Hva har ERNA og Co gjort for å hjelpe vanlige folk ?

OZZY
ERNA 07.04.2019 kl 13:50 2535

Rams opp her alt godt de har gjort for norges befolkning de siste 6 årene.
Znabel
07.04.2019 kl 14:17 2514


De har holdt Støre unna makten. Det er vel omtrent det eneste. Men akkurat det skal heller ikke undervurderes.
dreamliner
07.04.2019 kl 14:27 2500

Ja, og mer uærlig partileder enn Støre har AP aldri hatt. Norsk økonomi går dårlig sa han i forrige valgkamp, mens alle visste at norsk økonomi gikk godt. Det er blitt et kaldere samfunn sa han uten at noen hadde merket noe til det. Lurer på hva han har funnet på til den kommende valgkampen? Han har ingen verdens ting å komme med bortsett fra skatteøkning i et land hvor staten har mer enn 9.000 milliarder på bok. Alle skal ned er hans motto.
Martin10
08.04.2019 kl 08:19 2398

Jeg er også bekymret over hvordan de som sitter nederst ved bordet behandles i dag. Plutselig og uten å informere på forhånd mistet 3000 familier Arbeidsavklaringspenger. Det er i hovedsak de minst bemidlede som må selge bilen og gå over til kollektivtrafikk p.g.a. bompenger og rushtidsavgifter. Her hjelper det ikke mye med lønnsoppgjør som gir 2.50 kr timen. De med dårligst råd støtter fiffens innkjøp av Tesla, og selvsagt også ferjer, parkering og lading til disse. Det er i hovedsak de minst bemidlede som i følge BN bank i 99 av 100 tilfelle ikke kan få mer kredittkortgjeld til opp i mot 30% rente. Fremveksten av kredittkort og forbruksgjeld er skammelig for det norske samfunnet. Veldig negativ for helsen til de berørte. Dessverre har vi fått et samfunn der det ikke er meningen at alle skal være med og høste av velstandsutviklingen. På tide at de gule vestene kommer hit.
nima
08.04.2019 kl 08:56 2354

Ja mye bedre med AP da er vi garantert minimum 15 milliarder mer i skatt, og så kommer alle andre saker som de har lovet i tillegg. Ja ser frem til samarbeidet AP -SV - MDG - Rødt skal bli litt av en røre.
Martin10
08.04.2019 kl 09:00 2346

I stedet har vi fått 20-30 milliarder i nye gebyrer og avgifter.
transamen
08.04.2019 kl 09:08 2332

Frp burde bytte navn til avgiftpartiet t , aldri vært mer egenandeler,bompenger ,flere byråkrater etc , hvis de vil stå for politikken for folk flest burde de satt ett ultimatum på samme måte som micropartiene V og Krf , men er for maktsyke , hytte drømmen til Siv lukter ...
Fjellgutten
08.04.2019 kl 09:17 2311

Vi kan stemme over følgende navn ; 1) Avgiftspartiet. 2) Lov og ordenspartiet.
Partiet fremstår som en vits. Makt korumperer og det gjelder også i høyeste grad for dette partiet. Partilederen fremstår fra tid til annen som en tåkefyrste, i et forsøk på å redde stumpene.
bernes
08.04.2019 kl 09:18 2310

Når skattetaket er nådd er avgifter redningen.
Skatt rammer bare de som har inntekter og presser de rike ut av landet.
Avgifter og gebyrer rammer alle likt. Fattig og rik.
Ikke særlig solidarisk, men omfavnes av alle partier.
oto1
08.04.2019 kl 11:08 2267

Siden dette først og fremst er et aksjeforum så vil jeg fremheve ASK (Aksjesparekonto) der vi som driver med aksjer har fått utsettelse av skatten på både gevinster og utbytte.

For meg så betyr det utsettelse av skatt på ca 4-5 mill i realisert gevinst, altså en skatteutsettelse på ca 1,5 mill NOK som jeg da kan reinvestere for å øke avkastning enda mer.
Klarer jeg 20% på de 1,5 mill per år så blir det ca 300.000 i ekstra inntekter for meg hvert år, kanskje 6-10 mill ekstra i inntekter over en 20 års periode.

Og når jeg havner i graven så har regjeringen fjernet arveavgiften slik at mine barn kan arve dette uten å betale enda mer skatt på det.

Bare dette alene er mer enn god nok grunn for meg til å beholde den regjeringen vi har.
Resten som det skrikes om betyr kanskje en tusenlapp eller to i året.
Fjellgutten
08.04.2019 kl 12:19 2226

Hvem sier skattetaket er nådd ? For å bruke FrP sitt forslitte utrykk, « vanlige folk « , ja her er taket nådd med god hjelp av partiet for folk flest.
Både i USA og er hjemme finnes det forøvrig filantroper som er milliardærer og som øser gavmildt penger ut til fellesskapet. Så har du de som omtrent står med den ene foten i graven og flytter formue og gjerne seg selv ut av landet. Karakteristikker som at Norge er den siste sovjetstat følger gjerne med på lasset. Etter å ha blitt milliardær i samme landet. Gud bedre.
Minner om Cornelus wressvjik som synger « du får ingenting med deg dit du skal».
bernes
08.04.2019 kl 12:41 2207

Bedre de rike bruker pengene på arbeisplasser enn at politikere kaster dem bort på unyttige prosjekter.
De tar ikke med seg pengene i graven, men verdiene nok videre som bedrifter.
Odi.1
08.04.2019 kl 14:06 2162


Etablert ASK Kontoer , og også fått forlenget tiden med å kunne flytte over fra en ordinær konto, "skattefritt"
Noe med det beste denne regjeringen har klart å få på plass.

Veibygging , dette begynner virkelig å vise igjen på de store / største vegene . Penger som rødgrønne hadde ansatt flere konsulenter til Innvandring og flyturer til Afrika for å se hvordan de lever der. Sosialister er eksperter på å reise rundt på fornøyelsesturer å se hvor elendig andre lever opp mot seg selv.
Så er det av gåre Kåre hjem å forhandle flere velferdsgoder til seg sel , og dele andre sine penger bort i hytt og helvete.
Slettet bruker
08.04.2019 kl 14:11 2155

Mer skatt er bare bra. Blitt for lett å bli rik i Norge
Fjøsnisse
08.04.2019 kl 14:22 2143

Det har du helt rett i. Å holde Støre og co unna makten skal slettes ikke undervurderes.

Bare å se hva de bestemte under landsmøtet nå, burde være nok til å skremme vannet av de fleste: Gratis SFO i første klasse, staten skal betale mesteparten av tannlegeregningene dine bare for å nevne noe. Dette skal de gjøre samtidig som de vil ha oljesatsingen NED (forsåvidt greit å verne Lofoten, men du kan ikke gjøre det samtidig som du skal øke utgiftene.)

Det blir som om en familiefar med 50k i månedslønn bestemmer seg for å kjøpe hytte samtidig som han tenker å gå ned til deltidstilling på jobben. DET GÅR IKKE.
Odi.1
08.04.2019 kl 14:26 2135

Og så har ERNA gitt alle candycrusher ett ansikt ...
Hadde faktisk hatt troen på at ERNA ikke hadde selge SEX , fått ett forbud i loven , bruke to stortingsperioder å ikke klare noe så enkelt.
Redigert 08.04.2019 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2019 kl 15:15 2004

Veldig enig med deg om aksjesparekonto

Utenom dette så har de holdt Støre unna regjeringskontoret , det er svært bra

Men de som sitter nederst ved bordet , de har fått svært lite
Betraktningen til de kritiske røster er derfor meget godt begrunnet og på sin plass
Slettet bruker
14.04.2019 kl 15:29 1996

Så sier hun nå at dette med reiseregningsjukset gjør at folk får enda mindre tillit til politikere
Hun mener dette ødelegger tilliten til stortinget og politikere
Jeg mener det er helt andre grunner som fører til at enhver tillit er borte

1. Vi har denne stadig EU tilnærmingen
2. ACER
3. Immigrasjonsavtalen
4. Bomring terroren de driver med
5. Stadig høyere avgifter

Dette er bare 5 punkter jeg synes er viktig
At politikere er korrupt og jukser med reiseregninger og diett penger, det vet vi og det tar vi med når vi velger de


https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2019/04/Solberg-om-reisefusk-Respekten-for-politikere-blir-mindre?r=refresh
PSI- Investor
14.04.2019 kl 16:46 1957

Bompengeterroren er jo fordi all vekst i trafikk skal skje med noe annet enn bil og sosialistene går jo som vi ser i Oslo ikke akkurat motsatt vei.

Men jeg er egentlig enig i spørsmålet om hva de gjør for folket bortsett fra det som er nevnt over her. De politiske partiene kappes om å finne ut hva de kan gjøre vanskeligere for folket. Jeg tror det tiltaket som vil vise seg som en vinner i den kategorien er å jobben som gjøres for at strømprisene skal bli Som i Eu. Da blir det fort n 12-15.000,- kr pr mnd i strøm for en eneboligeier i vinterhalvåret, og det vil folket rett og slett ikke greie.
undrende
14.04.2019 kl 23:20 1880

Blir vel snart endringer i ASK, eller at det blir fjernet. I hvertfall om sosialistene & Co kommer til makten.
For øvrig, så er Erna, Siv også blitt globalister så god som noen andre på sosialdemokratiske siden. De er mer opptatt av dette enn etniske nordmenns ve og vel.
En forb***et skam