NEL - og livet i 100-meterskogen

Hammers
HAMMER 06.04.2019 kl 00:55 11997

Hvor ofte har vi ikke opplevd det samme mønsteret.
Selskaper som lever på luftige drømmer, ALDRI tjener 5 øre på sin virksomhet og som har "hakkete" disipler som er som gribber mot alle som uttaler noe kritisk om "juvelen". Mot slike som stiller kritiske spørsmål og som kommer med sannheter som de selv unnlater å nevne i SITT BILDE av virkeligheten!

En fellesnevner for slike selskaper er at de gjerne har en GURU!
- NSG hadde vel ingen spesielle, men "Skogens" var kanskje det nærmeste man kom? Både HAN og NSG forsvant plutselig!
- REC hadde Alfred Berg.......før også HAN forsvant med halen mellom beina.
- NEL har ingen konkrete, men den "selvutnevnte" guruen "Tigergutt" er vel det nærmeste der i gården.
____________________________

Tigergutt er og en som ikke tåler for mye "dagslys" - der han surrer rundt sammen med Ole Brumm og Nasse Nøff i 100-meterskogen.
Der lever de LYKKELIGE i SIN EGEN beskyttede verden.......og plages ikke av andre. Andre som kan forstyrre denne herlige idyllen!
Andre som kan komme med en sannhet eller to - og med det knuse hele deres fantasibilde av den virkeligheten de surrer rundt i!

Forumets Tigergutt har i dag tatt egne grep for å stenge støy ute fra NEL-trådene.
Han har stengt undertegnede fra å kommentere på ALLE hans tråder! Han har "tatt en Trump" - og bygd en MUR!
Ikke at det spiller noen rolle for MIN del, for enten kommenterer jeg på andres tråder - eller jeg lager mine egne saklige!
Likevel.......et forvarsel om en kommende undergang?
_______________________

Sånn er det fredelige livet i 100-meterskogen.... der man ikke vil høre at selskapet nå består av 1,2 MILLIARDER aksjer og taper penger "så det GRINER"! Akkurat som det også var i de andre to aksjene jeg nevnte.

Nei, da er det LANGT bedre å leve i full isolasjon med den koselige Ole Brumm........og lille søte Nasse Nøff.
DE TO skjønner ser ikke på slikt som at antall aksjer spiller noen rolle for et selskap.

Hvis de spør Tigergutt gjør heller ikke DET noe som helst.
Da svarer han; "bare vent til NESTE ÅR, kjære venner. Da får vi så mye penger at vi kan kjøpe alle honningkrukkene i hele verden"!

Nasse ELSKER å høre om LYKKE - og Brumm liker veldig godt slike ord om honningkrukker.
Og så sover de søtt ved siden av hverandre......også denne natta!

Brumm drømmer om alle de honningekrukkene som Tigergutt lover - og Nasse om all den lykken han skal få omgi seg meg.
Kunne de egentlig ha hatt det koseligere enn dette.......de tre.......som surrer rundt i sin 100-meterskog?

Hilsen Hammers.....ikke ALLTID like koselig som det er i eventyret om de tre vennene......(selv om jeg egentlig er det)........???!
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
06.04.2019 kl 01:00 7798

??
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 04:05 7683

???

??

Tusen takk ⚒️
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 08:22 7576

He he , velskrevet og morsomt.
Skulle gitt ut en liten bok du :-) . Artig samtidig som klare advarsler som antakelig treffer blinken ganske så godt-som vanlig.?
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 08:47 7524

Artig tråd. Du kunne ramset opp langt flere som har dummet seg ut monumentalt her på forumet. Aksjelars i DNO og SDRL er jo en av de absolutte vinnere i konkurransen om å være den største idiothausseren i forumets historie. Bare slått av den sinnsyke svenske multinickeren snow. Listen er lang.

Tigeren som har benyttet flere brukernavn i sin iver etter å spamme forumet med NEL-tråder helt uten substans.

NEL skal trolig under 5 kroner i tiden fremover, la oss si 4,85 innen utgangen av mai. Gjett hva som skjer med Tigeren?
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
06.04.2019 kl 08:48 7513

Jævlig flott at det sitter en på forumet og skriver dritt om fremtidens selskaper. NEL vil bli et megaselskap om de ikke blir kjøpt opp lenge før. At du opphever deg selv som en guru som vet alt blir bare for dumt. Mener du at du har mer greie på dette en de som jobber i bransjen? Obs jeg har ikke aksjer i NEL
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
06.04.2019 kl 08:51 7498

Hvorfor skal NEL under krone 5 i mai? Begrunn om du kan
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 09:58 7413

Jeg tenker at han ikke skriver dritt , men trekker opp og belyser noen linjer.
Om du ser andre selskaper Hammers tidligere har kommet med advarsler i , feks.Elk , så har vel Hammers vært ganske så spot on.
Han advarte kraftig før fallet under 40kr.(tar kursen på husken)
Ble vel en del kjeft på han mener jeg å huske, men fallet kom.
Så var han på ballen i forhold til stigning i området 22-23kr og varslet stigningen.( kan hende jeg ikke er spot on, tar det på husken ).
Tenkt eksempel: Hadde man da faktisk solgt på 40kr ,kjøpt på 22-23kr ,så hadde man på dagens kurs sittet med grei stigning på over 45%+ ut fra kurs 40.
Hadde man derimot sittet og håpet og ikke solgt, ville man med dagens kurs sittet med ca -15% give or take.

Men ser ut til å stå foran videre stigning i Elk .

Om ikke Hammers ser på seg selv som guru,
så er det nok mange andre som gjør det .
Jeg velger å ikke ignorere den mannens innspill.

So

Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
really
06.04.2019 kl 18:13 7241

Hammers skriver ikke dritt om NEL, han maner til edruelighet. Forstår du ikke forskjellen har du lite på børsen å gjøre bortsett fra å gi andre penger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
06.04.2019 kl 21:09 7069

At selskapet ikke har levert overskudd siden det ble etablert i 1923 er jo ikke dritt, MEN en sannhet

At selskapet har hatt det med å hausse ikke bindende milliardkontrakter i forkant av emisjoner og som aldri ble noe av og/eller som ble til peanøtter er jo ikke dritt, MEN en sannhet.

At selskapet har hatt det med å hausse ikke bindende rammeavtaler i forkant av emisjoner og som ikke ble til annet en peanøtter er jo ikke dritt, Men en sannhet.

At selsakpet kjøpte opp et annet underskuddsselskap (Proton) som heller aldri har levert overskudd er jo ikke dritt MEN en sannhet.

At selskapet nå brenner EK som aldri før og at emisjoensintervallene av samme grunn blir kortere og kortere er jo ikke dritt MEN en sannhet.

At selskapet befinner seg innenfor en nisje som aldri før har levert overskudd er jo ikke dritt, MEN en sannhet.

https://www.linkedin.com/pulse/so-why-hasnt-fuel-cell-sector-made-profit-yet-kerry-ann-adamson

* Mao, caset baisser seg selv og det skjønner man så snart man leser seg opp - men for all del om det er non-profit selskaper man har et ønske om å investere surt oppsparte sparepenger i - ikke for tjene penger, MEN for at det er morsomt å subsidiere det grønne skifte så er man på rett plass ... ;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.04.2019 kl 21:57 6980

Takk for alle positive tilbakemeldinger.

Som flere skriver; dette er ikke ondskapsfullt, kun realistiske sannheter satt inn i et "annet format" (100-meterskogen).
Alle som har lest bøkene om Ole Brumm (selvsagt lest høyt for barn......?) vet at det er mye hjertevarme og mye livsvisdom å finne i dem.

Ole Brumm er jo så godtroende som han er, lille Nasse Nøff så snill, søt og uskyldig som han er - og viltre Tigergutt er full av nye påfunn hver ENESTE dag. Han er liksom lederen i gjengen. I hvert fall EN av disse tre skikkelsene finner man lett på forumet, men SELVSAGT ingen premie for å gjette riktig på spørsmålert om hvem DET kan være! Ikke engang en eske mokkabønner - blir det til de som kommer fram til riktig svar.....???!

Hilsen Hammers

Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
07.04.2019 kl 00:42 6831

Men var det ingen av dere med glasskula som kjøpte NEL på kr 3 i sept-okt i fjor og solgte med 100% fortjeneste i mars? Å si at NEL ikke har fremtiden foran seg er litt rart og bastant. Hva med de som har investert store millionbeløp i NEL. Tar de feil og dere her inne har rett? Makan til flinke folk. Hatten av
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.04.2019 kl 00:48 6813

Vi må ikke glemme de som kjøpte REC på 301nok/aksje og nå er den under krona - også det grønn energi hvor det var mange som satset og tapte titalls millioner - ja, de tok feil og mange her inne hadde rett ...

Jeg sier ikke at NEL ikke vil lykkes, men legger vi historien fra 1923 - 2019 til grunn så virker ikke oddsen å være på deres side ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.04.2019 kl 01:06 6782

I grunnen godt oppsummert, Risotto.
NEL kan selvsagt lykkes over tid, men som også jeg tidligere har sagt; FØRST må de bevise noe som helst av overskudd!
Hvorfor kursen steg fra kr 3 til dagens er nok et mysterium for de fleste!

Selskapet verdsettes nå til rundt 7 MILLIARDER uten å ha levert noe som helst av verdier.
Har ikke levert noe som helst etter at verdien var 3,5 milliarder.

Den siste tiden har tross alt ca 40 % av ALL OMSETNING vært et RENT TAP! Likevel stiger kursen.
Man omsetter for 1000 kr - og 400 er RENT TAP! Bare TULL ALT SAMMEN - slik NEL nå framstår!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
07.04.2019 kl 09:51 6612

OK så alle som kjøper aksjer i selskaper som ikke tjener penger er idioter. Satser ikke disse på fremtidige inntekter? Kjøper du aldri aksjer i selskaper som er i tidlig fase? Da r d bare å selge alt av pharma, de taper bare penger og kommet aldri til å lykkes. Hva dere har i mot NEL skjønner jeg ikke. Dvs dere ønsker dere inn billigere er min teori. De ferreste bruket så nye hatenergi mot selskaper de ikke følger tett.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
nordnes
07.04.2019 kl 10:17 6560

Jeg var på Hannover Messen i forrige uke og det som ble sagt på de ulike foredragene var veldig interessant. Selv tror jeg at hydrogen kommer i fremtiden og at fremtiden blir elektrisk hvor hydrogen etter min oppfatning vil spille en viktig rolle. Som det ble sagt på messen er hydrogen i en tidlig fase. Syns trådstarter har hatt bedre innlegg enn det han hittil har skrevet om NEL. (Skjønner ikke hans motivasjon)
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.04.2019 kl 10:38 6537

Hadde NEL vært i en tidlig fase så hadde alt vært annerledes, men de har passert den fasen mange ganger og det uten å levere noe som helst og det er akkurat det som betyr noe ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
jorove
07.04.2019 kl 10:39 6519

Når Hammers analyserer NEL ser han kun på økonomiske nøkkeltall. Når Hammers analyserer NANO ser han kun på teknisk analyse. Hammers velger altså metode og analyse på etter hva som kan gi en bearish analyse.
Faktum er at NEL har gått 100% på 1 år pga at institusjonelle investorer har kjøpt og kjøpt. Noe særlig mer Bull enn det kan det ikke bli. Da nytter det ikke sitte å surve om multipler og økonomiske nøkkeltall. Trend is your friend!
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.04.2019 kl 10:46 6502

Ja, det har vært store forventninger til både NEL og hydrogen i veldig lang tid - ja. det har blitt noen Hannover messer opp gjennom årene hvor det har blitt sagt mye interessant - MEN det skjer jo ikke noe og selskapet leverer ikke så da blir det med praten til man går lei og selger seg ut - nye håpefulle kommer til som også tror det veldig snart vil skje noe som mange andre har trodd i alle år, men som altså frem til i dag ikke er skjedd ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
dotcom
07.04.2019 kl 10:55 6467

Hei Hammers, ser at du er i det fundamentale hjørnet i dag også. Har du mistet linjalen din?
At kursen i NEL har gått så mye skyldes nok i stor grad de tyske investorene som de siste 12 månedene har kjøpt seg kraftig opp, og etter at de kom inn ble NEL notert på hovedlisten og ble dermed aktuell for flere fond.
Ja kursen kan virke høy, men hvor høyt den kan gå før den eventuelt korrigerer er ikke så lett å si.
Min gjetning er at den vil gå enda litt høyere på forventning om nyheter fra Nikola eventet om en drøy uke.
Skulle det ikke komme noe konkret om NELs videre rolle og Nikolas fremdrift, så vil nok kursen falle tilbake.
Skulle det komme gode nyheter kan kursen gå høyt.
- my two cents
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
rischioso
07.04.2019 kl 11:07 6435

RE - Faktum er at NEL har gått 100% på 1 år pga at institusjonelle investorer har kjøpt og kjøpt. Noe særlig mer Bull enn det kan det ikke bli. Da nytter det ikke sitte å surve om multipler og økonomiske nøkkeltall. Trend is your friend!

* Du sa det, men virker ikke å ha forstått det - Ja, det er flere større som har posisjonert seg i aksjen og som et resultat av det har kursen dobblet seg det siste året.

MEN hvorfor har flere større etablert seg? Jo fordi selskapet har hausset med diverse milliardkontrakter hvor noen ikke er blitt noe av overhodet, hvor et par er endt opp med smuler og den siste - Nikola virker å seile sin egen sjø.

Mao, selskapet har ikke levert overhodet og ender også Nikola opp med noen få kontrakter delt opp over flere år som er det som er skjedd frem til i dag noe som igjen vil legge en demper på forventningene som var basisen for kursoppgangen så vil markedet igjen miste trua som det har gjort så mange ganger før og flere av de store vil igjen ta en exit - det er der risken ligger nå ....

Man burde ikke gå i fella og se på aksjekursutviklingen det siste året - man burde heller se på hva som trigget kursen opp i mot hva som faktisk er blitt levert og hva som virker å skje fremover for det er det som også vil styre aksjekursen fremover og ikke hva som fikk den hit - ser du forskjellen ...?.... ;)

Fortsatt God Helg!
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2019 kl 11:15 6404

En blir til to. Er det ikke penger man skal tjene på aksjer? Eller snakke hvissvass..
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
07.04.2019 kl 11:40 6356

Meget godt skrevet Hammers, håper selvfølgelig at du "bommer"!!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
07.04.2019 kl 15:54 6235

Ok så Hydrogen er ikke i en tidlig fase? Vil bli massivt i Hydrogen fremover
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
07.04.2019 kl 15:55 6228

Du baisser for du vil inn. Slik holder du på i alle selskap
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
OZZY
07.04.2019 kl 17:19 6111

Baisserne og oppgulperne og hammergutt viser nå krampetrekninger og håp om billig inngang før den store NIKOLA World dagen om 10 dager.

Dere er avslørt for lenge siden.

Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.04.2019 kl 17:46 6067

For et kjedelig oppgulp du kommer med.
Hvis jeg eller andre ønsker å kjøpe er det da ingen sak å gjøre det! Med 1,2 MILLIARDER aksjer bør det være NOK å ta av for alle mann.
Også de aksjene JEG etter sigende skal være interessert i er det bare å forsyne seg av. Kjøp så mange dere ønsker - for NEL er ikke noe for meg. Jeg betaler ikke for LUFT!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Admoff
07.04.2019 kl 18:27 6001

Kjære Hammers, hvorfor må du da hele tiden varsle verden om at NEL er en russisk rulett. Kan du ikke bare la oss dumme satse i fred på luftslottet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
johnsen50
07.04.2019 kl 18:39 5969

Hammers. Min anbefaling 2019 til deg. Nel og Hex,,, snakkes om et år,, så får vi se om det var et godt tips.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.04.2019 kl 19:34 5885

Takk for tipset!
Jeg er forresten aksjonær i det ene av dem - det som drives lønnsomt!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
johnsen50
07.04.2019 kl 20:01 5828

Vekstselskap som Nel må vokse først før de blir lønnsom, men det kommer garantert.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
07.04.2019 kl 20:12 5791

HEX og NEL sitter litt i lomma på Nikola og er i samme båt. Har trua på begge.
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
johnsen50
07.04.2019 kl 20:18 5919

Om man tror at Hydrogen blir en stor del av framtida, er Nel Og Hex fantastiske aksjer å sitte i??
Redigert 21.01.2021 kl 02:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2019 kl 20:19 6119

Lov å håpe, men å garantere at Nel blir lønnsomt tror jeg en skal være meget varsom med.
Idiotikontroll
07.04.2019 kl 22:56 5992

Bra innlegg. Ser at tigeren har gjort haussetrådene sine til «invite» only. Lettest slik. Da forblir all bullshiten ubestridt.
Hammers
07.04.2019 kl 22:57 5983

Etter en flott og solfylt dag i 100-meterskogen hadde mørket til slutt senket seg over de tre vennene våre.
De var samlet, og nå satt de rundt et bål som Tigergutt hadde tent opp. Det spraket og knitret så fint, og det lyste opp i trærne rundt dem.
Nasse Nøff ble helt rørt av synet og av lydene som han hørte......og til slutt kom det en liten tåre rennende nedover kinnet hans.
Så satt de der og kikket på lyset - og hver av dem tenkte på sitt.......og av og til sukket de av tilfredeshet.

Du Tigergutt, sa Ole Brumm, plutselig. Kan ikke du fortelle det nye eventyr ditt igjen.
Det eventyret om at Oljefondet skal kjøpe alle aksjene våre og at vi da blir mye rikere enn før.
Kanskje vi da kan kjøpe enda flere honningkrukker enn de som finnes i hele verden?

Tigergutt var ikke vond å be, og ha la i vei om Oljefondet, og om hvor rike de DA skulle bli.
Etter hvert var fortellingen over.......og så satt de der med et tilfreds smil om munnen og kikket på flammene igjen.

Plutselig strakte Brumm hånda opp. Du Tigergutt, kan jeg få stille deg et spørsmål om det eventyret?
Tigergutt ble litt brydd før han svarte. Nei Ole, det er natta nå så det får vente til en annen dag. Nå skal vi sove SØTT!

Brumm hadde tenkt på det spørsmålet en stund og når de ande hadde lagt seg listet han seg forsiktig til skriveblokka for å skrive det ned.
Han måtte ikke glemme det, for han hadde grublet på det i HELE dag.

Kjære Tigergutt........sto det med klossete skrift.
Det eventyret ditt er veldig fint, men jeg har hørt at Oljefondet KUN kjøper aksjer i utlandet. At DETTE står i deres mandat.
Hvorfor skal de DA kjøpe våre norske aksjer? Sånn, da hadde han skrevet det ned - så da husket han det nok til neste dag.

Så ble også Ole Brumm trøtt, og la seg ned ved siden av bestevennenen Nasse.
Han sov alltid så godt når de to lå inntil hverandre og når han kunne legge armen sin over ham.
Nasse sov også veldig godt når de lå slik, men han hadde så korte armer at DE holdt han for seg selv.

Tigergutt lå lengre unna - og HAN lå alene. Også han sov godt - spesielt etter at han slapp å svare på det spørsmålet fra Ole Brumm!
Ja, for han visste at de spørsmålene fra Brumm kunne være vanskelig å svare på.
Så vanskelige at de kunne miste nattesøvnen av dem.......og DET var det da ingen som ville.

Bålet døde etter hvert hen, og bare en skalk av månen lyste i det fjerne.
Nasse drømte om all den gode lykken og rikdommen han skulle få oppleve, og Brumm drømte om at han ENDELIG skulle få råd til å kjøpe alle honningkrukkene i hele verden.....pluss noen til. Hva Tigergutt drømte om var det ingen som visste, og heller ingen som tenkte på.
Nei, for nå sov de - alle sammen......?

Hilsen Hammers
Redigert 08.04.2019 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2019 kl 23:00 5965

Så fint da - capo dei capi. (ironi)
Redigert 07.04.2019 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
dotcom
07.04.2019 kl 23:14 5920

Jeg føler at det er mulig å trekke litt i et teppe, men jeg ser at du har lagt mye energi og omtanke i lyrikken så jeg skal la det ligge. ;)
God natt. :)