Uforklarlige hendelser siste tiden

Londonmannen
05.04.2019 kl 08:06 1187

I DSG er luftrommet over Vestlandet steng pga radarproblemer. For en tid siden gikk Norsk Hydro sitt datasystem i svart. For noen dager siden var det uforklarelug strømutfall for Norsk Hydro på Karmøy. Og 30 NOV var store deler av Øst-Finnmark uten mobil og internettdekning. Er alt dette tilfeldigheter eller noen som tester ut hva som kan ødelegges ved et angrep mot Norge?
Slettet bruker
05.04.2019 kl 08:27 1172

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap gikk høsten 2018 ut med råd om å ha krisepakke i hjemmet. Noe kan være på gang
kokkohill
05.04.2019 kl 08:31 1170

Sikkerhetspolitikk som ivaretar Norske intresser finnes ikke. Norske politisk intresse er å avgi mest mulig til utenlandske aktører. Vi er så naiv at verden knapt trpr det.
I Norge kan du få all den innside innfo du ønsker med å plassere agenter i vaskefirmaer som selv støvtørker forsvarsministerens kontor, ( kastet ut for 2 dager siden). Fri flyt idiotene har mistet alle begreper , landet har aldri vert så åpent...
Fjordgubben
05.04.2019 kl 08:46 1166

Ikke noe problem å fly uten radar, kan jo bare kikke ut av vinduet slik de gjorde på KNM Helge Ingstad...
Slettet bruker
05.04.2019 kl 08:52 1159

Påstår du at fly har radar?
Om sammenligningen skulle være relevant med HI ulykken så er det at trafikksentralen mistet sin radardekning, og det gjorde de forsåvidt da de "glemte" å plotte og følge med på HI og kunne derfor ikke bidra til å avverge kollisjon.
Redigert 05.04.2019 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.04.2019 kl 08:52 1159

Tror det er en gedigen misforståelse dersom noen tror man må ha elektroniske hjelpemidler for å seile langs norskekysten i klarvær. Fortsatt har vi lyktene og fyrene og sammen med andre sjømerker kan du navigere uten radar, AIS og GPS. Men man bør kunne det grunnleggende innen navigasjon samt kunne forstå et sjøkart. Men jeg er fullt klar over at dagens navigatører er fullstendig avhengige av elektroniske hjelpemidler. Ikke rart samfunnet er sårbart. Hva gjør de den dagen amerikanerne slår av GPS?
Slettet bruker
05.04.2019 kl 09:06 1153

For de som har vært i båt er det Londonmannen her sier en selvfølge men i Helge Ingstad saken er det mange verdensmestere fra "dalstroka innafor" som har sterke meninger.
Slettet bruker
05.04.2019 kl 09:23 1140

Enig med Londonmannen.
børst
05.04.2019 kl 10:13 1121

Det kan også være solutbrudd kombinert med svekket magnetfelt. Her er det snakk om svært komplisert, fintfølende finelektronikk.

"THE SOLAR WIND IS HERE: Earth is inside a stream of solar wind flowing faster than 500 km/s (1.1 million mph). This is causing geomagnetic unrest and intermittent auroras around the Arctic Circle. Solar wind speeds should remain elevated for the next 48 to 72 hours as our planet surfs two additional streams of solar wind in the offing."

http://spaceweather.com/


Redigert 05.04.2019 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
05.04.2019 kl 10:44 1109

Når det er mørkt er spesielt radar viktig.

Fakta: Selvsagt er det mulig å navigere manuelt, men dersom alle skip hadde navigert manuelt hadde det vært mange flere ulykker enn det er nå.

Fakta nummer 2: Når det gjelder flytrafikk så er ATC mye viktigere for trafikken enn f.eks skipskontrollen på Fedje er det i tilfellet HI, det blir noe helt annet.

VTS hadde ikke spesielt mye skyld i HI ulykken, de hørte jo at losen kontaktet HI og gav de beskjed om å dreie, noe det fortsatt var tid til å gjøre. De forventet selvsagt at HI skulle dreie styrbord, slik som er normalt. At de dreide motsatt (fordi de ikke visste hvor de var) var ikke forventet av hverken tankskipet eller VTS.

ATC har jo stålkontroll på flytrafikken, og gir de beskjed om kurs, høyde etc ut fra flightplan og ut fra annen trafikk.

VTS kontakter jo ikke alle skip og forteller de kurs og fart til enhver tid, men de forventer selvsagt at skipene selv skal følge med på radar og bestemme kurs og fart ut fra kart, utkikk, radar, andre skip en flyulykke der to fly kolliderer i lufta er ATC automatisk mistenkt nummer en, i en ulykke der to skip kolliderer er det under normale omstendigheter skipsføreren på det enkelte skip som får søkelys på seg da de har mye mer frihet mht navigering enn kapteinen på et fly.
Redigert 05.04.2019 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 11:21 1090

TS, du glemte at rundt 20 mars ble det kjørt en Haarp i Norge.

Dette er vel den vanlige gjengen som tøffer seg. Demonstrasjon av "kontroll".
Men vi skal ta de.
Slettet bruker
05.04.2019 kl 11:30 1083

"Fakta nummer 2: Når det gjelder flytrafikk så er ATC mye viktigere for trafikken enn skipskontrollen på Fedje er det, det blir noe helt annet."

Det er helt korrekt for skipskontrollen er en etat, underlagt sjøfartsdirektoratet, som kontrollerer at skip er korrekt utstyrt og i forskriftsmessig stand. Det blir som du sier "noe helt annet".
Fjordgubben
05.04.2019 kl 11:40 1077

Du vet hva jeg mener, sjøtrafikksentralen VTS er noe helt annet enn ATC.

Du er en kverulant og det viser du at du er her inne på HO med utallige innlegg dag ut og dag inn der du driver stråmannsargumentasjon på en psykopatisk måte.

Du kan umulig være gift, men en så kranglevoren måte å oppføre seg på må livet ditt være meget vanskelig. Syns faktisk synd på deg.
Slettet bruker
05.04.2019 kl 11:51 1069

Fjordgubben.
jabba, pepper, kokkohill,stephen, jørnbjarne, dirken og en del andre nick
jobber i PST. Vår tids folkefiender. Med våre skattepenger. Helt meningsløst
det de driver med. Å beskytte kriminelle som de i virkeligheten gjør, har
flere års fengselsstraff i Sverige. Vi har lign. bestemmelser her.
PST burde barberes med 90 %. Heldigvis pleier sånne folkefiender å
få kreft og stryke med.
Redigert 05.04.2019 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 11:59 1066

dirken tror jeg er i FFV (Foreningen for Fanastrilens Velvære..).
Slettet bruker
05.04.2019 kl 12:45 1049

"Heldigvis pleier sånne folkefiender å få kreft og stryke med."

Du klarte i det minste å ta luven av Fjordgubbens personangrep.
Fjordgubben
05.04.2019 kl 12:46 1048

Ja du er mer komfortabel med å få diagnosen psykopat enn å dø av kreft.

Ok.
Slettet bruker
05.04.2019 kl 12:53 1043

Jeg synes det å skrive at de håper noen vil dø av kreft er noe av det verste jeg ser nettop fordi de aller fleste har opplevd å miste nærstående på den måten.
Om du ble skuffet av at jeg ikke tok meg tilstrekkelig nær av personangrepet ditt lever jeg fint med. Jeg tror jeg skriver at Havfruen er gal i snitt 3 ganger om dagen.
Fjordgubben
05.04.2019 kl 13:05 1034

Når du kverulerer så voldsomt som det du gjør må du forvente personangrep jabba.

Igjen, jeg syns synd på deg fordi du sannsynligvis har store problemer med å omgås andre, men pga din diagnose så bryr du deg sikkert ikke om det heller.

Slik du driver på minner meg om en jeg kjente som stjal noe i en butikk, og når han ble konfrontert med det nektet han på det selv om det var helt åpenlyst at han hadde gjort det, når han ble stilt til veggs med rop og skrik, hysteriske utbrudd etc kokte det hele ned til at grunnen til at han nektet var at det ble påstått at han stjal en videomaskin, mens han påpekte at det dreide seg om en forsterker, som om det var noe å henge seg opp i og lage en helvetes diskusjon utav, han kunne jo bare sagt, ja, jeg stjal men det var en forsterker, ikke en videomaskin, han bare gjentok gang på gang «det gjorde jeg ikke»!

Din måte å argumentere på minner meg om den episoden.

Så fortsetter du på den måten må du bare regne med at folk til slutt mister besinnelsen.

Jeg syns fortsatt det er interessant at du lever godt med anklagen om at du er psykopat.
Redigert 05.04.2019 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 13:28 1022

"Jeg syns fortsatt det er interessant at du lever godt med anklagen om at du er psykopat."

Hadde jeg trodd du hadde peiling så hadde jeg nok tatt det tyngre. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner personangrepene hagler pga at du "tapte" diskusjonen. På den andre HI topicen kalte du meg blant annet imbesill (Dvs IQ 60 -70).
Du mener altså jeg har IQ mellom 60-70 samtidig som du her beskylder meg for avansert psykopatisk stråmannsargumentasjon.
Personangrepene dine er like ulogiske som Helge Ingstad argumentene. Det undrer meg ikke så mye, for er det en ting dere konspirasjonsteoretikere mangler så er det evnen til å tenke logisk.

"Når du kverulerer så voldsomt som det du gjør må du forvente personangrep jabba."
Har jeg sagt at jeg ikke forventer det?
Jeg forventer mye regn der jeg bor (Vestlandet) men det betyr ikke at jeg liker regn. Jeg fortrekker solskinn og pent vær.

"Så fortsetter du på den måten må du bare regne med at folk til slutt mister besinnelsen."
Jeg er kastet ut av forumet 2 ganger siste året og har blitt utestengt fra Havfruens Q topicer, angivelig for at jeg kverulerte så jeg er enig. Det er mange her som mister besinnelsen og ønsker å sensurere meg.

Redigert 05.04.2019 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
05.04.2019 kl 15:40 996

Du blir ikke kastet ut pga at du er uenig, men måten du argumenterer på, altså ikke noe å være stolt av.
Slettet bruker
05.04.2019 kl 16:07 982

Så, mitt stikk til deg om din forveksling av trafikksentralen og skipskontrollen har nå resultert i 4-5 personangrep og du mener det er noe feil med min argumentasjon? Du burde lære deg å være litt mer ydmyk når du prater om ting du ikke har greie på.
kokkohill
05.04.2019 kl 16:21 971

Herregud ???. En folkefiende kaller du meg ??. Og hvor påstår du så at jeg jobber ????
Fjordgubben
05.04.2019 kl 16:55 955

Den posten din beviser akkurat det jeg snakker om, du vet inderlig godt at det med skipskontrollen bare var den siste lille dråpen, og har svært lite med de etterfølgende anklagene om din psykiske helse.

Det du gjør er å ta tak i en bitteliten del av sannheten også blåse det opp til enorme proposjoner, akkurat som han jeg kjente som gjorde en big deal ut av at han ikke stjal en videospiller men derimot en forsterker.

Dette gjør du hele tiden i hver eneste tråd du skriver på, ikke rart folk blir forbanna.

Du er syk, ta deg sammen.
Redigert 05.04.2019 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2019 kl 18:02 942

"Det du gjør er å ta tak i en bittelite del av sannheten også så blåse det opp til enorme proposjoner,"

Proporsjoner staves det. PROPORSJONER. P-R-O-P-O-R-S-J-O-N-E-R
Fjordgubben
05.04.2019 kl 19:48 921

P-S-Y-K-O-P-A-T
Slettet bruker
06.04.2019 kl 10:59 886

Tror jaggu du mangler humoristisk sans
Slettet bruker
06.04.2019 kl 11:17 880

Tilbake til temaet:

Er det noe muffins her?
kokkohill
07.04.2019 kl 15:50 837

«verdensomspennende summingen» Hva er det ?

Opptil fire prosent av oss hører visstnok en merkelig, dyp lyd kjent som «Summingen», men man vet ikke hva kilden er. Bylivet er en mulig forklaring.

Deming foreslår heller at lyden kan stamme fra elektromagnetisk energi. Hans hypotese er at kilden kan være svært lavfrekvente radiosignaler, mellom 3 hertz og 30 kilohertz, av typen som brukes til kommunikasjon med ubåter.

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2019/04/06/195564260/hva-er-den-mystiske-verdensomspennende-summingen-er-det-rett-og-slett-stoyforurensing

Redigert 07.04.2019 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
07.04.2019 kl 17:56 826

Det er vel noe man i Norge kaller for øresus :-))
Jeg har det....
Slettet bruker
08.04.2019 kl 00:37 797

To meget interessante videoklipp:
HAARP Is Designed To Control The Ionosphere - Dr. David Walker, US Air Force (March 26, 2014)
https://www.youtube.com/watch?v=Pn_tPpQQdaA
[3:09] "We're moving on to other ways of managing the ionosphere, which the HAARP was really designed to do-- is to inject energy into the ionosphere to be able to actually control it. But that work has been completed. The Air Force has maintained the site for other government agencies to use for several years now, and with DARPA completing their project, that's our last government customer that we have on the site." Dr. David Walker, deputy assistant secretary of the Air Force for science, technology and engineering, testifies before the House Armed Services Committee’s subcommittee on Intelligence, Emerging Threat and Capabilities, in Washington D.C. (March 26, 2014)."

Birth of Typhoon Nepartak - High-Frequency Satellite Footage (July 7, 2016)
https://www.youtube.com/watch?v=7IptRkX9aCk
CAT-5 Super Typhoon forming in the Pacific Ocean off the coast of Taiwan - July, 7, 2016

Jeg sier ikke her at radarproblemer/andre hendelser beskrevet av Londonmannen er forårsaket av haarp'en. Det finnes et meget stort og voksende arsenal av 'eksotisk teknologi' som potensielt kan brukes til å skape 'naturfenomener', symptomer på 'klimaskifte', 'ekstremvær', 'falske flagg hendelser' og mere.
Slettet bruker
08.04.2019 kl 18:23 744

Et eksempel på kombinasjonen uforklarlige hendelser og 'Eksotisk teknologi':

On Aug. 1, 2007, Minnesota suffered a tragedy of historic proportions when the I-35W St. Anthony Falls Bridge bridge (bridge 9340) over the Mississippi River in Minneapolis collapsed. The supports appeared to fail at the exact same moment, which brings to question the official explanation of events.

Dr. Judy Wood - St. Anthony Falls Bridge Collapse - Minneapolis, MN
https://www.youtube.com/watch?v=LzixH0N96Fc

Rett før klippet slutter sier hun "What would cause every section to fail at exactly the same moment?"

Jeg ber til Gud om beskyttelse for broene i Norge!
Redigert 08.04.2019 kl 18:31 Du må logge inn for å svare