Kontorfellesskap i Oslo for selvstendige daghandlere/daytrading?

Hei,

Opp gjennom årene har jeg hørt om diverse kontorfellesskap i Oslo hvor folk som jobber med aksjehandel sitter samlet. Peter Warren har nevnt det på sin blogg og jeg så også noen eldre tråder her på forumet.

Jeg skal fokusere på trading fulltid til høsten og vurderer derfor muligheten for å knytte meg til noe slikt. Har handlet fulltid tidligere og deltid gjennom mange år, men alltid hjemmefra. Tror det kunne vært sunt og positivt å ha et eget kontor når jeg nå skal gjøre det på fulltid igjen.

Finnes noe slikt fortsatt i dag? Noen som har noe mer informasjon rundt dette?

Det trenger ikke nødvendigvis være et rent tradingfellesskap heller, men om det finnes kontorplass å leie i et bygg med noenlunde likesinnede (les: selvstendige entreprenører og lignende), så er det også veldig aktuelt.

På forhånd takk.

Mvh

Daghandler

Vi har pusset opp et lokale i Oslo Atrium til Evolve, http://www.evolve.no/
Det kan vel være aktuelt for deg?
Selv sitter jeg hos CWI i Moss, https://www.cwi.no/
Veldig mye bedre enn å jobbe hjemmefra, og deilig å slippe å pendle.
Her i Moss er det vel nå 95 medlemmer fordelt på ca 45 bedrifter, og man føler at man jobber i en litt større bedrift. De er flinke med diverse arrangement, slik at man blir kjent med hverandre ikke bare ved kaffekøen.
Her er inngangsbiletten 2900,- kr for en måned, man binder seg kun for en måned av gangen. Absolutt verdt å prøve!

Takk for svar! Ser interessant ut. Per dags dato er nok kr 3000 per måned maksimum for min del.

Sitter du selv og handler aksjer? Kan man leie eget kontorlokale eller er dette mer åpne landskap? Sistnevnte er nok uaktuelt for min del.

På lenkene du delte fikk jeg inntrykk av at dette er rettet mer generelt mot ulike typer selvstendig næringsdrivende og ikke spesifikt inn mot aksjer.

Ellers tipset noen meg om Inwester, men det ser jo rimelig dyrt ut.

https://inwester.no/
MrBurns
13.04.2019 kl 08:03 966

Er på jakt etter det samme, har heller ikke funnet noe perfekt ennå. Tror ikke du slipper unna med 3000 for eget kontor i Oslo, men kanskje dette eller noe mindre for en plass i landskap. Inwester tipper jeg er over 20 tusen, ut fra tilsvarende jeg har sjekket ut.

Ja, det er mulig 3000 ,- er optimistisk, men i oppstartsfasen vet jeg ikke om jeg tør eller kan rettferdiggjøre å bruke særlig mer. På sikt, om jeg lykkes, så vil det være en annen sak.

Skal sannsynligvis flytte til høsten, så kan kanskje like gjerne bruke litt ekstra på å lage til et bra kontor hjemme. Samtidig vet jeg av erfaring fra tidligere at det fort blir ensom å sitte helt alene. Ønsker i utgangspunktet ikke å sosialisere veldig mye gjennom handelsdagen, men er fint å forlate huset og i det minste se andre folk og ha muligheten til å slå av en prat med noen om man skulle ønske det. :)

Du har rett i at dette slett ikke bare er for de som handler aksjer, det er for alle. Men det er ikke så farlig egentlig slik jeg tenker, man kommer i prat om mye rart og kan få inspill av mange slag selv om de du snakker med ikke sitter og trader.
Inngangsbilletten på 2900,- er for plass i åpent landskap ja, kontor koster 13.900,- men da er det plass til tre personer. Selv det var jeg skeptisk til i begynnelsen, men nå synes jeg det funker overraskende godt.
Nå er det vel strengt tatt ikke lov med salg her inne på forumet, men siden det er som et svar på et direkte spørsmål så synes jeg at jeg kan tillate meg å nevne at jeg selv er i markedet for å leie ut tre kontorplasser på Sofiemyr, Sam Eydes vei 1B.
Der er det jo ikke noe tradermiljø, men mye bedre enn å jobbe hjemmefra synes nå i alle fall jeg. Selv sitter jeg der en gang i uken, og foruten meg er det en person til fra før.
Kanskje kan du klare å få til tradermiljø selv, det er jo to bare her på tråden som er interessert, og det finnes større lokaler på samme adresse som man sikkert kan overta den dagen det ikke holder med tre kontorer.
Kontorene her tenkte vi å ta kr 4.000,- pr mnd for. Da er det også tilgang til felles kjøkken/ møterom samt et fellesareale i midten til fri bruk.
Jeg har skannet hele lokalet og laget en 3D- modell av det, se link: https://my.matterport.com/show/?m=cu3mKZUmF9T

Selv synes jeg det vises best på en nyere tlf. Du får en 'street- wiev' hvor du kan gå inne i lokalet ved å trykke på sirklene på gulvet og se deg rundt 360 grader ved å snurre med en finger. Hvis du vipper litt på tlf kommer det opp en liten kloss nede i venstre hjørne, og når du trykker på den kommer 3D- modellen. Denne kan man endre størrelse på med to fingre og snurre på med en finger på tlf. Det kommer også opp et valg som heter 'floor- plan' og da får man se alt rett ovenfra.
Vil du tilbake inn i bildet trykker du bare på det så blir det 'street wiev ' igjen. Har du en enkel VR- Brille til å sette tlf i så blir det mer som å være der inne, da blir sirklene på gulvet blå og man hopper rundt ved å se ned på de blå sirklene.
Hvert kontor har moderne kodelås som ikke var montert da skanningen ble foretatt.

Hvis der er interesse for det så skal jeg dit på tirsdag og kan vise frem live...