Maria Z: Individualister må stå sammen mot sosialister

Slettet bruker
03.04.2019 kl 14:25 580

https://resett.no/2019/04/02/fragmenteringen-pa-hoyresiden-ma-opphore/

Av
Maria Zähler
Det er helt ordinært at FrP ikke har fått gjennom sin politikk. Partiet har altfor liten oppslutning til å kunne bli så toneangivende at store deler av politikken blir innført. Med dagens oppslutning på riksplan og ute i kommunene, får ikke partiet gjort noe som helst uten veldig store kompromisser. Det er ekstra vanskelig for et parti med en politikk som skiller seg mer markant fra de andre partienes politikk.

Vi har noen viktige saker som står på spill. Vi har en innvandringspolitikk som i mange år har vært hinsides fornuft og rimelig kontroll.

Om vi vil være helt sikre på at konservative krefter aldri får makt i Norge, så er det en god idé å fragmentere høyresiden. Vi er individualister, og har lett for å operere solo fra før. Vi må lære av våre meningsmotstandere og deres mobilisering. Litt kollektivisme må til i det politiske arbeidet. Vi må ha et vi, og et sterkt, handlekraftig parti.

Det vil aldri være sånn at du er enig med partiet ditt om absolutt alt. Jeg skjønner at ikke FrP er helt perfekt. Men man må fokusere på helheten. FrP vil stoppe asylinnvandringen, man vil stramme inn på familiegjenforening, ha en integreringspolitikk som stiller flere krav, gjøre det vanskeligere å få statsborgerskap og man vil reforhandle EØS-avtalen. Man vil kraftig øke investeringene i norsk infrastruktur, og redusere pengebruken på sånt som ikke har med kjerneoppgavene å gjøre. Det er veldig mye god, konservativ politikk.

Man kan ikke klandre FrP for å ikke få innført hele politikken sin, når alternativet for partiet er å stå utenfor og ha enda mindre innflytelse over retningen landet tar. Politikken er ikke tilfredstillende i dag, fordi FrPs oppslutning er for lav. Dette kan dere gjøre noe med.
Redigert 03.04.2019 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2019 kl 14:57 565

Alternativt kan partiet finne en Carl I Hagen figur eller, ennå bedre, en Trump. En som kaster alle de som ikke er 100% lojale under bussen.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 14:58 562

Det mest interessante med den kronikken er kommentarfeltet under kronikken. Veldig mange av resetts lesere vil ha seg frabedt at noen journalister forteller dem hva de bør stemme - til og med resette journalister. De sier tydelig fra hvor skapet skal stå. I kommentarfeltet er det mange som er temmelig forbanna på FrP. EU, EØS, ACER og migrasjonspakten nevnes av flere. Noen skriver at den tradisjonelle venstre/høyre-aksen er foreldet, og at det nå står mellom nasjonalister og globalisert. Siv blir fremstilt som en globalist. Dette er vi vel kjent med fra HO også.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 14:59 560

Du er velkommen som leser av kommentarfeltet på Resett.
Det har du godt av.
Daniel_K
03.04.2019 kl 15:04 559

Hvem er Maria Zähler?
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:05 557

Din uvitenhet skal du få bevare, du får derfor ikke svar på det.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:15 547

Bevares! Jeg har da vært leser av både resett og resetts kommentarfelt siden starten av.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:17 547

En vipps fra deg hadde fjort seg, takk.
Som en hyllest til ytringsfriheten vet jeg du brenner for å bidra med en skjerv.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:19 547

Mann som ble kvinne som ble journalist i Resett. Står faktisk respekt av det med de holdningene mange der har til de som ikke er som alle andre.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:19 547

Hun er en av resetts journalister, og hun har til tider en veldig stor produksjon. Som en apropos kan det også nevnes at hun egentlig er en han, ifølge RR. Men det er å spore av, selv om det nok irriterer noen på venstresiden.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:21 545

Hvordan vet du at jeg ikke vippser? For alt du vet er jeg en av eierne.
Zorin
03.04.2019 kl 15:26 542

Det er bare å sett i gang å ro! NRK lisensen er jo en fin sak hvor FrP skryter stort de har fåt den bort - bare for å ha overført til den skatteseddelen hvor store familier med flere inntekter ofte kan ende opp med å betale mer enn det de gjør i dag. Uansett. NRK-lisensen er ikke borte. Men det er jo ikke så viktig regner jeg med. FrP er jo som MDG et enkeltsaksparti: innvandring. Uten det så kunne partiet gått å lagt seg sammen med Venstre.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:27 540

Nrk lisensen er borte. Ikke splitt og hersk meg mer er du grei.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:32 536

Ute av synet, ute av sinn. Det var vel det politikerne, Skei Grande og NRK håpet på ja. Resetts lesere liker derimot IKKE NRK skatt virker det som.
Slettet bruker
03.04.2019 kl 15:35 533

Nrk kan driftes av oljefondet Utland og kjøpe inn amerikanske serier, det er det optimale. Subsidiært må det gjemmes i totalskatt. Det er ikke markedsgrunnlag for norsk språklige Nrk produksjoner og distriktsprogrammer som betal tv.
Saken er den at i mellomtiden må vi se litt nærmere på islam.
Redigert 03.04.2019 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 03:50 493

maria z er mann se
Risk-reward1
06.04.2019 kl 10:38 468

Maria er en meget fornuftig dame! Og nok engang er det hun skriver helt korrekt. det er bare på venstresiden du finner folk som støtter sine "helter" og parti i alt, uansett, og er de uenig lukker de øynene og holder kjeft. Generelt.
Det finnes unntak, men de blir raskt stemplet av resten av venstresiden. Kan nevne flere SV`ere og SV sympatisører som er stemplet som rasister, nazister osv for å adressere helt legitim kritikk av negative konsekvenser av innvandringen.

Valgkampen starter og valget kommer raskt. Vi har et valg der vi som individualister, selvstendig tenkende, og opptatte av Norge også i fremtiden skal være et trygt og godt land å bo i, må velge;
Skal vi følge den vanlige 80/20 regelen, og være fornøyd med 80 delen, eller skal vi la de manglende 20 gjøre at vi ikke stemmer eller velger marginale partier som ikke vil få NOEN innflytelse?

For meg er valget enkelt, det er bedre med 80% av noe bra, enn 100% av ingenting!

Godt valg!

RR

PS!
Når du ikke vet hvem Maria Z er, så avslører man utrolig bra hvilken snever og fornektende verden man lever i. Jeg er overhodet ikke overrasket over hvor det kom fra!