AVANCE -dobling
Rate i dag : 36.000 USD/day
Mulig rate i sommer ifølge Kepler, FA i dag : 100.000.- USD/day
Enkel, men morsom regneøvelse;
Snittrate/år 50.000 USD/day gir ca. 20.- pr aksje på bunnlinjen
Kurs 40.- gir P/E på 2
kurs 50.- gir P/E 2,5
Snittrate 60.000 USD/day gir ca. 27.- pr aksje på bunnlinjen
kurs 54.- gir P/E 2
Potensiale her.
Mulig rate i sommer ifølge Kepler, FA i dag : 100.000.- USD/day
Enkel, men morsom regneøvelse;
Snittrate/år 50.000 USD/day gir ca. 20.- pr aksje på bunnlinjen
Kurs 40.- gir P/E på 2
kurs 50.- gir P/E 2,5
Snittrate 60.000 USD/day gir ca. 27.- pr aksje på bunnlinjen
kurs 54.- gir P/E 2
Potensiale her.
Redigert 21.01.2021 kl 03:37
Du må logge inn for å svare
googleearth11
18.04.2019 kl 17:37
10548
Slettet brukerskrev 25.2
Omtrent der jeg også tipper. Får bare håpe at de store postene på 24,50 er fjerna.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
tankerviking
18.04.2019 kl 17:44
10528
Baltic lpg indeksen opp enda nye 3 prosent i dag...nå er vi på 62,14....estimerer det til å være usd 50k per dag...god påske
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Frontman
18.04.2019 kl 19:15
10432
Tar ikke pause i påsken engang! Grattis til de som solgte seg ut på 22-23. Smart
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Frontman
18.04.2019 kl 19:16
10432
De aksjene kjøpes..smart han som selger da
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
googleearth11
18.04.2019 kl 19:26
10413
VIl tippe de blir fjerna innen tirsdag. Tror dette kan bli veldig moro i tida framover jeg. Ser ikke ut som om høy RSI har så mye å si. Husker Frontline gikk fra 14 kr til 38 kr på en ukes tid (eller noe sånt) i 2015. Bra penger å ta med seg det :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
googleearth11
19.04.2019 kl 07:47
10108
Fortsetter det sånn også på mandag mens børsen er stengt i Oslo, så blir det trangt i døra for dem som skal inn i Avance på tirsdag...
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
19.04.2019 kl 09:04
10003
Ja, Dorian smalt opp en halv prosent i går.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
googleearth11
19.04.2019 kl 09:30
9953
Lavt volum. Dessuten følger Dorian Oslo - ikke omvendt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
habbiten
19.04.2019 kl 10:06
9889
tapogvinn skrev Ja, Dorian smalt opp en halv prosent i går.
Trangen for å overdrive er tydeligvis enorm når en halv prosent er et smell.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
googleearth11
19.04.2019 kl 10:59
10289
Oppfatta den som ironisk...
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
19.04.2019 kl 11:12
10279
eventuelt er fravær av ironi tydelig hos enkelte ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
googleearth11
19.04.2019 kl 11:52
10242
Betyr det at du ikke har noen tro på oppgang i Avance?
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
googleearth11
20.04.2019 kl 09:13
9957
Når alle piler peker i samme retning, er det liten grunn til å tro at alle tar feil. Men klart: Noe edruelighet kan være på sin plass. Men at Avance kommer til å stige i kurs, er jeg sikker på. Spørs bare når, og hvor mye.
https://e24.no/boers-og-finans/shipping/shippinganalytiker-tror-paa-aksjeboom-vintermarkedet-blir-fantastisk/24605821
https://e24.no/boers-og-finans/shipping/shippinganalytiker-tror-paa-aksjeboom-vintermarkedet-blir-fantastisk/24605821
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
20.04.2019 kl 11:09
9821
googleearth11 skrev Betyr det at du ikke har noen tro på oppgang i Avance?
Joda, her er det potensial for videre oppgang :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
20.04.2019 kl 11:17
9810
Så gjenstår det å se hvor "short term spike" denne oppgangen kommer til å bli.
Dorian LPG sees steady growth as VLGC spot rates mount short-term surge
John Hadjipateras and John Lycouris see US infrastructure improvements bringing more volumes into next year.
Dorian LPG's top executives described the ongoing surge in very large gas carrier spot rates as a short-term spike in a tight market.
https://www.tradewindsnews.com/gas/1747758/dorian-lpg-sees-steady-growth-as-vlgc-spot-rates-mount-short-term-surge
Dorian LPG sees steady growth as VLGC spot rates mount short-term surge
John Hadjipateras and John Lycouris see US infrastructure improvements bringing more volumes into next year.
Dorian LPG's top executives described the ongoing surge in very large gas carrier spot rates as a short-term spike in a tight market.
https://www.tradewindsnews.com/gas/1747758/dorian-lpg-sees-steady-growth-as-vlgc-spot-rates-mount-short-term-surge
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
msmekk
21.04.2019 kl 10:47
9438
Spiken vil vare ut året for så å flate ut, tror vi får et løft på Ca. 10% Tirsdag, og tror på en dobling ut året. Rater på 50,000 dollar som nå gir 20 kr pr. aksje på bunnlinjen. PE på 1.2 kan ikke fortsette da vil Avance kunne betale høyere utbytte enn kursverdien
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Gnesdam
21.04.2019 kl 19:18
9153
Hvordan er det lige det er? Er det ikke korrekt, at i de gyldne år udbetalte Avance/BW Lpg ca halvdelen af overskuddet som udbytte? I givet fald er det vel lige før det kan tænkes, at første udbyttebetaling bliver efter 2 kvartal?
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Allegro
21.04.2019 kl 22:37
8958
Hva er ratene nå før åpning på tirsdag og hvor kan man følge med på ratene?
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Rater og futter.
Litt opp i dag igjen. 60.000 for mai måned.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Litt opp i dag igjen. 60.000 for mai måned.
https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Mathias2
22.04.2019 kl 00:49
8832
Ikke 60.000 men 60 USD per tonn som er ca. 50.000 i dagrater...
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Frontman
22.04.2019 kl 08:31
8741
Fint hvis noen har regnestykket, USD per tonn omregnet til USD/day. De rapporterer jo nå USD/tonn på hjemmesiden
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Tomassen
22.04.2019 kl 14:07
8474
Ikke gå i fella som mange har gjort med tørrlast de siste 10 årene nå... det vi opplevde av avkastning fra LPG rederiene i 2014 og 2015 kommer aldri til å skje igjen. Den fundamentale endringen som bidro til dette er allerede på plass (USA eksport). Så nå er det tilbake til normalen med svak avkastning for disse rederiene igjen. Spesielt mtp alle skipene sol fremdeles skal leveres.
Mange tror fremdeles at 2003-2008 tiden i tørrlast kommer tilbake, men dette vil aldri skje igjen grunnet verftskapasitet og at vi ikke får ett nytt Kina
Mange tror fremdeles at 2003-2008 tiden i tørrlast kommer tilbake, men dette vil aldri skje igjen grunnet verftskapasitet og at vi ikke får ett nytt Kina
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Frontman
22.04.2019 kl 14:53
8410
Det kan du sikkert ha rett i, men fortsatt muligheter for gevinst i Avance tror jeg. Vi får se hva resten av april og mai/juni bringer
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Tomassen
22.04.2019 kl 15:41
8337
Jepp, det er jeg enig i, tenkte mer på disse 100,000 dollar per dag og hele/halve markedsverdien i utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
danm
22.04.2019 kl 17:52
8198
Men vi har Indien, som kommer til at aftage meget gas.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
100' er nok ikke umulig, momentant. Men det blir neppe et årssnitt, for å si det sånn.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Tomassen
22.04.2019 kl 19:33
8046
Før 2014, så var den høyeste raten oppnådd noensinne på en dag 67,000 dollar. Så vanskelig å se hvorfor det ikke går tilbake til normalen på hva som kan oppnås
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Frontman
22.04.2019 kl 19:56
8004
67000 ser vi om et par uker..fortsatt tidlig i høysesongen..
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
kodenavn
21.05.2019 kl 13:07
7320
Fearnley :43 090 USD/day.
På denne raten på årsbasis ligger det igjen ca kr. 14.- pr aksje på bunnlinjen.
Ikke verst da å kunne kjøpe aksjen til 22.- :)
På denne raten på årsbasis ligger det igjen ca kr. 14.- pr aksje på bunnlinjen.
Ikke verst da å kunne kjøpe aksjen til 22.- :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
21.05.2019 kl 13:29
7432
Ratene omtrent flate på Avance sin hjemmeside siste uke.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
msmekk
21.05.2019 kl 21:27
7284
Den har nå stabilisert seg teknisk og det er på tide og akkumulere igjen. neste rykk vil bli opp til 28 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Tændis
21.05.2019 kl 21:33
7271
tapogvinn skrev Ratene omtrent flate på Avance sin hjemmeside siste uke.
Flat ja på $90 pr metric tonn. Er jo hinsides det sammenlignet med $57 pr metric tonn på den vanlige Baltic ruta
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
googleearth11
21.05.2019 kl 21:49
7242
Men Avance har vel bundet opp 65% av flåten på rundt 30.000 dollars. Det gir mye mindre gevinst på høye spotrater.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
msmekk
22.05.2019 kl 09:52
6987
40% av flåten i Spot markedet er veldig bra. De måtte sikkert binde opp en del av flåten på faste kontrakter for å få finansieringen på plass. Dette ser jeg på som positivt og vi slipper emisjon og utvanning. En større del av flåten vil bli i Spot markedet fra 2020 og fremover eller lange kontrakter til gode priser. Som det er nå har Avance en P/E 2. Kan det bli bedre?
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Helt enig med deg det er kjempepositivt om dette måtte til for å unngå utvanning og emisjoner.
Fantastisk av selskapet og regner med at fra nå blir det en fin reise.
Jeg tenkte selv i de baner da jeg leste rapporten. det var tross alt nære, et halvår til med dårlige rater ville selskapet trolig ikke maktet.
Ratene nå er fantastiske i forhold til aksjekurs. Det virkelig morsomme er at handelsblokkade mellom Kina og USA ikke betyr en dritt for selskapet:)
futures er bra opp igjen og ikke langt unna toppnivået i år.
57,06 Dollar pr.tonn og oppnådde rater er på 42423 dollar.
Fantastisk av selskapet og regner med at fra nå blir det en fin reise.
Jeg tenkte selv i de baner da jeg leste rapporten. det var tross alt nære, et halvår til med dårlige rater ville selskapet trolig ikke maktet.
Ratene nå er fantastiske i forhold til aksjekurs. Det virkelig morsomme er at handelsblokkade mellom Kina og USA ikke betyr en dritt for selskapet:)
futures er bra opp igjen og ikke langt unna toppnivået i år.
57,06 Dollar pr.tonn og oppnådde rater er på 42423 dollar.
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
22.05.2019 kl 11:12
6875
Tror det må en liten oppklaring her: Alle Avance' båter er i spot. Når de sier at 66% av skipene er fikset for q2 betyr det at de har inngått en kontrakt på et eller annet tidspunkt i q1, for en reise i q2, på en avtalt rate som ble avtalt i spotten.
Når da 66% av skipene er fikset på spot betyr det at dette er gjennomsnittsraten av skipene de har spottet ut for q2 så langt. Disse kontraktene går ut (som alle spotkontrakter vil) og så blir skipet igjen tilgjengelig i spot.
En langsiktig kontrakt er noe BWLPG holdt på med (da markedet var bedre). Så ingen grunn til å bekymre seg. Når q2 er over skal disse båtene igjen spottes. Husk at de ratene vi ser i dag er avtalte befraktningsavtaler frem i tid. Så hvis jeg inngår en spotavtale i dag, på 40 000 dollar, så kan det hende at selve reisen ikke skjer i dag, men heller i august, og da vil inntekten registreres i q3.
Så til de som er bekymret for at man mister oppsidepotensialet, neida, de dårlige ratene de 66% av skipene fikk går over fort :)
Når da 66% av skipene er fikset på spot betyr det at dette er gjennomsnittsraten av skipene de har spottet ut for q2 så langt. Disse kontraktene går ut (som alle spotkontrakter vil) og så blir skipet igjen tilgjengelig i spot.
En langsiktig kontrakt er noe BWLPG holdt på med (da markedet var bedre). Så ingen grunn til å bekymre seg. Når q2 er over skal disse båtene igjen spottes. Husk at de ratene vi ser i dag er avtalte befraktningsavtaler frem i tid. Så hvis jeg inngår en spotavtale i dag, på 40 000 dollar, så kan det hende at selve reisen ikke skjer i dag, men heller i august, og da vil inntekten registreres i q3.
Så til de som er bekymret for at man mister oppsidepotensialet, neida, de dårlige ratene de 66% av skipene fikk går over fort :)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
googleearth11
22.05.2019 kl 17:36
6737
Spotrater Poten i dag:
LPG (KT) LAST POSTED SPOT RATE ($/mt) SPOT TCE RATE ($/day)
VLGC, 44 (AG-Japan) 59.54 62,522 (!)
LPG (KT) LAST POSTED SPOT RATE ($/mt) SPOT TCE RATE ($/day)
VLGC, 44 (AG-Japan) 59.54 62,522 (!)
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
22.05.2019 kl 20:33
6619
Det må enten være en feil i systemet at raten hopper med 20 000 dollar når tonprisen er opp med under en dollar, eller en veldig kort rute. Uansett er det moro med høye rater
Redigert 21.01.2021 kl 00:18
Du må logge inn for å svare