Nel 08.04.2019

Slettet bruker
NEL 08.04.2019 kl 06:57 2040

Idag kan vad som helst ske vad tror dere?

Försök håll en god ton i tråden. Skriv gärna "stötter 100%," hvis du liker föregående inlägg. Alla kan svara på tråden, ingen inbjudan behövs. Bruk gärna länkar till rapporter og forskning.
Anywhere
08.04.2019 kl 10:59 1097

Så langt i kappløpet mellom NEL og Archer, så leder Archer.
Tigeren, du fikk jo traden selg Nel/Kjøp Archer anbefalt av meg for et par uker siden. Da lå Archer rundt 5,10 og NEL rundt 6. Forventningen var at Archer klart ville outperforme NEL. Jeg tror på ingen måte det bet-et er for sent, og det mest spennende fremover kan bli avstanden Archer-Nel. Skal jeg våge å tippe 6 kroner innen årets avslutning i Archers favør? Kaskje mer om NEL trekker mot 4,6 fremover.
AksjeRik
08.04.2019 kl 09:09 1363

Tilbake i 2016 så utviklingen med Rotolyseren er kommet på lang vei nå.
AksjeRik
08.04.2019 kl 08:08 1666

Mye på gang og X faktoren i NEL er stor, mulighetene er enormt store. NEL kan faktisk bli et nytt Norsk industrieventyr.

"Mulighetsrommet er enormt stort. Vi ser mange nye markedsmuligheter. Vi må tilpasse oss, forbedre teknologien, gjøre den mindre og mer fleksibel, sier Simonsen."

Rotolyzeren..

" Mindre elektrolysører er allerede på gang. NEL har kjøpt en teknologi som innebærer at man snur den liggende cellestakken vertikalt, og roterer den.

Dermed brukes G-kreftene til å frigjøre gassboblene raskere.

– Jo fortere boblene slipper, desto fortere frigis plass der det kan dannes nye gassbobler. Prosessen går fortere og tar mindre plass, sier Halvorsen.

Teknologien er kalt Rotolyzer. Elektrolysen skjer ved 15 bars trykk.

– Vi kan levere mindre og mer kompakte anlegg, men med samme produksjonskapasitet. Vi kan faktisk redusere størrelsen på cellestacken til en hundredel. I og med at det brukes mindre materiale, blir anleggene også billigere, sier Simonsen."
Redigert 08.04.2019 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
08.04.2019 kl 07:37 1840

Dagen i dag er ikke avgjørende for fremtiden til NEL. Sitter rolig i båten med aksjenen i skuffen enten det går opp eller ned. Det er vel det det handler om når det kommer til stykket troa eller ikke - trader eller ikke trader, shorter eller ikke shorter. Noen har behov for at aksjen bølger og derfor hauser og baises det 24/7.
Lykke til i dag uansett. :)
Tradinator
08.04.2019 kl 07:32 1877

Det var en sterk innhenting på fredag. Tror Yara smarbeidet fort kan bli starten på noe stort for NEL, og vi er enda litt nærmere Nikola World. Leste også at Yamaha satser på Fuel Cell i en rekke av sine kjøretøyer fremover. Sitter rolig og komfortabel i denne, skal snart teste 6,20 igjen.
Slettet bruker
08.04.2019 kl 07:13 1969

Intressant! Stötter dig 100% att det er en mulighet for nel. Hopper jeg
Slettet bruker
08.04.2019 kl 07:04 2012

https://e24.no/energi/yara-international/yara-satser-paa-hydrogen/24590104

YARA og NEL samarbeider tett, dette er bekreftet fra begge parter. Kommer til bli eit konstruktivt samarbeid for begge og aksjonærer i nevnte selskap. Eit meget god nyhet, som bekrefter det som allerede er blitt lagt fram.