Yara går for hydrogen

MrPutter
NEL 06.04.2019 kl 18:14 6920

Riktig gode nyheter dette og NEL nevnes spesifikt

https://e24.no/energi/yara-international/yara-satser-paa-hydrogen/24590104

Fortsatt god helg folkens!

MrPutter
Redigert 21.01.2021 kl 06:34 Du må logge inn for å svare
dreamliner
06.04.2019 kl 19:04 5002

Innlegget er slettet
NEL har ingen planer om å produsere hydrogen. NEL leverer utstyr til de som skal produsere hydrogen. Antar at det er NEL som må levere elektrolysører til Yara og Engie. Altså er det kjempenyheter dette.
Manor
06.04.2019 kl 19:18 4949

Innlegget er slettet
Les deg opp før du kommenterer. . .
dreamliner
06.04.2019 kl 19:20 4935

Les deg opp selv og les den andre NEL tråden lenger nede. Du forstår øyensynlig ingen verdens ting. Yara og Engie skal ikke produsere elektrolysører.
Redigert 06.04.2019 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
dreamliner
06.04.2019 kl 19:34 4865

Innlegget er slettet
Vel, i denne artikkelen til trådstarter står det ingen ting om Itm Power. Det står derimot at Yara har et samarbeid med Nel. Da blir det likt søkt å spekulere om at det er Itm Power som skal levere EVENTUELLE elektrolysører til Yara og Engie.
Redigert 06.04.2019 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
06.04.2019 kl 19:42 4814

Mitt inntrykk etter å ha lest denne artikkelen er at NEL er mange år unna å tjene penger. De andre aktørene som er omtalt har tross alt hovedbutikken oppe og går mens de sysler med Hydrogen i tillegg som et langsiktig prosjekt.
Hvor lenge NEL kan hente penger et par ganger i året vil selvfølgelig avhenge av progresjonen i teknologien.
Jeg tror ikke NEL kan finansieres på samme måte veldig lenge til, men som lottobong er det sikkert ok..
dreamliner
06.04.2019 kl 19:57 4754

Innlegget er slettet
Er ganske sikker på at både NEL og ITM Power (hvis de har et konkurransedyktig produkt) kan selge så mange elektrolysører som de er i stand til å produsere. Tror problemet blir hvilke prosjekter de skal velge mellom. Produksjonskapasiteten må økes enormt og derfor vil en mye større energi aktør kjøpe opp NEL. Dette tror jeg skjer i løpet av ett år.
dreamliner
06.04.2019 kl 19:58 4748

Innlegget er slettet
Som sagt så skal ikke NEl produsere hydrogen fabrikker.
J B God
06.04.2019 kl 20:15 4657

Innlegget er slettet
Gunnar42
08.03.2018 kl 18:30
Hei alle sammen - vedr om å poste mange meldinger....
....
Har lest her inne lenge men har aldri laget nick før nå. Enhver klovn skjønner at NEL skal opp med t..
presis hva jeg mente her om dan. la oss få noe interessant og håndfast å lese om, heller enn disse rop om RALLY!!!/nå går toget/vent å se;))) hele tia. gikk faen så lei å lese bagger/funcom-meldinger i samme ånd. Greit å være optimist, men å poste 20 meldinger i samme åndedrag hver bidige dag... ååååhhhhcchhhx
J B God
06.04.2019 kl 20:16 4648

Gunnar poster vel ikke så rent lite.....
Løtvedt
06.04.2019 kl 20:32 4865

Innlegget er slettet
2030 begynner det kanskje og bli lønnsomt. Store penger kanskje i 2050. Hydrogen er for mitt nyfødte barn. Om 20 til 40 år frem i tid. Det sier Yara. Hvor utvasket blir NEL aksjen. Stikk fingeren i jorden folk. Long time No money NEL.
Løtvedt
06.04.2019 kl 20:33 4862

Innlegget er slettet
2030 begynner det kanskje og bli lønnsomt. Store penger kanskje i 2050. Hydrogen er for mitt nyfødte barn. Om 20 til 40 år frem i tid. Det sier Yara. Hvor utvasket blir NEL aksjen. Stikk fingeren i jorden folk. Long time No money NEL.
Slettet bruker
06.04.2019 kl 20:39 4836

Innlegget er slettet
Tenk å bruke så mye tid på å konspirere og frenetisk slenge dritt om NEL sitt samarbeid med Yara.
TS kommer med link til info man må tolke selv.
Og klarer man få dette til å bli negativt for NEL så er det jaggu godt gjort.
Hva er greia med å vie så mye tid til ett selskap som man nærmest hater?
Er det ikke andre selskaper dere har trua på?
Invester i noe dere tror på!
Eller short NEL, men si nå heller det da, fremfor å ødelegge alle tråder med drittslenging.
De fleste her er aksjonærer i NEL og lever jo som alle ser veldig godt med det.
Nikko
06.04.2019 kl 20:41 4817

Det beste vil være å ignorere trollet.
Slettet bruker
06.04.2019 kl 20:47 4788

Jeg er så fasinert av deres generøsitet og omtanke, og ikke minst, deres uendelige streben om å overbevise hvor vanvittig dumme man kan være ved å investere i NEL. Engasjementet deres er selvfølgelig hjelp til vårt eget beste, og andre agenda har dere selvfølgelig ikke, langt der i fra, som f.eks. å fremheve deres fantastiske bedre vitende. Så fra det dypeste i mitt hjerte, tusen takk for all omtanken.
profit1
06.04.2019 kl 20:47 4784

Glimrende, mandag bli spennende
Redigert 07.04.2019 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
dreamliner
06.04.2019 kl 21:22 4674

https://finance.yahoo.com/quote/ITM.L?p=ITM.L

ITM-Power sin kursutvikling på London børsen. LOL.
JosefK
07.04.2019 kl 03:28 4358

Innlegget er slettet
10 megawatt ? Størst?

Bare fordi det står på Internett og antakelig er skrevet på grunnlag av et presseskriv, betyr ikke det at det er 100% rett. Som så mye annet på Internett.

Hvis du returnerer til sakens kjerne: Yara, så vil du se målsetningen er 1000 megawatt. Eller hundre ganger det største ITM har å fare med.

https://e24.no/energi/yara-international/yara-satser-paa-hydrogen/24590104
Redigert 07.04.2019 kl 03:30 Du må logge inn for å svare
Framtia
07.04.2019 kl 09:02 4149

Innlegget er slettet
Gi deg! Du kan umulig stå inne for det du skriver, så da kan du la være! Du fremstår særdeles farget av en "annen" bransje og derfor sannsynligvis ikke svært opptatt av de positive sidene ved miljøvennlig'e teknologier! Jeg ønsker å legge til at jeg oppfatter dere batterifantaster( inkl. Musk!), som langt mere teknologifientlige, enn de som omfavner hydrogen teknologi! Hvorfor det kan man alltids spekulere i, men det bunner vel i frykt for konkurranse og et minimum av oppriktige miljøfokus!
Uansett lykke til og tenk litt som Ole Brumm fremover; "Ja takk, begge deler!" Jeg håper ingen teknologi skal knebles, når vi etterstreber et grønt skifte! Realiteten i dag er at politikerne forankret ambisjoner, skålte i sjampis og har i det store gjort NADA! De holder ikke det de lover, men bøter på sine løftebrudd , med å øke ambisjonene, samtidig som de dytter problemene fram i tid! Dette kalles ansvarsfraskrivelse og resultatene av dette er absolutt INGENTING! Nå må ambisjoner følges opp av handling! ENOVA har et mandat der INGET skal stå uprøvd for å oppnå et bedre miljø og da burde det kunne forventes at "arbeidsgiveren" står bak målsettingen...
OZZY
07.04.2019 kl 09:30 4035

optimist68 skrev Innlegget er slettet
virker på meg at Gunnar42 er en bitter person. karnskje han er en av de som prøver å konkurere med NEL men klarer det ikke å nå opp. derfor hevner han seg med å skrive mye dritt om NEL her inne. jeg tar han ikke seriøst men ser bare på han som en bitter taper.
optimist68
07.04.2019 kl 09:38 4014

Ja, noe må det være som kan få noen til å bruke så mye tid på å skrive KUN negativt om NEL. Ja, ja ikke alt man skal forstå. Det er hinsides all fornuft fra den personen.
optimist68
07.04.2019 kl 10:19 3912

Innlegget er slettet
Hva er det du babler om ?? NEL og Yara har ett sammarbeid med støtte fra Enova

Fremtidens klimanøytrale industri
Å bringe industrien mot lavutslippssamfunnet vil kreve en kombinasjon av økt anvendelse av teknologi som allerede er tilgjengelig og utvikling av helt ny teknologi. Nullutslippsindustri i 2050 krever at teknologiutviklingen starter allerede i dag.

Yara og Elkem skal lede hvert sitt ambisiøse PILOT-E-prosjekt som skal gå foran i å utvikle løsninger for fremtidens klimanøytrale industri.

Yara skal skal sammen med Nel bidra til utvikling og realisering av en verdikjede for grønn mineralgjødsel. Ambisjonen er på lang sikt å realisere utslippsfri mineralgjødselproduksjon gjennom innovative løsninger for kostnadseffektiv hydrogenproduksjon fra fornybare kilder. Dette prosjektet er et viktig steg for Yara, i tråd med selskapets strategi om å investere i forskning og innovasjon som støtter opp om selskapets misjon om å mette verden og ivareta kloden på en bærekraftig måte.

Kjempesatsing på hydrogen både maritimt og industrielt i Pilot-E - Norsk Hydrogenforum
https://www.hydrogen.no/hva-skjer/aktuelt/kjempesatsing-pa-hydrogen-bade-maritimt-og-industrielt-i-pilot-e

Tilsagn gjennom PILOT-E i 2018 er klare | Enova
https://www.enova.no/pilot-e/tilsagn-gjennom-pilot-e-i-2018-er-klare/

Det var dette denne tråden handla om at Yara går for hydrogen, og når dette er NEL tråd får du holde deg til fakta om saken
Redigert 07.04.2019 kl 10:28 Du må logge inn for å svare