NAS: - Kjos på vei til Russland

KrisKlev
08.04.2019 kl 23:17 5164

Erna Solberg er også der..
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 00:07 5073

Innlegget er slettet
Det MÅ han for hvis ikke så er det ingen hemmelighet for hvordan det vil gå fremover med stigende oljepris ...

Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 07:49 4843

Hvor mye er hedget? Er vel en saftig gevinst der nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 07:59 4804

Det er vel en negativ nyhet det? Reiseregningen er det NAS som må dekke.

Han reiser til Russland for n'te gang og kommer alltid tomhendt tilbake. Jeg kan ikke se at det blir noe annerledes denne gangen heller.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 08:14 4757

Se på Finnair.

Tenk hvilken økonomisk vekst Norge ville få med direktefly fra Oslo, Bergen, Tromsø.
Fisk ut og turister inn.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 09:15 4610

Om ikke Erna fikser biffen, så er det andre som må gjøre det.
Overflygingsrettigheter skal NAS selvfølgelig ha.

Hvis ikke Erna fikser dette nå er det svakt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 09:19 4591

Enig, Oslo, Bergen og Tromsø.
På sikt kanskje noe fra/til Trondheim, Stavanger, Torp, Bodø, Ålesund og Kirkenes ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
tickerlover
09.04.2019 kl 09:27 4555

Dette må være perfekt läge for å fikse den nordlige sibirkorridoren nå.

Norge og regjeringen har solgt seg ut av SAS og har ingen gevinst av å hjelpe Svensk-Alt-Samma.
Erna får politisk gevinst for å "redde Norwegian".
Norsk næringsliv blomstrer pga bedre muligheter til eksport til Asia.
Norwegians Cargo-operasjon er allerede etablert butikk.
Den kinesiske middelklassen feriereiser eksploderer og norsk turistindustri vil nyte godt av dette. Nye arbeidsplasser og flere inntekter.
Norwegian har allerede maskiner og besetning til å fly reisende til Asia.
Russland tjener gode penger på hver eneste overflyvning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 09:35 4517

Kirkenes - Peking 5755 km
Tromsø - Peking 6159 km
Oslo - Peking 7002 km
Oslo - Seoul 7689 km
Oslo - New York 5973 km

Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Marianne
09.04.2019 kl 10:07 4444

Oslo kan med det bli en ny storby flyplass og øke innvandringen til Norge
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 10:16 4421

Oslo er allerede Nordens nest største flyplass. Ikke bland innvandring inn i dette er du snill Marianne.
Bland buisness inn i dette.
Tromsø - Shanghai 7269 km
Kirkenes - Xian 6032 km
Tromsø - Chengdu 6662 km
Kirkenes - Tokyo 7054 km
Oslo - Chongqing 7481 km
Trondheim - Chengdu 7156 km

De nye mindre langdistanseflyene kan fly disse strekningene. Og det er over land.
Tromsø, Bodø og Kirkenes kan få ny betydning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 10:40 4364

Fortsatt har vi Max 8 problematikken og ikke minst så har selskapet rundt 100 slike fly i bestilling som hverken kan brukes, ikke videre selges ei heller vil det være mange som vil ha et ønske om å sette seg inn i disse flyene når det kun gjøres brannslukkings utbedringer - det er der problemet ligger sammen med at langdistanse satsningen har vært og fortsatt er en katastrofe noe som vil fortsette å bidra til røde kvartalstall fremover ...
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Marianne
09.04.2019 kl 10:46 4338

Thinky skjønner du ikke at innvandring er buisness? Oslo kan bli ny knutepunktflyplass ved dette noe norwegian ønsker
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 10:51 4319

rischioso (Hammers?), Boeing setter alle kluter til med å gjøre dette trygt. Hele dette konseptet er en viktig
del av fremtidssatsningen til Boeing. Vi kan regne med at dette er fullgodt utbedret om ikke lenge.
Rimelige langdistanse billetter er en god forretningside. Men NAS må ikke selge billettene for billig. Det er
ikke nødvendig. NAS kan her kapre marked permanent. Det fins masse nye ruter på 5500 - 7500 km å fly.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 10:51 4319

Slutt med denne svartmalingen av NAS.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
tickerlover
09.04.2019 kl 10:53 4307

Jaha, på hvilken måte har langdistanse vært en katastrofe?

De har akkurat avsluttet build-up på flåte, mannskap, destinasjoner og slot-tider.
Norwegian har et attraktivt produkt til lav kost.
Ingen har enda sett resultater etter at Norwegian giret om fra vekst til overskudd.

Det er altfor tidlig å dømme her.
Tror ikke du har satt ordentlig deg inn i Norwegian caset.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 10:56 4296

Innvandring buisness ? Fortell !
Men turister selvfølgelig. Massevis av turister. De vil se natur, fjorder, fisk, hval, nordlys, rein ... you name it.
Og allskensk aktiviteter kan legges inn. Alt fra rafting, ribbåtturer, tindebestigning, fallskjermhopping, fisketurer ......

Norge skal også satse på de nevnte norske flyplasser. Ikke bare Oslo. Direkteruter altså. Husk Nordøstpassasjen.

Bergen lufthavn var nr. 7 i Norden i 2018. Trondheim nr. 8, Stavanger nr 9, Tromsø nr 12. Om få år kan Tromsø
være nr. 10. Bergen kommer antagelig til å gjeninnta sin nr. 6 plass. (Gøteborg fikk inkorporert Säve) derfor har
den midlertidig vært nr. 6.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
09.04.2019 kl 10:59 4288

Du har mange gode poeng. Her kan det lages vei i vellinga.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 11:09 4263

Norge har solgt SAS. Norge må derfor nå satse på NAS. Og selvfølgelig Widerøe, BRA osv.

Norge hadde 10 av de 23 mest trafikerte flyplassene i Norden i 2018.
Bromma og Malmø har svak utvikling. Etterhvert kommer norske flyplasser til å kjøre forbi disse.
Malmø mister trafikk til Kastrup.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Stephen
09.04.2019 kl 11:21 4223

Mulig Martha Louise og hexedoktoren kan ordne noe; om Erna ikke får det til.
Ørnulf K er også en mulighet.

Mvh. Stephen
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 11:40 4184

Vel,

siden oppstarten av langdistanse satstningen så har man jo ikke levert overskudd og Kjos selv sier jo at billettprisene må opp. Sammenligner vi i så pr i dag så er ikke Norwegian alltid billigst på langdistanse - Både Thai Airways og Qatar som ikke er lavprisselskaper og som leverer betydelige årlige overskudd kjører jo priser som konkurrerer med Norwegian og i tillegg har de bedre service, bedre mat i tillegg til at både pledd, øretelefoner, 20kg bagasje og diverse drikke er å anse som gratis/innbakt i prisen - da vil ikke valget være vanskelig om Norwegian skal sette opp prisene.

Så etter såpass mange år med satsning og ennå ikke har klart å levere positive resultater - ikke en gang i nærheten hvor man fortsatt går med milliardunderskudd så er nok ikke det å regne for en for tidlig dømming, men heller en realitet om at nettopp utenlandssatsningen har vært og fortsatt er en katastrofe hvor det er i Norden og Europa de tjener penger.

Flott om de får fly over Russland slik at distansen blir kortere, men det alene er ikke nok til å snu skuta og hvor en økt oljepris vil kunne vanne ut akkurat det og på toppen så har man fortsatt Max 8 problematikken, ekstra kost ved innleie av fly, risk for forsinkelser og ikke minst så kommer også fortløpende 5-årig storservice av motorer som også vil sette fly på bakken i perioder fremover med tilhørende innleie av fly og økte kostnader ...

Så med det i minnet så virker det å være visse andre som burde lese seg opp på caset og mitt bet er at det vil bli en del verre før det kan bli bedre så ingen hast med å posisjonere seg ... :)

-----------------------------

Dette står vel litt i kontrast med hva Kjos selv har meldt i markedet ...

Boeing-aksjen faller nærmere fem prosent mandag. Det skjer etter at selskapet i helgen meldte at det skulle kutte i produksjonen av ulykkesflyet 737 MAX.

Flyprodusenten skal nedjustere produksjonen til 42 fly per måned, fra tidligere 52, og signaliserte dermed at de ikke tror myndigheter vil tillatte MAX-flyene i luften med det første.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Boeing-aksjen-faller-storbank-jekker-ned?r=refresh
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Marianne
09.04.2019 kl 11:46 4167

Morsomt det er bare turister som kjører fly ikke innvandre thinky?
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 12:29 4092

Må si jeg liker innleggene fra rich. Fremgår så klart og tydelig hvor lite den siden faktisk har å bite seg tak i. Blir en salig blanding av halv-sannheter og småpussig forsøk på logikk. Når ordet "max" brukes 10+ ganger i et innlegg så vet man at her strekker man seg etter alle halmstrå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
tickerlover
09.04.2019 kl 12:47 4047

rich,
Nå surrer du fælt.

MAX'ene påvirker ikke Norwegians langdistanseresultat.
Det er Dreamlinerne som står for volumet der.

Å ta opp teknisk vedlikehold er useriøst.
Det er selvfølgelig planlagt tidsmessig og avsatt kostnadsmessig.
Alle flyene kommer på forskjellig tid og evt vedlikehold kommer jevnt utover i tid.

Norwegian har fløyet lenge på rutene østover og det hadde de ikke gjort med tap.
Men det er uansett få ruter som foreløpig går østover.
Norwegian må vurderes på volumet som er langrutene over Atlanteren.
Og der er de størst.

Og så videre. Nå gidder jeg ikke ikke korrigere mer.
Dette er raske påstander uten dekning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
stud_trd
09.04.2019 kl 12:51 4031

Sier seg vel egentlig selv at Boeing skalerer ned produksjonen så lenge de ikke kan levere fly til kundene som er godkjent. Regner ikke med at det er mange kunder som er villige til å betale for splitter nye fly for kun å parkere dem inntil videre ? Og flyene har jo en rimelig høy produksjonskostnad, så dette er vel med på å lette likviditeten til Boeing også ?

For Boeing er det vanvittig mye som står på spill. Med en ordrereserver på over 5000 fly, er det særdeles viktig å finne løsninger på dette problemet så raskt som forsvarlig mulig. Risikoen for avbestillinger og ordrer rett i fanger på konkurrenten Airbus øker for hver eneste dag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 12:51 4028

Jeg nevnte vel Max som et tilllegg - det er dreamlinerne som det skal tas den 5 årige motorservicen på - det er noe alle som har lest seg opp på caset kjenner til - også de som har kursmål fra 20 - 35 og kursen den ser ut til å etablere seg på 30 tallet så markedet generelt er også enig med unntak av noen her på forumet ... :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 12:53 4021

RE - For Boeing er det vanvittig mye som står på spill. Med en ordrereserver på over 5000 fly, er det særdeles viktig å finne løsninger på dette problemet så raskt som forsvarlig mulig. Risikoen for avbestillinger og ordrer rett i fanger på konkurrenten Airbus øker for hver eneste dag.

* Og da forteller vel nedskalleringen at dette ikke er gjort på 1, 2 3 som Kjoserne har gitt uttrykk for - men så snakker han også for sin syke mor i likhet med flere her på forumet ...
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 12:54 4013

NAS=RAS
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 12:54 4015

RE - Må si jeg liker innleggene fra rich.

* Ja, ikke alle innlegg som inneholder noe av betydning så her er vi på linje - om ikke annet ... :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 12:55 4009


40 Kr is a very strong support price that we can use as reference to buy at the cheapest price that this company and its investors allowed us to take advantage of,
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 12:55 4005

Det er andre som kan ordne noe, om ikke Erna klarer det.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 12:57 4000

Ja, og det vil bli mer fart på kursen når de store skjønner hvor det bærer hen - vil tro at 35nok/aksje vil være smertegrensen for mange - om ikke før og da vil det gå raskt nedover når stoploss raidene begynner ...
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 12:58 3999

sitter backtraderen Sissener fortsatt?

kakepus fondet hans blør LOL
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 13:00 3988

Du bør kikke på topp50 listen, mange som laster tungt der.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 13:01 3979

Norge deler ikke ut rettigheter til fjernkulturelle besøkende. Det er strengt på det
område i Norge for tiden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
09.04.2019 kl 13:08 3952

Snitter ned som naturlig er når man sitter fast med en blodrød posisjon og det er forventet ikke annet en blodrøde kvartaler fremover ...
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 13:13 3931

Garantert ned mot 30 innen ukeslutt og inn i påska.. Typisk for sånn aksjen nå opptrer.. Der vi 20 tallet??
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 13:17 3921

Nei, hverken 30 eller 20.
Redigert 20.01.2021 kl 19:36 Du må logge inn for å svare