FUNCOM 2018, Revenue up 46%, EBITDA up 78%

Slettet bruker
FUNCOM 11.04.2019 kl 09:00 3079

Det er tid for å gjøre kraftige aksjekjøp. For FUNCOM kommer ikke til å koste skarve 1 milliard NOK særlig lenge. Kraftige økninger i profitabilitet og omsetning hvert år. Les Annual report.

Funcom’s revenues for 2018 increased by 46% to USD 33 776 thousand:

*Earnings before Interest, Tax, Depreciation and Amortization (EBITDA) for 2018 increased by 78%
to USD 17 690 thousand


WOW! Et børsnotert selskap som nesten dobler EBITDA på et år. 150 MILL NOK!!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Alltid positiv
11.04.2019 kl 09:20 3026

Skal bli artig å se reaksjonen når dette blir "slått opp" på forsiden av nettaviser. Ellers helt enig, virker merkelig om denne skal holde seg på dagens nivåer lenge. Null gjeld, tjener penger som gress, og mange utgivelser i pipeline. Dette må faktisk gå veien :-)
Slettet bruker
11.04.2019 kl 12:29 2914

Snart 72% av selskapets aksjer på hendene til topp 20. Dette begyner å ligne noe.

# Rallypåvei!
Commodus
12.04.2019 kl 12:28 2707

Hvorfor skrives det absolutt ingenting om dette i nettavisene?
Vestjyden
12.04.2019 kl 12:34 2697

Sikkert fordi pressen fik en over nallerne, da de beskrev funcom som en “ Tulleaktie”.
Og så er det ikke relateret til Olie, drilling, laks eller skibsmad, så det er ikke interessant ?
Slettet bruker
12.04.2019 kl 13:14 2660

Fordi Thor Chr. Jensen er en tullejournalist.

Gått prestisje i dette. OSEs største og mest spektakulære turnaround-selskap ble vel beskrevet som det siste du skulle investere i med mindre du var idiot. Det er med slike artikler en journalist avdekker komplett inkompetase. Vanskelig å bli minnet på om i ettertid.

God påske. Rally!!!
Redigert 12.04.2019 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2019 kl 18:43 2440

Start på en lang tur opp.
VIC20
16.04.2019 kl 08:43 2270

Ser ut til å bli en bra påske ?
Scoopex
16.04.2019 kl 09:13 2229

Ta gevinst før neste dump kommer.
espeset
17.04.2019 kl 10:50 2075

Fant et meget bra innlegg skrevet av Havana12 på Tekinvestor :-))

Jeg er veldig long, og merker at jeg personlig ikke trenger å kommentere noe hver uke.

Men noen få ting ønsker jeg å påpeke i blant. Finansiell stabilitet er en av dem.

Jeg har hele veien vært ekstrem bull på Conan exiles, spesielt basert på benchmarkanalysene jeg delte for lang, lang tid tilbake.

Conan Exiles er og kommer til å fortsette å være en helt enorm grunnpilar i hele selskapet. Se for deg noe så mektig:

-Du gir ut ETT spill i Februar 2017(!).

-Du oppdaterer spillet og inntektene gir en buffer på 1xx millioner kroner i cash.

Dette ene spillet bidrar til halvårsresultater som fortsetter å være blå over 3 år.
-Ikke nok med at spillet er helt ekstremt lønnsomt sett i lys av aktivitetsbaserte kostnader, men det bærer hele 130 ansatte alene + ansettelser og oppkjøp/fusjoner(IP, ZPX) og nedbetaling av gjeld.

-Det ene spillet gir så høye inntekter over lang tid, at selskapet er sterke nok til å inngå publishing med andre selskaper for å holde oppe resultatene uten å slippe noen spill selv. For meg er jeg mer enn nok fornøyd om det bidrar til høyere inntekter, og bidrar så kvartalet holder seg i pluss. Trenger ikke være noe voldsomt resultat, men høy oppside dersom det skulle blowe. Da vil det være y.o.y vekst å vise til.

-FØRST 3 år senere i 2020 kommer det første spillet, som er velutviklet, testet og arbeidet med i komplett ro. Ingen som maser på fremskynding av prosjektene, fordi de har resultatene som gjemmer seg bak Conan og publishing.

Javel, så kanskje ikke CU selger mer enn 100k, eller kanskje de selger 200k. Kanskje mer? Kanskje mindre. Det er ikke der Funcom skal gjøre pengene sine. Den store oppsiden uten den helt store nedsiden(pga finansiell stabilitet) kommer i 2020, og ikke minst de store nyhetene om Dune som kommer enda senere. Det er rett og slett bare å ha det behagelig. Conan exiles ligger akkurat nå med 3-4 GTS plasseringer innenfor top 100, og ps4 spillerne skriker etter mer. Publishingene moon kommer, samme med CU. Ny publishing ble annonsert forrige uke, uten at noen nevneverdig brydde seg om det. Som jeg ser det nå er det en helt ekstrem oppside med mulig lønnsomhet i 2020 uten like. Grunnpilaren er der, så er det bare å kline til med det de har jobbet så hardt for de siste månedene og årene. Med grunnpilarene og de nye spillene oppå det igjen, vil det kanskje åpne for diskusjon angående utbytte. Rett og slett fordi Conan Exiles er blitt et så mektig spill g vil generere inntekter i lang lang tid, og selskapsstrategien er såpass gjennomtenkt og diversifisert. Et nytt CE resultat som i 2017 vil kunne gi en feit bunnlinje med alt som ligger der fra før av. Hva skal Funcom med 2-4xx millioner på bok? Vi får se nærmere på hva slags potensiale spillene som skal bli sluppet har, men oppsiden er helt klart enorm nå.
Slettet bruker
17.04.2019 kl 10:57 2064

"Du oppdaterer spillet og inntektene gir en buffer på 1xx millioner kroner i cash."

Det er jo direkte feil. Det er ikke CE som har gitt en buffer i cash. Det et aksjeprinteren.

Om man stirrer kun på resultater og ignorerer detaljene så kan det så fantastisk flott ut. Men, så ser man investeringskostnader (det er her utviklingen av Conan Exiles faktisk er ført) og da ser regnestykket veldig annerledes ut. Eiendelen CE har svært høy verdi i balansen. Denne skal etter hvert skrives ned. At CE har reddet Funcom er det ingen tvil om, men de økonomiske resultatene som følge er smoke & mirrors.
Slettet bruker
17.04.2019 kl 11:10 2049

La meg fortelle deg en riktig ting. Multinickene dine har skreket ned en god stund nå. I mellomtiden har vel aksjen ikke vist annet enn tydelig opptrend. Topp 20 har økt beholdning fra 50% til 72%.
espeset
17.04.2019 kl 11:13 2043

Ikke veldig overasket over att du ikke bifaller noe som kommer fra Tekinvestor, du er jo kastet ut derfra. Er det en gang eller flere ganger du har blitt pælma ut derfra?
Man kan sikkert finne en linje eller to som man ikke er 100% enig i men innlegget totalt er det meget høy kvalitet på.
Go påske Hektar.
Redigert 17.04.2019 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2019 kl 11:33 2025

Pælma har jeg aldri blitt, bedt admin om å slette kontoen har jeg gjort.

Skjønner at det går dypt inn da teknobarna har svært sterke, personlige følelser når det kommer til Funcom, særlig de som ble tvangsinnløst rundt jul. Hopper på og er veldig aggressive når noen uttrykker en motstridende mening, sånt tåles ikke. Og når kursen raser sitter dere som noen spørsmålstegn og griner om juks.

Men, personlige angrep til side, det jeg sier stemmer. At du ikke liker det er ganske uvesentlig.
Slettet bruker
17.04.2019 kl 12:11 1993

Funcom har en EV/EBITDA på litt over 8. Det er nok, kun deg selv som mener at Funcom ikke generer verdi gjennom drift.

Hils folkene i lala-land.
Redigert 17.04.2019 kl 12:33 Du må logge inn for å svare