NIKOLA sin(e) milliardordre(r) til NEL
Det er et trist kapitel å se all forurensing som dukker opp fra "visse" på Nel trådene. Det er vel bare å vurdere å bytte over til Shareville hvor nivået er høyere og de deler faktakunnskap på en saklig måte. De "visse" farer med konstante konspirasjonsteorier som ikke er forankret i sannheten.
Fakta om Nikola og Nel sin lille første ca 4 millardkontrakt som muligens blir flagget med større tall og mulige kontraktspåfyll på tirsdag 17.april:
448 stk A485 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner er børsmeldt. Nikola vil meget sannsynlig få Nel til å sette op verdens største H2 pumper hvos 32 stk A 485 kan kobles opp i clustere. Da leverer hver h2 stasjon gigantiske 32 tonn hver dag. 448:32= 14 stasjoner langs Anheuser-Busch sine leveringsruter i USA. Det er sannsynligvis planen for kun den lille første milliardkontrakten til Nel fra Nikola. Det er å dekke Anheuser-Busc sine hovedruter i USA. Nikola sin Ceo Mr.Milton har videre bekrefet at de skal ha 700 H2 stasjoner bare i USA. Dette innebærer folkens at 1 stk giga Nikola/Nel fyllstasjoon med 32 st A 485 koblet opp i clustere koster kr 285 millioner. Dette er dagens fakturapris, så vil prisene falle med ca 30-40% fremover iflg Løkke da produksjonen blir mere effektiv på den nye fabrikken på Notodden neste år. Det er bare å ta frem kalkulatoeren. H2 stasjons stk pris kr 285 millioner x 700 stasjoner i kun USA = kr Dette blir svimlende mange milliarder kroner. Så kommer Nikola med Europa, Australia, Canada og Asia pumpe og fyllestasjonskontrakter til Nel tirsdag 17.april? Da må det bygges flere tunge fabrikker. Kursen kan fly til himmels.
1) Utdrag fra Nikola Motors Company: ST LOUIS, MO and SALT LAKE CITY, UT (May 03, 2018) -- Anheuser-Busch and Nikola Motor Company today announced that America's leading brewer has placed an order for up to 800 hydrogen-electric powered semi-trucks from the pioneer in hydrogen-electric renewable technology. The zero-emission trucks - which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes, reducing idle time - are expected to be integrated into Anheuser-Busch's dedicated fleet beginning in 2020.
Through this agreement Anheuser-Busch aims to convert its entire long-haul dedicated fleet to renewable powered trucks by 2025. Nikola's cutting-edge technology will enable the brewer to achieve this milestone across its long haul loads, while also helping to improve road safety through the trucks' advanced surround viewing system.
"At Anheuser-Busch we're continuously searching for ways to improve sustainability across our entire value chain and drive our industry forward," said Michel Doukeris, CEO of Anheuser-Busch. "The transport industry is one that is ripe for innovative solutions and Nikola is leading the way with hydrogen-electric, zero-emission capabilities. We are very excited by the possibilities our partnership with them can offer."
"Hydrogen-electric technology is the future of logistics and we're proud to be leading the way," added Trevor Milton, CEO of Nikola Motor Company. "Anheuser-Busch has a long history of investing in progressive, sustainable technology and we are excited to partner with them to bring the largest hydrogen network in the world to the USA. By 2028, we anticipate having over 700 hydrogen stations across the USA and Canada. With nearly 9 billion dollars in pre-order reservations, we are building to order, not speculation, and are very excited for what's to come."
2) Utdrag fra dn.no: Nel inngår milliardkontrakt med Nikola Motor - stiger til årsbeste på Oslo Børs
Hydrogenselskapet Nel kan få inntekter på fire milliarder kroner for levering av utstyr til ladestasjoner i USA.
Publisert: 28.06.18
I mai bestilte det amerikanske ølkonsernet Anheuser-Busch 800 hydrogenlastebiler fra Nikola. Ordren kan gi Nel inntekter på fire milliarder kroner.
Hydrogenselskapet Nel har torsdag fått en kontrakt for levering av 448 elektrolysører og tilhørende pumpeutstyr til Nikola Motor Company, ifølge en melding fra selskapet.
Elektrolysører er en type utstyr som deler vann i hydrogen og oksygen, og er en måte å produsere fornybar energi på.
Leveringene starter i 2020 og er verd flere milliarder kroner, ifølge selskapet.
– Dette er svært viktig for selskapet. Det viser at vi har fått et gjennombrudd og at vi er ledende på vår teknologi, og det gjør oss i stand til å bygge ytterligere produksjonskapasitet, sier administrerende direktør Jon André Løkke i Nel til DN.
Aksjen stiger 24 prosent på Oslo Børs til årsbeste.
3) Utdrag fra hydrogen.no: Bestillingen fra Anheuser-Busch har etablert Nikolas ledelse for hydrogendrift innen tungtransporten. Selskapet har jobbet for å fremme bruken av brenselceller i lastebilindustrien i et par år, og de har fra før fått inn forhåndsbestillinger av over 8.000 kjøretøy til en verdi av rundt 9 milliarder dollar, tilsvarende 73 milliarder kroner. Nikola har tiltrukket stor oppmerksomhet for sine lastebiler og til og med annonsert nylig at de vil refundere alle depositum fordi de ikke lenger trenger disse som finansiering for å utvikle sine nye lastebiler. Flere andre store selskaper har gjort bestillinger fra Nikola, inkludert et knippe mindre bestillinger til norske aktører.
– Hydrogen-elektrisk teknologi er fremtiden for logistikkoperasjoner, og vi er stolte av å lede an, sier konsernsjef Trevor Milton i en pressemelding.
Bestillingen fra Anheuser-Busch er en del av selskapets plan om å gjøre fraktflåten mindre avhengig av fossilt drivstoff innen 2025, skriver Reuters, og storkontrakten vil for alvor sette USA tilbake i den globale hydrogenmanesjen.
NEL Hydrogen med gyllen avtale med Nikola
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola. Anheuser-Busch har så langt sagt at de skal ha 28 stasjoner for å dekke sitt behov, så det vil nok komme flere stasjonsbestillinger snart.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028 (se link lengre ned på siden), og Nikola-stasjoner skal være åpne for alle hydrogenkjøretøy. Det betyr at Nikolas satsing også vil kunne medføre et kommersielt gjennombrudd for salg av hydrogen gjennom nasjonalt dekkende infrastruktur i USA, som trolig vil føre til et oppsving for interessen for hydrogendrift i en rekke andre kjøretøysegmenter. Trolig vil vi kunne se at General Motors (som samarbeider med Honda) vil kunne rulle ut en rekke hydrogenbilmodeller
Nikola Motors' utvikling kan med andre ord skape store ringvirkninger for utviklingen for bruk av hydrogen i veibasert transport.
4) Utdrag fra e24.no: Norsk selskap med gyllen avtale
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028, ifølge Reuters.
5) Utdrag fra hydrogen.no: NEL skriver hydrogenhistorie med megaordre til Nikola Motors
NEL annonserte før juni var omme en ny megaordre til Nikola Motors i USA for levering av 448 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner. Dette er en historisk kontrakt som er den største noensinne for levering av komplette løsninger for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner, og en stor milepæl for Norges tilstedeværelse ved global introduksjon av hydrogen i transportsektoren.
NEL ASA meldte den 28. juni at selskapet har fått en kontrakt på flere milliarder kroner på å levere 448 hydrogenstasjoner med produksjonsutstyr til lastebilprodusenten Nikola Motor Company i USA.
Kontrakten er på mange milliarder og den største kontrakten for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner noensinne, ifølge selskapets konsernsjef Jon André Løkke. Han lover feiring, og sier at selskapets produksjonsanlegg på Notodden for elektrolysører skal bli verdens største.
– Gratulerer, hvor viktig er denne kontrakten?
– Dette er kjempegøy! Det er jo en svært viktig kontrakt av flere årsaker, sier Løkke til E24.
--------------------------
Nel aksjen kan bli en solid vinner fremover. Ikke sant mine inviterte til denne tråden? Hydrogen er gassen verden etterspør og Nel har den verdensledene teknologien. Løkke er smart og erfaren børs leder som vil løfte Nel skyhøyt. De neste 3 årene kan virkelig bli fantastiske for alle aksjonærer. Champagnen står klar på 6.50. 7.50 kan ryke neste onsdag. Hydrogen feber på OSE kan ankomme. Velkommen ombord i raketten.
Fakta om Nikola og Nel sin lille første ca 4 millardkontrakt som muligens blir flagget med større tall og mulige kontraktspåfyll på tirsdag 17.april:
448 stk A485 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner er børsmeldt. Nikola vil meget sannsynlig få Nel til å sette op verdens største H2 pumper hvos 32 stk A 485 kan kobles opp i clustere. Da leverer hver h2 stasjon gigantiske 32 tonn hver dag. 448:32= 14 stasjoner langs Anheuser-Busch sine leveringsruter i USA. Det er sannsynligvis planen for kun den lille første milliardkontrakten til Nel fra Nikola. Det er å dekke Anheuser-Busc sine hovedruter i USA. Nikola sin Ceo Mr.Milton har videre bekrefet at de skal ha 700 H2 stasjoner bare i USA. Dette innebærer folkens at 1 stk giga Nikola/Nel fyllstasjoon med 32 st A 485 koblet opp i clustere koster kr 285 millioner. Dette er dagens fakturapris, så vil prisene falle med ca 30-40% fremover iflg Løkke da produksjonen blir mere effektiv på den nye fabrikken på Notodden neste år. Det er bare å ta frem kalkulatoeren. H2 stasjons stk pris kr 285 millioner x 700 stasjoner i kun USA = kr Dette blir svimlende mange milliarder kroner. Så kommer Nikola med Europa, Australia, Canada og Asia pumpe og fyllestasjonskontrakter til Nel tirsdag 17.april? Da må det bygges flere tunge fabrikker. Kursen kan fly til himmels.
1) Utdrag fra Nikola Motors Company: ST LOUIS, MO and SALT LAKE CITY, UT (May 03, 2018) -- Anheuser-Busch and Nikola Motor Company today announced that America's leading brewer has placed an order for up to 800 hydrogen-electric powered semi-trucks from the pioneer in hydrogen-electric renewable technology. The zero-emission trucks - which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes, reducing idle time - are expected to be integrated into Anheuser-Busch's dedicated fleet beginning in 2020.
Through this agreement Anheuser-Busch aims to convert its entire long-haul dedicated fleet to renewable powered trucks by 2025. Nikola's cutting-edge technology will enable the brewer to achieve this milestone across its long haul loads, while also helping to improve road safety through the trucks' advanced surround viewing system.
"At Anheuser-Busch we're continuously searching for ways to improve sustainability across our entire value chain and drive our industry forward," said Michel Doukeris, CEO of Anheuser-Busch. "The transport industry is one that is ripe for innovative solutions and Nikola is leading the way with hydrogen-electric, zero-emission capabilities. We are very excited by the possibilities our partnership with them can offer."
"Hydrogen-electric technology is the future of logistics and we're proud to be leading the way," added Trevor Milton, CEO of Nikola Motor Company. "Anheuser-Busch has a long history of investing in progressive, sustainable technology and we are excited to partner with them to bring the largest hydrogen network in the world to the USA. By 2028, we anticipate having over 700 hydrogen stations across the USA and Canada. With nearly 9 billion dollars in pre-order reservations, we are building to order, not speculation, and are very excited for what's to come."
2) Utdrag fra dn.no: Nel inngår milliardkontrakt med Nikola Motor - stiger til årsbeste på Oslo Børs
Hydrogenselskapet Nel kan få inntekter på fire milliarder kroner for levering av utstyr til ladestasjoner i USA.
Publisert: 28.06.18
I mai bestilte det amerikanske ølkonsernet Anheuser-Busch 800 hydrogenlastebiler fra Nikola. Ordren kan gi Nel inntekter på fire milliarder kroner.
Hydrogenselskapet Nel har torsdag fått en kontrakt for levering av 448 elektrolysører og tilhørende pumpeutstyr til Nikola Motor Company, ifølge en melding fra selskapet.
Elektrolysører er en type utstyr som deler vann i hydrogen og oksygen, og er en måte å produsere fornybar energi på.
Leveringene starter i 2020 og er verd flere milliarder kroner, ifølge selskapet.
– Dette er svært viktig for selskapet. Det viser at vi har fått et gjennombrudd og at vi er ledende på vår teknologi, og det gjør oss i stand til å bygge ytterligere produksjonskapasitet, sier administrerende direktør Jon André Løkke i Nel til DN.
Aksjen stiger 24 prosent på Oslo Børs til årsbeste.
3) Utdrag fra hydrogen.no: Bestillingen fra Anheuser-Busch har etablert Nikolas ledelse for hydrogendrift innen tungtransporten. Selskapet har jobbet for å fremme bruken av brenselceller i lastebilindustrien i et par år, og de har fra før fått inn forhåndsbestillinger av over 8.000 kjøretøy til en verdi av rundt 9 milliarder dollar, tilsvarende 73 milliarder kroner. Nikola har tiltrukket stor oppmerksomhet for sine lastebiler og til og med annonsert nylig at de vil refundere alle depositum fordi de ikke lenger trenger disse som finansiering for å utvikle sine nye lastebiler. Flere andre store selskaper har gjort bestillinger fra Nikola, inkludert et knippe mindre bestillinger til norske aktører.
– Hydrogen-elektrisk teknologi er fremtiden for logistikkoperasjoner, og vi er stolte av å lede an, sier konsernsjef Trevor Milton i en pressemelding.
Bestillingen fra Anheuser-Busch er en del av selskapets plan om å gjøre fraktflåten mindre avhengig av fossilt drivstoff innen 2025, skriver Reuters, og storkontrakten vil for alvor sette USA tilbake i den globale hydrogenmanesjen.
NEL Hydrogen med gyllen avtale med Nikola
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola. Anheuser-Busch har så langt sagt at de skal ha 28 stasjoner for å dekke sitt behov, så det vil nok komme flere stasjonsbestillinger snart.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028 (se link lengre ned på siden), og Nikola-stasjoner skal være åpne for alle hydrogenkjøretøy. Det betyr at Nikolas satsing også vil kunne medføre et kommersielt gjennombrudd for salg av hydrogen gjennom nasjonalt dekkende infrastruktur i USA, som trolig vil føre til et oppsving for interessen for hydrogendrift i en rekke andre kjøretøysegmenter. Trolig vil vi kunne se at General Motors (som samarbeider med Honda) vil kunne rulle ut en rekke hydrogenbilmodeller
Nikola Motors' utvikling kan med andre ord skape store ringvirkninger for utviklingen for bruk av hydrogen i veibasert transport.
4) Utdrag fra e24.no: Norsk selskap med gyllen avtale
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028, ifølge Reuters.
5) Utdrag fra hydrogen.no: NEL skriver hydrogenhistorie med megaordre til Nikola Motors
NEL annonserte før juni var omme en ny megaordre til Nikola Motors i USA for levering av 448 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner. Dette er en historisk kontrakt som er den største noensinne for levering av komplette løsninger for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner, og en stor milepæl for Norges tilstedeværelse ved global introduksjon av hydrogen i transportsektoren.
NEL ASA meldte den 28. juni at selskapet har fått en kontrakt på flere milliarder kroner på å levere 448 hydrogenstasjoner med produksjonsutstyr til lastebilprodusenten Nikola Motor Company i USA.
Kontrakten er på mange milliarder og den største kontrakten for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner noensinne, ifølge selskapets konsernsjef Jon André Løkke. Han lover feiring, og sier at selskapets produksjonsanlegg på Notodden for elektrolysører skal bli verdens største.
– Gratulerer, hvor viktig er denne kontrakten?
– Dette er kjempegøy! Det er jo en svært viktig kontrakt av flere årsaker, sier Løkke til E24.
--------------------------
Nel aksjen kan bli en solid vinner fremover. Ikke sant mine inviterte til denne tråden? Hydrogen er gassen verden etterspør og Nel har den verdensledene teknologien. Løkke er smart og erfaren børs leder som vil løfte Nel skyhøyt. De neste 3 årene kan virkelig bli fantastiske for alle aksjonærer. Champagnen står klar på 6.50. 7.50 kan ryke neste onsdag. Hydrogen feber på OSE kan ankomme. Velkommen ombord i raketten.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
Nikko
12.04.2019 kl 09:33
20041
Bra oppsummering, Tigeren. Dette blir helt konge. Gleder meg stort til Nikola World.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Yes. Rally starter nå. Der kom det kontrakt kr 60.000.000 fra Shell California. Neste uke kan bli vill.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Rt 5.91 og opp +2.25% Jada nå reiser H2 Toget.
Og tygg godt på denne og nyd: Jeg vil personlig gå inn med et lite team av Nel der hos Nikola Motors. Vi samarbeider tett med Nikola Motor Motor sammen når det kommer til demostasjoner og kommersielle stasjoner, som vil være mye større enn det som blir installert demo stasjon, og vil bli brukt på arrangementet i april, sier selskapets administrerende direktør Løkke i begynnelsen av året. Da er vi nære ved å få gigant stasjoner ute i felten på 32 clustere a 32 stk A485 elektrolysører. Leverer 32 tonn hver dag er mitt bet. Konkurrenter sier:WHAT!!! Er det mulig å bygge så store H2 fueling Heavy Duty Vehicles stasjoner?" Norske Nel tar Usa? Toyota, Chevrolet, Kenworth, Honda og Hyundai trenger alle Hydrogen til sine FuelCell kjøretøy fra Nel/Nikola sinte gigantpumper. Verdens største. Nel og Nikola. Last opp nu.
Og tygg godt på denne og nyd: Jeg vil personlig gå inn med et lite team av Nel der hos Nikola Motors. Vi samarbeider tett med Nikola Motor Motor sammen når det kommer til demostasjoner og kommersielle stasjoner, som vil være mye større enn det som blir installert demo stasjon, og vil bli brukt på arrangementet i april, sier selskapets administrerende direktør Løkke i begynnelsen av året. Da er vi nære ved å få gigant stasjoner ute i felten på 32 clustere a 32 stk A485 elektrolysører. Leverer 32 tonn hver dag er mitt bet. Konkurrenter sier:WHAT!!! Er det mulig å bygge så store H2 fueling Heavy Duty Vehicles stasjoner?" Norske Nel tar Usa? Toyota, Chevrolet, Kenworth, Honda og Hyundai trenger alle Hydrogen til sine FuelCell kjøretøy fra Nel/Nikola sinte gigantpumper. Verdens største. Nel og Nikola. Last opp nu.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
@nelhydrogen Twittrer #hydrogen is revolutionizing the heavy-duty trucking industry. Want to learn more? Visit us Nel ASA at #NikolaWorld2019 next week; we'll be hanging out with the @nikolamotor team! https://t.co/4ZXNPgaBYD https://t.co/l4JJuYotvl
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
oppvigår
12.04.2019 kl 13:50
19048
I denne : https://nikolamotor.com/press_releases/nel-asa-awarded-multi-billion-nok-electrolyzer-and-fueling-station-contract-by-nikola-47 er det mange opplysninger, som denne: Nikola has already placed an initial order amounting to more than USD 9 million for two demo-stations .
Når det gjelder de kommersielle stasjonene er de mye større:
wenn es um die Demo-Stationen und die kommerziellen Stationen geht, die viel größer sein werden als die Demo-Station,
For den som har fulgt med, så er det enkelte, som vil være enda større.
Når det gjelder de kommersielle stasjonene er de mye større:
wenn es um die Demo-Stationen und die kommerziellen Stationen geht, die viel größer sein werden als die Demo-Station,
For den som har fulgt med, så er det enkelte, som vil være enda større.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Knallbra Nel dag. Avslutter på dagsbeste 5.93. Opp +2.60%. Bra omsetning på kr 53 millioner. Lover meget godt de neste 3 børsdager med marsinpan, fete børsmeldinger? og påskegodt fra Løkke. Påskelammet er betalt. God påske mine venner. Nå rødt i glasset. Hvis Nikola går for 32 tonn H2 produsert på hver HDV H2 pumpe langs hovedveien i Usa - ja da blir det take off i Nel. Markedet i alle land er nå på hugget etter Nel. Hydrogenfeber kan ankomme.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Her et utdrag fra ProtonOnsite Nel eide storfabrukk i Usa: Nikola Motor Company (Nikola Motor) har tildelt en kontrakt på USD 3,6 millioner til Nel ASA for å bygge to demo-hydrogenstasjoner. Konstruksjon for de to stasjonene er satt til å starte i andre halvdel av 2018. De to demo fyllestasjoner vil forsyne 1 tonn / dag av hydrogen til Nikola Motor prototype hydrogenbiler, og tjene som et design verifikasjon for Nel storskala stasjon konsept. Den initiale ordre av demo fyllestasjoner er en del av en større plan for Nel å gi Nikola Motor Company med opptil seksten store stasjoner med en kapasitet på opptil 32 tonn / dag hydrogen.
Nel A-serie elektrolyser
Nel er verdens største produsent av hydrogenbrenselstasjon og tilbyr en komplett pakke med hydrogenbrenselløsninger. Nikola Motors bensinstasjoner vil bli forsynt med hydrogen produsert av Nels A485 elektrolyser. Hver Nel A485 elektrolyser kan produsere opptil 485 Nm3 / h hydrogen. Hver av de 16 store stasjonene vil ansette et klyngekonsept, hvor åtte (skalerbare til 32) Nel A485-elektrolyserer er integrert i en enhet, og deler en balanse mellom anlegget.
"Vi er glade for å kunngjøre vårt partnerskap med Nikola for en felles innsats for å utvikle mega-skala hydrogenbrennstasjoner basert på vår nye klyngedesign, som utnytter Nels høyt skalerbare elektrolyser for å redusere kostnaden for hydrogen og oppnå prisparitet med fossile brensler . " Sier Jon André Løkke, konsernsjef i Nel.
Nel A-serie elektrolyser
Nel er verdens største produsent av hydrogenbrenselstasjon og tilbyr en komplett pakke med hydrogenbrenselløsninger. Nikola Motors bensinstasjoner vil bli forsynt med hydrogen produsert av Nels A485 elektrolyser. Hver Nel A485 elektrolyser kan produsere opptil 485 Nm3 / h hydrogen. Hver av de 16 store stasjonene vil ansette et klyngekonsept, hvor åtte (skalerbare til 32) Nel A485-elektrolyserer er integrert i en enhet, og deler en balanse mellom anlegget.
"Vi er glade for å kunngjøre vårt partnerskap med Nikola for en felles innsats for å utvikle mega-skala hydrogenbrennstasjoner basert på vår nye klyngedesign, som utnytter Nels høyt skalerbare elektrolyser for å redusere kostnaden for hydrogen og oppnå prisparitet med fossile brensler . " Sier Jon André Løkke, konsernsjef i Nel.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
rogneveien
13.04.2019 kl 19:23
18285
Fin oppsummering dette Tigeren, fakta og litt til, men det må det jo være når det er snakk om en Tiger.
God helg og løkke til.
God helg og løkke til.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Alle husker det gamle slagordet fra Shell. «Putt en tiger på tanken» Tigeren holder det gamle slagordet ved like.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Takk takk rogneveien og ankon. ?. En Tiger i banken nei på tanken ja. Før var det også: Det er Shell det.
Nå er det: Det er Nel det.
Vi girer opp med Nikola's tweitter idag. Ja de jobber dag og natt..?. @nikolamotor In just 3 DAYS Nikola will be unveiling some of the most advanced transportation technology the world has ever seen. #NikolaWorld2019 https://t.co/IkBmPntkhy
Nå er det: Det er Nel det.
Vi girer opp med Nikola's tweitter idag. Ja de jobber dag og natt..?. @nikolamotor In just 3 DAYS Nikola will be unveiling some of the most advanced transportation technology the world has ever seen. #NikolaWorld2019 https://t.co/IkBmPntkhy
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Nel utvider anlegg for å lage elektrolyser for Nikola
Nel ASA har påbegynt bygging av det som står som verdens største elektrolyserfabrik, fullt automatisert og i stand til å levere elektrolyser til en spillendringskostnad.
En elektrolyser skiller vann inn i hydrogen og oksygen gjennom elektrolyse.
Utvidelsen ble ansporet av Phoenix-baserte Nikola Motor Co. som tildeler en kontrakt til Nel Hydrogen for 448 elektrolyser og tilhørende brenselutstyr, da Nikola forbereder å utrulle et første drivstoffnettverk i USA på 30 stasjoner for å støtte kommersielle og passasjerbiler som opererer på hydrogen brenselceller.
Nel vil levere opptil 1000 megawatt elektrolyse pluss brennstoffutstyr.
Anlegget vil bli en forlengelse av Nels nåværende anlegg i Notodden, Norge. Det vil ha omtrent ti ganger dagens produksjonskapasitet på stedet, ifølge Oslo, Norge-basert selskap.
"Vi ønsker å forandre verden og lage fornybar hydrogen mainstream. Som markedsleder, går Nel opp for å gjøre tilgjengelig teknologi som kan utviste fossile alternativer. Dette vil bli verdens største elektrolyserfabrik, fullt automatisert og utformet i henhold til magre produksjonsprinsipper, sa Jon André Løkke, Nel.
Nel ASA har påbegynt bygging av det som står som verdens største elektrolyserfabrik, fullt automatisert og i stand til å levere elektrolyser til en spillendringskostnad.
En elektrolyser skiller vann inn i hydrogen og oksygen gjennom elektrolyse.
Utvidelsen ble ansporet av Phoenix-baserte Nikola Motor Co. som tildeler en kontrakt til Nel Hydrogen for 448 elektrolyser og tilhørende brenselutstyr, da Nikola forbereder å utrulle et første drivstoffnettverk i USA på 30 stasjoner for å støtte kommersielle og passasjerbiler som opererer på hydrogen brenselceller.
Nel vil levere opptil 1000 megawatt elektrolyse pluss brennstoffutstyr.
Anlegget vil bli en forlengelse av Nels nåværende anlegg i Notodden, Norge. Det vil ha omtrent ti ganger dagens produksjonskapasitet på stedet, ifølge Oslo, Norge-basert selskap.
"Vi ønsker å forandre verden og lage fornybar hydrogen mainstream. Som markedsleder, går Nel opp for å gjøre tilgjengelig teknologi som kan utviste fossile alternativer. Dette vil bli verdens største elektrolyserfabrik, fullt automatisert og utformet i henhold til magre produksjonsprinsipper, sa Jon André Løkke, Nel.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
God morgen godtfolk. Dette er herlig lesestoff for alle Nel aksjonærer: 'European testing is projected to begin in Norway around 2020. Nikola is also in the preliminary planning stages to identify the proper location for its European manufacturing facility.
Nikola is currently working with Nel Hydrogen of Oslo to provide hydrogen stations for USA. “Nel has been good to work with for our USA station design and rollout. We will work with Nel to secure resources for our European growth strategy. We have a lot of work ahead of us, but with the right partners, we can accomplish it,” said Kim Brady, Nikola Motor Company CFO.
By 2028, Nikola is planning on having more than 700 hydrogen stations across the USA and Canada. Each station is capable of 2,000 to 8,000 kgs of daily hydrogen production. Nikola’s European stations are planned to come online around 2022 and are projected to cover most of the European market by 2030.'
Nikola is currently working with Nel Hydrogen of Oslo to provide hydrogen stations for USA. “Nel has been good to work with for our USA station design and rollout. We will work with Nel to secure resources for our European growth strategy. We have a lot of work ahead of us, but with the right partners, we can accomplish it,” said Kim Brady, Nikola Motor Company CFO.
By 2028, Nikola is planning on having more than 700 hydrogen stations across the USA and Canada. Each station is capable of 2,000 to 8,000 kgs of daily hydrogen production. Nikola’s European stations are planned to come online around 2022 and are projected to cover most of the European market by 2030.'
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Keirax
14.04.2019 kl 10:14
17509
Er det noen som har sett noe om utrullingsplan i Europa mtp fyllestasjoner?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Sørøya
14.04.2019 kl 20:36
17148
Det er vel det vi venter på. En konkret utrullingsplan for Anheuser Busch sitt distribusjonsnett og naturligvis noe om det Europeiske nettverket. Noe må vel bygges i Norge også dersom testingen av Nikola Tre skal forgå her. Slik jeg ser det kan etableringen av nettverk fort bli et kritisk element på grunn av NELs tross alt begrensede produksjonskapasitet. Her må det inn mer kapital raskt. En tanke som faller nærliggende er naturligvis om det planlagte hydrogennettverket i Tyskland for personbiler kan slåes sammen med et Nikola/NEL nettverk. Hydrogen ser ut til å komme raskere i transportsektoren enn mange hadde regnet med. Da blir det relativt begrensede tilleggskostnader for å henge på et system som håndterer personbiler på de samme stasjonene. Vil ikke bli veldig forbauset om vi raskt ser en større etterspørsel enn det markedet klare å ta unna. Da blir spørsmålet hvordan klarer NEL seg i en slik situasjon. Da kreves mye kapital og noe andre har vært inne på, nemlig god og sikker prosjektstyring av store kontrakter. Dersom de som det ser ut som går inn for stor grad av automatisert produksjon trenger de å øke prosess- og logistikk kapasiteten sin vesentlig.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Spot On, Sørøya. Det kan være Europe HDV Nel/Nikola fyllestasjoner som kan komme på tirsdag 16.april. Europa og Norge med Nikola Tre trenger kraftige HDV H2 stasjoner fra Nel. Dette kan bli stort for alle aksjonærer i Nel. Den beste uken for Nellere åpner om få timer. Opp over +4% et mitt stalltips mandag. Høyere opp med ny kontrakt/melding. Det vibrerer inne i Ask kontoen nå. Det står det over kr 3 mill i Nel aksjer. Tigeren kjører hardt nå. Timingen er pefect til å gå all in. Tradegate viste vei opp over 3% på fredag. Lykke til gode medmennesker på denne tråd.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
You can’t do this alone. Toyota and the others can’t do it on their own and neither could we,” he said. “The thing that Nikola brings to the table is we actually provide the entire network, we’re building 700 hydrogen stations around America. It will be the largest in the world.” says, Ceo Trevor Milton in Nikola Motors to Forbes.com
------
Og merk dere en viktig trend:Scale-up er det nye buzzordet for hydrogen
Økt satsing på storskala hydrogen som energibærer var det store gjennomgangstemaet under årets internasjonale hydrogenmesse i Hannover.
------
Og merk dere en viktig trend:Scale-up er det nye buzzordet for hydrogen
Økt satsing på storskala hydrogen som energibærer var det store gjennomgangstemaet under årets internasjonale hydrogenmesse i Hannover.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Vår egen spam frie zone ???? Ha en fin Nel dag uten Gunnar ??
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Nel viser en solid styrke nå. Døren blir trangere og trangere. Rt 6.13 og opp 3.37%. Nydelig kurve nå - føre den stikker. Aksjeanalytikere sitter å klør seg i hodet... Haha.. Det et først nå dette starter. De to nærmeste børsdager har jeg ventet på i 1.5 år. Nå skjer det. Nå smeller det voldsomt opp. ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Keirax. Slaget om Europa kan Nel vinne i dag. Jeg tør ikke engang tenke på hvor høyt kursen kan gå. The sky is the limit. Løkke vil levere varene. Jeg er overbevist om at Løkke nå vil flagge en fet HDV fueling kontrakt, så et vedtak på å bygge en stor Nel fabrikk sammen med Nikola sin nye fabrikk i Europa? For mr. Milton ønsker å bygge Nikola Tre på en ny Europeisk fabrikk. Nikola vil og hente inn ca kr 10 milliarder til vekst. Det er intet problem etter Nikola Motors Show nå. Jeg vil og kjøpe aksjer i Nikola føre de går på børs. Ryker 1 kasse Champagne i dag på 6.50? ??? Lykke til mine venner. Jeg har invitert til fest på onsdag, da vil ask kontoen bule av cash. Nel aksjene eser opp i verdi. Hipp hipp ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Nikola is working with $Nel to have more than 700 #hydrogen stations in the US and Canada.
https://www.constructionweekonline.com/products-services/180680-advantages-global-applications-of-hydrogen-lng-alternative-fuels-for-trucks?utm_source=twitter&utm_medium=Social-Share …
#Brennstoffzelle #FCEV #FuelCells #Hydrogen #Wasserstoff
------------------
"European testing of the Nikola Tre is projected to begin in Norway in 2020. Nikola is also in the preliminary planning stages of identifying a suitable location for its European manufacturing facility."
https://www.constructionweekonline.com/products-services/180680-advantages-global-applications-of-hydrogen-lng-alternative-fuels-for-trucks?utm_source=twitter&utm_medium=Social-Share …
#Brennstoffzelle #FCEV #FuelCells #Hydrogen #Wasserstoff
------------------
"European testing of the Nikola Tre is projected to begin in Norway in 2020. Nikola is also in the preliminary planning stages of identifying a suitable location for its European manufacturing facility."
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Bare en dag fra lanseringen av Nikola, vil dette gå mye ... Jeg kan ikke lade opp denne siste gangen, prisen har vært høy, jeg må kjøpe til markedet, men selv så vil jeg vinne ...
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
På tide å tenke på at noe stort til Europa kan nå og bør nå komme fra Nikola Motors. Her kan milliarder tikke inn 🤑🍾🤑 Les dere opp om Nel 's største kunde. De 28 første giga Nel stasjonene til Nikola Motors koster kr 8,4 milliarder
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
oppvigår
11.10.2019 kl 12:03
13728
Det kan bli mange milliarder, som vil påvirke kursen. Men først må de få finjustert de to stasjonene. Dette har tatt tid, men strenge prosedyrer krever dette.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Nikko
11.10.2019 kl 15:45
13466
Gleder meg til dette slippes løst. Da skal vi få stigning i aksjekursen som virkelig monner 😁
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Phoenix semi-truck maker wins $1.7M federal grant for fuel cell research
Nikola's first Nel hydrogen fueling station can be seen outside its Phoenix headquarters.
Nikola's first hydrogen fueling station can be seen outside its Phoenix headquarters.
As Nikola Motor Co. prepares to build 700 hydrogen fueling stations across the U.S. and Canada by 2028, the Phoenix-based hydrogen-electric truck company received a hefty chunk of money to advance its research.
The U.S. Department of Energy has awarded Nikola a $1.7 million grant to help its research of fuel cell membrane electrode assembly development.
Nikola and Lucid seek foreign trade zone status to save millions
See inside Nikola's new $75M Phoenix headquarters
Pinal County solar project picks up key business customers
Hydrogen-electric truck startup pays millions for land in Coolidge
How Nikola Motor steered its futuristic trucking technology to Arizona
Nikola is partnering with leaders from Carnegie Mellon University, Northeastern University and Georgia Institute of Technology on its fuel cell technology research.
Nikola’s hydrogen station partner, Oslo, Norway-based NEL Hydrogen, also was awarded a $2 million grant from the Department of Energy. Nikola executives will serve as the technical lead on that project as well, according to Nikola.
Nikola has more than 14,000 of its hydrogen-electric trucks on order, including 800 trucks for beer giant Anheuser-Busch.
Jesse Schneider, Nikola’s executive vice president of hydrogen and fuel cell technologies, said the money provides the company an opportunity for its team to use the expertise of academia and resources within the Department of Energy’s Fuel Cell Consortium for Performance and Durability.
Jesse Schneider is Nikola’s executive vice president of hydrogen and fuel cell technologies.
The plan is to “accelerate a breakthrough that will benefit the entire hydrogen and fuel cell industry and community,” Schneider said in a statement.
Nikola employees are pursuing a “new approach and unique” fuel cell membrane electrode assembly architecture to “satisfy the high-power output and durability requirements of heavy-duty applications,” according to a Nikola statement.
The work will be done at the company's new three-story headquarters and research and development facility in Phoenix that opened in June.
However, the company is still actively searching for the location of its hydrogen testing facility in the Phoenix area. Nikola announced in March it had signed a $16 million order to purchase equipment for the first phase of the lab.
Company officials said it will do prototype and limited production work on its trucks and other zero-emission vehicles at its headquarters until its $1 billion, 2,000-job manufacturing plant is finished in Coolidge, southeast of Phoenix in Pinal County.
Nikola is targeting 2020 to break ground on the Coolidge plant, with first production runs and testing on Arizona roads to begin near the end of 2022.
Nikola unveiled five zero-emission vehicles, including its semi-truck and off-road vehicle, at its Nikola World event in April at WestWorld in Scottsdale.
Nikola has 162 employees, and more than 30 open positions. The company expects to have over 200 employees by the end of the year, according to a spokeswoman.
Nikola's first Nel hydrogen fueling station can be seen outside its Phoenix headquarters.
Nikola's first hydrogen fueling station can be seen outside its Phoenix headquarters.
As Nikola Motor Co. prepares to build 700 hydrogen fueling stations across the U.S. and Canada by 2028, the Phoenix-based hydrogen-electric truck company received a hefty chunk of money to advance its research.
The U.S. Department of Energy has awarded Nikola a $1.7 million grant to help its research of fuel cell membrane electrode assembly development.
Nikola and Lucid seek foreign trade zone status to save millions
See inside Nikola's new $75M Phoenix headquarters
Pinal County solar project picks up key business customers
Hydrogen-electric truck startup pays millions for land in Coolidge
How Nikola Motor steered its futuristic trucking technology to Arizona
Nikola is partnering with leaders from Carnegie Mellon University, Northeastern University and Georgia Institute of Technology on its fuel cell technology research.
Nikola’s hydrogen station partner, Oslo, Norway-based NEL Hydrogen, also was awarded a $2 million grant from the Department of Energy. Nikola executives will serve as the technical lead on that project as well, according to Nikola.
Nikola has more than 14,000 of its hydrogen-electric trucks on order, including 800 trucks for beer giant Anheuser-Busch.
Jesse Schneider, Nikola’s executive vice president of hydrogen and fuel cell technologies, said the money provides the company an opportunity for its team to use the expertise of academia and resources within the Department of Energy’s Fuel Cell Consortium for Performance and Durability.
Jesse Schneider is Nikola’s executive vice president of hydrogen and fuel cell technologies.
The plan is to “accelerate a breakthrough that will benefit the entire hydrogen and fuel cell industry and community,” Schneider said in a statement.
Nikola employees are pursuing a “new approach and unique” fuel cell membrane electrode assembly architecture to “satisfy the high-power output and durability requirements of heavy-duty applications,” according to a Nikola statement.
The work will be done at the company's new three-story headquarters and research and development facility in Phoenix that opened in June.
However, the company is still actively searching for the location of its hydrogen testing facility in the Phoenix area. Nikola announced in March it had signed a $16 million order to purchase equipment for the first phase of the lab.
Company officials said it will do prototype and limited production work on its trucks and other zero-emission vehicles at its headquarters until its $1 billion, 2,000-job manufacturing plant is finished in Coolidge, southeast of Phoenix in Pinal County.
Nikola is targeting 2020 to break ground on the Coolidge plant, with first production runs and testing on Arizona roads to begin near the end of 2022.
Nikola unveiled five zero-emission vehicles, including its semi-truck and off-road vehicle, at its Nikola World event in April at WestWorld in Scottsdale.
Nikola has 162 employees, and more than 30 open positions. The company expects to have over 200 employees by the end of the year, according to a spokeswoman.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Ja døren kan bli trang nå. Nel og Nikola er nå på en sterk overtid. Tikker det inn en ny milliardordre??? for Nikola Europa trenger massevis av HDV fueling pumper i Norge. Da Nikola Tre H2 fuelcell truck (uten nese) lanseres som demolastebil, allerede neste år. De trenge HDV gass fra Nel sine pumper. Harde forhandlinger nå?? Så smeller den inn. Nel stiger minst opp + 25% samme dag som børsmelding er mitt bet. Jeg ser OZZY har lyttet til bloomberg og Løkke sin tale på H2 messen nå....
OZZY
I går kl 15:45
1354
Løkke sa at: Vi er i ferd med å skrive under avtaler i disse dager. personlig tror jeg det er NIKOLA avtaler !
OZZY
I går kl 15:45
1354
Løkke sa at: Vi er i ferd med å skrive under avtaler i disse dager. personlig tror jeg det er NIKOLA avtaler !
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Kun for å bryte dette ned for allmennheten, slik at dere virkelig har en bedre forståelse om hvor stor Nikolakontrakten er for Nel. Den er tillegg banebrytene, da Nel leverer verdens største elektrolysører og hele verden lytter til Nikola som et meget innovativt hurtigvoksende Zero Emission selskap. Løkke har tidligere bekreftet at Nikola kontrakten er på mange milliarder for Nel. Dette er verdens største elektorlyzerkontrakt.
Dette er fakta som jeg dokumneterer her:
Nel A-485 electrolyzer koster kr 16 milioner pr stk og leverer 1 tonn H2 hver dag. Nikola har bestilt og Nel har børsmeldt 28.juni,2018: 448 stk Nel A-485 electrolyzer = kontraktssum kr 7.148 miliarder kroner for den første delen av kontrakten. Dette gjelder de første 16 stasjonene som da vil bestå av 16 stk Nel A-485 electrolyzer pr station som da blir koblet opp clustere, som leverer 16 tonn H2 hver dag. Dette er en god start.
Nikola har dokumentert at de skal og må kjøpe 28 stasjoner for å dekke ølruten til bryggeriet. Dette innebærer at Nel skal få en tilleggsordre de gjestående 12 stasjoner a 16 stk Nel A-485 electrolyzer pr stasjon på kr 3.072 milliarder fra Nikola til å dekke de 28 stasjonene Nikola skal sette opp langt "ølbryggeriruten " til Anheuser-Busch i USA. = sum litt i overkant av kr 10 milliarder for de 28 første stasjonene som Nel starter leveringen av etter 1.jan 2020. Men kun 16 stasjoner er sålangt børsmeldt....Så er børsmelding på kr 3 nye milliarder fra Nikola til Nel kan nå dukke opp.
Dette er fakta som jeg dokumneterer her:
Nel A-485 electrolyzer koster kr 16 milioner pr stk og leverer 1 tonn H2 hver dag. Nikola har bestilt og Nel har børsmeldt 28.juni,2018: 448 stk Nel A-485 electrolyzer = kontraktssum kr 7.148 miliarder kroner for den første delen av kontrakten. Dette gjelder de første 16 stasjonene som da vil bestå av 16 stk Nel A-485 electrolyzer pr station som da blir koblet opp clustere, som leverer 16 tonn H2 hver dag. Dette er en god start.
Nikola har dokumentert at de skal og må kjøpe 28 stasjoner for å dekke ølruten til bryggeriet. Dette innebærer at Nel skal få en tilleggsordre de gjestående 12 stasjoner a 16 stk Nel A-485 electrolyzer pr stasjon på kr 3.072 milliarder fra Nikola til å dekke de 28 stasjonene Nikola skal sette opp langt "ølbryggeriruten " til Anheuser-Busch i USA. = sum litt i overkant av kr 10 milliarder for de 28 første stasjonene som Nel starter leveringen av etter 1.jan 2020. Men kun 16 stasjoner er sålangt børsmeldt....Så er børsmelding på kr 3 nye milliarder fra Nikola til Nel kan nå dukke opp.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Ticker
28.10.2019 kl 12:23
11858
Dette begynner å dra ut det er det ikke tvil om.
Hva om det kommer en utsettelse her på et par år?
Fabrikken er ikke påbegynt engang så det er absolutt en risiko for det.
The plan is to begin production of class 8 trucks and gradually increase the number of jobs to roughly 2,000 in 2024.
We are not sure when the facility will be built, but according to Nikola there are more than 13,000 pre-orders placed for the trucks, which sounds like the automaker is obligated to hurry up.
https://insideevs.com/news/343547/nikola-motors-announces-truck-manufacturing-plant-in-arizona/
Hva om det kommer en utsettelse her på et par år?
Fabrikken er ikke påbegynt engang så det er absolutt en risiko for det.
The plan is to begin production of class 8 trucks and gradually increase the number of jobs to roughly 2,000 in 2024.
We are not sure when the facility will be built, but according to Nikola there are more than 13,000 pre-orders placed for the trucks, which sounds like the automaker is obligated to hurry up.
https://insideevs.com/news/343547/nikola-motors-announces-truck-manufacturing-plant-in-arizona/
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
agnostis
28.10.2019 kl 15:22
11621
Tigeren , du har en omfattende og imponerende oversikt over NELs muligheter og avtaler fremover. Men du hadde et nettopp et nøkternt innlegg med hensyn til at det er lite prat og enda mindre handling fra ledelsen i NEL.
Det er flere på forumet med dalende optimisme som synes å ha en jevn nedadgående tendens, selv om aksjekursen vakler videre noenlunde sidelengs. Er det mulig å få en oversikt over hva firmaet NEL egentlig produserer akkurat nå? Samt hva de eventuelt er i gang med å bygge (ikke planlegger å bygge)? En slags sanntidsrapport eller “status presens”?
Det er flere på forumet med dalende optimisme som synes å ha en jevn nedadgående tendens, selv om aksjekursen vakler videre noenlunde sidelengs. Er det mulig å få en oversikt over hva firmaet NEL egentlig produserer akkurat nå? Samt hva de eventuelt er i gang med å bygge (ikke planlegger å bygge)? En slags sanntidsrapport eller “status presens”?
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
karnskje greit å stille det spørsmålet til ledelsen ved Q3 fremleggelsen.
ser at shorten er gått ned med ca 1.2 mill aksjer.
nå som vi vet at Nikola Motors starter å levere trucks til markedet i 2023 må da de ha et godt utbygd fyllestasjonnett på plass. Hvis vi regner med at det tar 2 år (tatt litt godt i) fra bestilling til levering må NEL ha vesentlige ordre på plass av fyllestasjoner fra NIKOLA i 2020 gjerne før.
Vær forberedt på at det kan komme kraftige positive nyheter før Q3 fremleggelsen !
ser at shorten er gått ned med ca 1.2 mill aksjer.
nå som vi vet at Nikola Motors starter å levere trucks til markedet i 2023 må da de ha et godt utbygd fyllestasjonnett på plass. Hvis vi regner med at det tar 2 år (tatt litt godt i) fra bestilling til levering må NEL ha vesentlige ordre på plass av fyllestasjoner fra NIKOLA i 2020 gjerne før.
Vær forberedt på at det kan komme kraftige positive nyheter før Q3 fremleggelsen !
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Sørøya
28.10.2019 kl 15:44
11540
Helt enig.
Det beste er å sende spørsmålet på e-mail i god tid før presentasjonen og be om status. Tror det er lurt at flere sender inn tilsvarende spørsmål om at vi forventer en status over NELs løpende produksjon.
Det beste er å sende spørsmålet på e-mail i god tid før presentasjonen og be om status. Tror det er lurt at flere sender inn tilsvarende spørsmål om at vi forventer en status over NELs løpende produksjon.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
agnostis
28.10.2019 kl 17:34
11310
Da sender jeg en mail, og håper flere gjør det samme.
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Nikko
28.10.2019 kl 17:52
11255
Sammen med svenske investorer, som industrikonsernet Metacon, har Hafseld etablert Hynion.
– Vi har kjøpt ut deler av konkursboet fra Hyop, noe som innebærer at Hynion eier fyllestasjonene på Høvik og i Porsgrunn, samt en container for transport av hydrogen, sier Hafseld. Selskapet er dermed klart til å gjenoppta driften ved hydrogenstasjonene, så fort myndighetene gir klarsignal.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2019/10/28/7467224/hydrogen-hafseld-starter-nytt-selskap-med-svenske-partnere?redirect
– Vi har kjøpt ut deler av konkursboet fra Hyop, noe som innebærer at Hynion eier fyllestasjonene på Høvik og i Porsgrunn, samt en container for transport av hydrogen, sier Hafseld. Selskapet er dermed klart til å gjenoppta driften ved hydrogenstasjonene, så fort myndighetene gir klarsignal.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2019/10/28/7467224/hydrogen-hafseld-starter-nytt-selskap-med-svenske-partnere?redirect
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Framtia
28.10.2019 kl 19:08
11066
Litt før 2023 ifølge tidligere planer i alle fall...Noen biler er eller blir levert allerede i år og de flere allerede fra 2020...Utrulling av de første H2 stasjonene starter om få strakser! Her blir det hektisk for både Nikola og Nel!
https://www.hydrogen.no/hva-skjer/aktuelt/kjempeordre-pa-nikola-hydrogenlastebiler-i-usa-fra-anheuser-busch
https://www.hydrogen.no/hva-skjer/aktuelt/kjempeordre-pa-nikola-hydrogenlastebiler-i-usa-fra-anheuser-busch
Redigert 20.01.2021 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Framtia
28.10.2019 kl 19:52
10952
Flere som vil inn i tungtransporten...
https://www.trucks.com/2019/10/28/hyundai-plans-fuel-cell-truck-explores-commercial-vehicle-market/
https://www.hydrogen.no/hva-skjer/aktuelt/snart-slutt-for-naturgass-storstilte-hydrogenplaner-for-tungtransport-hos-daimler
https://www.trucks.com/2019/10/28/hyundai-plans-fuel-cell-truck-explores-commercial-vehicle-market/
https://www.hydrogen.no/hva-skjer/aktuelt/snart-slutt-for-naturgass-storstilte-hydrogenplaner-for-tungtransport-hos-daimler
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Tusen takk. Løkke holder kortene tett til brystet. Men jeg overbevist om at det som kommer, det er stort og det blir konkret. Det er rekke investorer som kjøpte Nel aksjer for kr 1 milliard til kurs 8,47 her i sensommer. Jeg kjenner endel av de, og de har en god kunnskap/magefølese om det som er på gang i Nel. De investerer for å tjene penger. Tålmodighet er nøkkelen. Jeg har vært med siden kurs 1.12. Jeg vet at mye godteri kommer. Ola Hydrogen Elvestuen kommer nå med den omfattende nasjonale helhetlige hydrogenstrategien. Den tror jeg vil løfte godt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Det er bra at konkurrurenter til Nikola kommer på banen. Dette skaper et trykk rundt tempo for Nikola og Nel som må rulle ut mange tunge HDV H2 fueling stasjoner fra neste år.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Nel bryter nå 8'rn. Følger Tradegate rett opp +1.26%"på OSE - - - rett føre det smeller hardt opp til kr 9,50. Jeg liker dette diagrammet og det tekniske bildet i Nel er 1.klasses.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Kuult at Nel nå har levert den første H2 stasjonen i San Francisco. Forøvrig så er dette H2 stasjon nr. 54 i California....Shell har i går åpnert en ny H2 Nel stasjon i San Fransisco. Leverandør av stasjonen er NEL. Shell og Nikola kan nå krige om H2 pumper og plasseringer i Usa. Nel leverer H2 Fueling produktene.
Les her:
https://cafcp.org/blog/san-francisco-3rd-street-hydrogen-station-opens
Les her:
https://cafcp.org/blog/san-francisco-3rd-street-hydrogen-station-opens
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Sofafilosof
07.11.2019 kl 15:27
7372
Det er ca 8x så stor befolkning i California i forhold til Norge. California er flaggskip for det grønne skiftet. Til tross for dette er tettheten pr innbygger av hydrogenstasjoner på nivå med Norge, og utenfor C står det enda verre til, dvs tapt slag i forhold til vanlig batteridrift også i USA ser det ut til. Det kan selvsagt endre seg med årene, men vi er opptatt av status nå og konkrete signaler om fremtiden.
https://m.cafcp.org/?_ga=2.79348700.938914830.1573133189-497183684.1573133189
https://m.cafcp.org/?_ga=2.79348700.938914830.1573133189-497183684.1573133189
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Følg med på denne ville H2 reisen... Løftet kommer..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Norges Hydrogenforening på Twitter:
Is it here at the Fuel Cell seminar at Long Beach, Cal @nikolatrevor will present the big news at friday 8.th of nov? Some big news with @nelhydrogen HDV fueling stations in Europe?
Is it here at the Fuel Cell seminar at Long Beach, Cal @nikolatrevor will present the big news at friday 8.th of nov? Some big news with @nelhydrogen HDV fueling stations in Europe?
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Ryker 8,50 i morgen. Ja da blir det H2 fest. @nikolatrevor twitter: That is big news that you'll be able to drive the vehicles at the event and have production slots 2 years ahead of schedule! But yes, there is bigger news coming that's going to be the star of Nikola news but we have to have legal sign off. Keep an eye out.
Merk siste setning 🤣🤣
Merk siste setning 🤣🤣
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
pheks
10.11.2019 kl 12:06
6870
Enarmet banditt med blinkende lys.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Heksa. Begynner vel å bli litt "hakk i plate" nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
jeg tenker :) Her gikk Nikolasjefen ut med at forrige uke skulle det bli Big News. Det lot vente på seg.
I går gikk en useriøs journalist fra DN ut og prata NEL ned. OG det er enorme mengder med shortaksjer som skal dekkes inn. er det en sammenheng her eller er jeg paranoid nå. jeg mener de shortaksjene representere mye kroner. henger dette sammen på en måte ? likksom. Shorterne må få anledning til å dekke seg inn før NEL går til nye høyder.
I går gikk en useriøs journalist fra DN ut og prata NEL ned. OG det er enorme mengder med shortaksjer som skal dekkes inn. er det en sammenheng her eller er jeg paranoid nå. jeg mener de shortaksjene representere mye kroner. henger dette sammen på en måte ? likksom. Shorterne må få anledning til å dekke seg inn før NEL går til nye høyder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Det er bra at Toyota, Nikola og Huyundai skal samarbeta. Nikola klarar aldrig detta selv.
https://www.trucks.com/2019/11/12/hyundai-nikola-toyota-build-hydrogen-highway/
https://www.trucks.com/2019/11/12/hyundai-nikola-toyota-build-hydrogen-highway/
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Nikko
12.11.2019 kl 20:07
6583
Blir veldig spennende i morgen å se hvor mange aksjer de dekket inn i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare