DOF: Om Dof får disse milliardkontraktene? Selvfølgelig.

5099
DOF 02.02.2018 kl 13:56 5076

Har lenge vært i tvil om hva som skal kommer til å skje med Dof de siste ukene. Ledelsen har vært musestille etter emisjonen i høst, og aksjonærene har vært frustrerte.

Da jeg våknet opp til nyhetene om at Dof har lagt inn bud på enorme kontrakter i Brasil forsvant all min tvil i dette selskapet, og nå skal jeg begrunne dette.

1. Dof har rettigheter til å produsere sine skip i Brasil, og får bruke sine skip med Brasilanske flagg i Sør Amerika.

2. Dof har en enorm fordel her da brasil er MEGET streng på hvem som får operere i det Brasilianske farvann. Selskaper som Solstad Farstad og andre utenlandske rederier kan bare glemme å oppnå de samme fordelene Dof har er.

3. Dof har tidligere hatt store sammarbeid med Petrobas, og hva er sjansen for at Dof med sin briliante teknologi og nye skip ikke skal få fornyet tillitt?

4. Ledelsen har rett og slett jobbet på spreng for både selskapet og sine aksjonærer i denne vanskelige perioden, der alle har klaget og mistet sin tillitt til Selskapet. At Dof kjører på med en budrunde i Brasil nå, er ingen tilfeldighet. Selskapet utførte forrige emisjon med hensikt å kjøpe opp større deler av Dof Subsea. Og det er nettopp Dof Subsea som skal få disse milliard kontraktene. Ledelsen har planlagt dette perfekt til punkt og prikke, og planen deres på lang sikt begynner å vises. Dof kommer til å få disse kontraktene og fordelen Dof har i Brasil kontra sine konkurrenter er uvurdelig for et hvert offshore rederi.

5. Er ganske så sikker på at Clarkson Platou har oversikt over det Dof driver med i Brasil for tiden, og at dette er mye av bakgrunnen for det enormt høye kursmålet på 1.9 kr. Om Dof ikke får disse kontraktene, hadde ikke dette kursmålet vært nødvendig så tidlig.

I tillegg til Brasil ser vi også at Dof allerede har begynt å jobbe inn kontrakter for Statoil i Nordsjøen, der ratene kommer til å bedre seg fortere enn forventet.

For min egen del er det ikke snakk om noe annet enn å ta full posisjon i dag, før disse enorme Brasil kontraktene blir offentligjort.
Redigert 19.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2018 kl 14:10 4998

Går veien dette, ned, ned , ned;O)))
ler meg skvett i hæl-.
5099
02.02.2018 kl 14:13 4995

Uansett, er nok lurt å være inne før mandagen kommer ;) Men markedet blir jeg ikke klok på. Volum på 40 mill, kjøpsside på 60% og kursen faller??
Neh, velger å holde meg til det fundamentale i selskapet, ikke hvordan markedet oppfører seg.
Redigert 02.02.2018 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2018 kl 14:29 4950

gikk ut på 075, nå vil jeg ha de for 0,6-0,65 , komm an da kjipinger, selg til meg, ikke så mye dere taper på å selge til meg.
Kom an håpløse duster!!!!
Pronec 2013
02.02.2018 kl 14:43 4913

Kom igjen da mannjen - kjøp kjøp kjøp. Du tør vel f... ikkje stå utafor i helgå ???
Slettet bruker
02.02.2018 kl 14:49 4904

sikker på den går ned til 0,65 så ligger der og venter. det er sååå mange dustehuer i denne aksjen at det er helt utrolig.
Ja aksjer før helga skal jeg ha, meldingen kommer, garantert.
ingen røyk uten ild.
Men noen røyker sokkene sine så håpet å får aksjer ned i 0,65 er der.
Aksjeoptimist
02.02.2018 kl 15:04 4871

High risk, low reward å hente noen små ører på utsiden nå
hifidude
02.02.2018 kl 15:10 4853

Nettopp snakket med en bekjent her nede i brasil, han sier det kun gjenstår formaliteter før kontrakten med Petrobras er i box. Pålitelig info
hifidude
02.02.2018 kl 15:11 4850

Nettopp snakket med en bekjent her nede i brasil, han sier det kun gjenstår formaliteter før kontrakten med Petrobras er i box. Pålitelig info
Aksjeoptimist
02.02.2018 kl 15:40 4799

Jaså...
Tydelig at prisen presses ned nå før et nytt rally tar plass. Er rimelig sikker på at ingen av traderne tør å være på utsiden før helgen.
YNWA250505
02.02.2018 kl 19:21 4642

Det er en evt milliardkontrakt, men hva et fortjenesten? De har lagt inn den laveste prisen og det er ikke alltid like bra.
Slettet bruker
02.02.2018 kl 20:02 4586

Hjeper ikke med tapskontrakter
Aksjeoptimist
02.02.2018 kl 21:07 4519

Så flott at dof ikke inngår kontrakter de taper på da ;)
lmkhh
03.02.2018 kl 13:11 4175

Dette virker lovende.
5198
03.02.2018 kl 16:12 4037

Om kontraktene i Brasil og Nordsjøen blir meldt i løpet av neste uke vil nok kursen kunne holde seg over emisjonskursen, rep emisjonen er ikke større en at markedet kan ta unna aksjene til de som vil selge i løpet av noen dager max et par uker.

Sier ikke at kursen skal gå rett i taket men nå har denne falt i 3-4 år, mener bekreftelsen på disse kontraktene kan være det som får denne til å slutte å falle. Skulle markedet nå være på vei tilbake ( ser ut som det fundamentale blir sterkere og sterkere) vil det komme flere kontrakter det vil kunne dra den oppover i årene som kommer. Er mye penger som skal inn i oljeservice bare det blir 100% sikkert at nedturen er over og at selskapene overlever uten flere emisjoner. Om en ser på supply/Subsea selskaper som DOF vil nok DOF være på topp 5 listen når investorer skal inn igjen.

At markedsverdien i DOF kan være 2 til 4 ganger høyere i et godt marked slik selskapet er i dag har jeg ikke noe problem med å forsvare men veien er lang og en trenger da et godt marked over tid.

Om markedet nå kommer tilbake tror jeg noteringen av DOF Subsea kan bli en skikkelig trigger. Da vil verdiene DOF har i DOF Subsea bli godt belyst og den blir forhåpentligvis godt over det DOF betalte for den nå. Dette vil det bli fokus på ved en emisjon.

Kursmessig er nok det beste DOF kan gjøre nå å melde alle kontrakter så fort de er 100% sikre, så å gå ut med at de vil prøve å notere DOF Subsea i 2018. Dette vil bli en trigger investorer er villig til å betale litt for nå.