer til å gjøre det!

SSHIP leverer fra første stund, og har også et ENORMT market som venter!
Og det på 3 ulike fronter.....der de ligger helt i toppsjiktet!
Her er hjemmesiden deres. Bare å klikke i vei; https://www.scanship.no/ ....og bli overbevist!

Hilsen Hammers......som personlig foretrekker de som LEVERER varene!
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
08.07.2019 kl 23:45 5814

Du skriver råbra, Hammers:)

Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Tradinator
09.07.2019 kl 09:34 5709

Nå er det ikke lenge før 18 ryker....Dette ser lovende ut. Sitter til 36,-
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
09.07.2019 kl 20:17 5637

Nok en råsterk dag - selv om kursen kun steg 5 øre.
Råsterk - for kursen sluttet på dagens høyeste - når det jevne børsbildet var SVAKT!
Råsterk for det var den vanlige kjøpeviljen som var hovedtema for SSHIP - og volumet ble til slutt brukbare drøyt 180' aksjer.

Norskbulls fikk i dag et BUY i sine Candlesticks pga dagens utvikling og den 5-øringen.....og det med følgende beskrivelse:
" A rally after a bear setup can occasionally turn into an EXPLOSIVE long trade. We may be on the verge of catching one of them.
There is now a strong positive sentiment in the market despite the absence of a bullish pattern.
The bullish stop loss is finally confirmed and a BUY signal is generated".

Ikke at jeg bryr meg så mye om deres tekniske systemer, men se den oversikten jeg presenterte i går - NÅR de får kjøpssignal!
Som regel korrekt (7 av 9) - og ved 4 av de 7 har det som tidligere sagt ført til knallstigning på mer enn 20%".

Når det gjelder en evt eksplosiv stigning så ser jeg det samme i chartet til Big Charts.
En motstandslinje ved 17,50......og stadig høyere bunner i underkant.
Nå har bunnene kommet så høyt at det er utrolig lite å gå på.
http://bigcharts.marketwatch.com/quickchart/quickchart.asp?symb=no%3Asship&insttype=&freq=1&show=&time=6

For å få utbrudd trenger man trolig en aldri så liten gnist!
IKKE en gnist "a la Sandvika", men en POSITIV en. En som gir en eksplosiv virkning på kursen!
F. eks en melding om et landbasert anlegg - som det Wien (ref tidl innlegg) for noen dager siden antydet lå like rundt hjørnet!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
09.07.2019 kl 21:36 5581

MEGET GODT OPPSUMMERT AV EN KNALLSTERK DAG !!! SCANSHIP BEGYNNER VIRKELIG Å BEFESTE SEG SOM DEN NYE ESG FAVORITTEN!

Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Tradinator
10.07.2019 kl 10:35 5449

Det rykkes mot nye høyder. Denne er kjempespennende!
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
NilsAB
10.07.2019 kl 10:36 5460

Bulls "advarsel" fra i går og Hammers eminente tolkning fikk rett igjen 😀
Signal Update Our system’s recommendation today is to BUY. The pattern finally received a confirmation because the prices crossed above the Stop Loss level which was at 17,15, and our valid average buying price stands now at 17,40. The previous SELL signal was issued on 04.07.2019, 5 days ago, when the stock price was 16,75. Since then SSHIP.OL has risen by +3,88%.Market Outlook A rally after a bear setup can occasionally turn into an explosive long trade. We may be on the verge of catching one of them. There is now a strong positive sentiment in the market despite the absence of a bullish pattern. The bullish stop loss is finally confirmed and a BUY signal is generated. Market wants to reward the bulls. It may be now the right time to be part of this boost and bullish market sentiment by joining the growing bullish crowd.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
kaliber
10.07.2019 kl 10:53 5465

Hammers, hovmod står for fall, kalle sjøfolk for drankere er et lavmål fra din side. Rakke ned på andre er du god til.! Ble skikkelig provosert, da jeg har seilt som kaptein i 23 år på supertankere(VLCC og ULCC).Hvorfor ikke ,som fulle politikere!!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Tradinator
10.07.2019 kl 10:54 5479

Jeg har en følelse av vi ser 20 tallet på denne i løpet av sommeren. Tikker det inn flere ordre nå, reiser den nok forbi. Backloggen er jo helt drøy allerede, men tror ikke det stopper på veldig lenge. Det har knapt startet. Det vil bli politiske vedtak jorda rundt om at krav til rene skip. Fremtiden og nåtiden i en og samme aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.07.2019 kl 20:54 5384

For en FANTASTISK dag dette var......!

Tidlig frokost på benken der morgensola står på, 20-30 gråspurv som sloss om brødbitene som ble knipset rundt om på plena - og deretter en noe kortere tur med min gode venn med 4 kjappe labber.

Han som blir så fort varm i toppen av den steikende sola - og som i dag ble så glad for at det KUN ble en kort tur.
Tunga hang langt ut da vi returnerte og han slengte seg kjapt ned i skyggen da plena kom til syne. Der ble han liggende lenge!

Også JEG var glad for den korte turen.....etter å ha sett dagens børsåpning før vi la i vei.
DEN så spennende ut - og jeg ville raskt hjem igjen for å se på fortsettelsen!

Neida, ingen skuffelse - og raskt opp på 18-tallet. Det på et volum som allerede på formiddagen nærmet seg gårdagens totale.
STOR kjøperinteresse. Selgerne som vanlig seige - og det ble ikke vist svakhetstegn i det hele tatt.
Til slutt endte kursen på dagens høyeste!

Aksjeeierne VET hva de sitter på - og de gir det ikke fra seg!
Nei, det skulle da bare mangle - for dette er da bare starten!

Kanskje de hadde lest dagens intervju her på HO om MAVRICK fra Ski - eller hadde de lest denne tråden?
Ikke vet jeg, men karen fra Ski har SSHIP som en av sine LANGE case.......akkurat som undertegnede.
Da er vi minst TO.......+ alle de andre "lange". da! De jeg har snakket om fra kr 8......eller hva det var!

Jeg bare lurer på; hvem av ANALYTIKERNE har noen gang KONKRET nevnt SSHIP?
Hermanrud kom med en antydning da tråden ble startet, men hvem andre?
Tenker de ikke logisk, eller er de fullstendig fastlåste i sine "sikre case" - for å beholde jobben?

Nok om DET......for dette var en herlig SOLSKINNSDAG for alle som har lest og forstått - og STOLT på!
Akkurat som gråspurven på plena........som OGSÅ har skjønt hvem de kan stole på......der de hopper glade omkring foran beina mine!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
10.07.2019 kl 21:02 5389

Er selskapet det eneste som produserer biokull, som er svært nyttig både i jordbruk og avfallshåndtering , eller er det hele basert på velstands-cruise?
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.07.2019 kl 21:09 5391

Gå inn på deres hjemmeside og les deg opp dersom du lurer på noe.
Se også på aksjonærlista over Top 20. Se hvor mange aksjer de eier av totalen!"

Hilsen Hammers.......som nå har andre ting å gjøre enn å forklare deg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Shinkage
10.07.2019 kl 22:17 5321

Wow, kanskje du har funnet deg selv nå?

Et langt rolig og harmonisk innlegg om Scanship, uten en eneste slengbemerkning om NEL :-)

Så da er det håp - føles det ikke litt godt også og bare hente ut den positive energien?
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.07.2019 kl 23:08 5248

Det er lenge siden JEG fant meg selv!

Likevel, i dag var jeg utrolig rolig og avbalansert - slik Vekten ønsker å være. Det er DA vi er på vårt personlig beste!
Jeg visste liksom HVA som kom til å skje, men selvsagt ikke når! Det ble uansett en flott dag i finværet med lave skuldre.
Sjekket litt kurser med 30-60 min intervaller - og "visste" at dette gikk bra!

Det tekniske KJØPSSIGNALET på 17,50 kom FØR rusleturen.
Spenningen var om det holdt - noe det gjorde i rikt monn!

Noe jeg IKKE har snakket stort om på denne tråden er mine tanker om det STORE bildet. Det jeg tror kommer til å skje over litt tid!
Da graver jeg fram litt i hukommelsen - om en gammel og KLOK lærdom fra en bok om TA jeg kjøpte på 1990 (?) tallet.
"Halveis i en STØRRE retningsendring kommer det gjerne en kraftig motreaksjon".
Hvorfor gjør det det - og hva er logikken? Ikke spør meg, men jeg har selv stadig sett det samme.

Fra den opprinnelige stigningen KOM det en kraftig motreaksjon fra kr 14. Et nivå jeg stadig kaklet om måtte brytes.
Reaksjonen varte i et par mnd før bruddet kom!
HVIS dette var halveis fra den opprinnelige stigningen - vil man i et logaritmisk skjema rask kunne måle seg til at kursen skal et sted LANGT ovenfor diagrammets øvre kant. Husk dess høyere man går i et log skjema - dess raskere kommer kr-beløpene mot deg!

http://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=no%3Asship&time=8&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=7%2F10%2F2019&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=&comp=none&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=0&lf3=0&type=128&style=320&size=2&x=37&y=18&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=9

Måler man fra nivå 5 til 14 blir det ca 8 cm. Dette legges til 14 - og vi havner vel et sted på kurs 30-40?
Kronebeløpene kommer RASKT i høyden! Dette som sagt på SIKT! Ikke rart at jeg med denne ballasten var svært rolig til sinns i dag.

Når DET er sagt; stigning uten underliggende meldinger er lite holdbart. Meldinger som underbygger hva chartet antyder.
NÅR dette etter hvert kommer - om LANDBASET + AQUAKULTUR tror jeg det blir som å sette fyr på en aldri så liten hydrogenbombe fra NEL! 🤭🤭🤭. Jeg har sagt det flere ganger den siste tiden; PÅ SIKT blir dette stort!

Hilsen Hammers........som håper at alle er med.........inkl Shrink.....
.......den fortapte NEL-sønnen som til slutt kom tilbake til sine egne (fri tolkning av et lite avsnitt i Bibelen)....😄!




Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare
Max Payne
10.07.2019 kl 23:39 5200

Mcap for Scanship er 1,6 milliarder. Nels mcap er 8,2 milliarder. Det betyr at Scanships kurs må opp i nærmere 100 kroner for å være priset likt som Nel.

Det er i hvert fall mitt kursmål i løpet av 2-3 år.

Max
Redigert 21.01.2021 kl 01:50 Du må logge inn for å svare