100% oppside i Nel?

Slettet bruker
NEL 10.04.2019 kl 15:53 4905

Ja det er det. Ingen vet hvor kort det tar føre Nel står i kr 12,- Oppsiden er gigantisk denne mnd. Hvis Løkke serverer oss ketchupeffekten allerede i neste uke med Nikola/Yara. Ja da blir himmelferden den beste ever. Det kan og tikke inn børsmeldinger denne uken på annet goodies. Så ja takk gjerne nye Heavy Duty Vehicles H2 Fueling stations kontrakter og ny Heavy Duty Vehicles H2 elektrolysører fabrikk i Usa eller Kina. Da spretter korken høyt. Alle kverulanter sitter som vanlig i fjøset og tomprater med skjegget i postkassa. Vi andre - vi reiser fra de amatører - oppover ?? Vi vil alltid lykkes og oppnå suksess - vi som vet at Nel er suksess.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2019 kl 19:47 4559

Kan ställas tvivl vid om nel er et selvstendig bolag med sådant beroende av Nikola. Ungefär som du jobbar som konsult og du kun har en kund. Då er du ikke att betrakta som selvstendig näringsdrivande uten som ansatt og konsultverksamheten må stoppes på sekunden enligt skatteetaten.

Jeg fikk också brev Fra en idag som sa att hon jobba som konsult på en firma. Ikke skriv så.

Hvis vi tänker att nel er att betrakta som ansatt av Nikola, herefter kallad Nelly, då har Nelly fått ett hin håle dårlig ansettelsekontrakt. Hu får ingen lön förrän 2023 kanske.

Ja Nelly får lite lön nu under prövotiden hvis hu kan visa att hu kan bygga 2 stasjon. Men chefen har också tvingat ha köpa aktier i firma för att framtvinga nåt slags commitment.

Og nelly har ett särdeles dålig upplägg når det kommer till inovasjon. Hvis Nelly finner ut hvordann hu kan spara pengar åt chefen så skal chefen ha all besparelse.

Og betänk att Nelly som fortsatt har noen småjobb for att få ihop till mat jobber hårt! Men pendling og lunchpenger Koster nåt enormt så hu tapper 140 kr på hver 100 kr hon tjänar.

Hu prover at jobbe ännu mer, men då må ho spise mer og Pendle lengre og kostnaden bara ökar samt att hon bor i ett k-märkt ruckel där det börjat regna in. Och så var det där när hon jobbade i Frankrike og fikk sparken, fikk inte ut en euro ens.

Så då tog hon chansen når nye chefen kom og erbjöd ett flott jobb. Chefen är en elegant schaman og dessa är Nelly svag för, Twitter, Facebook osv körde hon på högvarv når hon blev ansatt.

Men nå skurer det. Chefen har just sagt opp en ansatt som Nelly känner sedan tidigare. En mycket kompetent person med mycket Power. Cello som han heter, er meget smart tycker nelly.

Så nå er Nelly villrådig. Hur ska hon ha råd med alla kostnader? Har hon råd att fortsätta arbeta? Kanske bara borde dra sig tillbaka och leva på bidrag från EU og norske stat.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Pinocchio
10.04.2019 kl 19:55 4501

Dette blir KANON!! :D
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2019 kl 20:24 4360

Nei det med Yara er vel att betrakta som nels hobby.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Idiotikontroll
10.04.2019 kl 20:39 4259

Du begynner å komme deg XYZ. Gode betraktninger. Viktig å rette ett kritisk fokus mot dugnadsarbeidet som NEL muligens gjør for NIKOLA. samtidig som NEL dundrer på med emisjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
JosefK
10.04.2019 kl 20:51 4188


Uten kapital hadde det ikke blitt noen kontrakt. Men du har kanskje en løsning på det?
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2019 kl 21:09 4093

Nikola Motors Inc på Facebook nå: We're excited to have our partners like Nel Hydrogen at our #NikolaWorld2019 event next week!
Dette bli årets børsfest for Nel aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
10.04.2019 kl 21:21 4013

Spennende, tar kursen "av" er det viktig å "sikre verdier", kursen "faller ofte tilbake" etter store oppganger!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Breikjeften
10.04.2019 kl 21:26 3974

Spennende, tar kursen "av" er det viktig å "sikre verdier", kursen "faller ofte tilbake" etter store oppganger!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
johnsen50
10.04.2019 kl 21:42 3886

Tigern. Jepp, fantastiske ting på gang. Har selv kursmål 10.- q3 2020, men kan komme før. Men ny fabrik i kina lnsker jeg ikke, håper den blir i Sør korea eller california,, time will tell. Hærlig Nel dag i dag,, og i morra fortsetter det. Deilig
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2019 kl 21:46 3846

Måtte bar laste opp noen tusen Nel aksjer til i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Framtia
10.04.2019 kl 22:12 3684

Tror neppe Nikola hadde oppkalt sitt siste vidunder etter norske tallet "Tre", dersom båndene mellom Nel og Nikola var så frynsete som enkelte her hevder...Nikola og Nel er gjensidig avhengige av hverandre og Nikola er ikke tjent med å "tyne" Nel kontraktmessig! Nel skal tross alt levere utstyr til Nikola i minst 10 år frem i tid og da bør noen gjøre seg tanker rundt normal forretnings skikk!
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2019 kl 22:57 3477

Herlig gutta. ? Tradegate er opp +2.75%. Vi ser en svært god torsdag venter ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
meocon
11.04.2019 kl 00:05 3284

La merke til SSHIP pen oppgang på et par 100% fra et par kontrakter i løper av 2 uker.
Har selskapet tjent noe penger enda ?

NEL og en kontrakt, bare en med Nikola, hva vil det skje ?
Tenk, slik er livet med spekulasjon !
Det er alltid lov til å stå på perrong og se på toget akselerer. Du blir ikke fattigere, men det oppfattes også som et tap.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Glunten
11.04.2019 kl 01:22 3182

SSHIP tjener jo penger som gress og mer i vente, i motsetning til NEL som er helt i det blå hvor bare magefølelse er å lite på, magen min sier ja. Fint med to 100%er på en mnd.
https://www.scanship.no/pareto-securities/
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2019 kl 07:35 2961

Nel kan kun med Nikola få milliarder av inntekter allerede neste år. På Notodden 10 dobler de produksjon allerede 1.kvartal 2020. Oppsiden er meget høy i Nel. Nedsiden i Scanship er idag like stor som oppsiden i Nel.
Opp +100% hos Nel på 1 mnd kan skje.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Anywhere
11.04.2019 kl 07:38 2935

At NEL synes å bygge så mye framtid på en potensiell kunde er risiko, man er som komiske Ali-Tigeren- om man ikke erkjenner det. Man må skjønne at NEL og Nikola har laget en avtale som gir innblikk i motparten, og på en slik måte at Nikola skal ha priseffekt av besparelser i større produksjon. Nel blir bundet av dette, da tiltak som gir produksjonsbesparelser må deles med en kunde. NEL får aldri annet enn små marginer av slikt, det må man forstå.
Og husk, Nikola kan få hydrogen av andre enn NEL...
Man må også forstå at Nikola ikke nå kommer med noen «flere kontrakter», de vil avrope eksisterende avtale og bygge ut ruter gradvis.
Forstå også at Nikola ikke skal profilere andre enn utelukkende seg selv under Nikola world. Det er ikke NEL fokus, men Nikola-fokus.

Forstå også at NEL er priset så høyt at ja, de trenger mange milliarder i inntekter hvert år for å forsvare sin kurs. Hvis det bare blir noen milliarder, som Tigeren indikererer, så ville jeg vært livredd for kjøp på 5,80. Foreløpig har de noe over 400 mill i inntekt og presterer 160 mill i tap. De bør klare plussdrift snart, og fabrikk som står ferdig om halvannet år gir en grad av stordrift, men dog ikke mer kapasitet enn at de klarer «noen milliarder» i omsetning. Hvis de klarer å karre seg opp til en margin på 10%- som ville vært NELutopi da det ville vært markedsledende margin- så klarer de kanskje 200 mill i resultat. Jeg spør; er et slikt resultat verdt 7 milliarder som det prises til i dag? Og resultatet kommer ikke før tidligst 3 år om alt går på skinner...Hvor lenge ville du ventet på avkastning under 3% dersom du investerte 7 mrd i dag? Finnes det bedre alternativ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
11.04.2019 kl 07:57 2864

Liker ikke på noen måte det du skriver, men må likevel vedkjenne at det er mye sant. Da er det bare det sure eplet som må bites i ?
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Anywhere
11.04.2019 kl 08:32 2754

Alt kan skje, men av det aller minst sannsynlige på Oslo børs som kan skje tilhører det at NEL skal kunne gå 100% på en mnd. Det kan selvsagt skje, men kanskje om aksjen faller til 2,5 ( som er mer sannsynlig) og deretter stiger 100% om de lykkes maksimalt om 3-4 år....
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2019 kl 09:04 2680

Hahaha.. Nel stiger rett opp ca + 1% .. Anywhere. Normalt gidder jeg ikke kommenter dine lite meningsfylte innlegg. Dine innlegg fremstår dessverre igjen som lite kunnskapsløse og du kverulerer konstant. Du eier ikke en aksje i Nel. Men du lirer ut av deg mye rart. Jeg ber forumdeltagere lese dine tråder her inne - så ser alle at du åpentbart har betydelig manglende kunnskap om Nel. En behøver ikke være rakettforsker for å forstå at Nel kan stige opp + 100% på meget kort tid. Du står på perrongen og prater og prater. Vi andre som handler Nel aksjer - vi vinner. Sånn er livet på OSE med skribenter som bare prater og vi investorer som tjener penger på våre innkjøp i Nel. Vi tjener og har tjent mye penger på Nel aksjen.. Du bare prater og prater null hele tiden. Du skjønner tydeligvis fortsatt ikke at Løkke har bekreftet at Nel skal 10 doble produksjonen på den nye fabrikken på Notodden(som er under bygging) neste år. Nel kan og tredoble produksjonen ved å øke til 3 skift på den nye robotiserte H2 fueling fabriken deres i Herning. Avkasting vet du også tydeligvis lite om. Jeg har en + 101% avkastning på 12 mnd i Nel og jeg har +370 % avkastning i Nel de siste 5 år. Men det er nå denne grønne H2 reisen oppover begynner.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Wrold
11.04.2019 kl 09:11 2615

Anywhere
Nel selger ikke hydrogen
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Anywhere
11.04.2019 kl 09:19 2582

Tigeren, rakettforskere hadde med enkelhet sagt at det tilhører det hinsides mest usannsynlige at NEL kan stige 100% på meget kort tid nå. Da er det utelukkende pga hjernetomme investorer som ikke vet hva de kjøper. Man kan selvsagt kjøpe tulipaner til 3000 kr stk, men det er kanskje ikke så smart, om du forstår analogien og kjenner historien...??

Det kan godt hende jeg har manglende kunnskap om NEL, men har vært investor i 3 år. Nå mener jeg euforien har gjort prisingen utfordrende. Det er stort sett det jeg opprettholder av meninger. Og jeg mener at jeg belegger det jeg sier ganske mye bedre enn f.eks Tigeren, som jeg oppfatter utfordrende å ta seriøst når hovedfokuset er at NEL kan gå 100% neste måned...og at Nikola world fort kan trigge slikt. Da mener jeg at jeg rettmessig kan kaste tilbake: Dersom Tigeren mener dette, så er det "åpenbart at du har betydelig manglende kunnskap om" hva som skal skje under Nikolas fokus og i forhold til aksjeprising.

Wrold, jeg vet at NEL ikke selger hydrogen, de selger hydrogenproduserende utstyr i embedded pumpestasjoner.
Poenget er at Nikola ikke er avhengig av NEL for å få hydrogen, men NEL er i ferd med å gjøre seg avhengig av Nikola...
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
spaggio
11.04.2019 kl 09:22 2553

Anywhere bryr seg vel lite om dine imaginære oppskrytte avkastninger ! Det han og flere er opptatt av er «caset» Nel som muligens skal levere noen stasjoner på 3-4 år (se Nikolas egne grafer bak betalingsmuren på E24). Nel har som du vet ikke tjent ei krone på 92 år og hele selskapsverdien er emittert inn fra blåøyde aksjonærer gjennom 22 kapitaltilførsler bare siste 7 år. Det er kjent stil fra Løkke fra Rec- tiden !

Å tro at høykostlandet Norge skal konkurrere på pris på sine fyllestasjoner etter hvert som Asiatere med flere får fart på sin produksjon er som å tro julenissen i april ! Forøvrig får du ha lykke til med din nedlatende holdning til alle som ikke har samme mening som deg !
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
bullair
11.04.2019 kl 09:24 2543

Enig Tigeren, det er mykje spennande i pipelinen til Nel. Men i påvente av det har det vore tørke av nyheiter om nye kontrakter. Kursen har gått opp til høgder som ikkje samsvarar med det med draumen om store kontrakter. Det har gjort at det tekniske bildet er i ferd med å snu. Trendkanal på veg med å snu nedover, ikkje det me er godt under bunnen av den! Regression kanalen som flatar ut med ein bunn på 5.57 som kan vera eit område me skal ned å teste før EVENTUELLE nyheiter til veka, men me kan fort gå ned til emi også. Glidande snitt ligg me godt under på 5.85 ich. Teknisk er og forblir teknisk og ikkje noko anna, men det er eit bilde på handels historien. Uten historien veit me at tilværet vert ganske tomt og lite innhald i. Berre mine tankar rundt der me er i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2019 kl 09:32 2508

Spaggio og anywhere ligger på samme nivået. Alle forumdeltagere bør lese Spaggeti sine tråder også. Jeg har blokkert han for lenge siden. Det er så deilig å slippe å lese konstant nonsens. Jeg tror at han og Any har kastet skolesekken på gulvet og sitter ofte på det samme gutterommet med en uriktig fremstilling. De lager ofte de samme meningsløse innlegg. Begge er ikke Nel aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Anywhere
11.04.2019 kl 10:32 2411

Tigeren, på seg selv kjenner man andre...Vi er nok ikke helt som deg og oppholder oss på gutterommet. Jeg er opportun investor, og fant det veldig opportunt med NEL for 3 år siden. Jeg har vært tro mot investeringsfilosofien min fremt til NEL nådde 6 kroner. Da klarte jeg ikke å finne grunnlag for prising. 6 kroner kom fort og langt tidligere enn min investeringshorisont, men når høyden syntes litt i overkant, takket jeg for følget og gikk ut. Så kom emisjon, nye tap etc, og det er ikke lettere nå å forsvare 6 kroner med den mengden aksjer som finnes i selskapet.
Jeg har lastet meg fullt opp i annet og har ca 30% avkastning på pengene som jeg tok ut i NEL på 6 kroner. Så i forhold til Tigeren som manisk holder frem at NEL skal gå skyhøyt, så forsøker jeg å være opportun, å finne selskaper der sannsynligheten for avkastning fremover, i tråd med investeringsfilosofi selvagt, er god. Og i dagens investeringsmiljø så ser jeg svært mye jeg velger meg i stedet for NEL.
Jeg oppfatter min egen investeringsfilosfi og tilnærming som langt mer moden og voksen enn Tigerens, som nok innser det, og bruker de vanlige hersketeknikker for å forsøke å gjøre seg selv større - når han innser at han er liten. Minner litt om en bjeffende liten valp...
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2019 kl 13:49 2248

Haha.--Stakkars Any sitter blakk og glor på Nel. Vi andre handler på dagens bunnfiske. Og der kom den...Twitter: Hydrogen Europe on Twitter
“.@bjornsimonsen, VP at @nelhydrogen: "We will deliver 1000 MW #electrolysers to power the first 50-60 #hydrogen refuelling stations for trucks for @nikolamotor in the USA. Now we’re looking at how to replicate this in Europe” #HydrogenNow #FutureOfTransport” H2 festen er åpnet. Velkommen ombord.
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare
Anywhere
11.04.2019 kl 15:08 2142

Dersom man sitter og glor på NEL, så blir man pt fattigere om man har aksjer, men kan prise seg lykkelig over å ha solgt høyere oppe og kjøpt annet med positiv avkastning. Og short-filosofien min med short NEL, long Archer, long DNO pt funker bra:)
Og denne twitter-meldingen din - den tilsier kanskje en omsetning under Nikola-kontrakt på 500 mill årlig. Hvor blir alle milliardene dine av, Tigeren.
Jeg har ikke sett noe substans bak dine profetier, ikke en eneste ting. Kunne du pekt på en god grunn til at NEL skal få omsetning på flere milliarder årlig om halvannet år, slik du hevder?
Og bare for å minne deg på; Forretningsplanen til NEL har ikke lagt dine omsetningsfantasier til grunn. Hva tro du den sier??
Redigert 21.01.2021 kl 00:57 Du må logge inn for å svare