Questerre (Buy, tp NOK 5) – Higlights SP1M, lunchmøte 04.04.19

tuja
QEC 04.04.2019 kl 13:52 10832

Questerre (Buy, tp NOK 5) – Highlights from CEO lunch presentation

Conclusion

Today, we hosted a lunch presentation with Questerre CEO Michael Binnion. Over overall impression was a forward-leaning CEO that 1) was happy with development of the company core assets in Montney and 2) is starting to see payoff for many years of work with the Government in Quebec. The highlights were:

Our analysis

· Important deal with Ministry of Environment in Quebec: Mr Binnion’s key message was that the developments in Quebec has been very positive lately, compared to the majors set back in June 2018 when the Government in Quebec published draft hydrocarbon regulations that potentially could ban most of oil and gas activities. Binnion explained that at the request of the Ministry of Justice, Questerre has agreed to temporarily defer the planned judicial review hearing in return for indication of approval of a pilot project. To address concerns about the potential environmental impacts of development, Questerre has recently submitted for review by the Ministry of Environment a conceptual engineering plan to test its Clean Tech Energy pilot program (includes electrification of operations, re-use of water and other initiatives). In our view (confirmed by Binnion), this will significantly increase the probability for a commercial development of the lowlands project. If the progress continues, we expect Questerre to resume drilling in the Lowlands in late 2020 or early 2021. In the event of no progress on the Lowlands development and/or a new fracking ban, the option on legal case is still alive. In such a case, Questerre will claim compensation for historical costs and lost NPV from the project.

· Lowlands farm down on the agenda when project is matured: If (or when) the company’s Lowlands acreage will be commercially developed, we forecast a substantial capital need. The current contingent resources of close to 4 Tcf gross (=0.6 bn boe) and unrisked prospective resources of 21 Tcf (=3.5 bn boe) illustrate the potential. We believe one of several sources of funding may be farm down from the company’s current 100% share (after closing of Repsol deal). Binnion indicated a farm down of at least 10% is on the agenda when the project is matured.

· Climbing the learning curve in Montney: Shale production is a lot of experience and learning from how previous wells. In Montney, Questerre has now achieved an initial production rate of 1,600 boe/d from a 2 mile well, up from 800-1,000 boe/d for shorter wells.

· Strong increase in 2P reserves set to continue: Questerre 2018 reserve report showed 30 million boe (mmboe) 2P reserves (up by 11.5 mmboe compared to end 2017), valued at approximately CAD 230m. These reserve numbers exclude the potential vast upside potential at Lowlands in Quebec, which currently not is booked as reserves. Mr Binnion indicated around 10 mmboe (our interpretation) of upside potential for the 2019 reserves if the company drills a few more wells in the Kakwa central and west area. Our valuation does not include such an upside potential, yet.
SB1M
Redigert 20.01.2021 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2019 kl 14:46 8188

Takk Tuja! :-)
kiza42
04.04.2019 kl 15:06 8061

Dette bekrefter det flere av oss skjønte allerede når meldingen om å overta Repsol’s andel i Lowlands ble publisert. Om ikke altfor lenge (i løpet av året) kommer det ganske så sikkert en melding om at myndighetene har godkjent oppstart av pilot prosjekt(er) i Québec. Da er det viktig å være riktig posisjonert!
tuja
04.04.2019 kl 15:13 7998

Enig. Fy fader for noen felt QEC sitter på om(når) pilot blir godkjent. Da blir det liv i leiren.

:)
kiza42
04.04.2019 kl 15:23 7879

Jepp....
Problemet til de som «trader» og satser på å kjøpe seg inn når avtale om pilot er godkjent er at kursen vil ta av så raskt at de vil miste mye av oppgangen. Selv har jeg ikke endret posisjon på svært lenge og kommer heller ikke til å gjøre det før verdiene i det enorme (omtrent dobbelt så stort som Utica I Ohio) Utica feltet i Québec...
Redigert 04.04.2019 kl 15:26 Du må logge inn for å svare
Stranger
04.04.2019 kl 15:34 7796

Man skal også huske at have kritisk briller på engang i mellem.
Pilot i 2020/2021, Jordan engang i fremtiden, kun 1,25 (netto) brønde skal bores i 2019 som dårlig nok dækker decline på eksisterende produktion. Hvor skal indtægterne komme fra, som retfærdiggøre kursstigninger? Jeg tænker Binnion er gået i stå. Han har kun haft Quebec i tankerne i mange år, men den udskydes længere og længere væk. Når vi er i 2021 så vil de tænke på at der snart kommer ny regering og derfor ingen store beslutninger, så udskydes det igen. Jeg overvejer at sælge 80%.
OilTankers
04.04.2019 kl 15:35 7800

Jepp, og nå har aksjen ligget lavt og det kommer den til å fortsette med... ja er mitt tips.
Ha en fin Mai måned når den kommer :)
kiza42
04.04.2019 kl 15:49 7702

Med hensyn til muligheten for å skaffe kapital til å utvikle Utica i Québec vil QEC ha flere alternativer:
- Salg av arealer i Montney. NB! De har brukt en del av emisjonspengene fra 2017 (egentlig tiltenkt Québec) til kjøp av nye arealer i Kakwa som vil øke mye i verdi basert på de meget gode bore resultatene. Dette må sies å være en svært mye bedre måte å bruke disse pengene på i stedet for å sette dem i baken!
- Få inne en ny partner i Québec som da vil måtte betale en langt høyer pris en det QEC har betalt til Repsol.
- Det blir heller ikke vanskelig å ta opp lån når Resursene i Utica kan legges til grunn.
- Myndighetene i Québec vil også rimelig sikkert være med å investere i disse prosjektene!
- Ny emisjon er også en mulighet, men med da de fleste i ledelsen sitter på store mengder aksjer vil de ikke ønske å bli ytterligere utvannet med mindre de anser dette å være akseptabelt mht. fremtidig inntjening!
Slettet bruker
04.04.2019 kl 16:04 7607

Var ikke forrige kursmål 6 kroner?
Men etter dagens presentasjon plutselig 5 kroner.
Har Binnion klart å snakke ned kursmålet med 1 krone?
Redigert 04.04.2019 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2019 kl 17:12 7361

Njet. Kursmålet var allerede nedjustert til 5.
Slettet bruker
04.04.2019 kl 17:27 7258

Stemmer det, Bonzo.

Holdt seg (såvidt) over 3 i dag også..
RT: 3,024 -3,39%
Slettet bruker
04.04.2019 kl 17:50 7177

Med andre ord, kursmålet rikket seg ikke til tross for Binnions presentasjoner og optimistiske syn på Quebec.
Redigert 04.04.2019 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
rolas
04.04.2019 kl 17:51 7152

Den oppturen kommer i morgen :-)
solid1
04.04.2019 kl 18:16 7050


Noen fikk da rimelige aksjer i dag.
Går snart over til Rolls Royce, pikkuppen blir for liten.?
Slettet bruker
04.04.2019 kl 19:28 6906

Å kjøpe billig, er å kjøpe dyrt. Sier min arvetante.

Redigert 04.04.2019 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
solid1
04.04.2019 kl 19:42 6840

Antok at du jobbet opp din økonomi selv Pick Up.
At du hadde arvetante reduserte min tro på din kreativitet.

Har du rotet bort mye av arven?
Kursmål har vert 5.- ganske lenge.
Tro om den kan økes til 7 om noe tid?
Redigert 04.04.2019 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 07:42 6682

En forutsetning i hennes testamente er at jeg ikke skal kaste bort penga på Qec. "Da driter du i penger," sier hun. " Og du er ikke engang verdt porschen min".


Redigert 05.04.2019 kl 08:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 07:56 6607

For noen år siden lå kursen på 9 kroner. Da var også det billig ifølge ekspertisen.
Redigert 05.04.2019 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 13:57 6202

Analytiker: Her kan du doble pengene dine - kursmål 6. (Se tråden)
Det hadde Analytiker Teodor Sveen-Nilsen i SpareBank 1 Markets om kursmål i starten av november. Deretter sank kursen helt ned til 1,36 (Intradag 20 des).
Nå har han satt kursmål på 5,-. Hvor langt ned skal den nå??

RT: 2,864 -5,29%
Slettet bruker
05.04.2019 kl 15:36 6072

Investorene er sulteforet på meldinger som gir kr. i banken, derfor går kursen i taket om ledelsen sier kake. nye signaler og ny emi er retningslinjene som har vært hittil.
googleearth11
05.04.2019 kl 16:29 5959

Slutt å gnåle om det emisjonsgreiene.
Slettet bruker
05.04.2019 kl 23:11 5658

googleearth11

Gjerne for meg. Men da må du gi meg en fornuftig grunn til at Binnion nok en gang flyr til Oslo hvor han har honningkrukka si og farer som en strikkball mellom sine hoffsmeglere. Neppe for å holde oppvisning i høytlesning av power point presentasjonen. Så var det dette med binna og honning, da (!)



Redigert 06.04.2019 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
solid1
06.04.2019 kl 11:04 5399


Den meget fornuftige årsak er nok at vi kan skaffe økonomi til alt i både Quebec, Kakva og Jordan alene. Bare med en liten avtale som løser de politiske "problemer" har vi all verdens økonomi å ta utav, og det vet både du, jeg og naturligvis Binnon. ("Ja takk, begge deler" sa Ole Brum)

Nå vet trolig Binnon litt mer enn oss, men jeg antar også vi får høre noe i løpet av Mai.

Å forberede både "hoffmeglere" og "honningkrukka", i denne situasjonen kan vise seg meget fornuftig.
Ha en fortsatt strålende helg, og dersom det ikke kommer noen negative signaler, så bør jo mandagen bli interessant.
Domus
06.04.2019 kl 13:23 5234

Binnion er i Oslo en gang pr år minst - selvfølgelig for å oppdatere det markedet som er viktigst for selskapet.
Det er ingen problem å kjøre emisjon uten å være i Oslo. Det argumentet blir for dumt.
Kursen avventer ny utvikling ref Québec eller Jordan. Uansett hvor mye dere kverulerer om kurs skal opp eller ned eller Binnions intensjoner eller XLs kursmål eller Ketchups insinuasjoner så er det nok kun harde fakta som gjelder.

Vi får se ...
Slettet bruker
06.04.2019 kl 16:05 5052

Det er ingen som har hevdet at det er et problem å kjøre emisjon uten å være i Oslo. Det er du som konstruerer dette argumentet som du så skriver blir for dumt.
Derimot ville det ikke vært første gang i historien at øverste sjef selger inn en emisjon ved personlig å være til stede.
Redigert 06.04.2019 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Domus
06.04.2019 kl 16:23 5012

Ketchup, du svarer på googles : slutt å gnål om dette emisjonsgreiene, med å be om en annen grunn da til å komme til Oslo...
Da er det jo nettopp det du skriver : Binnion er i Oslo for å fikse emisjon.

Mulig tastaturet ditt skriver på egenhånd, men da bør du sjekke hva som skrives før du påstår at det ikke er skrevet.

Men som vanlig har du jo ikke skrevet akkurat det jeg skriver og vil derfor hevde at jeg konstruerer noe.
Det var dette med å insinuere da igjen!
Slettet bruker
06.04.2019 kl 16:37 4977

Her konstruerer du et argument som ingen har kommet med og skriver etterpå at det blir for dumt. Det er faktisk ingen som har hevdet at emisjoner ikke kan kjøres uten tilstedeværelse. Nå vil jeg anbefale at du avslutter med IRMC.

"Derimot ville det ikke vært første gang i historien at øverste sjef selger inn en emisjon ved personlig å være til stede"

Redigert 06.04.2019 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
Domus
06.04.2019 kl 17:27 4899

Ketchup, har du ikke kontroll på hva du skriver og mener så er drt umulig å diskutere med deg.
Du gir klart uttrykk for at Binnion sannsynligvis er i Oslo for å fikse emisjon. Derav min kommentar om at man ikke trenger tilstedeværelse for å kjøre emisjon og at argumentet er tullete.
At du etter påstår at jeg konstruerer ting, faller på sin egen urimelighet. Du kjører på etter vanlig standard. Grattis!
Slettet bruker
06.04.2019 kl 17:46 4846

Endelig noen ord jeg kan vedkjenne meg. Ja, jeg gir klart uttrykk for at Binnion "SANNSYNLIGVIS" er i Oslo for å selge inn en emisjon. Men jeg har aldri påstått at emisjoner ikke kan kjøres uten tilstedeværelse som du hevder.

Sitat Domus:"Det er ingen problem å kjøre emisjon uten å være i Oslo. Det argumentet blir for dumt."

På dine eldre dager har du tilegnet deg en diskusjonsteknikk hvor du som mitt tilfelle pådytter meg meninger jeg ikke har for så å avskrive dem som latterlige eller dumme eller...

Hva jeg skrevet her, kan vanskelig feiltolkes og har null og niks å gjøre med at emisjoner ikke kan kjøres uten Binnions tilstedeværelse i Oslo.

"Derimot ville det ikke vært første gang i historien at øverste sjef selger inn en emisjon ved personlig å være til stede"

Så får vi se om Binnion fløy til Oslo utelukkende for å holde en forestilling om høytlesning fra power point presentasjonen.

HGD
Redigert 06.04.2019 kl 18:24 Du må logge inn for å svare
6710
06.04.2019 kl 18:32 4767

Pick Up. I dag kl 11:47 
"Jeg tenker at det må være maktpåliggende for Binnion å få etterprøvet lovligheten ved forbudet og innrømmer at jeg ble både forbauset og forvirret over at Binnion stopper høringen i bytte mot en presentasjon som ikke forplikter myndighetene til noe som helst. Selv om Binnion skal presentere prosjektet sitt, er han likevel ikke et skritt nærmere en annullering av forbudet. Men uansett om Binnion hadde stoppet høringen eller ikke, taler sannsynligheten for at han ville fått anledning til å presentere prosjektet på lik linje med andre som myndighetene avsetter tid til uten noen forpliktelse"

SB1M : Highlights from CEO lunch presentation. Har du læst denne! Hvilken er sandheden. Det du skriver, eller det som SB1M skriver?
Måske er der en helt anden sandhed, vi ikke ved nærmere om, Fx er det sandsynligt, det er politik og forretning på højeste plan, der er vi ikke inviteret med.

Sand fakta er sandsynligt mere kompliceret og vidtgående, end offentligheden ved på nuværende tidspunkt.

Alt, som er godt for QEC, er godt for os. Lad 2019 blive et godt år for os alle...
Redigert 06.04.2019 kl 18:38 Du må logge inn for å svare
Domus
06.04.2019 kl 19:00 4694

Ketchup, det argumenteres med at Binnion er i Oslo for å kjøre en emisjon. Min kommentar er da at man ikke trenger å være i Oslo for å kjøre en emisjon. Derfor blir argumentet om at han er i Oslo for å kjøre emisjon tullete. Jeg har ikke påstått at du har sagt at emisjoner ikke kan gjennomføres uten tilstedeværelse i Oslo.
Les hva jeg skriver før sekken blir full av baklengsmål.
Slettet bruker
06.04.2019 kl 19:12 4669

Domus
Så er min argumentasjon fortsatt at det ikke ville vært første gang i historien at øverste sjef selger inn en emisjon ved personlig å være til stede.
Du har selv skrevet at det er ingen problem å kjøre emisjon uten å være i Oslo, og at det argumentet blir for dumt. Jeg har svart at det er ingen som har hevdet at det er et problem å kjøre emisjon uten å være i Oslo. Og at det er du som konstruerer dette argumentet som du så skriver blir for dumt.
Det må være en bevisst taktikk fra din side at du til stadighet prøver å avspore innlegg som går i disfavør av Qec. Et av dine beste forsøk i så må måte må være at jeg med dine egne ord har insinuert at alle ansatte i CNR måtte bestå Binnions kjeltringseksamen. Knegg, knegg. Poenget mitt den gangen var at Binnion satt i CNRs ledelse, og at like barn leker best.
Redigert 06.04.2019 kl 20:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 19:42 4612

1Jeg har jo innrømmet at jeg ble både forvirret og forbauset da Binnion stoppet høringen i bytte med en presentasjon som selvinnlysende er uten forpliktelser fra myndighetene, og som ikke bringer han et skritt nærmere annullering av forbudet.
En annen urovekker er at Binnion - uansett høring eller ikke - høyst sannsynlig ville fått presentert sitt prosjekt på lik linje med andre som myndighetene uforpliktende avsetter tid til.
Vedrørende ditt spørsmål. "Hva er sandheden. Det jeg skriver, eller det som SB1M skriver?"
Qecs ene hoffsmegler som du viser til, spådde samme morgen som rapporten ble kjent at kursen ville gå 40% på Binnions (såkalte) gjennombrudd (!) Er ikke det haussing, så vet ikke jeg!
Mitt spørsmål. Hva skulle denne utilbørlige haussingen fra et autorisert meglerhus være godt for?

Redigert 06.04.2019 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
søkeren
06.04.2019 kl 19:52 4595

Diskusjon på høyt nivå!
piff
06.04.2019 kl 20:09 4562

Phuuuuuuuu.
Slettet bruker
06.04.2019 kl 20:16 4541

Piiiiiiiiiiffff
uptrade
06.04.2019 kl 20:40 4492

PU:
Tror du myndighetene banket på QEC sin dør med hatten i hendene, for å si først unnskyld og ber de om å fjerne saken sin?

Hva de hadde oppi hatten vites ikke, enda, det er kun Binnion og de som holdt hatten som vet.

Noe stort må det være, da Binnion takket ja til dette.

Kanskje nye områder i Quebec, rikelig med gass? ?
Eller sugerør rett inn i Quebec sitt fond, med visse betingelser.

Svaret tror jeg vi får rett over sommeren.
(Selv om det virker evigheter, så er det alt annet enn aksjer som står i fokus på sommeren, her i huset)
Slettet bruker
06.04.2019 kl 20:48 4467

Jeg har ikke sett at myndighetene banket på Qec's dør. Det eneste jeg har sett, er at Binnion har krøpet til korset når han stoppet høringen i bytte mot en presentasjon som ikke forplikter myndigheten til noe som helst, og som ikke fører et skritt videre mot annullering av forbudet. Eller sitter du på annen informasjon?

Min hypotese er at Binnion har skjønt at høringen ikke vil gå Qecs vei og vil utnytte tiden frem til presentasjonen av prosjektet. Hvis han derimot hadde skjønt at høringen ville gå Qecs vei, ville han selvfølgelig fullført høringen og fått en skikkelig kursstigning på aksjene pluss at han ville stått sterkt i presentasjonen av prosjektet og videre oppfølging.
Redigert 07.04.2019 kl 00:48 Du må logge inn for å svare
uptrade
06.04.2019 kl 20:54 4451

Derfor er det ulike måter å se på det som skjer i Vest-Texas på:

Tilhengerne mener at fracking av gass er med på å redusere CO₂-utslippene: Dersom kullfyrte kraftverk erstattes av kraftverk som fyres med gass, vil nemlig utslippene reduseres.

Motstanderne mener at metoden vil avlede myndigheter og selskaper fra å investere i fornybar energi, som på sikt må erstatte kull, olje og gass, hvis verden skal nå klimamålene.

Verdt og bruke noen minutter på dagens vg.no sak :
https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/3Jp7dA/penga-eller-livet?utm_source=vgfront&utm_content=row-4