NRC Group - NRC vil også være en GRØNN aksje!!!
Nå tror jeg NRC-aksjen begynner å bli temmelig lei av aksjer som NEL, SSO osv., og at den også vil være en grønn aksje, for er den ikke det..? Jeg syns absolutt det.
Sterke markedsutsikter i Norden med økende budsjetter, og mye spennende som skal skje bare i Norge:
https://www.jernbanedirektoratet.no/no/aktualiteter/2018/-et-positivt-jernbanebudsjett/
https://nrcgroup.com/
Det mest spennende jernbanelandet er kanskje Finland, med mulige gigantprosjekter med jernbane mot Kirkenes i nord og jernbanetunnel under Finskebukta mot Estland i sør. NRC har nylig posisjonert seg i Finland.
Ved nye krisetider kan det hende at jernbanebudsjettene økes ytterligere, som ledd i en motkonjunkturpolitikk. Kan det gjøre aksjen sikrere..? Tenk på det... Noe annet kan bli at jernbanen kan ses mer i sikkerhetssammenheng. Ved eventuell omfattende fiendtlig jamming som truer flysikkerheten, så kan det hende at jernbanen blir et enda bedre alternativ.
Sist, men ikke minst... Toget som grønn transport. Jernbanenettet elektrifiseres, og sammen med mer konkurransedyktige tider sammenlignet med annen transport, så kan toget bli en vinner med NRC på laget, forhåpentligvis som den største kakespiseren. Det kan bli solide utbytter fra selskapet etter hvert, og det ser også ut til å kunne ende børsferden sin med å bli kjøpt opp.
Lite spennende..? Nope..:)-
Det går selvfølgelig an å trade grønne aksjer også, og f.eks. hoppe inn i NRC fra enkelte andre grønne aksjer der RSI-indeksen har nådd urovekkende høye nivåer som 90 pluss. Gjør man seg kjent med et utvalg av grønne aksjer, og ikke prøver å kunne alt om alle, så kan det bli suksess.
Sterke markedsutsikter i Norden med økende budsjetter, og mye spennende som skal skje bare i Norge:
https://www.jernbanedirektoratet.no/no/aktualiteter/2018/-et-positivt-jernbanebudsjett/
https://nrcgroup.com/
Det mest spennende jernbanelandet er kanskje Finland, med mulige gigantprosjekter med jernbane mot Kirkenes i nord og jernbanetunnel under Finskebukta mot Estland i sør. NRC har nylig posisjonert seg i Finland.
Ved nye krisetider kan det hende at jernbanebudsjettene økes ytterligere, som ledd i en motkonjunkturpolitikk. Kan det gjøre aksjen sikrere..? Tenk på det... Noe annet kan bli at jernbanen kan ses mer i sikkerhetssammenheng. Ved eventuell omfattende fiendtlig jamming som truer flysikkerheten, så kan det hende at jernbanen blir et enda bedre alternativ.
Sist, men ikke minst... Toget som grønn transport. Jernbanenettet elektrifiseres, og sammen med mer konkurransedyktige tider sammenlignet med annen transport, så kan toget bli en vinner med NRC på laget, forhåpentligvis som den største kakespiseren. Det kan bli solide utbytter fra selskapet etter hvert, og det ser også ut til å kunne ende børsferden sin med å bli kjøpt opp.
Lite spennende..? Nope..:)-
Det går selvfølgelig an å trade grønne aksjer også, og f.eks. hoppe inn i NRC fra enkelte andre grønne aksjer der RSI-indeksen har nådd urovekkende høye nivåer som 90 pluss. Gjør man seg kjent med et utvalg av grønne aksjer, og ikke prøver å kunne alt om alle, så kan det bli suksess.
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Åh... Noen feite kontrakter på FORNEBUBANEN snart..? Det hadde gjort seg med nok et høsttakkefest i NRC!
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
"Transport står for 30 prosent av norske klimagassutslipp"
kilde: https://forskning.no/forurensning-klima-samferdsel/transport-star-for-30-prosent-av-norske-klimagassutslipp/1550326
Men... Transport på skinner, der elektrisk kraft er i bruk, det bidrar ikke nevneverdig til klimautslipp. I det norske strømmarkedet er det en liten andel som stammer fra fossil energi pga. samordningen med det utenlandske strømmarkedet. Med bedre tilrettelegging for godstransport, med både mer effektive traseer og økonomiske incitament for godstransport på skinner og "straff" for godstransport i lastebiler, så er mye gjort. En kan ikke hevde at godstransport på skinner ikke kan fungere bedre enn i dag når det nesten ikke er tatt skikkelig tak i det.
kilde: https://forskning.no/forurensning-klima-samferdsel/transport-star-for-30-prosent-av-norske-klimagassutslipp/1550326
Men... Transport på skinner, der elektrisk kraft er i bruk, det bidrar ikke nevneverdig til klimautslipp. I det norske strømmarkedet er det en liten andel som stammer fra fossil energi pga. samordningen med det utenlandske strømmarkedet. Med bedre tilrettelegging for godstransport, med både mer effektive traseer og økonomiske incitament for godstransport på skinner og "straff" for godstransport i lastebiler, så er mye gjort. En kan ikke hevde at godstransport på skinner ikke kan fungere bedre enn i dag når det nesten ikke er tatt skikkelig tak i det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
"Tog er framtida. I hele landet" (også i Sverige og i Finland...):
https://e24.no/kommentarer/tog-er-framtida-i-hele-landet-tiden-er-inne-for-nordnorgebanen/24671922
Abnorme muligheter for NRC...
https://e24.no/kommentarer/tog-er-framtida-i-hele-landet-tiden-er-inne-for-nordnorgebanen/24671922
Abnorme muligheter for NRC...
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Et grønt valg totalt uavhengig av både oljepris, handelskrig og geopolitiske spenninger. NRC...
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
En påbegynnende megatrend som er positiv for jernbanen viser seg i ulike innslag:
https://e24.no/naeringsliv/i/qLeBr0/shipping-profil-skal-ha-et-flyfritt-aar-reiser-til-india-med-tog-og-baat
https://e24.no/naeringsliv/i/qLeBr0/shipping-profil-skal-ha-et-flyfritt-aar-reiser-til-india-med-tog-og-baat
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Nord-Norge-banen:
https://www.nrk.no/nordland/nye-eu-krav-kan-tvinge-fram-nord-norgebanen-1.14615086
https://www.nrk.no/nordland/nye-eu-krav-kan-tvinge-fram-nord-norgebanen-1.14615086
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Siste om Fornebubanen:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/06/Enige-om-finansieringen-av-Fornebubanen
Det siste jeg har fått med meg om utrulling av dette, er at tre prosjekter skal ut i markedet allerede i år, og så får vi se hvem som skal kapre hva.
https://www.hegnar.no/Nyheter/Naeringsliv/2019/06/Enige-om-finansieringen-av-Fornebubanen
Det siste jeg har fått med meg om utrulling av dette, er at tre prosjekter skal ut i markedet allerede i år, og så får vi se hvem som skal kapre hva.
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
NRC... Ja, dette er en ESG-aksje, uten tvil. Det framgår mer og mer fra såkalt eksperthold også:
"Selskapet bygger fremtidens miljøvennlige transportinfrastruktur, jernbane."
kilde: https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Myrseth-har-startet-jakten-hva-er-den-neste-boersraketten
"Selskapet bygger fremtidens miljøvennlige transportinfrastruktur, jernbane."
kilde: https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Myrseth-har-startet-jakten-hva-er-den-neste-boersraketten
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
https://e24.no/naeringsliv/det-groenne-skiftet/ey-undersoekelse-tempoet-i-det-groenne-skiftet-gaar-for-sakte/24646396
Men da er det bare å bygge jernbane som bare faen da..:)-
Men da er det bare å bygge jernbane som bare faen da..:)-
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
"- Jernbane-entreprenøren NRC Group slippes denne uken inn i Dovre-porteføljen. Med "flyskam" som det nye moteordet er det lett å tenke seg at fokuset vil øke på miljøvennlige transportalternativer som jernbane. NRC Group er den eneste aksjen på Oslo Børs som gir en eksponering mot dette spennende segmentet, slår Myrseth fast."
kilde: https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Myrseth-stokker-om-anbefaler-seks-aksjer
Velkommen etter..:)-
kilde: https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Myrseth-stokker-om-anbefaler-seks-aksjer
Velkommen etter..:)-
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Det vil nok presses fram flere grenseoverskridende jernbaneprosjekter etter hvert:
https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/det-store-togtoveriet-1.1536548
https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/det-store-togtoveriet-1.1536548
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Miljøvennlig anleggsarbeid...
"NRC Group er entreprenør på prosjektet, og gjennomfører en rekke tiltak for at anleggsområdet, samt prosjektet, er så miljøvennlig som mulig."
"Vi ønsker å være i forkant, og være en aktiv bidragsyter for å gjøre bransjen «grønnere». Investeringer i elektriske anleggsmaskiner er et av mange tiltak vi gjør, og vi har allerede flere elektrisk drevne maskiner i drift ute på prosjekter, sier Hans Olav Storkås, daglig leder i NRC Norge AS."
kilde: https://www.at.no/artikler/utenlandsk-interesse-for-gronne-anleggsplasser/466845
"NRC Group er entreprenør på prosjektet, og gjennomfører en rekke tiltak for at anleggsområdet, samt prosjektet, er så miljøvennlig som mulig."
"Vi ønsker å være i forkant, og være en aktiv bidragsyter for å gjøre bransjen «grønnere». Investeringer i elektriske anleggsmaskiner er et av mange tiltak vi gjør, og vi har allerede flere elektrisk drevne maskiner i drift ute på prosjekter, sier Hans Olav Storkås, daglig leder i NRC Norge AS."
kilde: https://www.at.no/artikler/utenlandsk-interesse-for-gronne-anleggsplasser/466845
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Kanskje kan man gjennom NRC-aksjen få noe igjen for alle de der bompengene..?
https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-gar-bompengene-til-i-oslo/3423693091.html
:)-
https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-gar-bompengene-til-i-oslo/3423693091.html
:)-
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Trenden med flyskam brer seg, og vinneren er jernbanen:
https://www.aftenposten.no/reise/i/pL9MOE/Flyskam-sendte-interrail-salget-til-himmels-i-Sverige-i-fjor-Slik-gikk-det-i-Norge
https://www.aftenposten.no/reise/i/pL9MOE/Flyskam-sendte-interrail-salget-til-himmels-i-Sverige-i-fjor-Slik-gikk-det-i-Norge
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Jeg tror det kan vise seg å bli lurt. Et høvelig godt tegn nå er at aksjen står seg temmelig godt på harde børsdager, og at kursnedgang skjer på lavt volum. Bare hva jeg har som inntrykk.
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
I keep buying every time the price drop due some banks or broker trying to make something different with the price....
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Jernbanesatsing er en del av det grønne skiftet i Europa. Sjekk ut...
Så... Jo, NRC er også en grønn aksje.
Så... Jo, NRC er også en grønn aksje.
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
InterCity...
https://www.banenor.no/Prosjekter/prosjekter/intercity/innhold/2019/intercity---klimavennlig-transport-for-fremtiden/
https://www.banenor.no/Prosjekter/prosjekter/intercity/innhold/2019/intercity---klimavennlig-transport-for-fremtiden/
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Om jernbanereformen:
https://www.regjeringen.no/no/tema/transport-og-kommunikasjon/jernbane_og_jernbanetransport/reform-av-jernbanereformen/id2344653/
https://www.regjeringen.no/no/tema/transport-og-kommunikasjon/jernbane_og_jernbanetransport/reform-av-jernbanereformen/id2344653/
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
https://www.banenor.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/2019/bane-nors-forste-barekraftrapport-klar/
Bane NORs første bærekraftsrapport!
God lesning...
Bane NORs første bærekraftsrapport!
God lesning...
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Europa og jernbanen i det grønne skiftet:
http://jernbanemagasinet.no/artikler/dersom-europa-skal-lykkes-med-det-gronne-skiftet-ma-mer-gods-fra-vei-til-bane-og-kjol/
Skal mer gods over til jernbanen så det virkelig monner, så må kapasiteten også bygges ut, og det er næring for slike som NRC det!
http://jernbanemagasinet.no/artikler/dersom-europa-skal-lykkes-med-det-gronne-skiftet-ma-mer-gods-fra-vei-til-bane-og-kjol/
Skal mer gods over til jernbanen så det virkelig monner, så må kapasiteten også bygges ut, og det er næring for slike som NRC det!
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Tog og trikk på fornybar energi og som slettes ikke lager svevestøv slik bilene gjør under nordiske forhold. Gevinst både lokalt og globalt, også når man ser bort fra giftig partikkelforurensning fra fossilt drivstoff hos biler. Tog og trikk på fornybar energi er sånn sett langt bedre enn at det går inflasjon i bruk av bil, el-biler inkludert.
NRC er med på å bygge grønne transportårer i Norden. Det er det ingen som helst tvil om!
NRC er med på å bygge grønne transportårer i Norden. Det er det ingen som helst tvil om!
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Vil bruke milliardvis på T-banetunnel i Oslo sentrum:
https://www.aftenposten.no/osloby/i/G1WLJq/Ny-T-banetunnel-De-to-viktigste-stasjonene-far-ikke-flere-avganger
Bare ett prosjekt i én by...
https://www.aftenposten.no/osloby/i/G1WLJq/Ny-T-banetunnel-De-to-viktigste-stasjonene-far-ikke-flere-avganger
Bare ett prosjekt i én by...
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Grønn omstilling for milliarder ventes innen jernbane i Norden.
Nyhet angående omstilling til fossilfritt i Sverige:
http://www.jarnvagsnyheter.se/20190405/9087/jarnvagen-behovs-omstallning-till-fossilfri-transportsektor
Nyhet angående omstilling til fossilfritt i Sverige:
http://www.jarnvagsnyheter.se/20190405/9087/jarnvagen-behovs-omstallning-till-fossilfri-transportsektor
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare
Med grønne spor i logoen... Det er NRC Group det!
En liten oppsummering av fjorårets store strategiske grep:
https://www.byggfakta.no/nrc-group-blir-storst-i-norden-127174/nyhet.html
En liten oppsummering av fjorårets store strategiske grep:
https://www.byggfakta.no/nrc-group-blir-storst-i-norden-127174/nyhet.html
Redigert 20.01.2021 kl 21:48
Du må logge inn for å svare