NrK mister rettigheter til mye vintersport

Slettet bruker
11.04.2019 kl 11:00 643

Jeg bryr meg i grunnen ikke for når jeg skal se på sport så er det sporten jeg er interessert i og IKKE å høre på de heseblesende og "morsomme" kommentarene til f.eks
Morten Stenberg eller Line Andersen. De blir vel erstattet av reklame i stedet men alt er bedre enn å høre på de to;-)

"Torsdag morgen offentliggjorde NRK og Nent Group nyheten om at sistnevnte tar over verdenscupen i alpint, langrenn, skihopp, kombinert, snowboard, freestyle og freeski fra 2021/2022-sesongen. Avtalen til Nent Group, kanskje bedre kjent som Viasat for mange, gjelder for fem år."

https://www.vg.no/sport/i/xPraVl/aamodt-om-nrks-rettighetstap-negativt-for-vintersport-i-norge
Redigert 11.04.2019 kl 11:06 Du må logge inn for å svare
convert
11.04.2019 kl 11:06 638

Når sporten forsvinner, blir det forhåpentligvis enda tydeligere for enda flere at den valgte finansieringsmodellen for NRK er håpløs. En mediebedrift på linjen med alle andre skal ha fri tilgang til folks skattepenger gjennom tvang, selv om svært mange vil ha seg frabedt å få NRK inn i sine hjem. Etter at sporten forsvinner, er det nærmest bare islam-sosialistisk propaganda igjen.
Slettet bruker
11.04.2019 kl 11:12 633

Litt av et propagandaapparat...

"NRK er Norges største mediebedrift, og bemanningen i NRK utgjorde 3 419 faste årsverk ved utgangen av 2017. I tillegg kom 266 midlertidig ansatte, en økning fra 89 midlertidig ansatte året før. Av de NRK-ansatte er 46 prosent kvinner og 54 prosent menn, og gjennomsnittsalderen er 45,6 år.[5] Omtrent 2000 arbeider på hovedkontoret på Marienlyst i Oslo."

https://no.wikipedia.org/wiki/NRK


Man burde kanskje lagt over nyhetssendingene til en annen aktør også? En som kanskje ikke hadde like sterk politisk slagside?
Og barne-tv (eller indoktrinerings-tv) burde helt klart vært flyttet.
Redigert 11.04.2019 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Biggy
11.04.2019 kl 11:26 630

Sporten har vært programmer Nrk har mestret bra og uten politisk venstrevri og politisk korrekthet.
Nrk Sportspakke ville jeg vurdert å betale for om Nrk ble betal-tv.
Resten er for mye propaganda.
Fjordgubben
11.04.2019 kl 11:42 624

Når Norge er blitt det nye DDR i vintersport er det ikke mye moro å se på, har faktisk null glede av det.
Slettet bruker
11.04.2019 kl 12:53 611

En gledens dag. Den groteske løgn/propaganda-maskinen Nrk som før var et folkeeie, er snart nå kun en parantes.
Skittgrisene i Nrk er det bare gamlisene som lengre gidder høre på.
Skjønner ikke dere i Nrk det selv, at når dere lyver om Adolf Hitler og Nasjonal-SOSIALISMEN som høyreekstremisme så gjør dere dere selv en BJØRNETJENESTE.
Når dere er mer opptatt av å fremme Post-modernisme enne å jakte fakta og objektivitet, så viser dere for all hverden for et grisehus Marienlyst egentlig er?
Det er kun en gledens dag at Nrk nå mister rettighetene til det som er det UR-NORSKE!
Vel bekomme!
Jomma123
11.04.2019 kl 13:30 596

Den som vil tape på det er idretten. Den som vil tjene på det er pampene i FIS som vil få kraftig lønnforhøyelse. Idrett med stadige reklameavbrudd nei takk. Blir som og se en film på TV3 med reklame hvert kvarter. Fotball kutta jeg ut når en må betale flere hundre kr i måneden for og se norsk eller internasjonale kamper på tv. Viasat vil øke prisene sin kraftig når de begynner med vinteridrett for de vil jo helt klart ha igjen de hundrevis av millioner de har betalt for rettighetene. Så skal de jo tjene penger på toppen.
Positive er jo at NRK kan bruke mer penger på andre ting. Skal se det blir bedre tv. :)
Garmis
11.04.2019 kl 13:52 590

Dette er bare bra, kutt ut sportssendinger på Norsk fjernsyn. Jeg er så dritt lei av å høre på alle disse avdankede tidligere idretts personene som har fått seg ekspert komentatorer jobb. Jeg ønsker å underholdes ikke måtte høre på alt teknisk tullball disse lirer av seg, fotball, skihopp/kombinert, langrenn og alpint er ødelagt for oss vanlige som betaler for galskapen . Idrett og sport sendt på TV skal være underholdning, ikke en mulighet for godt betalt mimring av gamle helter. De må finne seg noe annet å gjøre.

For ikke å snakke om statslønn til gamle idrettshelter som er mangemillionærer fra før, noe så tullete er det lenge siden jeg har lest..........
Redigert 11.04.2019 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
2HB
11.04.2019 kl 15:18 575

Det blir nydelig å få mesteparten av skiidretten vekk fra NRK. Slik det er nå okkuperer skigåing altfor mye av statskanalen om vinteren. Satser på at NRK fortsetter å vise skøyter, og da er jeg fornøyd.
Zorin
11.04.2019 kl 15:20 570

Skulle gjerne likt å vist hva du mener NRK lyver om når det kommer til Adolf Hitler?
Zorin
11.04.2019 kl 15:34 569

NRK er en fenomenal kanal. Reklamefri og greier! SKulle bare ønske de kunne byttet ut talkshowene med gode underholdningsprogram istedet! Vi trenger flere programmer som Mesternes Mester, Klassequiz eller Alle mot 1. Sanne programm som gikk tidligere på NRK som Tande på programmet osv. Istedet så er det talkshow over lav sko. Isj.
Slettet bruker
11.04.2019 kl 17:05 561

Zorin,
Da skal du lese gjennom dette.
https://forum.hegnar.no/post/242901
Du skal også se gjennom videoene og transkribsjonene som det linkes til

samt disse 2.
https://forum.hegnar.no/post/242976/
https://forum.hegnar.no/post/243024/
Redigert 11.04.2019 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Sotah
11.04.2019 kl 17:17 559

Hvem gidder å se på langrenn-sirkuset når det bare er et land som har ressurser i idretten allikevel? Medisinbussen og sponsorkronene våre er uslåelig, og tredobbelt norsk i renn etter renn er det ingen grunn til å bruke tid på. Styr unna, NRK. La de private by skoene av seg.
Slettet bruker
11.04.2019 kl 18:12 553

Blir nok erstattet med Cricket og Landhockey Sotah så sport blir det hos statskanalen.
Slettet bruker
11.04.2019 kl 20:34 535

Savner litt direktesendt knivstikking fra Oslostan. Det skulle da ikke vært helt umulig å dekke en helg med den sporten?