Amerikanerne lukter på NAS??

NAS 09.04.2019 kl 15:59 1643

Rykter om at USA baserte selskap ser på selskapet for å få inngang i Europa, høres suspekt ut men rykter vil være mange og flybransjen vil i nær fremtid søke partner/fusjoner. Tror NAS vil havne på andre hender enn det som er skissert tidligere. Man skal ikke selge aksjen nå, selv om man har lyst å kaste korta, vi kjøper mye og treffer vi planken igjen, følg oss.

Vi anbefalte Flex på 109/110 og nå anbefaler vi NAS og Nodl.
09.04.2019 kl 16:02 1621

Tipp og se hva NAS selges for i sommer? Budet kommer bare ta en tlf til Jan Petter........he-he vi er i samme båt kjøper, men selger ikke. Vi tror NAS selges for 70-80 kr aksjen.
Redigert 09.04.2019 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
minsin
09.04.2019 kl 16:05 1593

hvem er "vi" worthy ??

Forøvrig er easy jet ute og henter ca 33 mrd i markedet.
Forundrer meg ikke om easy jet sikter seg inn på Norwegian.
isåfall vil både selskapet bli kjøpt opp og gjelden slettet....

Hugoil
09.04.2019 kl 16:06 1585

Kanskje russere, kanskje kinesere, kanskje fredriksen? Jeg har ihvertfall økt med 1/3 her i bånn i dag - på parallell fallende bunnlinje. Skrotlav RSI. Ligger inne med avgitt bull dragonfly doji i kvarterchart og en formert bull harami i timeschart. Bør kunne få et grønt dag candle i morgen og dermed et bullsignal i dagchartet også.
Redigert 09.04.2019 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Søndre
09.04.2019 kl 17:07 1428

Glir ned mot kr.33,-

9. april, 15:17, elEconomista.es: "Air France con Alitalia, IAG con Norwegian... Citi pone nombres y fecha a las fusiones entre aerolíneas".
09.04.2019 kl 18:04 1172

masse rykter in front.......bra for den kortsiktige prisingen.
Marianne
09.04.2019 kl 18:09 1150

Kan noen oversette?
Matmons
09.04.2019 kl 18:30 1069

Oversatt med Google

Air France med Alitalia, IAG med norsk ... Citi legger navn og datoer for fusjoner mellom flyselskapene
I midten av mars presentasjon av sine siste årlige resultater, innrømmet Deutsche Lufthansa at flyselskapssektoren i Europa er på vei mot en konsolidering hvorfra "et mye mer lønnsomt marked" vil dukke opp.Den sterke konkurransen mellom de ulike gruppene som utgjør næringen i dag, økningen i kostnadene på grunn av stigningen i prisen på drivstoff, konkursen til små bedrifter og advarslene om virkningen på Brexits resultater og nedgangen i trafikkveksten av passasjerer som allerede har vektet selskaper som EasyJet gir opphav til en sammenheng med fusjoner og oppkjøp som eliminerer aktører og gir større kontroll over billettpriser.
Resultatoverslagene for de kommende årene og den siste aksjemarkedsadferdigheten styrker også denne hypotesen. Spesielt når sektoren i det gamle kontinent sammenlignes med USA. Analytikere forventer at de fire hovedgruppene av flyselskaper med europeiske pass for å øke driftsresultatet (ebit) sammen de neste to årene med 6%, mens prognosene peker på en forbedring på 25% for store amerikanske selskaper , ifølge dataene fra FactSet. I parkettene undergraver balansen i femårsperioden gapet mellom industrien på begge sider av Atlanterhavet. Mens aksjene i de fire hovedgruppene i USA har doblet prisen i løpet av de siste fem årene, mister Air France-KML nær 8%, og Deutsche Lufthansa eller IAG øker knapt med henholdsvis 6% og 17% i samme periode.
"Den svake veksten i fortjeneste som kan forventes fra europeiske selskaper tvinger oss til å tenke på sektoren på sikt," forklarer analysehuset. Alitalia med Air France-KL, Easyjet med IAG eller med den fransk-hollandske gruppen selv, Norwegian Air Shuttle med IAG Â - til tross for den siste flyten, Thomas Cook & Condor med henholdsvis IAG og Deutsche Lufthansa, den norske SAS med Tysk og til slutt er wizz med ryanair de viktigste spillene til citi, som understreker at ingen av disse hypotesene har blitt bekreftet av selskapene, for øyeblikket.
"Den viktigste avvisningen skyldes en hypotetisk fusjon av IAG og Easyjet på grunn av risikoen for antitrustreaksjon i London-markedet, men vi er ikke enige fordi den samlede kvoten vil være under 50%, og det bør noteres at denne deltakelsen er den for Air France i Paris eller Lufthansa i Frankfurt, "konkluderer Citi.
IAG: mulighet til å kjøpe til 6 euro
På Ecotrader, "hadde vi ventet på IAG-sitatet for å nå det viktigste mellomlangt støtteområdet på 5,80-6 euro for å finne et kjøpsvindu," forklarer Joan Cabrero, strategidirektør for investeringsstrategiportalen av elEconomista, som 3. april besluttet å åpne en operasjon på verdien etter at den sterke reaksjonen som ble sett i løpet av denne sesjonen, var fra bare 5,8 euro (se her hele sporingstabellen i Ecotrader-strategiene).
ksandal
09.04.2019 kl 20:17 810

nok en fantastisk trade fra short 41 til 37,80. med 5x giring så blir det 36% avkastning på 3 dager :-) blir spennende og se i morgne om vi får stopp loss slipp og skikkelig selloff ned til 35kr. Jeg spådde 35kr før påske. mulig vi rekker det. og med 100k i pluss på short siste ukene, er jeg uansett fornøyd.