PCIB - Flott helsides artikkel i Finansavisen i morgen ?

Scoopfinder
PCIB 10.04.2019 kl 21:35 18500

Nærmer seg markedet med produkter. Kan løse «deler av kreftgåten»
PCI Biotech er inne i en svært spennende fase med sine tre utviklingsprogrammer, og er finansielt godt rustet med nær 350 millioner kroner på bok.
Osv
Osv.....

Den som ikke skjønner at PCIB blir en vinner det neste 10-året bør lese seg opp straks

Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
fabian2
03.05.2019 kl 10:11 5729

Vi som skribler litt her er usikker på hvor stort dette blir , og hvor lang tid det tar..... Men en ting er sikkert ;: BigPharma følger med med argusøyne. Egentlig er meldingen som kom i går kveld en liten verdenssensasjon som kan gjøre lille PCIB til en gigant , hvis den får bli i Norge. Men sånn går det nok ikke. Min barnslige spådom om 362 kr om to år står jeg ved. Kanskje det blir etter en budkamp ?
SHARE-IT
03.05.2019 kl 10:17 5705

Fabian 2, meldingen kom i går og derfor ingen stjerne på PCIB i dag, skulle jeg tro. Kursutviklingen blir spennende fremover. Er nok en del emi-aksjer som skal ut før vi kan komme oss videre oppover. Og det er nok også en del som har blitt utålmodige og vil ut på godmeldingen. Vi får se fremover.
Slettet bruker
03.05.2019 kl 10:36 5633

Hm. En edruelig nedgang i forventningen, (362)
og kraftig ned fra den forventede kursen for et par år siden, da sa hausserne forventet 5000, .og de skulle alle ta tidlig pensjon.

Snart begynner nok gevinstsikringen igjen.
Et godt produkt garanterer ikke suksess på børsen. Men det hjelper.
Computum
03.05.2019 kl 10:38 5621

Og noen går inn i selskaper der det forventes nyheter. De følger boka: "buy on rumors, sell on news".
fabian2
03.05.2019 kl 10:51 5583

Klart trading er en morsom sport. Det er underholdning også. Men den som finner stjerneskudd og sitter i ro , vinner alltid økonomisk , det er tydelig "slått fast" i all tilgjengelig litteratur. Så spørs det bare hvor tålmodig man er....og hva man bruker tiden til. Jeg har nesten sluttet med trading , og trives med det....også fordi jeg har cirka 80% av kapitalen i PCIB. Jeg har tidligere antydet at det var 51% sikkert at PCIB kommer til å "gå til himmels"...nå er jeg 99% sikker. Men man må orke å vente.!. I mellomtiden kan man bruke livet til mye rart , f.ex. surfe i Australia eller på Hawaii :)..eller hva som helst som er meningsfylt. Til og med i Norge
Slettet bruker
03.05.2019 kl 11:00 5552

Morsomt innlegg. Håper du ikke blir fornærmet når jeg sier at du kunne vært en glimrende prest!
fabian2
03.05.2019 kl 11:11 5508

He-he , takker og bukker , tenkte aldri på teologi , det ble medisin. Her kan man skrive anonymt og fortelle litt av hvert. Trives med det. Skrev kanskje litt for mye siste par dager....nå blir det vel stille fra meg igjen …..en stund. Men akkurat når det gjelder PCIB så skjønner jeg jo ..i likhet med langt over 90% av aksjeeierne ...at dette virkelig "går veien", så det knaser. Bare å vente. Dagens kurs er bare underholdning.
Londonmannen
03.05.2019 kl 11:21 5474

Likheten mellom en prest og en medisiner, er at begge snakker om håp. Men mens presten snakker om håp om det evige liv, må medisineren nøye seg med å snakke om håp om helbredelse. Forskjellene er at medisineren er den eneste av de to som kan begrave sine feil. ;-)) God helg!
Redigert 03.05.2019 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
fabian2
03.05.2019 kl 11:27 5467

Jeg har begravet mange feil. Blant annet Biotec Pharmacon. God helg til både troende og ateister :)…)
Londonmannen
03.05.2019 kl 11:41 5429

Da er vi to. Tror jeg har et par tuber sårsalve fortsatt liggende i skapet, utgått på dato for lenge siden...
Scoopfinder
03.05.2019 kl 15:58 5759

«Men den som finner stjerneskudd og sitter i ro , vinner alltid økonomisk»
Akkurat !!!

Hvis noen av dere husker meldingen 20/12-17 så skjedde det nesten ingenting de første par dagene. Men etter 2-3 uker var kursen tredoblet.
Hva kursen ender på i dag spiller ingen rolle. Mange luringer selger fordi de nuller tapet fra emisjonen. De har ikke forstått hva de har kjøpt.

Jeg fikk 55* i Algeta.
Å få vaksiner, cellegift og andre medisiner til å virke er langt større enn å gi prostatapasienter noen ekstra uker.
Av meg får dere ikke en eneste aksje
Slettet bruker
03.05.2019 kl 16:05 5740

Godt sagt Scoop.

å få vaksine til og virke vil gi mye mer enn *55.
Lothian
03.05.2019 kl 17:22 5642

Litt tidlig å “innkassere” 55* etter en oppgang på 19% kanskje?

Vi er tross alt bare tilbake til en sterkt rabbattert emisjonskurs på 30.

Blir ikkje noen bobler her i gården før vi passerer 50 :-) NOK (50* er en fjern drøm)....

Lothian
Londonmannen
03.05.2019 kl 19:12 5571

Da kan du trolig unne deg ekstra bobler på nasjonaldagen, forutsatt at det ikke kommer nye kursdrivende meldinger i mellomtiden.
ToffeeMan
04.05.2019 kl 00:15 5427

Få dette ut i markedet. Redd liv!!
liang
04.05.2019 kl 08:58 5277

Tror den var utgått på dato før du mottok den.
Selskapet som testet produktet på aksjonærene før godkjenning , hehe
Nesten som i sarons dal :)
Men det er jo historie og selskapet er vel noe helt annet i dag.

----------------------------
Vanker det en nobelpris i medisin på "løsningen" av delivery problemet som har vært et kjempeproblem i årtier?
Tror PCIB snart blir satt på verdenskartet.

lykke til
Slettet bruker
04.05.2019 kl 09:12 5259

Liang,
Hva mener du spesifikt med å bli satt på verdenskartet?
Londonmannen
04.05.2019 kl 09:20 5238

Tror nok jeg skjønner hva liang mener. Hadde PCIB vært på verdenskartet, altså kjent og anerkjent over hele verden ville prisingen vært en ganske annen.

Noe vi vil se den dagen detaljene blir presentert og en verdenssensasjon ser dagens lys. Den dagen skal det bli særdeles moro og innbringende å være PCIB aksjonær.
Slettet bruker
04.05.2019 kl 09:24 5226

Tenker dere at det de nå har fått til er så revolusjonerende? Jeg skjønner at meldingen var lenge ventet på og god, men jeg har oppfattet Liang fattet og relativt nøktern før - og når han bruker slike ord fanger det min oppmerksomhet:)
liang
04.05.2019 kl 09:31 5213

https://www.nibib.nih.gov/science-education/science-topics/drug-delivery-systems

"Yet, with all of this progress, many drugs, even those discovered using the most advanced molecular biology strategies, have unacceptable side effects due to the drug interacting with healthy tissues that are not the target of the drug. Side effects limit our ability to design optimal medications for many diseases such as cancer, neurodegenerative diseases, and infectious diseases."

Cellegift foreksempel , her utsetter en hele kroppen for denne giften med helt uholbare følger i forsøket med å få has på kreften.
Dette i sterk kontrast til hvorledes det er mulig med teknologien til PCIB å øke den lokale effekten på svulsten og minske effekten på kroppen generelt.
Fra en praksis til uholdbare bivirkninger til nesten ingen overhode.
BP har brukt store summer i lang tid uten å lykkes.

" So as researchers work to develop reliable methods of delivering treatments to targeted cells, further engineering is still needed to ensure the treatments reach the correct structures inside cells. Ideally, future health care will incorporate smart delivery systems that can bypass cellular defenses, transport drugs to targeted intracellular sites, and release the drugs in response to specific molecular signals"

bravi
04.05.2019 kl 09:41 5187

Tror man skal ta det helt med ro, det er lett å selge skinnet før bjørnen er skutt. Pr. idag er enda ikke kursen etablert over emisjonskursen.
Har sett mange ganger tidligere at det har kommet gode og "revolusjonerende" nyheter fra biotek selskap uten at det har ført til reprising av aksjene. Faktisk er det det som er normalen, alt annet er unntaksvis, har ikke skjedd siden Algeta.
liang
04.05.2019 kl 09:48 5174

Bakke101
Slik jeg tolker PCIB's leveringsteknologi så er de i stand til å åpne kreftcellene slik at medisinen (feks cellegift) går gjennom celleveggene og treffer target.
Dette skjer lokalt der en lyser med laseren.
Opp til 100x øket effekt lokalt og ingen virkning på kroppen ellers (untatt eventuelt abscopal effekt)
Dette vet vi virker gjennom fimaCHEM

Jeg lar meg rive med og tror PCIB vil høste mye publisitet i månedene som kommer , internasjonalt.

lykke til


Slettet bruker
04.05.2019 kl 10:18 5148

Lykke til:) det er rått!
Londonmannen
04.05.2019 kl 10:29 5124

Liang
I så tilfelle kommer PCIB løsning til å bli revolusjonerende, men ikke bare for sykdommen kreft. Såvidt jeg har forstått kan teknologien også brukes til andre sykdommer. Og er det korrekt, da blir det særdeles vanskelig å fatte hvor stort dette kan bli.

Bravi
Ja, slike verdenssensadjoner skjer skjelden og det er slett ikke ofte at et norsk farmasiselskap lykkes og Algeta er rett nok et unntak i så måte. Men etter torsdagens melding vil jeg ikke utelukke at PCIB kan bli nok et eksempel. Det kommeri tillegg til den suksess PHO nå opplever i USA.

Joda, 2019 kan bli et heidundrende år for det norsk farmasimiljøet. Og man skal ikke glemme den betydning som eventuell PHO og PCIB suksess vil bety for interessen for andre norske farmasi selskaper.

Jeg tror her er mye å glede seg til utover 2019......
SHARE-IT
04.05.2019 kl 10:35 5105

Ling forklarer dette så lettfattelig at dte nesten er utrolig. Og stemmer hans forståelse går kreftbehandlingen så definivt inn i en ny epoke. Da kan vi sikkert ikke se hvor stort PCIB kan bli, vi bar emner det..... . Så utrolig kjekt og spennende om de lykkes av mange grunner. Er det slik vil også stadig flere fange det opp etterhvert, BP komme på banen og kursen stige betydelig. Gårsdagen var i så fall bare en liten mini-forsmak. Vi har jo også sett tidligere hvordan kursen plutselig tok av, før den riktignok falt tilbake igjen. Spennende tider foran oss PCIB-aksjonærer.
ToffeeMan
04.05.2019 kl 11:56 4978

Det er ei stund siden jeg har fulgt med PCIB. Dette er fantastisk spennende! Noen som vet mer om hvilket top 10 pharma PCIB samarbeider med? Kan PCIB stå fritt til å selge/samarbeide med andre når avtalen går ut i slutten av juni?

... research collaboration with an undisclosed top-10 pharma company, initiated in September 2015. The extended evaluation period spans over 6 months, until the end of June 2019, and may be further extended.
Andor
04.05.2019 kl 12:12 4942

Er noen som er rimlig sikker på at det er Merck .Etter det vi har vente de neste mnd er Pcib grovt underpriset.Tipper kursen hadde vært 200 til 300 om Pcib hadde vært notert i USA.Vi burde snart ha et forventningsrally til 100 kr er nå min mening.
bravi
04.05.2019 kl 12:14 4942

Gitt at Liang sin forståelse er riktig av at leveringsteknologien til Pcib virker så godt som man får inntrykk av er tidsbruken helt uforståelig. Det må da være utrolig kjedelig for kreftpasienter at de ikke kommer i gang med de mest effektive behandlingene, folk dør mens de venter. Med fimaChem var det klart for pf2 med AA for snart 1,5 år siden, enda ikke kommet igang, trodde AA betydde at dette var viktig å skulle gå fort, hva skal man si til det, er det forklaringen på at kursen ikke tar av?
liang
04.05.2019 kl 12:15 4937

HVORFOR kan PCIB's PCI-teknologi bli så stort?

Grunnen ligger i at det ikke er snakk om et medisinsk produkt eller en vaksine men derimot en forsterkermekanisme (adjuant) som kan øke en vaksine eller et medisinsk produkt dramatisk lokalt hvor svulsten(e) står og senke belastningen på resten av kroppen under medisineringen.
Tenk deg en situasjon der alle produsenter av vaksiner og kjemiske produkter og mye mere innen det siste og nyeste (feks CRISPR) blir avhengig av PCI-teknologien for å virke.
Dette er selvsagt å sette det hele på spissen og grenser til det useriøse , klar over det.
Men tankeeksperimentet kan allikevell gjøres.

Skulle det bare være et lite fnugg av sannhet i betraktningene over så må en stille seg spørsmålet:

Hvilken makt over markedet og medisinindustrien (les BP) har et selskap som kan være i stand til å levere adjuanter til BP som omdanner hyllevare til blockbusters i hopetall?

Ved den første utlisensieringen innen fimaVACC og / eller fimaNAc vil det bli kaotiske tilstander for å sikre seg tilgang til PCI-teknologien og grunnen er jo såre enkel.
For å få remediet til å virke så må en bare ha det.

Ca 250 vaksiner er under utvikling for tiden og det ligger nok mange på lageret som ikke takler delivery-problematikken (store molekyler?).

I PHO (som jeg har meget stor tro på) snakkes det om akselererende utvikling i mange år og det samme tror jeg vi vil oppleve i PCIB.

Som vanlig så fremstår en som useriøs når en tar opp dette emnet for PCIB men det får nå så være.

Lykke til
liang
04.05.2019 kl 12:25 4908

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11082501.ece

Snakker vi om spekulering så er denne artikkelen i særklasse.
Slettet bruker
04.05.2019 kl 12:43 4874

Med resultatene i går blir pcib slukt! Spørsmålet er bare når..
fabian2
04.05.2019 kl 13:12 4848

Jeg følger littegranne med også på internasjonal biotec , fordi det er det eneste jeg har greie på.... Vet ingenting om olje og fisk og sådant..... I dag er det kanskje passende å komme med en liten gladhistorie fra virkelighetens verden..... Her er den : I 2007 var det et bittelite nord-amerikansk biotec-selskap som hadde funnet noe ( og selvsagt patentert det ) som et mye større selskap fattet interesse for..... Resultat : Det lille selskapet ble oppkjøpt over natten.....og aksjekursen til det lille selskapet steg med 720 % i løpet av en dag....Snipp , snapp , snute :)
fabian2
04.05.2019 kl 13:28 5053

Det skulle vel tilsvare omtrent at PCIB ble oppkjøpt i morgen for omtrent 200 kr....men jeg ville selvsagt stemt nei til en slik pris etter det vi vet i dag. Håper mange er enige med meg :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Taylor
04.05.2019 kl 13:44 5023

Om man får en null til bak der, så vurderes det
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Andor
04.05.2019 kl 13:49 5013

Kan ikke selge denne potensielle mega gullgruven under 1000 kr aksjen,og det vil big pharma bla opp og selv det kan vise seg er for billig når en tenker at Pcib vil skape jordskjelv som da de oppfant Penicillin .
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
04.05.2019 kl 14:37 4953

1000kr aksjen blir 37mrd kr eller litt over 12 mrd for hver av Chem/Vacc/Nac.
At hver av søylene «bare» skal prises til 0,5*Algeta høres ikke umulig ut
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
heilo888
04.05.2019 kl 14:42 4946

Om enden på visa om PCIB blir at man bygger et stort norsk biotek-selskap, eller oppkjøp til kr 200, 1000, 5000 er vanskelig å si.

Men håper på at PCIB forblir norsk og blir et fyrtårn innen norsk næringsliv.
Med det enorme potensialet teknologien har er et salg til under kr 1000 bare helt latterlig etter min mening. Selger man under 1000-lappen pr. aksje er man milevis unna å forstå teknologien og dens medisinske potensiale.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
heilo888
04.05.2019 kl 14:45 4939

Bare dumt å sammenligne Algeta og PCIB!
PCIB har et medisinsk potensiale som ligger i en helt annen divisjon enn Algeta som blir temmelig puslete i sammenligning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
bravi
04.05.2019 kl 14:49 4930

Har man for høye forhåpninger blir man skuffet. Greit alt det der med oppkjøp osv. men markedet priser foreløpig Pcib til 30 kr etter siste melding, samme pris som siste emisjon. Det ble ikke sagt noe om verdi i meldingen, heller ikke noe om hvor lang tid det vil ta å komme videre. Det vi vet er at all ting bruker å ta evigheter og vel så det. Tror oppkjøp for 200, 1000 eller mere er bare en våt drøm som kanskje kan bli aktuelt en gang langt inn i fremtiden. Merkelig at selskapet ikke allerede er kjøpt ppp så lav som kursen har vært.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
04.05.2019 kl 14:55 4916

Du har et poeng der Bravi, men BP pleier ikke å kjøpe opp før endelig godkjenning foreligger. Men Vacc kan jo bli kjøpt.

Heilo, helt enig i at potensialet til PCIB er langt større enn Algeta. Jeg prøvde bare å vise at 1000kr egentlig ikke er så mye.
Jeg fikk 55* i Algeta. Jeg tror ikke det er umulig med noe tilsvarende i PCIB. Da er vi på 1650kr ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare