BIOTEC--utvikling av woulgan i q4

ITinvest
BIOTEC 03.02.2018 kl 13:54 6031

Ser fra tallene att salget har øket i (men det er jo ennå små tall)
Den utviklingen som har vært, hvor er det salget har økt, er det i Tyskland ?

2,3 mill salg woulgan til BIOTEC i 2017 , blir vel ca 15.000 tuber som er spredd ut i markedet.
Håper dette gir grunnlag for positiv utvikling
ITinvest
03.02.2018 kl 13:56 5973

fikk dessverre ikke vært tilstede på q4 pres.
Slettet bruker
05.02.2018 kl 12:09 5756

Min løselige antagelse om fremtiden er at Woulgan vil bli solgt gjennom et annet firma og etter hvert tas ut av porteføljen, alternativt selges, fordi Biotec ikke har maktet å skape marked for produktet.

Jørgensen gjorde det egentlig helt klart under 4. kvartalspresentrasjonen at det koster for mye å markedsføre Woulgan. Som om det er noe nytt, Lien?

Nå er det enten eller. Enten tjener Woulgan penger eller så er det over og ut.

Jeg tror Devines dager i Biotec er over. Han blir for kostbar for selskapet. Tenk deg, man OMSETTER Woulgan for 2,3 millioner på ett år. Trekker man fra produksjonskostnadene, er det fortsatt igjen 2 millioner. Men trekker du fra Devines lønn, reisekostnader m.m., er det ikke noe igjen. Pluss alle de andre som arbeider med Woulgan.

Og hvorfor skal et selskap drive med noe som går i minus i åresvis?

Trist, men sant!

Redigert 05.02.2018 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
nikkers
09.02.2018 kl 09:57 5502

Trist å se hvordan det kan gå med noen selskaper som er utsatt for dårlig ledelse. Her hadde man virkelig en mulighet for noen år tilbake, men den ble skuslet bort. Igjen sitter man med småsmuler ift tidligere visjoner. Å mane til tålmodighet blir bare dumt her. Selskapet har ikke lenger den muligheten de tidligere hadde. WB vil mest sannsynlig kun bli en liten parantes og deretter forsvinne. Mulig de vil ha gode kvartalstall etterhvert, men da etter helt andre forutsetninger. Dvs overskudd. Selskapet bør tas av børs.
JosefK
10.02.2018 kl 07:18 5367

Den "dårlige ledelsen" har sikret kontinuitet gjennom diversifisering av selskapet. Arctic Zymes vil dra Biotec videre uavhengig av hva som skjer med Woulgan. Det samme gjelder fortilskudd og kosttilskudd. Nå er nok ikke siste ord sagt om Woulgan, til det er det et litt for bra produkt. Og det er kanskje dressing varianten som er under utvikling som vil åpne øynene på fagfolket. Men nå spekulerer jeg. Å spekulere i Biotecs død fordi ett produkt ikke slår til med en gang, det er å dra det litt langt. Det er -til tross for forumets gjentatte surmuling, ingen one-trick-pony.

rufus01
12.02.2018 kl 15:28 5158

Etter at woulgan fikk CE-merkingen for snart 4 år siden, ble det uttalt fra Lien at dette ville bli en game changer. Og det meste annet i biotec ble lagt litt til side. Det var woulgan som skulle bli flaggskipet til biotec. Da må det være lov og være kritisk til strategien som har blitt valgt, når det etter så mange år nesten ikke selges noe som helst. Produktet i seg selv er rett og slett fantastisk, noe som gjør det enda mer uforståelig at det nesten ikke er salg og snakke om. Hverken biotec eller samarbeidspartnerne har levert til forventning så langt. Det har rett og slett vært en gedigen fiasko sålangt. Woulgan har tydeligvis lav prioritert av partnerne. Og det samme var årsaken til at de ifølge egne ord gikk ut av samarbeidet med S&N, etter at de hadde brukt 2 år av aksjonærenes tid uten og få noe som helst tilbake. Aksjekursen taler sitt tydlige språk, interessen faller og aksjekursen med den. Hadde det ikke vært for articzymes så er jeg redd det hadde vært kroken på døra for hele selskapet. Derfor ganske spesiellt at du bifaller den jobben som har vært gjort i biotec de siste årene, men du om det...
oppturen
12.02.2018 kl 17:40 5114

I 2017 solgte AZ for ca 31,5 mill. Overskuddet var på drøye 5 mill.
For 2018 er det guidet salg for ca 50 mill og økningen i utgifter skal være ansettelse av 1-2 personer ekstra. Forventet overskudd ifra AZ i 2018 blir da ca 20 mill.

Endring i kontantbeholdning i 2017 var på 27 mill.
Bidrar AZ med 15 milll
Så var ekstra kostnader med Lien + rekruttering trolig rundt 4 mill.
Da må BG og Woulgan øke inntjeningen med 8 mill for å gå break even.
JosefK
13.02.2018 kl 09:30 4978

fiasko eller for høye forventninger?

Jeg klarer ikke å ta dette pjattet seriøst. Svein gjorde et par ting helt riktig. En av de riktige tingene var å se på komersialisering så tidlig som mulig. Enhver CEO ville gjort det. Nå gikk det ikke riktig som tiltenkt, men at det skal være tema to år etter bruddet er et tegn på separasjonsangst.

Jeg er mer spent på hva som rører seg på laben til jethro for å være helt ærlig. Jeg tror nemlig AZ dunker inn over 10 millioner i snitt per kvartal i år.


bravi
13.02.2018 kl 20:00 4862

Nei dette pjattet er vel ikke noe for deg. Separasjonsangst? Hva er det?
Kan ikke se at Svein har gjort noe riktig som du hevder, hva er i såfall det? Uansett, han bevilget seg million bonus, for hva? Lien startet kommersialiseringen allerede i 2010, for åtte (8) år siden og Biotec har ikke kommet noe videre med SBG siden da. Det er flere år siden Lien bablet om Woulgan som spray og dry dressing, men han har ikke fått til noen verdens ting med det til tross for at det er tatt inn over 100 mill. emisjons kr i perioden. I dag er kursen lavere enn da Lien begynte, såvidt over 6 kr.

Hvis AZ skulle ha flaks og få til noe på laben er ikke det noen unnskyldning for at Lien har vært en kjempefiasko for selskapet og en katastrofe for aksjonærene.
tnodland
13.02.2018 kl 22:50 4798

"En av de riktige tingene var å se på komersialisering så tidlig som mulig". Han så på det. Han kom, han så, han feilet.
JosefK
14.02.2018 kl 07:35 4731

Nei, Svein kunne ha utviklet alt ferdig før han gikk til markedet. Klart det. Med tom kasse og uten inntekter hadde det sikkert passet deg bra. Og emisjon på toøringen.

I stedet fikk vi inn penger på 20 kr. Eksepsjonelt bra. At ikke det har vært flying start derfra er det vel bare baksete CEOene som har alle mulige forklaringer på. Men historikken og forutsetningene er fraværende.

Men jeg noterer meg at du altså mener at spray og dressing skulle vært utviklet på null penger. Skikkelig talent er du. Jeg tror arnardo har ledig stilling som tryllekunstner.

Det er kun inne i hodet til Hegnars CEO panel at produkter blir ferdig av seg selv og selger seg selv. Virkeligheten er at det er hardt arbeid å nå ut med noe nytt. At det ble plan b i stedet for a, er en del av gamet. Et spill som fremdeles ikke er tapt. Men det reflekterer på ingen måte Biotec konsernet som går veldig bra på en rekke andre områder.


rufus01
14.02.2018 kl 08:48 4688

Ja jeg vil tro at de fleste som var med på emisjonen på 20kr er svært fornøyd idag. Hadde jeg vært med på den hadde jeg følt meg lurt. Supert og få inn penger, men den ble gjennomført med mangelfull informasjon til aksjonærene. At Gunnar Rørstad i tillegg brukte muligheten til og selge seg helt ut. Gjør ikke akkurat saken bedre..
Redigert 14.02.2018 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
JosefK
14.02.2018 kl 20:36 4583

Du kunne jo forsøkt å være nøyaktig i din gjengivelse av begivenhetene. Men nei. Baksete CEOene lever i en egen virkelighet.

ITinvest
20.02.2018 kl 16:31 4307

ja ja mens vi venter på positive nyheter. Min datter fikk noen kraftige gnagsår etter å ha brukt feil skisko forrige uke.
Vi har smørt på Woulgan , en gang om dagen, sårene har grodd veldig fort og hun er snart bra. Flott produkt, håper flere oppdager dette.
Slettet bruker
20.02.2018 kl 16:40 4299


ITInvest: Hvor kjøpte du Woulgan?
Måtte du innhente legeerklæring og bestille på nettet etterpå?
oppturen
20.02.2018 kl 17:07 4271

Du får kjøpt det på «the dark net» Argus.
ITinvest
20.02.2018 kl 17:18 4263

jeg tok med fra q3 fremleggelse, produktprøve
Slettet bruker
20.02.2018 kl 17:50 4240

Ikke glem at Lien brukte 2år på utdanning av smørekorpset sitt.

Det var iallefall slik han (bort)forklarte den totale mangel på salg.....smørekorpset var ikke ferdig utdannet.

Hvordan opplevde du prosessen med påføring IT, var det noen spesielle utfordringer, eller opplevde du det som overkommelig?
oppturen
20.02.2018 kl 18:16 4219

Vi får håpe at Lien lærdom har blitt loggført. Ville jo være synd om 8 års studier bare forsvant. Må det i så fall til med nedskrivninger i immaterielle eiendeler ?
ITinvest
22.02.2018 kl 09:28 4033

se min beskrivelse om gnagsår overfor.
en uke etterpå er nå såret leget og min datter kan igjen gå på ski, med nye skisko.
Woulgan funker , er helsevesenet klar for å kutte ned behandlingstiden for sår.