DDASA - Kontrakt Blackford Dolphin nå, kr 2-3 neste?

HP17
DDASA 09.04.2019 kl 09:07 22718

Sjekk dagens melding her nå. Dette er strålende nyheter for DDASA.
Dette har en ventet på for DDASA, og det kan bane veien for flere kontrakter i nær fremtid?
Hvor høyt kan det gå nå - over kr 2 og mot kr 3?

09/04-2019 07:50:44: (DDASA) Dolphin Drilling and i3 Energy has entered into a contract for Borgland Dolphin

Dolphin Drilling Ltd., a subsidiary of Dolphin Drilling ASA, has entered into a94 day contract with i3 Energy for an appraisal and development drilling
programme in the UK North Sea, using the semi-submersible drilling rig Borgland
Dolphin. The program is scheduled to commence in the window 15th July - 15thAugust 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
HP17
09.04.2019 kl 09:40 10479

e24 melder om kontrakten

Dolphin Drilling får kontrakt med i3 Energy
Dolphin Drilling har signert en 94-dagers kontrakt for boreriggen Borgland Drilling med i3 Energy, opplyser selskapet i en melding.
Oppdraget vil bli gjennomført i britiske deler av Nordsjøen

https://aksjelive.e24.no/
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
09.04.2019 kl 10:00 10432

Aksjekursen burde være maks 1. Øre. Selskapet har mer gjeld enn eierandeler. Kontrakt på 90 dager er ikke mye å skryte av og 3 eldre rigger er fremdeles i opplag, samt Bolette.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
HP17
09.04.2019 kl 10:19 10399

Kontrakten på 90 dager er meget viktig for selskapet for det bekrefter at riggene er attraktive for markedet og det betyr at det øker sannsynligheten for flere kontrakter fremover. Dagens kursøkning på 0.23 tilsvarer jo kun skarve 15 millioner på selskapsverdien (er ca 67 millioner aksjer i selskapet).
Men risikoen er høy, det er rett. Det bør en være klar over.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
09.04.2019 kl 10:37 10364

På disse tider..et år tilbake låg aksjen på 15.20. Da lå alle riggene til F. Olsen i opplag
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2019 kl 10:37 10358

Hvis det blir en shortinndekning her så kan det gå raskt over kr 2?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
09.04.2019 kl 11:01 10332

Nettogjeld ca 600 mill usd og en flåte verdt maks 400 mill usd pluss H&W gir ikke en markedsverdi på over 0. Her blir det refinansiering av selskapet. Muligens salg av Bolette, gjeld blir konvertert til aksjer, samt innhenting av ny kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
09.04.2019 kl 12:07 10271

Kontrakten er på 150.000. Jeg tipper også Blackford dolphin får en kontrakt snart, men det er uansett ikke nok inntekter for selskapet. I dagens form har de for mye gjeld.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
09.04.2019 kl 12:20 10252

gjelden er vel minimal i forhold til andre riggselskaper og rederier
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
09.04.2019 kl 12:28 10241

Det er nok verre i noen supply selskap, men dolphin drilling er vel det selskapet som har mest gjeldsandel i forhold til riggverdier av de børsnoterte selskapene i USA og Norge. Dolphin er den største konkurskandiaten av de børsnoterte selskapene innen rigg. Selskapet må hente penger!
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
09.04.2019 kl 13:50 10175

Bedre med noen gamle rigger som oljeselskaper har råd å leie, en super dyre som eks. Odfjel Drilling eller Norhern Drilling. De skal jo som oftes bare bore hull. https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Tapte-625.000-dollar-paa-tre-maaneder
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
09.04.2019 kl 14:08 10155

Nå har både odfjell drilling og northern drilling alle sine HE moderne rigger på kontrakt til ca 300.000 om dagen til sammenlikning får en eldre rigg 150.000-200.000. En moderne rigg er mye mer effektiv og har mye høyere opptid. Derfor er det faktisk billigere å betale 300.000 om dagen for en moderne enn 150.000-200.000 for en eldre rigg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
HP17
09.04.2019 kl 15:48 10108

Merkelig hvordan noen får holdt kursen slik i sjakk etter en kontrakt er bekreftet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
09.04.2019 kl 16:44 10056

ikke rart i det hele tatt. Denne kontrakten var meldt om i januar: https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/01/Ny-kontrakt-til-Dolphin-Drilling.

Det som er merkelig er dagens aksjekurs, den burde vært under 10 øre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
10.04.2019 kl 09:31 9917

Der tar du nok feil mister...den mest suksessrike riggen gjennom tidene er og var til dags dato, den gamle H3 Deepsea Trym, fra tidlig 70 tallet.
Ingen har komme i nærheten av denne. Det var til og med hull i den ene søylen mens den opererte. Jeg har trevet i denne bransjen i over 30 år så jeg burde vite hva jeg snakker om. Mye av det utstyret som brukes på de fansy nye riggene er ustabilt og krever mye nedetid. Hele grunnen for at det bygges nytt er kravet til klassing og 3 uavhengig styresystem i sårbare områder.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
10.04.2019 kl 09:46 9905

Nå er iallfall Nordsjøen utsolgt for moderne rigger og de får vesentlig høyere rater enn eldre rigger. Alle de store selskapene på norsk sokkel vil ha nye moderne rigger. Hvilke rigger har equinor, Aker bp, Lundin leid inn den siste tiden? Alt moderne fra transocean, odfjell, nodl.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
10.04.2019 kl 10:00 9895

Dette er kravet til klassing. Det er derfor gamle rigger Transocean Winner, Prospect, Trym med flere, skrapet. Sist nevnte kostet det mellom 25 - 40 millioner for å få klasset på ny. Det har ingenting med funn rate å gjøre eller nedetid. Nå er det bare viktig for DDASA å få flåten i drift ( Den skal jo bemannes også med 3 skift i rotasjon, og har en først kommet ut i drift. er det mye letter å få oppdrag ved andre felt ) Så om raten er lavere så kan allikevel oppdragene bli flere, og inntjening deretter.
Det er mye gammel i UK og over Atlanteren enda.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
10.04.2019 kl 10:21 9875

Selvfølgelig, en klassing kan koste opp mot 100 Mill usd og det er ikke lønnsomt når ratene for eldre rigger er 150.000 usd om dagen.
Hvorfor får deepsea Bergen ca 180.000 i rater mens Nordkapp får ca 320.000 hvis du mener de er like effektive til å borre ? Hadde det vært slik du sier hadde alle dolphin riggene vært på kontrakt. De 4 dolhpin riggene for Nordsjøen er klasset.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
10.04.2019 kl 10:24 9868

Det som flere oljeselskaper har gjort feil er at de bruker alt for gammel sesismikk. Det å ha dyktige geologer og kutte ut 2D seismikk er nøkkelen til god funn-rate. Ikke avanserte rigger som de har problem med hydraulikken hver måned.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
p8
10.04.2019 kl 12:29 9814

Du svarer ikke på spørsmålet. Vi diskuterer rigger og ikke seismikk. Hvorfor betales det 320.000 for Deepsea Nordkapp og 180.000 for Deepsea Bergen?
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
10.04.2019 kl 15:56 9747

Hei, nå kan jeg ikke sitte inne i dette fine vårværet å svare alt som skrives her inne... Så hvem borer Nordkapp for.. og hvor ? Jeg kan dessverre ikke finne den på denne listen i denne linke. Men Deepsea Bergen borer for OMV. I sårbare strøk som miljøfanatikerer følger med på, krevest 3 uavhengig styre system utenom oppankring. Det vil si sterke truster-motorer, satellitt styring osv... Derfor er de bare nyere typer rigger som får tillatelse i disse områdene med gyte plass for fisk osv. Vet gamle Polar Pioneer fikk prøve seg i Alaska for noen år siden men måtte flytte pga. protest. Ellers ser jeg gamle Transocean Artic har oppdrag.. ut av denne linken. https://petro.no/nyheter/deepsea-bergen-avgrenser-iris-for-omv For å svare på ditt spørsmål kommer det helt an på boreoppdrag og hvor i bassenget en borer. Men på engelsk sektor og i nordsjø sør og vest.. skulle det være marked lenge enda for gamle rigger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
really
10.04.2019 kl 17:21 9707

Med en rate på det nivået vil en kontrakt på 90 dager gi et bidrag på mellom en og to musd. Det er mye mindre enn de taper på riggene i opplag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
10.04.2019 kl 19:27 9661

Mye bedre med rigger som er rimelig i drift og ikke slik som denne https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Tapte-625.000-dollar-paa-tre-maaneder. Det å ha et stabilt offshore crew har mye å si for et vellykket oppdrag. Vil påstå at da African Petroleum leide en Fredriksen rigg, for en god stund tilbake så var ikke crewet av topp kvalitet. Når de gamle Fred Olsen riggene er kommet ut på havet, er det lett å få i gang nye oppdrag til andre, (da må heller prisen være lavere).. Hvis styret i de store oljeselskapene som for eks. Equinor hadde fått det som de ville, hadde det knapt vært noen nordmenn igjen på riggene, men i stedet utenlandske lavtlønnede arbeidere.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
really
10.04.2019 kl 22:04 9591

Om kunnskapen du demonstrerer i det innlegget der er representativt for kunnskapsnivået ditt er det mye som tyder på at det ikke bare er håret ditt som er grått. Kunnskapen er utgått på dato også. Husk at verden går videre op 1900 tallet løsninger er ikke attraktive nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2019 kl 08:47 9484

Personer som ikke har grått, er sikkert disse som vil stenge oljekranene umiddelbart, og vil tilbake til hesten og lorten. Kassere fullgode understell hvor stålet er bedre enn det som blir produsert idag, det vil gamle Norge ha. På tide de uten grått hår ser lenger enn ut av et kontor vindu, og sender barna sine ut i protesttog mot forurensning av miljø, eller sender de ut i gatene for å slåss med kniv og kjetting.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
11.04.2019 kl 09:48 9438

really min lile venn...da kan kanskje din lille IQ fortelle oss hvor lang tid og hva det koster å kontrahere et av det to helikopterselskapene vi har til å fly ut til et nytt felt, Og hva det kostnaden er med å bemanne opp en rigg. Det slenges ut med summer på 150 000 - 300 000 for å borre. Forklar really, hva er dette beregnet ut i fra. Kom igjen..forklar oss gråhårede, dritt unge ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
11.04.2019 kl 15:08 9367

Vi skal kraftig opp etter hvert: Dolphin Drilling har brutt den fallende trendkanalen på mellomlang sikt, noe som i første omgang indikerer svakere falltakt. Aksjen nærmer seg støtten ved cirka 1.10 kroner, noe som kan gi en reaksjon opp. Volumtopper og volumbunner korresponderer godt med topper og bunner i kursen. Dette styrker aksjen. RSI divergerer positivt mot kursen, noe som indikerer mulighet for en reaksjon opp. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som kan være et tidlig signal om innledning av en stigende trend også for kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2019 kl 20:50 9265

Her er hele rapporten om nymotens rigg, det vil nymotens Norge ha.
http://www.ptil.no/getfile.php/1352124/Tilsyn%20p%C3%A5%20nettet/tilsynrapporter%20pdf/Tilsynsrapport%20med%20varsel%20om%20p%C3%A5legg%20til%20Seadrill%20-%20West%20Hercules.PDF

Det vi er vitne til er den nye generasjonen bygger ned det med grå hår idag har bygget opp over lang tid, Nymotens generasjon har verken opplevd høy rente eller dårlige tider, og tror det bare kaste og bygge nytt i hytt og pine, og dra millioner på millioner ut av selskapene som går på bekostning av samfunnet og øvrige befolkning. Smellen kommer, og den blir kraftig, den sørger den nye generasjonen for som ikke har bakkekontakt. Det noe som skurrer, når åtteåringer blir «klimaaktivister», da ser vi et eksempel på hvordan barnevernet svikter. Hjernevask av småunger er i strid med internasjonale konvensjoner...
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
really
11.04.2019 kl 23:03 9207

Oi, tråkket på virkelig ømme tær der. Tydelig at du sliter med ungdommen. Og før du får noe svar må du nok forklare relevansen av spørsmålene dine. De er nemlig ikke relevante. I liket med det du tydeligvis også er i ferd med å bli.
Hilsen drittunge med svært grått hår ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
really
11.04.2019 kl 23:08 9193

Tydelig at det er et generasjonsskifte på gang offshore og at det er sterke følelser i sving. Tar jeg ikke mye feil er det systemer, teknologi og moderne lederstrukturer mot solid gammeldags håndverk. Beklager å si det men håndverkeren er nok nødt til å tape selv om de nye løsningene ikke alltid er gode. Men ungdommen lærer nok, de også.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2019 kl 00:18 9161

Ja, ser ungdommen lærer, det vil i allefall skru av oljekranene offshore umiddelbart, når det kommer nok av disse tullingene,hjelper det lite med teknologi og moderne lederstrukturer og nye rigger, når denne "moderne lederstrukturen" er mest opptatt av å berike seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
stlh
12.04.2019 kl 09:07 9078

poenget mitt er at det koster det dobbelte å drifte en av disse nyere riggerne produsert etter 2000, derfor høyere rate. Utstyret som det borres med (altså det som går ned i hullet) er det ikke riggoperatøren som lager. Dette brukes likt over hele linja, om det er gammel eller ny rigg. Om en bruker Rammrigg (ofte plaget med hydraulikk lekkasjer) eller noe annet nytt er det ofte nede tid, pga. av at en har kjørt seg fast og lignende. (dette hører dere aldri noe om) En god gammel draw work er det sikreste og billigste i lengden.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2019 kl 09:27 9058

really vet ikke hva drawwork er, han er mest opptatt av å få aksjekursen ned, det er det som er oppgaven hans. Men tro det eller ei, ifølge han selv, er han advokat, men sitter på et hegnar forum, snakk om tulling.
Redigert 21.01.2021 kl 02:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2019 kl 15:00 9009

Det hadde nok vært langt mer lønnsomt å brukt en Dolphin rigg som er godkjent vet hva de får, disse borer når nymotens rigger er så avanserte at de må stoppe opp og henge av i stiv kuling, men det er sånn når de nye hvitsnippene bestemmer og kun tenker opsjoner og bonuser til egen vinning, som til syvende og sist går på bekostning av skattebetalerne. Ser ikke bort fra at de gamle sliterne må overta etterhvert som disse "flotte" riggene kommer gjentatte ganger ikke strekker til og blir slept iland. De passer vel best på et bilde på veggen til skrekk og advarsel.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Tm3P
12.04.2019 kl 18:03 8937

Blir ikke noe igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
p8
12.04.2019 kl 18:09 8927

Etter dette vil dermed verdiene i det gamle Dolphin Drilling bestå av en aksjepost på 1,5 prosent i det nye selskapet. Denne kan selges for 2 millioner dollar til en av kreditorene, noe som i så fall vil bety at Dolphin kun sitter igjen med eierskapet i verftet Harland Wolff.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Tm3P
12.04.2019 kl 18:11 8921

Og obligasjonslånet vel?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare