Ny aktionær i Rec

Slettet bruker
REC 06.04.2019 kl 17:00 10810

Tænker du at investere i REC.silicon , så er der nogle ting du bør vide ...
På grund af stor interesse fra Shortere er der mange negative indlæg i dette forum ... Jeg har fulgt med en styrke tid og er ikke i tvivl om at der er flere "trolde" der er betalt af de store Shortere til at skabe utryghed omkring aktien ... Hvem gider ellers side dag ud og dag ind og skrive negative indlæg, med mindre de har en økonomisk gevinst ved dette.... Jeg har skrevet til EU,s konkurrence kommisær , for at hun kan gennemgå de handler der har været de seneste år ... Det er alt for nemt for en Shorter at manipulere med kursen og det er ikke tilladt... Denne gang ser det ud til at der bliver travlt ved havelågen når de skal dække deres positioner ind, for det skal de jo på et tidspunkt... En afklaring på handelskonflikten mellem Kina og USA, vil have stor betydning for virksomhedens aktie kurs ... Du skal se REC som en langsigtet investering ...jeg har anbefalet aktien til flere af mine venner som der efter har købt ..
Lyt til hvad der bliver sagt på Firmaets hjemmeside... Der er oprettet en anden tråd med" kort status" her er der et nyttigt link, hvor du kan følge med i udviklingen/afviklingen af short positioner
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Sann
06.04.2019 kl 17:27 7918

Og du har tydeligvis ikke ønske om økonomisk gevinst ved å skrive dette?
Du bør også være forsiktig med å veilede nye aksjonærer med det du skriver og uttaler deg som om det ikke er en meget stor risiko forbundet med denne aksjen. Selskapet lever på randen av konkurs og selv en handelsavtale gir ingen garantier.
Det som er mest bekymringsfullt er tidsaspektet her og nyheter i dag fra forhandlingene er følgende:

"STORMAKTENES HANDELSKRIG Det hvite hus' talskvinne Sarah Sanders sier at det gjenstår mye i forhandlingene mellom USA og Kina etter tre dager med samtaler i Washington."

De vanskeligste temaer i forhandlingene er det ikke enighet om og kan ta svært lang tid og i mellomtiden er det nok ikke mange som kan garantere for REC sin eksistens. Da finns det vel tryggere aksjer i vekstselskaper på OB som bør friste mer enn denne å satse sparepengene på.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
mofi1
06.04.2019 kl 17:37 7873

Konkursbeskylninger mot Rec har kommet med jevne mellomrom i sikkert fire fem år, uten at det har vært noe hold i det, så heller ikke denne gangen!
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 18:10 7759

@sand ... Der er altid en risiko ved at handle aktier, jeg har selv aktier i REC og ser gerne at det går dem godt. Du er endnu et lysende eksempel på at der er mange negative indlæg i dette forum ... Der er helt klar at Shortere er ved at være presset, den første af de store er ved at røre på sig... hvor længe tør de andre vente?
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Inord
06.04.2019 kl 18:39 7668

og jeg har hørt det meste av positive og negative innspill, vet ikke om de positive er noe bedre enn de negative.
Som hold på aksjen, skal opp igjen (når den er på vei nedover)
Eller: Ikke selg nå, skal videre opp

Det er faktisk de to verste rådene jeg har fått angående Rec aksjen.

Mange innspill på Hegnar, man får selv lære seg å sile ut fakta fra støy.

Og de som er positive og sier kjøp, kjøp nå bærer det oppover kan like godt være de som jobber for short.
Det gir mulighet for å sette ny short, eller dra inn mange som igjen gir mange stoploss salg når en større aktør moser kursen.

Lytt på fakta som dere selv kan sjekke, drøft med andre, mye er gjetting om straffetollen, men signaler finnes.
Som hvis det feks kommer en fjerning av forbud mot processing trade, som er en måte å åpne opp for handel der kineserne fortsatt har kontroll på importen
Eller motsatt, at dette ikke har skjedd ennå kan bety at kineserne avventer utfallet av avtalen, dvs ingenting er avgjort ennå.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 19:23 7550

@inord ... Giv mig 1 grund til at skrive negativ om REC ... Har du købt dyrt og sider pt med et stort tab, så er der ingen grund til at skrive negativ om REC ... Har du solgt med tab , så er det bare at komme videre i livet .. min pointe er at negativ omtale har en bagtanke ... Jeg er ikke bleg for at sige at jeg har aktier i REC og gerne ser at der går firmaet godt ..
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 19:35 7513

@inord ... Jeg kan godt nævne 1 , grund
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Zorin
06.04.2019 kl 19:46 7468

Jeg vet ikke. SB1 sier jo at REC er i ferd med å gå tom for penger. Og vi et at REC har vurdert å stenge den ene fabrikken, så de kan jo ikke være stinn med penger. Men vi får se om 9 dager da årsrapport blir lagt frem.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 20:00 7433

Han i SB1 som mener REC snart går konkurs ropte om dette også i desember. Han kan forøvrig ikke forskjellen på NOK og USD så han får begynne med å lære seg det.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Inord
06.04.2019 kl 20:19 7360

Men hva er å skrive negativt?

Hvis noen mente at straffetollen ikke ble fjernet, men forlenget tidligere i år, og la inn dette på Hegnar 2 november i fjor, var ikke de negative?
Men de fikk jo rett....

Og de som sier at Rec ikke vil tjene penger på å selge til Kina med så lave priser, de er også negative.
Men det er jo ikke noen dum tanke, for prisene har vært lave.
Eller de som sier at ML ikke har god nok kvalitet til å levere til Mono.
Osv.

Nei, bra med begge sider i debatten.

Selv om jeg skjønner nøyaktig hva du mener:
Hvis man har aksjer i Rec, hvorfor snakke negativt om investeringen?
Og hvis man kke har aksjer i Rec, hvorfor da drive å snakke negativt om Rec?

Tja, folk hopper inn og ut av en aksje, og aksjer (børsen) veksler fra positivt til negativt og tilbake til positivt.

Rec aksjen er positiv ved fjerning av straffetoll, men ikke ved halvering av straffetollen.
Så sitter mange negative på sidelinjen og vurderer sjansen for noe positivt.
Eller motsatt.
Det preger debatten på Hegnar.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
bel68
06.04.2019 kl 20:45 7284

Herregud no har dem ropt konkurs i 5 år og mere desperat no når tolla på 57% forsvinner og topp 20 øker ja ja og dere hobby shortene er mere og mere desperate.........Lykke til
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 20:58 7232

Tror trådstarter sikter til enkelte brukere som daglig kommer med det samme oppgulpet.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Sann
06.04.2019 kl 21:22 7142

For det første så vet vi nå at forhandlingene rundt en handelsavtale tar lang tid da det idag ble bekreftet at de 3 siste forhandlingsdager ikke førte frem. De vanskeligste temaer gjenstår og Trump sier han ikke har hastverk, en avtale skal være den beste hverken mer eller mindre. Det kan gå uker og måneder, det har vi sett før selv etter positive uttalelser fra møtene. De har selvfølgelig avtalt at de begge parter skal forholde seg positive til media for ikke å forstyrre markedet.
Om det etter hvert blir en avtale er det høyst usikkert om all toll fjernes. Det kan også tenkes at tollen opprettholdes ifølge Trump inntil Kina har bevist at de oppfyller avtalen over tid.
I mellomtiden er prisene like lave og selskapet har ifølge dem selv nesten ikke noen kunder. Selskapet har kostnader og gjeld som skal betjenes. Årsrapporten om kort tid blir lite hyggelig lesing. Aksjen hauses nå og har allerede steget kraftig og media henger seg på. Ærlig talt, er det da man skal hive seg på å handle? Denne syklusen har vel de inngrodde sett mange ganger nå, lærer dere aldri? Hver gang den stiger brått er den like raskt tilbake og tradere koser seg. De som hauser mest er ofte de som vil ha kursen opp og så gå short, de har skjønt det og vet at aksjen skal ned, og langt ned.
Hva tror de fleste skjer med kursen etter årsrapporten og når en handelsavtale i tillegg blir en langtekkelig affære?
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
undrende
06.04.2019 kl 21:32 7104

som i alle andre selskap/selskapstråder her på Hegnar, som ikke helt går etter forventningene, så er vel det mest brukte ordet short med diverse endinger.
Har egentlig aldri opplevd at disse selskapene noen gang kommer seg opp igjen, så "SHORT" er et kvalitetsbegrep på fremtidig retning ;-)
ser det ut som
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 21:42 7068

750 kig på denne tråd på 4 timer , det siger noget om den opmærksomhed der er på REC ... Jeg har den opfattelse at negative indlæg kun har til formål at styrke shorting af aktien .. og det kommer ikke bag på at der straks er nogen der meldte sig på tråden.. så er priserne for lave... Osv. Solcelle markedet står til at boome og molten batterier ser også dagens lys...mon ikke det kan have en indvirkning på priserne... Jeg ved det ikke og der vil kunne fremtiden vise... Men Shorterne ved det eller gør de?
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
kongkveite
06.04.2019 kl 21:49 7036

Få inn et par ørner til så flyr vi nordover ???
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
questi
06.04.2019 kl 21:53 7016

REC sin case er avgjort, prisene inni Kina og utenfor Kina er omtrent likt, så kineserne har omtrent ingenting å vinne på å ikke slippe REC inn.
De vil garantert slippe REC inn slik at de kan eksportere paneler til USA :)
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
kongkveite
06.04.2019 kl 21:59 6980

Og taperne blir fabrikkene som har blitt heavy subsidiert... for dem blir det ingen morradag.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 22:00 6978

"Det kan også tenkes at tollen opprettholdes ifølge Trump inntil Kina har bevist at de oppfyller avtalen over tid."

Nå er det tollen Kina har som er tollen REC trenger å få fjernet, ikke de USA har. Det er utrulig mye rart man skal lese av dere som nå plutselig har fått så stor interesse for REC og skal fortelle oss hvor ille dette kommer til å gå.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 22:03 6961

Du synes det er rart at vi på REC-trådene snakker om shorting når dette er aksjen som er mest shortet på hele Oslo Børs?
For oss som har vært med en stund så vet vi at ting går i bølgedaler og at ting snur. Selskaper har vært shortet i stor grad tidligere og likevel klart å komme seg på bena igjen. Hvis du ikke har opplevd det så får du muligheten nå.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
undrende
06.04.2019 kl 22:14 6917

Det snakkes om short skvis i alle sellskaper som har gått på grunn (blant skribentene på HO vel og merke). Har vel i grunn til gode å se at den kommer i de aller, aller fleste tilfeller.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2019 kl 22:25 6865

Ja lave priser kan også have en fordel ... Og så gang i solpaneler og batterier .... Det kan ændre meget
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Randers
07.04.2019 kl 22:30 6355


*TS, fra TS-innlegget - "En afklaring på handelskonflikten mellem Kina og USA, vil have stor betydning for virksomhedens aktie kurs.
Du skal se REC som en langsigtet investering ...jeg har anbefalet aktien til flere af mine venner som der efter har købt"

-Jeg håper du beholder dine venner, uansett hvordan dette går de neste uker/måneder. For når jeg ser hva du skriver
(som jeg henviser til her), så kan dette bli mer snakk om at; "Lykken er bedre end forstanden, sa' manden,
han kastede sten efter hunden og ramte sin svigermor".

Og å anbefale REC som en langsiktig investering (til venner) med alle usikkerhetsmomenter man har nå, virker ikke helt veloverveid.
Har du forklart vennene dine hva som kan skje om relativt kort tid ?
At det kan ende med en tvungen spleis ?
Og at kontantkassa er skral ?

Jeg tror ikke du har den villeste anelse om hvordan dette kan arte seg langsiktig. (Og jeg driver
ikke å snakker ned REC - jeg bare ser på tingene slik de REALISTISK er NÅ).

Jeg tror du håper på et mirakel hvor 57% blir fjernet innen få uker - og at kurs vil få en spike.
Og der kan vi være enig. Jeg har en tråd gående om akkurat det scenarioet.
Men det blir verre å få kurs til å etablere seg over krona.
Grunnet skrale priser.

Har du informert vennene dine om alt dette ?

Har du informert dem om at CFO sier at kontantkassa (hvis ikke ting bedrer seg),
er så skral at de vil komme i brudd med lånebetingelser ila Q4-2019 ?
(Da må det hentes penger - emi).

Har du informert dem om at CEO nylig sa at hvis det ikke kommer en løsning på
handelskonflikten snarlig, så vil ML stenges i Mai ?
(Ergo - da har en tvungen spleis blitt en realitet den 9. mai).

-Jeg ønsker det beste for REC Silicon, og selvsagt for aksjekursen. HELST I MORGEN ?
Men det du holder på med, å be vennene dine satse penger uten å vite
noe om SITUASJONEN til selskapet NÅ - det er galskap.

Men, igjen.. ..for noen er lykken er bedre end forstanden - i hvertfall noen ganger ?

-Her er en link som viser en (elendig skøyteløper) fra Australia. Han kom seg til finale i
short track (OL) vha opptil flere mirakeler. Og klarte enda mer mirakuløst å vinne Gull !
..han traff sikkert svigermor i skallen også... ?

https://www.youtube.com/watch?v=fAADWfJO2qM
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Mulla3
07.04.2019 kl 22:49 6269

Aksjer er gambling og jeg anbefaler ikke aksjer til noen. Til det er markedet for useriøst.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2019 kl 04:48 6009

Det tror jeg alle der handler aktier ved ... Værdien af firmae overstiger kursen ..så købs anbefaling her fra ..
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
questi
08.04.2019 kl 07:17 5876

Verden er et nådeløst sted, der det kjempes med nebb og klør om overlevelse...
Man undrer på om hvorfor ikke de som er nederst i hierarkiet, eller som befinner seg i håpløse situasjoner ikke bare gir opp ...
denne skøyteløperen.. REC.. REC-aksjonærer... mannen som har fått denne fæle svigermoren....

Jeg tror kampen er konstant og evig, nettopp derfor kreves det en slags naivitet for å se bare gledene og glemme sorgene -
både for å kunne overleve og for å ha noe å overleve mot eller noen å overleve for. REC kunne ha lagt ned driften på ML for lenge siden.. og spare penger... men kanskje nettopp ved ikke å ha lagt ned har REC denne naiviteten som trengs for å fortsette kjempe og til slutt vinne :)

Om man baserer seg på forstand og ikke lykke ser man jo hvordan selveste Universet går mot en varmedød.. så hva ville være vitsen :)
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
MorganKane
08.04.2019 kl 13:09 5562

Randers,

Nå må du også ta deg sammen. Maken til svada skal man lete lenge etter.

La meg starte med å spørre etter en ting; Hva mener du Rec er verdt og hva er verdien i dag? Det bør ligge i bunnen i enhver «analyse». Alle argumentene dine er meningsløse uten at du klart sier ifra hva de mener dette er. TS mener åpenbart at verdien i dag er lavere enn hva den burde være utifra risk/reward. I mine øyne så er det en riktig vurdering.

1. Du nevner at det er flere usikkermomenter. Det er riktig, men det er jo derfor kursen ligger der den ligger. REC er verdt ca 2 milliarder. Men hele poenget er at jeg, i likhet med trådstarter antar jeg, mener at disse vil løse seg i ukene/månedene som kommer. At det kommer en løsning på handelskrigen tror jeg de fleste er enige i. Likevel er ikke dette priset inn ennå. For den litt mer langsiktige er det av liten betydning om dette tar en uke eller en måned eller to (jeg tror det absolutt seneste tidspunkt for at en avtale vil underskrives er under G20 møtet i juni, men høyst sannsynligvis lenge før). Det viktige er at det hele tiden er fremdrift i samtalene og at dette går riktige veien. Det gjør det. Man får også mer og mer informasjon om hvor feil dette kan gå, både for Kina og USA, hvis samtalene strander/det ikke blir noen avtale. Så lenge det ikke foreligger en endelig avtale så er forhandlerne nødt til å si at det er viktige elementer som fortsatt ikke er løst. Det er åpenbart. For diskusjonens skyld så håper jeg du ikke kverulerer rundt dette. En avtale vil komme. Hvis ikke så smeller alle verdens børser i gulvet.
2. Du nevner at TS håper på et mirakel som vil fjerne 57 % tariffen helt. Der mener jeg du tar helt feil. Dette vil ikke være et mirakel. Dette er (var?) en del av forhandlingene. USA vet at tariffen så å si må helt bort hvis det skal være liv laga for amerikansk polysil, da er dette også kravet. Som jeg har nevnt før har det kommet flere «drypp» med informasjon som støtter dette: a) «Takkebrevet» fra REC til den amerikanske administrasjonen hvor REC sier at de er takknemlige for at amerikanske forhandlerne fortsetter å insistere på bortfall av tariffene. b) I avisartikler har det kommet frem at kina ønsker/vurderer/lover å øke polysil importen. Det gir ingen mening hvis kina insisterer på tariffer. c) ML er ikke midlertidig stengt ned. Dette er svært rart så lenge dette var planen og man har lenge visst at det ikke vil komme til en avtale før tidligst i andre halvdel av april. Eneste unntaket slik jeg ser det er hvis REC har «innsideinformasjon» om at det som er nevnt i punkt a), nemlig at den amerikanske administrasjonen insisterer på 100 % bortfall av tariffen. Når man i tillegg vet at d) kineserne ikke ønsker egen polysilproduksjon i øst, nær store populasjonssentra, samtidig som man vet at store deler av produksjonen ligger nettopp her så vil ikke 100 % bortfall av tariffen være et mirakel. Det er det mest sannsynlige utfallet. Det klart mest sannsynlige utfallet. Randers, et lite tips; det gir lite mening at du bare slenger ut påstander uten at disse begrunnes på en skikkelig måte. Slik du nå skriver fremstår teksten som ren svada uten mål og mening utover det å skremme småspareren.
3. Hvis ikke forholdene endrer seg vil man være tom for kontanter en gang seint 2019/tidlig 2020. Der er sannsynligvis TS, jeg og du enige. Men poenget er at ting vil endre seg. Til og med en bedring ved Butte alene vil kunne utsette et behov for penger. Deretter vil en midlertidig nedstengning av ML gjøre det samme. Deretter vil en endelig nedstenging av ML gjøre det også. Men slik går det ikke. Dette fordi a) det vil komme en handelsavtale på plass som åpner det kinesiske markedet, b) tariffen vil bortfalle, og kanskje viktigst av alt c) polysilprisene vil øke. Absolutt alle går dundrende underskudd slik situasjonen nå er. Det har Nemis vist oss med diverse lenker. Dessuten er det sannsynligvis en del av forhandlingene at Kina blir presset til å ikke drive med ulovlig subsidiering av egen industri lenger. Amerikanske forhandlere er ute etter rettferdige/like handelsvilkår (en god avtale eller ingen avtale). Videre vil etterspørselsesveksten være større en tilbudsvekten til tross for at man trenger mindre g/w polysil i produksjonen av waffers/solpaneler. Det tilsier alle estimater for fremtidig solpanelinstallasjonstakst. Det kan til og med være slik at det totale tilbudet vil reduseres, ref tidligere artikkel lagt ut av Nemis angående fremtidsvurderingene til GCL og informasjon gitt under q4 presentasjonen til REC. Kineserne bruker (brukte?) selvfølgelig tariffen i forhandlingene, men egentlig så er de ikke imot at denne bortfaller. I det totale bildet er dette en svært liten industri, at de også lover å øke importen (slik som med diverse jordbruksprodukter og LNG etc) er derfor ingen reelle kostnad. Det er egentlig en vinn vinn situasjon. Og til slutt d) batteriindustrien vil sannsynligvis komme inn i bildet i løpet av året. I hvert fall hvis batteriutviklingen og behovet går som de fleste tror. Dette gjør at den langsiktige nedsiden ved å være REC aksjonær er svært liten. Igjen altså bare rør og svada fra din side, Randers. Ingen skikkelige argumenter. Ta shipping for eksempel. Jeg har fortsatt ikke sett/hørt at noen har argumentert med at Golden Ocean går konkurs. Slik ratene er i dag så vil de selvfølgelig dette skje relativt raskt hvis ting ikke endrer seg. Men alle forventer/vet at dette vil endre seg og derfor er dette ikke et diskusjonstema. I hvert fall så diskuteres sannsynligheten for hva ratene fremover blir. Man slenger ikke bare ut en påstand om konkurs/hente penger på bagrunn av dagens bilde alene.
4. Og hva så hvis en EMI må gjennomføres? Aksjekursen vil gå skyhøyt over 1 krone ved en god handelsavtale. At REC henter inn cash ved å utstede 10 % nye aksjer er da null problem. Ved en handelsavtale så er jeg rimelig sikker på at JUM står klar til å skyte inn mere cash (hvis dette trengs). Tegningskursen blir minimum 1 kr, altså langt over dagens kurs. Og som nevnt, jeg er nesten helt sikker på at en handelsavtale vil komme i løpet av relativt kort tid. Slik signalene nå er vil det kanskje ta mellom 2 og 4 uker før en endelig avtale foreligger, men i et langsiktig perspektiv så er det av liten betydning hvis det tar 4-8 uker istedet.
5. Tvungen spleis… Det gidder jeg ikke å kommentere engang utover at dette uansett har null betydning for selskapets verdi.

Randers, det er greit at du har et par bihistorier på lur om både svigermødre og australske skøyteløpere, men hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg heller argumentert for ditt syn. Teksten din er jo blottet for argumenter. I mine øyne så har TS et mye mer balansert syn på situasjonen enn hva du har. Og jeg er rimelig sikker på at vennene hans forblir vennene hans i lang tid fremover.
Redigert 18.01.2021 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Randers
08.04.2019 kl 13:23 5868

TS (04:48) ser ikke ut til å hverken ha lest eller forstått hva jeg skrev - får håpe han ikke ender venneløs.

..ser han fortsatt melder han har "købs anbefaling"..

https://forum.hegnar.no/thread/25603/view/438179/0

--

-Og så har vi den rosa skydotten vår, (questi) 07:17

Eyh, det hjelper ikke med snåle filosofiske betraktninger. Syns du det er lurt å be venner handle aksjer,
uten å ha redegjort for situasjonen selskapet er i.
..må være svært naive venner. Satset ikke mer enn 5-10k håper jeg..

Selv DU (hvis du lager ett hull i den rosa skyen din og titter ut på realitetene), må da se visse faremomenter for tiden.
Og - har du forresten dine venner i behold. Du sa jo også du fikk venner til å handle - og kurs har gått ned etter den tid.
Har de blitt sittende long, da heller

----

-Alle får gjøre seg opp sine meninger, og handle deretter. Men for all del - ikke pes på med ting
til venner/bekjente når dere (antageligvis) ikke aner hva dere driver med.

Jeg anser det for å være et meget godt råd.

-Mens Donald (over dammen), trygt kan hviske til gamle venner i forkant av tweets med hhv tvil/sukring

----

-Oi da, MK har skrevet en lang kjedelig skolestil.

Nei, MK - det er ikke lurt å få venner til å handle aksjer når man overhodet ikke har oversikt over caset.

Det gjelder uansett. Ikke bare for REC isolert
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
MorganKane
08.04.2019 kl 13:28 5836

Randers,

Igjen er du blottet for argumenter. Kun svada om rosa skyer og gudene vet hva....
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Randers
08.04.2019 kl 13:43 5751

MK, du skriver for å skrive. Og jeg gidder ikke å lese lefsa di - det er vel i samma tralten som tidligere.
Og dermed ikke noe matnyttig for meg. Dessuten har du mest sannsynlig ikke skjønt hva
denne "samtalen" mellom TS og meg handler om.

Du begynner (veldig) å minne om AntonFalsk

-Ønsker forøvrig TS (og meg selv) lykke til fremover. Vi ønsker det beste for REC (og aksjekursen)

Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2019 kl 14:03 5663

Godt skrevet Randers
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
peterdawn
08.04.2019 kl 14:16 5592

Takk for gode innspill Randers! Solgte mine siste akjser i dag. tvi tvi. Det som bekymrer meg mest er de store aktørene som shorter aksjen. Jeg mistenker at de vet noe vi ikke vet. Uansett lykke til dere som sitter fremover! Håper handelsavtalen blir bra for REC!
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
MorganKane
08.04.2019 kl 14:52 5468

Peter,

Helt greit å selge seg ut selvfølgelig. Håper du solgte med gevinst. Men å si at Randers kommer med noen ny eller helhetlig informasjon er bak mål. Slik jeg ser det er det bare en haug av påstander.

Uansett, jeg ser Hammers snakker om uoppdaga grønne aksjer, ref intervju med hermansrud på henger.no. Hammers nevner i så måte Scanship. Men det gjorde jo hermansrud også. Scanship er dermed angt fra uoppdaga. Det viser jo også verdsettingen på snart 100* ebitda. Mao, helt vill verdsetting, uavhengig av vekstmulighetene. Det hermansrud faktisk siktet til er typisk aksjer som REC. Hvis (når) en handelsavtale kommer i boks og REC får opp full produksjon så skal du nok se at hermansrud i neste intervju slår i bordet og sier han har oppdaga en uoppdaga grønn aksje. Rec har den mest miljøvennlige produksjon av polysilicon som finnes. Med full produksjon så sier det seg selv at det er rett inn på lista med grønne aksjer. Det gjelder også hvis REC blir en del av batteriløsningen som man er helt avhengig av at lykkes for å få til et grønt skifte Så, for den langsiktige investorer så er det bare å fortsette å være tålmodig. Stå på.
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
08.04.2019 kl 15:24 5401

@Randers:

"Du begynner (veldig) å minne om AntonFalsk"

Hater å si det, men I told you so :-) Det var det derimot ingen som ville høre noe om.........
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
otern
08.04.2019 kl 15:26 5383

Synes Randers oppsummerer NÅ situasjonen greit. Det er mye rundt handelsavtalen som fremdeles er usikkert og inntil den er i boks er det vel Randers fakta som gjelder. Det er lov å ta et bet, men det er ikke uten risiko, Trump er vel ikke kjent for å prioritere klimaet eller "green new deal" ref Paris avtalen. Det koster han lite å kaste REC mf under bussen, hvis det redder kull, gass og oljeindustrien.....
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
MorganKane
08.04.2019 kl 15:59 5298

Otern,

Det er ingen uenighet om nåsituasjonen, er det vel? Det gjelder forsåvidt helt sikkert Golden ocean også Sa2ri. Poenget er at Randers tilsynelatende ikke har noen formening om hva dagens verdi på REC er. Eller hva han mener om fremtiden. Det er jo det som er av interesse. Og det er da han mangler argumenter.
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2019 kl 19:38 5069

Driter vel langt i om dette er Anton eller hvem f.. det er. Diskuter case og begynne å svare ordentlig når noen argumenterer mot dere.
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2019 kl 19:43 5054

Tipper Trump er mer opptatt å vinne frem for sine kjernevelgere og sikre at de ikke mister jobbene sine til Kina.
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
08.04.2019 kl 21:06 4872

@ Takeoff/Lavogna/INVESTOR/Falco1 osv.....:

"Diskuter case og begynne å svare ordentlig når noen argumenterer mot dere"

Og det smalt fra rett kjeft?!
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
Randers
08.04.2019 kl 21:14 4847


*Sa2ri, 15:24 - "Hater å si det, men I told you so"

-Jeg tror nok egentlig ikke det er AB. Det er vel en slags masete wannabe som plutselig har tatt et bet,
og er livredd for alt som kan (for han) virke negativt inn på diskusjon rundt REC

----

-Og min hovedkommentar her gikk på at det generelt sett ikke er lurt å pese på venner/bekjente til å handle aksjer.
(Bedre å lage et lottosystem, da - og satse noen kroner avogtil).
Så jeg aner ikke årsaken til skolestilen - jeg leste den ikke heller.

Men nå er MK blokkert, f.o.m sånn ca 13:44 i dag. Jeg orker ikke se de fjase-flåse kommentarene -
de jeg har lest av dem har ikke har gitt meg noe nyttig info. Det er bare mas

-Ser Takeoff ytret seg her også. Hans (nåværende falko-nick) ble blokkert for en stund siden
Redigert 20.01.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare