VOW/SSHIP - Hermanruds "Forsvunne Diamant"! Den GRØNNE!
I mine yngre dager ELSKET jeg brettspillet "Jakten på den forsvunne diamant"!
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________
Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________
For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!
Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.
NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!
SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95
TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)
SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!
* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!
Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen ????
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selskapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre. Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!
Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer (hm, skulle det stått >2000. Tror det!)
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala testanlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.
Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/
Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf
Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!
Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad i SSHIP-aksjer er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg med NEL-aksjer - der man GRUER seg til å putte tåa oppi.....!
PS; Overskrift endret den 11/1 - i forbindelse med navnebyttet.
Et spill som med VAKRE og GLITRENDE edelstene pirret mitt barnesinn. Et sinn som kunne se verdier i det meste jeg kom over.
Så verdier der andre så søppel. Jeg har i grunnen flere dusiner av eksempler på slikt innen diverse områder!
Her er mitt NYE FUNN.........et funn som FAKTISK kombinerer BÅDE SØPPEL (avfall) og EDELSTENER i form av VERDIER!
_____________________________________
Det er vel flere her inne som så «sendingen» med Guru Hermansen i studio for noen dg siden.
Mye generelt klokt å høre – og et visst fokus på «snille» grønne aksjer som kan eksplodere i år!
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/03/Hermanruds-5-snille-aksjer-har-gaatt-som-kuler
«Her kan det være GULL å finne, var hans budskap». Små og ukjente selskaper som folk ikke har oppdaget og ikke forstår hva driver med!
Noe slikt sa han, og 5 ulike EKSEMPLER ble nevnt (NEL – SSO – SSHIP – TOMRA og BON) – men ingen konkrete "vinnere".
Jeg BLE interessert, men strøk straks BON fra lista. Notorisk underskuddselskap u/Fred Olsen (i hvert fra gml dager) innen vindkraft. 4 igjen!
_______________________________
For å gjøre en lang historie kort; Alle vet hva NEL driver med (hydrogen og MASSIVE tap), SSO (store solparker som går så det griner) og TOM som er verdensleder på sitt område. ALLE kjente, men hvem vet EGENTLIG noe som helst om Scanship?
Et supplyrederi i Nordsjøen, et fergeselskap mellom skandinaviske land – eller HVA pokker er dette for noe?
Sikkert bare noe dritt, for de er da kun notert på Oslo Axess!
Jeg er ingen «regnskapsmann» og holder derfor EBIT, EBITDA og slikt utenfor.
Mine 4 lett forståelige tall (for noen dg siden - er siden endret) gir likevel et greit bilde av de enkeltes verdsettelse og potensiale!
Mens det i f.eks NEL kan fylles et stort OL-basseng med "verdiløse aksjer" til en pris av 7 MRD klarer man i SSHIP knapt å fylle et badekar med superlønnsomme aksjer til en børsverdi av 8-900 millioner.
NEL: (kurs 6,09)
Verdsatt: 7 MILLIARDER
Ant aksjer: 1,2 MILLIARDER
EPS: 0 (taper ca 40 % av ALL OMSETNING. Jøje meg.....)!
Utbytte: SELVSAGT 0!
SSO: (kurs 87)
Verdsatt: 10 MILLIARDER
Ant aksjer: 114 millioner
EPS: 1,29
Utbytte: 0,95
TOM: (kurs 258)
Verdsatt: 38 MILLIARDER
Ant aksjer: 150 mill
EPS: 4,80 (?)
Utbytte: 4,5 (2x 2,25)
SSHIP:(kurs 8,90)
Verdsatt: 830 mill
Ant aksjer: 95,6 mill.*
EPS: 0,28
Utbytte: 0,20 (2x 0,10 i 2019). Høres LITE ut, men gang opp m/kursen til f.eks TOM og se hva som gis ut!
* Av selskapets 96 mill aksjer eies ca 66% av Styret/Ledelsen. (rettet 11.apr)
Kun 34% er «frie» dvs (33 mill aksjer) og mange er låst hos store institusjonelle investorer. I prinsippet MINIMALT m/aksjer i omløp!
Når alle de nye grønne fondene strømmer til børs MÅ de knive om de få gjenværende - sammen med de NYE investorene som strømmer til!
Denne fordelingen SIKRER mot alvorlige kursfall i dårlige tider. I gode knapt aksjer å få tak i! Nei, NESTEN UMULIG - uten å presse prisen!
Er det rart at Eline i studio sitter forundret og forteller Trygve om SSHIP på vinnerlisten.....i dag igjen ????
Trygve sier ikke et ord (vil ikke kommentere) - for heller ikke HAN kjenner til selskapet (min påstand)!
Akkurat som de fleste andre. Akkurat i henhold til Hermanruds "oppskrift"! Ukjente og blinkende edelster som INGEN SER!
Hva driver så SSHIP med?
- Ulike renseanlegg, der det VIKTIGSTE er innen sjøfart. STORE cruiseskip >200 passasjerer (hm, skulle det stått >2000. Tror det!)
- ALT avfall om bord resirkulerer. Spillvann til drikkevann og resten til energi for skipenes eget bruk
- Her snakker man om TOTAL gjenvinning! 0 utslipp! Et prisbelønnet verdensledende selskap!
- Rensing av lukkede anlegg i fiskeindustri (sterkt voksende pga lusproblematikk) inkl landbaserte.
- Rensing av annet landbasert (vann, mm). Bl.a. sin første kontrakt innen fullskala testanlegg i dag! "Halvt" sponset av Staten.
- KUNDER?: Bl.a. noen av verdens største innen cruise.
- KONKRETE ordre, med KONKRETE inntekter! Resultatene viser dette.
- Etter at ordre inngås kommer det senere vedlikeholdsoppdrag på de samme anleggene.
Jeg kan anbefale at dere klikker litt rundt på selskapets hjemmeside. STUDER - og se potensialet!
Her noe av maritim virksomhet: https://www.scanship.no/marine/marine-systems/
Regnskap:
https://www.scanship.no/wp-content/uploads/2019/02/SSHIP-Second-Half-Year-2018-Report.pdf
Går man tilbake til innledningen kan man sammenligne tallene innen de 4.
- NEL er bare BÅNN I BØTTA – uansett hvordan man ser på tallene!
- SSO og TOM er to veldrevne selskaper, men med svært mange aksjer i omløp.
- Ingen er dog i nærheten av SSHIP.
- Svært veldrevet – og en KLAR vinner på de tallene jeg ramser opp.
- Trolig fordi folket fortsatt ikke har peiling på hva SSHIP bedriver - eller hvor store inntekter som genereres!
Hilsen Hammers.......som uansett har gjort SITT valg. Et DAMPENDE VARMT bad i SSHIP-aksjer er absolutt å foretrekker framfor
et kjølig OL-anlegg med NEL-aksjer - der man GRUER seg til å putte tåa oppi.....!
PS; Overskrift endret den 11/1 - i forbindelse med navnebyttet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:09
Du må logge inn for å svare
Fuhrmeister
07.09.2019 kl 01:19
6423
Takk for nå Scanship, et hyggelig, lærerikt og ikke minst et svært lønnsomt bekjentskap, vi sees nok igjen!!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Max Payne
07.09.2019 kl 18:46
6297
Aksjen er bearish på kort sikt, med et teknisk bilde som minner om BYND. Men det er ikke gitt at den korrigerer tilbake med en hode skulder formasjon. Etter analysen til Nordea har den stabilisert seg noe rundt 18 kroner. Aksjen KAN få en rekyl opp til 24-25 kroner i løpet av høsten og deretter bryte 30-tallet i løpet av neste år.
MEN det er ikke gitt. Den kan også gå en tur ned til 14-15 kroner, før den snur opp igjen. Jeg har tatt en liten post for ikke å miste en mulig rekyl opp, men er forsiktig og ser an utviklingen.
Max
MEN det er ikke gitt. Den kan også gå en tur ned til 14-15 kroner, før den snur opp igjen. Jeg har tatt en liten post for ikke å miste en mulig rekyl opp, men er forsiktig og ser an utviklingen.
Max
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Lynvingen
15.09.2019 kl 18:41
6086
Nå Hammers, hva tror du om videre utvikling ? Har selv valgt å vekte meg opp på dagens nivå. Ble god butikk av tidligere rally.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Børsmelding i morgen før åpning - himmelferd i morgen. Fersk melding om USA og Korea kommer?
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
canarias
15.09.2019 kl 19:39
6063
Vi tror det vil komme flere sterkt kursdrivende meldinger her.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Max Payne
15.09.2019 kl 20:32
6034
Canarias. Hvorfor skriver du alltid "vi":) Det er vel bare du som sitter og skriver ?
Greit å ha en post i SSHIP, men den vil nok trade opp og ned rundt 16,80 en stund før det skjer noe.
Max
Greit å ha en post i SSHIP, men den vil nok trade opp og ned rundt 16,80 en stund før det skjer noe.
Max
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Lynvingen
07.10.2019 kl 19:01
5705
Scanship renser og gjør dritt om til gull :-) Say no more !!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Hammers
14.10.2019 kl 14:51
5520
Urovekkende formasjon på gang i SSHIP.
For en tid tilbake nevnte jeg "en slags" H/S-formasjon som var under utvikling.
En ganske så skummel en! Kursen har brutt halslinjen, men fortsatt for lite til å det skal regnes som et endelig brudd.
Her bør man uansett følge litt med framover: https://www.tradingview.com/x/47m1a4ol/
Hilsen Hammers........fortsatt med noen få (veldig få) aksjer i selskapet.
PS: Ved et etablert brudd har formasjonen et potensiale til de bunnene dere ser på 10-nivået!
For en tid tilbake nevnte jeg "en slags" H/S-formasjon som var under utvikling.
En ganske så skummel en! Kursen har brutt halslinjen, men fortsatt for lite til å det skal regnes som et endelig brudd.
Her bør man uansett følge litt med framover: https://www.tradingview.com/x/47m1a4ol/
Hilsen Hammers........fortsatt med noen få (veldig få) aksjer i selskapet.
PS: Ved et etablert brudd har formasjonen et potensiale til de bunnene dere ser på 10-nivået!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Lynvingen
18.10.2019 kl 15:28
5302
God helg til alle som tenker miljø og vil kombinere dette med å tjene noen kroner :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Lynvingen
22.10.2019 kl 17:16
5112
Der smalt kursen gitt :-) Da smeller det raskt inn en ekstra stykke kake til kaffen idag :-) Grattis med kontrakt til dette spennende selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Hammers
10.11.2019 kl 22:04
4839
Sist jeg skrev om Scanship var den 22. okt. Signalene var den gang litt urovekkende, men de stanset et hårstrå under støtten.
Deretter har alt bedret seg.
Etter den siste kapitalutvidelsen har insiderne i prinsippet opprettholdt sine posisjoner - med SMÅ justeringer.
Før utvidelsen eide de 20 største 83,44% av aksjene. Etter utvidelsen ble tallet redusert til 83,24%.
De har mao STÅLTRO på selskapet i tiden framover.
For tiden jobbes det for fullt med teknologien på den landbaserte biten - der bl.a. plast og annet avfall omgjøres til ren energi.
Det er innen dette området oppkjøpet av det franske selskapet ETIA kommer inn som et strategisk tiltak.
Se presentasjonen (slides) øverst på denne siden. https://www.scanship.no/investor/publications/
Her ligger et ENORMT potensiale........som om ikke lenge er klart for utrullering!
Ved Q3 ble det opplyst at det ville komme børsmelding om den landbaserte biten rundt Q4.
Det tyder på at man har full kontroll på prosessen - og at det kun er et spørsmål om tid før lunta tennes, og neste trinn skytes i vei!
Hilsen Hammers......med flere aksjer i dag - enn sist jeg skrev.
Deretter har alt bedret seg.
Etter den siste kapitalutvidelsen har insiderne i prinsippet opprettholdt sine posisjoner - med SMÅ justeringer.
Før utvidelsen eide de 20 største 83,44% av aksjene. Etter utvidelsen ble tallet redusert til 83,24%.
De har mao STÅLTRO på selskapet i tiden framover.
For tiden jobbes det for fullt med teknologien på den landbaserte biten - der bl.a. plast og annet avfall omgjøres til ren energi.
Det er innen dette området oppkjøpet av det franske selskapet ETIA kommer inn som et strategisk tiltak.
Se presentasjonen (slides) øverst på denne siden. https://www.scanship.no/investor/publications/
Her ligger et ENORMT potensiale........som om ikke lenge er klart for utrullering!
Ved Q3 ble det opplyst at det ville komme børsmelding om den landbaserte biten rundt Q4.
Det tyder på at man har full kontroll på prosessen - og at det kun er et spørsmål om tid før lunta tennes, og neste trinn skytes i vei!
Hilsen Hammers......med flere aksjer i dag - enn sist jeg skrev.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
bålfreak
10.11.2019 kl 23:06
4830
Nå er vi på bølgelengde Hammers. Scanship er noe så unikt som et vekstselskap som tjener penger samtidig som de har et utrolig vekstpotensiale. Landbasert satsning kan åpne et enormt marked innenfor en trendy sektor. Scanship er flinke til å passe på kostnadene og de har gode inntekter fra Cruiseindustrien som gir en solid bunnplanke i driften deres.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Hammers
11.11.2019 kl 00:11
4798
Enig med deg.
Når jeg hører disse Nel'likerne "belære oss med" at et vekstselskap ikke SKAL tjene penger (fordi NEL aldri HAR - eller VIL - gjøre det)
ja da er det bare å titte på SSHIP. DE får det til - så det griner - med sin egen grønne bølge!
Med visshet om at de 20 største aksjonærene opprettholder sine posisjoner som de gjør (83% av totalen) -
ja så forteller det i hvert fall MEG at dette er et selskap man bør være i over tid.
DE VET hva som skjer, hvordan utviklingen er - og de tviler ikke.
Hilsen Hammers
Når jeg hører disse Nel'likerne "belære oss med" at et vekstselskap ikke SKAL tjene penger (fordi NEL aldri HAR - eller VIL - gjøre det)
ja da er det bare å titte på SSHIP. DE får det til - så det griner - med sin egen grønne bølge!
Med visshet om at de 20 største aksjonærene opprettholder sine posisjoner som de gjør (83% av totalen) -
ja så forteller det i hvert fall MEG at dette er et selskap man bør være i over tid.
DE VET hva som skjer, hvordan utviklingen er - og de tviler ikke.
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Tradinator
11.11.2019 kl 07:51
4660
Ved forrige korreksjon gikk jo nettopp de grønne aksjene mindre ned enn de øvrige, så her bommer du.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
BMW_E30
11.11.2019 kl 10:08
4584
Morro at du igjen skriver om sship hammers :)
At de kom en kapitalforhøyelse nå så kort tid etter Etia kjøpet sier meg at nå begynner kontrakstørrelsene og øke i kroner.
De kreves derfor penger på konto for og kunne forplikte seg til den slags og ofte for og i hele tatt få være med på annbudet.
Dette er utelukkende positivt og de såg eg resten av markedet følte på også når kursen spratt opp i 17.6 forige uke.
Den seig vell ned fordi mangen fryktet aksjene ble for utvannet og såg de som en gylden mulighet til å komme seg ut.
Kom forresten over denne idag:
https://finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2019/11/08/7470750/cruiserederiet-msc-skal-investere-rundt-117-milliarder-i-gronnere-skip.?redirect
At de kom en kapitalforhøyelse nå så kort tid etter Etia kjøpet sier meg at nå begynner kontrakstørrelsene og øke i kroner.
De kreves derfor penger på konto for og kunne forplikte seg til den slags og ofte for og i hele tatt få være med på annbudet.
Dette er utelukkende positivt og de såg eg resten av markedet følte på også når kursen spratt opp i 17.6 forige uke.
Den seig vell ned fordi mangen fryktet aksjene ble for utvannet og såg de som en gylden mulighet til å komme seg ut.
Kom forresten over denne idag:
https://finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2019/11/08/7470750/cruiserederiet-msc-skal-investere-rundt-117-milliarder-i-gronnere-skip.?redirect
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Da er jeg tilbake som aksjonær i Sship. Kjøpte mye aksjer i dag. Har troa på Sship og Bgbio det neste året.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Silicon Valley
11.11.2019 kl 19:31
4488
Her er det bare å komme seg inn igjen. Når det tar av her går vi nok kjapt opp til 30 kr.
Men pleeease Hammers. Kan du lage en ny tråd? Det er så tungt og omstendig å lese disse lange trådene.
Men pleeease Hammers. Kan du lage en ny tråd? Det er så tungt og omstendig å lese disse lange trådene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Hammers
11.11.2019 kl 20:00
4477
Silicon.
Tungt å lese de lange trådene????
Det er bare å trykke "Omvendt rekkefølge" til høyre under hovedinnlegget.
Da får de de nyeste innleggene øverst - under hovedinnlegget!
Eller; hvis du står i "naturlig rekkefølge" og trykker på tallet under "svar" - da hopper du direkte til de ferskeste.
Hilsen Hammers
Tungt å lese de lange trådene????
Det er bare å trykke "Omvendt rekkefølge" til høyre under hovedinnlegget.
Da får de de nyeste innleggene øverst - under hovedinnlegget!
Eller; hvis du står i "naturlig rekkefølge" og trykker på tallet under "svar" - da hopper du direkte til de ferskeste.
Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Måtte bare ha litt til i dag.
PAS: We initiate coverage of Scanship (SSHIP-no) with a Buy recommendation and TP of NOK 23
PAS: We initiate coverage of Scanship (SSHIP-no) with a Buy recommendation and TP of NOK 23
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Hammers
13.11.2019 kl 17:14
4140
Ja, herlig avslutning på dagen - med en sluttkurs som der er lenge siden vi nå har sett.
Bra volum, og et chart som sakte men sikkert ser ut til å gå som inntegnet i chartet:
https://www.tradingview.com/x/JvqcWwDA/
I dag kom et klart kjøpssignal i Candlesticks.
Det kom også et kjøpssignal i mitt foretrukne linjediagram (slutt over den foregående toppen).
El langt større signal kommer dersom toppen ved 18 brytes.
Hilsen Hammers.........som jevnlig har plukket litt etter hvert som "buen" har vendt oppover igjen.
Bra volum, og et chart som sakte men sikkert ser ut til å gå som inntegnet i chartet:
https://www.tradingview.com/x/JvqcWwDA/
I dag kom et klart kjøpssignal i Candlesticks.
Det kom også et kjøpssignal i mitt foretrukne linjediagram (slutt over den foregående toppen).
El langt større signal kommer dersom toppen ved 18 brytes.
Hilsen Hammers.........som jevnlig har plukket litt etter hvert som "buen" har vendt oppover igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
uopplyst
14.11.2019 kl 14:43
4007
Scanship kommer virkelig på kartet og blir lagt merke til internasjonalt. En favoritt blant de grønne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Snubla du i candelstokken Hammers 😂😂, dundre nedover no, alle brudd teknisk no så då blir da ras
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Aksjen kan ikke holdes nede lenger. Skal vi få ei saftig melding nå!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Max Payne
14.11.2019 kl 18:49
3874
Kraftig ned i dag. Synes Scatec Solar er mer solid. De har faste inntekter i mange år og bygger stadig nye parker. Scanship må stadig få inn nye kontrakter og hele tiden utvide virksomheten til nye områder for å forsøke å vokse. Ble ikke helt overbevist av intervjuet Pareto gjorde av Badin i Stockholm på den grønne messen. Det var litt alt og ingenting. Kursen er jo tredoblet omtrent sammenliknet med for litt over et år siden, så da må det skje ganske svære ting her hvis det skal være mer oppside på kort sikt.
Max
PS: Jeg er all in i Scatec Solar så jeg er vel strengt tatt ikke 100 % objektiv.
Max
PS: Jeg er all in i Scatec Solar så jeg er vel strengt tatt ikke 100 % objektiv.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Hammers
14.11.2019 kl 20:13
3864
Max.
Alle aksjer på OB svinger - det er utviklingen over tid som teller. Her har SSHIP vist seg som en ener det siste drøye året.
At du foretrekker SSO er din sak - og egentlig ikke noe som hører hjemme på en tråd om SSHIP.
Vær bare OBS på noen tall ang SSO:
- Mcap er 13,5 MRD og P/E er 810 (ja, du leste riktig). Personlig vil jeg si at SSO er FULLT priset - og vel så det!
Tilsv for SSHIP:
- Mcap er 1,7 MRD og P/E er 57.
_____________________________
Alle selskaper lever av nye kontrakter - inkl SSO
For "lille" SSHIP sitt vedkommende er ordrereserven e/Q3 (litt etter hodet) på 730 mill + ytterligere opsjoner på 530 mill.
Da er gjenkjøpsavtaler i forbindelse med vedlikehold av allerede solgte og monterte anlegg holdt utenom. Dette utgjør en betydelig "pott"!
Det beste av alt; trykket er så stort innen sektoren at det hele øker jevnlig for hvert eneste Q.
Den dagen "landbasert" blir introdusert (trolig rundt q4?) vil SSHIP ta et nytt kvantesprang.
Jeg gleder meg virkelig!
Hilsen Hammers......som takker BMW for en interessant artikkel! Dette tyder på at ting virkelig er på gang!
Alle aksjer på OB svinger - det er utviklingen over tid som teller. Her har SSHIP vist seg som en ener det siste drøye året.
At du foretrekker SSO er din sak - og egentlig ikke noe som hører hjemme på en tråd om SSHIP.
Vær bare OBS på noen tall ang SSO:
- Mcap er 13,5 MRD og P/E er 810 (ja, du leste riktig). Personlig vil jeg si at SSO er FULLT priset - og vel så det!
Tilsv for SSHIP:
- Mcap er 1,7 MRD og P/E er 57.
_____________________________
Alle selskaper lever av nye kontrakter - inkl SSO
For "lille" SSHIP sitt vedkommende er ordrereserven e/Q3 (litt etter hodet) på 730 mill + ytterligere opsjoner på 530 mill.
Da er gjenkjøpsavtaler i forbindelse med vedlikehold av allerede solgte og monterte anlegg holdt utenom. Dette utgjør en betydelig "pott"!
Det beste av alt; trykket er så stort innen sektoren at det hele øker jevnlig for hvert eneste Q.
Den dagen "landbasert" blir introdusert (trolig rundt q4?) vil SSHIP ta et nytt kvantesprang.
Jeg gleder meg virkelig!
Hilsen Hammers......som takker BMW for en interessant artikkel! Dette tyder på at ting virkelig er på gang!
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
I dag var Sship aksjen nede på kr.16,65 for å ta fart for en sterk oppgang de neste dagene. Jeg har sett dette mange ganger før i andre aksjer. Rett før en sterk oppgang presses aksjen ned, for så å stige kraftig. Bare vent å se.
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Max Payne
15.11.2019 kl 09:18
3718
Det er naturlig å drøfte SSHIP og SSO opp mot hverandre. Begge regnes for ESG selskap. Jeg ser også du kommenterer tallene til SSO. Den store forskjellen mellom disse selskapene er at SSO har faste inntekter som ruller og går fra solparkene de har bygd, mens SSHIP og de fleste andre stadig må slite for å få inn nye kontrakter. I tillegg får SSO inntekter fra drift og vedlikehold. De får altså inntekter fra alle trinn i verdikjeden. P/E svinger. Nordnet angir 65 i P/E, men det er uansett ikke mye som skal til her før P/E synker betraktelig.
I tillegg bygger Scatec Solar (SSO) stadig nye solparker og utvider virksomheten og bygger også solparker til havs.
Jeg er derfor ikke i tvil om at Scatec Solar har den beste forretningsmodellen på Oslo Børs. De er overlegne absolutt alle med sitt konsept og aksjekursen vil helt sikkert doble seg flere ganger de neste 10 årene. Hvordan det vil gå med SSHIP, vet jeg ikke. Jeg vet i hvert fall at jeg tør gå all inn i SSO, men det tør jeg ikke med SSHIP.
Max
I tillegg bygger Scatec Solar (SSO) stadig nye solparker og utvider virksomheten og bygger også solparker til havs.
Jeg er derfor ikke i tvil om at Scatec Solar har den beste forretningsmodellen på Oslo Børs. De er overlegne absolutt alle med sitt konsept og aksjekursen vil helt sikkert doble seg flere ganger de neste 10 årene. Hvordan det vil gå med SSHIP, vet jeg ikke. Jeg vet i hvert fall at jeg tør gå all inn i SSO, men det tør jeg ikke med SSHIP.
Max
Redigert 21.01.2021 kl 05:11
Du må logge inn for å svare
Sship aksjen er SUPER DIGG å sitte i akkurat nu.:-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:20
Du må logge inn for å svare
Max Payne
15.11.2019 kl 09:25
4000
SSHIP fikk seg en trøkk i sommer og det er ikke gitt at fallet er over. Denne kan fortsette nedover. Det tekniske bildet er nesten 100 % likt som BYND - Beyond Meat.
Sjansen for at den faller ned til 10-12 kroner er for stor til at jeg tør gå inn i denne. Minner om at BYND falt fra 250 ish til 80.
Max
Sjansen for at den faller ned til 10-12 kroner er for stor til at jeg tør gå inn i denne. Minner om at BYND falt fra 250 ish til 80.
Max
Redigert 20.01.2021 kl 20:20
Du må logge inn for å svare
uopplyst
15.11.2019 kl 09:45
3994
Sliter SSHIP for å få nye kontrakter????
Redigert 20.01.2021 kl 20:20
Du må logge inn for å svare