Fin påminnelse....

Audi Mannen
NEL 10.04.2019 kl 13:25 1663

Mye godt lesestoff om dagen...
Klippet fra E24:

Bryggeriet bak Budweiser og Corona skal nettopp ha «kommet seg over kneika». Det kan - tro det eller ei - bli avgjørende for norske hydrogenselskapers fremtid.



Av: Eirik Billingsø Elvevold

Publisert: 10.04.2019 Oppdatert: 10.04.2019









Norske hydrogenaksjer er i vinden om dagen. Og tungtransport er en viktig driver.

Lastebiler som frakter tunger varer har stor nytte av det miljøvennlige drivstoffet, som tilbyr sjåførene sterkere krefter, raskere fylling og lenger rekkevidde enn elektrisitet.

Verdens største ølbryggeri, Anheuser-Busch InBev, er blant selskapene som satser på hydrogen. Bryggeriet har forhåndsbestilt 800 nye lastebiler fra amerikanske Nikola, som er hydrogenselskapet Nels viktigste kunde.

Resultatene til Anheuser-Busch blir derfor viktige for Nels fremtidige suksess, mener analysesjef Karl Johan Molnes i Norne Securities.

– Ølmarkedet er under press, men Anheuser-Busch har nettopp fått refinansiert gjelden sin etter en sterk ekspansjon. Det er positivt for Nel at bryggeriet satser på volumvekst for å ta markedsandeler fra konkurrentene, sier Molnes til E24.

Les hele artikkelen her: ( bak betalingsmur) https://e24.no/pluss/boers-og-finans/nel-asa/kjoept-hydrogen-aksjer-da-boer-du-foelge-med-paa-salget-av-budweiser/24596069

Redigert 20.01.2021 kl 13:27 Du må logge inn for å svare
Audi Mannen
10.04.2019 kl 13:29 1634

Videre står det:

Fraktkostnadene i USA blir likevel en utfordring når konkurrenter som Heineken og Molson Coors skal bekjempes med høyere salgsvolumer. Og det er her hydrogenlastebilene fra Nikola kommer inn i bildet. For å spare miljøet og sin egen lommebok har Anheuser-Busch valgt å satse stort på fornybar energi, noe som kom til syne i selskapets siste Super Bowl-reklame.

– Øl er tung last, så Anheuser-Busch gjør dette for å spare penger på drivstoff. Samtidig er det veldig viktig for Nikola at storkunden kan fortsette å investere i hydrogen, oppsummerer Molnes i Norne.
Tradinator
10.04.2019 kl 13:39 1587

Jeg velger å se annerledes på det. Diesel er på full fart til å bli skrotet som drivstoff, Hydrogen tar en stor del av markedet. Hyggelig om de selger mye øl, for da bestiller de vel noen trucker ekstra. Dette lar seg ikke stoppe nå. Fremtiden er uten utslipp.
oppvigår
10.04.2019 kl 13:59 1469

Etter å ha lest denne, så vil jeg si at det er mange brikker i et puslespill. Man er like avhengig av alle brikkene for å få hele bildet og dermed lykkes. Nel er avhengig av at flere lykkes.
Tradinator
10.04.2019 kl 14:17 1405

Innlegget er slettet
Ølet smaker uansett ikke noe bedre, det er vi enige om.
Audi Mannen
10.04.2019 kl 14:21 1379

Innlegget er slettet
Gunnar 42... jeg synes du skal sende en epost til han som har skrevet artikkelen samt intervju objektet og spørre om dette istedet for å stille slike spørsmål her inne. Jeg viser bare til informasjon som ligger offentlig og synspunkter/kommentarer som andre bedre kvalifiserte uttaler. Hadde jeg hatt alle de riktige svarene hadde jeg ikke sittet på jobb hver dag, da hadde jeg hatt ansatte som gjorde den jobben for meg slik at jeg kunne nytt livet og alt det har å by på i positive omgivelser uten alle som kun ser den halvtomme glasset hver gang. Hos meg er glasset stort sett halvfullt.

Men når sant skal sies så er det ufattelig mange mennesker i verden som har lyst på bl.a. øl, og en god del av de kjøper det som er billigst. så ja... kost har faktisk mye å si for omsetting og salg.
Audi Mannen
10.04.2019 kl 14:23 1365

Helt enig, og artikkelen og tallene fra Anheuser-Busch er jo et steg i riktig retning på en av de viktige brikkene.