AWILCO LNG sin tur -Kjøp

citius
ALNG 08.04.2019 kl 13:00 6692


Aksjer for skip innen gass går godt, mye opp de siste ukene

Nå er det Awilco sin tur

Her er det 50% oppside :-)

Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
08.04.2019 kl 13:45 6620



Kriseprising

http://cqz.eu/2019-01-22__FA_6-7__ARC-ser-stor-oppside-i-r%C3%A5oljetank-og-LNG

Det er ingen krise nå...
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
09.04.2019 kl 08:46 6530


Artic skriver 7,50 som kursmål
Mange prosenter fra 4,10 :-)

Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
09.04.2019 kl 10:16 6477


Ser det "spruter" på med kjøpsanbefalinger innen gass skip

ALNG går mot slutten som selvstendig selskap

Hva blir prisen :-)

6 kroner?
7 kroner?

Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
09.04.2019 kl 10:26 6462


I årsrapporten som ble lagt ut for et par dager siden kan man lese:

"Awilco LNG is working with other ship owners with an aim to establish a consolidated LNG shipping structure
that may offer scale and synergies. Significant progress has been made in these discussions since first
announced at the end of 2018"

Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
really
10.04.2019 kl 22:09 6266

Har noen begrep om hva det kan resultere i?
Salg mot aksjer?
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
11.04.2019 kl 10:26 6156


Litt uklart hva det kan ende opp med

Det jobbes aktiv med konsolidering, flere som kjøper "hverandre"

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/BW-Group-sikrer-seg-flere-aksjer

Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
11.04.2019 kl 10:43 6135


BW LPG jobbet mye i høst med å få hånd om Dorian

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/BW-LPG-og-Dorian-LPG-i-nye-moeter-om-fusjon

Mye fokus for tiden på AVANCE GAS (har steget 100% på kort tid) og FLEX LNG


AWILCO LNG har godt potensiale :-)

Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
11.04.2019 kl 10:47 6128

Det er vel emisjonsfare i alng. Skipene leies fra teekay med kjøpsforpliktelse, tror det er 31.12.2019.
Hvis ikke awilco greier finansieringen går skipet tilbake til teekay.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
11.04.2019 kl 10:49 6119

Like før årsskiftet var aksjen i 5,50 / 5,80

Går man lenger tilbake var den i området 7,50

Går man flere år bakover så var det 12 - 13 kroner aksjen
Tidligere topp var i 2012/2013 da verdsettingen var 28 - 30 kroner

Ser kun oppside fra dette nivået :-)

Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Ingeniøren76
11.04.2019 kl 19:15 6006

Når gjetter dere at en evt emisjon vil bli gjennomført da ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
kentove
11.04.2019 kl 22:18 5922

er det ikke slik at de forventer å kunne forhandle en bedre deal med teekay? mener de har allerede reforhandlet en gang, og har mulighet for å gjøre det igjen, hvis jeg ikke blander med et annet selskap .. uansett virker de neste årene lyse
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
fjellmann1
11.04.2019 kl 22:50 5896

Tipper emisjonen kommer i oktober. Alng skylder teekay en del penger fordi noe avleien er utsatt som en engangsbetaling. Må være bedre å kjøpe aksjer i golar eller teekay LNG
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Ingeniøren76
11.04.2019 kl 23:17 5874

Hva med Flex eller Høegh ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
15.04.2019 kl 10:56 5711

Mulig vi er ved et vendepunkt i ratene nå? - Under er dagens post fra Artic Securities (15 april 2019) som tyder på nettopp dette.
Selv har jeg økt litt i Awilco LNG de siste dager og ser på selskapet som interessant. Spennende blir det om samtaler med en annen part om sammenslåing eller lignende gir resultater?
LNG – first w-o-w increase in spot rates since November: Last week,
tri-fuel spot rates rose by ~2% to USD 41k/d, marking the first weekly
increase since rates started sliding in November. Vessel availability
for prompt delivery stands at 13x vessels (down from 16x last week),
and while the pool of prompt vessels continues to keep charterers
relaxed for now, availability should decrease as we move further into
Q2. Owners are getting more optimistic and starting to demand
positioning fees and ballast bonuses for spot voyages and are more
bullish when it comes to rate expectations for May onwards. The 1yr
tri-fuel TC rate was flat at USD 80k/d last week
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
15.04.2019 kl 12:15 5671

Ser også at rater har bunnet ut og det ser bedre ut de neste par årene
så en økning i kuresn bør bli en konsekvens av det

Konsolidering i bransjen pågår
det er også nevnt i årsrapporten til Awilco at de deltar i samtaler om dette

Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
kentove
15.04.2019 kl 21:17 5592

må huske på ene skipet har gått på tc fra juli, så tidligst ferdig nå i starten av april, med ebidta på 26 mill usd årlig, så de dårlige ratene har foreløpig kun gått utover ene skipet. siste nye var vel at konsolideringen går bedre enn hva den gjorde da den først ble kommentert.. blir spennende fremover, spesielt å lese q-rapporten og se hva de mener om fremtidsutsiktene
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
citius
17.04.2019 kl 12:48 5452


Det svinger
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2019 kl 13:07 5434

Skal ikke klage på 14% oppgang på en dag... Men det er jo litt spess dag, med stenging 1300 og de fleste på ferie, da...
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
jenskristian
17.04.2019 kl 14:31 5366

Awilco LNG er favoritten blant LNG-rederiene. Kursmålet på 11 kroner er hele 174 prosent høyere enn tirsdagens sluttkurs i Oslo.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Et-supert-tidspunkt-aa-oeke-eksponeringen-paa
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2019 kl 08:52 4841

Skrives lite om ALNG. Noen grunn til dette?
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
really
24.04.2019 kl 12:30 4756

Det er veldig enkelt, det er et knøtteselskap som opererer to eldre, leide skip. De har en kjøpsforpliktelse på skipene, men har ikke kapital nok og må emitere. Begge skipe er av nest nyeste teknologi som har relativt høye driftskostnader sammenlignet med de nyeste, men bedre enn de eldste.

De andre selskapene som opererer i LNG markedet er av helt andre dimensjoner. FLNG, skip med nyeste teknologi i ren fraktoperasjon, HLNG bygger og opererer i hovedsak regisifiseringskip mens Golar som er notert i US driver frakt, hovedsaklig med skip av samme type som ALNG samt samme type virksomhet som HLNG.

I US er det flere andre LNG selskap også.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
forzavinger
22.05.2019 kl 15:16 4284

Kan bli svært spennende:):)

Hegnar.no i dag 22.05.19" har tidligere omtalt at Golar skal ha gått sammen med Awilco LNG og TMS Cardiff Gas om å etablere et selskap som ryktes å få navnet «Cool Company»"
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Longline
22.05.2019 kl 17:12 4228

Kan bli spennede og følge med vist de skulle skje.
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
forzavinger
27.05.2019 kl 12:57 4045

Hva kan verdsettelsen bli ved fusjonen 5-6 kr. aksje???
Redigert 21.01.2021 kl 00:58 Du må logge inn for å svare