Er det noe rart at statsbudsjettet i Norge er så sinnsykt svært?

Fjordgubben
09.04.2019 kl 00:26 480

Nei, det er det slett ikke, her er et eksempel på en bitteliten del av toppen av isfjellet:


"Jeg er en svenske som liker å gå naken på scenen, gni maling utover pungen og rumpa, og ta avtrykk av dette på papir"

Kulturrådet: flott, da er det klart at vi i Norge må gi deg 750.000 skattekroner!

Lurer du på hva som skjedde med plastelina-dildoene, appelsinene eller flaskene med olje? Se hele klippet her:

https://vimeo.com/210077007
Redigert 09.04.2019 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Lurulf
09.04.2019 kl 00:31 476

Dersom valget står mellom å finansiere dette og masseimport av enda flere ikke-vestlige banditter velger jeg rumpeavtrykk - any time.
Fjordgubben
09.04.2019 kl 08:39 440

Jatakk begge deler, pluss enormt mye annet sier politikerne.
Slettet bruker
09.04.2019 kl 09:02 428

Nå er det bare å slutte å betale skatt.

FY FAEN !
velkjent
09.04.2019 kl 09:33 417

Leser at over halvparten av befolkningen har vært innom og tigget penger av NAV i løpet av 2018. Hva slags klientsamfunn er dette?
ladaen7,30
09.04.2019 kl 10:10 406

I fjor betalte Nav ut 430 milliarder kroner til personer bosatt i Norge. Nesten halvparten av befolkningen mottok en ytelse fra Nav minst én gang i året.



https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2019/04/09/195568636/nav-utbetalte-1-2-milliarder-kroner-hver-dag-i-fjor





Det er noe veldig sjukt med samfunnet når NAV-budsjettet om noen år nærmer seg halvparten av statsbudsjettet. Hva er det som gjør at nesten halvparten av befolkningen må ha mer eller mindre hjelp av NAV, er det blitt så dyrt at folks penger ikke rekker til? Det kan umulig være bare trygdede og arbeidsledige det er snakk om.
Jomma123
09.04.2019 kl 10:20 403

Norske myndigheter burde lagt seg på samme list som Sverige om ikke annet. Vi har ett statsbudsjett på litt over 1300 milliarder. Svenskene med dobbelt antall innbyggere har litt over 900 milliarder og greier seg jo rimelig bra selv med den vannvittige importen av "nye landsmenn".
Noe er fullstendig galt styrt i Norge. Selv med det store budsjettet må vi ha lange ventelister på sykehus. Ikke råd til livsviktige medisiner. Bompenger på hver eneste vei snart. Rikt land? Kyss meg i rævva.
Redigert 09.04.2019 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
09.04.2019 kl 11:37 381

Et annet «prosjekt» som er dømt til å mislykkes, og som selvsagt koster skattebetalerne dyrt er at man er at man setter ut elektriske sparkesykler som man kan leie, nå viser det seg at disse kun varer i to-tre måneder før de er ødelagt, alle som har brukt slike vet selvsagt, eller burde vite, at disse blir fort ødelagt.

«Grønt» prosjekt? Nei selvsagt ikke, dette vil de nok slutte med, etter å ha sløst bort mange millioner, igjen dette er bare en liten del av toppen av isfjellet.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-ga-ut-pa-dato-etter-bare-noen-maneder/70961193


Ikke nok med at folk slenger disse fra seg overalt, klart det vil ødelegge de når det regner, pluss at de sikkert er tomme for strøm mesteparten av tiden, for hvem skal sørge for at de er oppladet?

Dette er et sykt prosjekt, satt i gang av sinnsyke «miljøvernere» som ikke klarer å se for seg at dette er dømt til å mislykkes.

Samme sak vil det bli med forventninger om at «bildeling» skal lønne seg, alle vet at dersom man ikke eier bilen selv vil man behandle den deretter, slik at bilene får mye kortere levetid. Ikke vanskelig å forutse, men umulig for «miljøvernere» som lever i en utopisk fantasiverden.
Redigert 09.04.2019 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
09.04.2019 kl 20:13 344

Ikke rart at statsbudsjettet vokser og vokser når våre politikere ikke evner å prioritere. Når de skal si ja til alle gode forslag så måneder gå åt skogen. I dag hørte jeg at Ap mener at folket skal få fri tannhelsetjeneste. Si meg, hvorfor skal jeg måtte betale for at noen ikke gidder å ta vare på tennene sine. At fellesskapet dekker utgifter som skyldes medisinbruk eller andre uforskyldt tannskader, er OK. Men ikke et system som dekker alle tannlegeutgifter.

Så vil noen si at OK, hva med dem som røker seg til lungekreft? Ja, jeg mener at behandling av selvpåførte sykdommer slett ikke burde vært dekket av fellesskapet. Like lite sim fellesskapet burde dekke redningsaksjoner etter personer som kaster seg utfor fjell, just for The fun of IT.

Det burde bli slutt på at fellesskapet skal dekke for uansvarlige handlinger av enkeltindividet. Den enkelte har et ansvar og må stå til ansvar for meningsløse handlinger. Hadde man hatt et søkt system så ville den enkelte måtte tenke seg to gange om før man gjør en handling som får konsekvenser. Så lenge fellesskapet står klar til å dekke kostnadene en idiotisk handling medfører, så kan de ansvarsløse fortsette med å påføre fellesskapet millionutgifter. Tøv!
ladaen7,30
09.04.2019 kl 21:41 336

Hva med de som kjører bil og skader seg, statistikken sier at det er skumle greier.
Hva med de som blir skadet i idretten? Idrettsskader har vel de fleste hørt om.
Hva med de som spiser seg fete?
De fleste ulykker skjer i hjemmet.....
Osv osv osv
Wow, hvem skal egentlig sitte og plukke ut de som har krav på hjelp fra samfunnet?
Jeg ville ihvertfall ikke sittet i den komiteen.