NIKOLA sin(e) milliardordre(r) til NEL
Det er et trist kapitel å se all forurensing som dukker opp fra "visse" på Nel trådene. Det er vel bare å vurdere å bytte over til Shareville hvor nivået er høyere og de deler faktakunnskap på en saklig måte. De "visse" farer med konstante konspirasjonsteorier som ikke er forankret i sannheten.
Fakta om Nikola og Nel sin lille første ca 4 millardkontrakt som muligens blir flagget med større tall og mulige kontraktspåfyll på tirsdag 17.april:
448 stk A485 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner er børsmeldt. Nikola vil meget sannsynlig få Nel til å sette op verdens største H2 pumper hvos 32 stk A 485 kan kobles opp i clustere. Da leverer hver h2 stasjon gigantiske 32 tonn hver dag. 448:32= 14 stasjoner langs Anheuser-Busch sine leveringsruter i USA. Det er sannsynligvis planen for kun den lille første milliardkontrakten til Nel fra Nikola. Det er å dekke Anheuser-Busc sine hovedruter i USA. Nikola sin Ceo Mr.Milton har videre bekrefet at de skal ha 700 H2 stasjoner bare i USA. Dette innebærer folkens at 1 stk giga Nikola/Nel fyllstasjoon med 32 st A 485 koblet opp i clustere koster kr 285 millioner. Dette er dagens fakturapris, så vil prisene falle med ca 30-40% fremover iflg Løkke da produksjonen blir mere effektiv på den nye fabrikken på Notodden neste år. Det er bare å ta frem kalkulatoeren. H2 stasjons stk pris kr 285 millioner x 700 stasjoner i kun USA = kr Dette blir svimlende mange milliarder kroner. Så kommer Nikola med Europa, Australia, Canada og Asia pumpe og fyllestasjonskontrakter til Nel tirsdag 17.april? Da må det bygges flere tunge fabrikker. Kursen kan fly til himmels.
1) Utdrag fra Nikola Motors Company: ST LOUIS, MO and SALT LAKE CITY, UT (May 03, 2018) -- Anheuser-Busch and Nikola Motor Company today announced that America's leading brewer has placed an order for up to 800 hydrogen-electric powered semi-trucks from the pioneer in hydrogen-electric renewable technology. The zero-emission trucks - which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes, reducing idle time - are expected to be integrated into Anheuser-Busch's dedicated fleet beginning in 2020.
Through this agreement Anheuser-Busch aims to convert its entire long-haul dedicated fleet to renewable powered trucks by 2025. Nikola's cutting-edge technology will enable the brewer to achieve this milestone across its long haul loads, while also helping to improve road safety through the trucks' advanced surround viewing system.
"At Anheuser-Busch we're continuously searching for ways to improve sustainability across our entire value chain and drive our industry forward," said Michel Doukeris, CEO of Anheuser-Busch. "The transport industry is one that is ripe for innovative solutions and Nikola is leading the way with hydrogen-electric, zero-emission capabilities. We are very excited by the possibilities our partnership with them can offer."
"Hydrogen-electric technology is the future of logistics and we're proud to be leading the way," added Trevor Milton, CEO of Nikola Motor Company. "Anheuser-Busch has a long history of investing in progressive, sustainable technology and we are excited to partner with them to bring the largest hydrogen network in the world to the USA. By 2028, we anticipate having over 700 hydrogen stations across the USA and Canada. With nearly 9 billion dollars in pre-order reservations, we are building to order, not speculation, and are very excited for what's to come."
2) Utdrag fra dn.no: Nel inngår milliardkontrakt med Nikola Motor - stiger til årsbeste på Oslo Børs
Hydrogenselskapet Nel kan få inntekter på fire milliarder kroner for levering av utstyr til ladestasjoner i USA.
Publisert: 28.06.18
I mai bestilte det amerikanske ølkonsernet Anheuser-Busch 800 hydrogenlastebiler fra Nikola. Ordren kan gi Nel inntekter på fire milliarder kroner.
Hydrogenselskapet Nel har torsdag fått en kontrakt for levering av 448 elektrolysører og tilhørende pumpeutstyr til Nikola Motor Company, ifølge en melding fra selskapet.
Elektrolysører er en type utstyr som deler vann i hydrogen og oksygen, og er en måte å produsere fornybar energi på.
Leveringene starter i 2020 og er verd flere milliarder kroner, ifølge selskapet.
– Dette er svært viktig for selskapet. Det viser at vi har fått et gjennombrudd og at vi er ledende på vår teknologi, og det gjør oss i stand til å bygge ytterligere produksjonskapasitet, sier administrerende direktør Jon André Løkke i Nel til DN.
Aksjen stiger 24 prosent på Oslo Børs til årsbeste.
3) Utdrag fra hydrogen.no: Bestillingen fra Anheuser-Busch har etablert Nikolas ledelse for hydrogendrift innen tungtransporten. Selskapet har jobbet for å fremme bruken av brenselceller i lastebilindustrien i et par år, og de har fra før fått inn forhåndsbestillinger av over 8.000 kjøretøy til en verdi av rundt 9 milliarder dollar, tilsvarende 73 milliarder kroner. Nikola har tiltrukket stor oppmerksomhet for sine lastebiler og til og med annonsert nylig at de vil refundere alle depositum fordi de ikke lenger trenger disse som finansiering for å utvikle sine nye lastebiler. Flere andre store selskaper har gjort bestillinger fra Nikola, inkludert et knippe mindre bestillinger til norske aktører.
– Hydrogen-elektrisk teknologi er fremtiden for logistikkoperasjoner, og vi er stolte av å lede an, sier konsernsjef Trevor Milton i en pressemelding.
Bestillingen fra Anheuser-Busch er en del av selskapets plan om å gjøre fraktflåten mindre avhengig av fossilt drivstoff innen 2025, skriver Reuters, og storkontrakten vil for alvor sette USA tilbake i den globale hydrogenmanesjen.
NEL Hydrogen med gyllen avtale med Nikola
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola. Anheuser-Busch har så langt sagt at de skal ha 28 stasjoner for å dekke sitt behov, så det vil nok komme flere stasjonsbestillinger snart.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028 (se link lengre ned på siden), og Nikola-stasjoner skal være åpne for alle hydrogenkjøretøy. Det betyr at Nikolas satsing også vil kunne medføre et kommersielt gjennombrudd for salg av hydrogen gjennom nasjonalt dekkende infrastruktur i USA, som trolig vil føre til et oppsving for interessen for hydrogendrift i en rekke andre kjøretøysegmenter. Trolig vil vi kunne se at General Motors (som samarbeider med Honda) vil kunne rulle ut en rekke hydrogenbilmodeller
Nikola Motors' utvikling kan med andre ord skape store ringvirkninger for utviklingen for bruk av hydrogen i veibasert transport.
4) Utdrag fra e24.no: Norsk selskap med gyllen avtale
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028, ifølge Reuters.
5) Utdrag fra hydrogen.no: NEL skriver hydrogenhistorie med megaordre til Nikola Motors
NEL annonserte før juni var omme en ny megaordre til Nikola Motors i USA for levering av 448 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner. Dette er en historisk kontrakt som er den største noensinne for levering av komplette løsninger for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner, og en stor milepæl for Norges tilstedeværelse ved global introduksjon av hydrogen i transportsektoren.
NEL ASA meldte den 28. juni at selskapet har fått en kontrakt på flere milliarder kroner på å levere 448 hydrogenstasjoner med produksjonsutstyr til lastebilprodusenten Nikola Motor Company i USA.
Kontrakten er på mange milliarder og den største kontrakten for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner noensinne, ifølge selskapets konsernsjef Jon André Løkke. Han lover feiring, og sier at selskapets produksjonsanlegg på Notodden for elektrolysører skal bli verdens største.
– Gratulerer, hvor viktig er denne kontrakten?
– Dette er kjempegøy! Det er jo en svært viktig kontrakt av flere årsaker, sier Løkke til E24.
--------------------------
Nel aksjen kan bli en solid vinner fremover. Ikke sant mine inviterte til denne tråden? Hydrogen er gassen verden etterspør og Nel har den verdensledene teknologien. Løkke er smart og erfaren børs leder som vil løfte Nel skyhøyt. De neste 3 årene kan virkelig bli fantastiske for alle aksjonærer. Champagnen står klar på 6.50. 7.50 kan ryke neste onsdag. Hydrogen feber på OSE kan ankomme. Velkommen ombord i raketten.
Fakta om Nikola og Nel sin lille første ca 4 millardkontrakt som muligens blir flagget med større tall og mulige kontraktspåfyll på tirsdag 17.april:
448 stk A485 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner er børsmeldt. Nikola vil meget sannsynlig få Nel til å sette op verdens største H2 pumper hvos 32 stk A 485 kan kobles opp i clustere. Da leverer hver h2 stasjon gigantiske 32 tonn hver dag. 448:32= 14 stasjoner langs Anheuser-Busch sine leveringsruter i USA. Det er sannsynligvis planen for kun den lille første milliardkontrakten til Nel fra Nikola. Det er å dekke Anheuser-Busc sine hovedruter i USA. Nikola sin Ceo Mr.Milton har videre bekrefet at de skal ha 700 H2 stasjoner bare i USA. Dette innebærer folkens at 1 stk giga Nikola/Nel fyllstasjoon med 32 st A 485 koblet opp i clustere koster kr 285 millioner. Dette er dagens fakturapris, så vil prisene falle med ca 30-40% fremover iflg Løkke da produksjonen blir mere effektiv på den nye fabrikken på Notodden neste år. Det er bare å ta frem kalkulatoeren. H2 stasjons stk pris kr 285 millioner x 700 stasjoner i kun USA = kr Dette blir svimlende mange milliarder kroner. Så kommer Nikola med Europa, Australia, Canada og Asia pumpe og fyllestasjonskontrakter til Nel tirsdag 17.april? Da må det bygges flere tunge fabrikker. Kursen kan fly til himmels.
1) Utdrag fra Nikola Motors Company: ST LOUIS, MO and SALT LAKE CITY, UT (May 03, 2018) -- Anheuser-Busch and Nikola Motor Company today announced that America's leading brewer has placed an order for up to 800 hydrogen-electric powered semi-trucks from the pioneer in hydrogen-electric renewable technology. The zero-emission trucks - which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes, reducing idle time - are expected to be integrated into Anheuser-Busch's dedicated fleet beginning in 2020.
Through this agreement Anheuser-Busch aims to convert its entire long-haul dedicated fleet to renewable powered trucks by 2025. Nikola's cutting-edge technology will enable the brewer to achieve this milestone across its long haul loads, while also helping to improve road safety through the trucks' advanced surround viewing system.
"At Anheuser-Busch we're continuously searching for ways to improve sustainability across our entire value chain and drive our industry forward," said Michel Doukeris, CEO of Anheuser-Busch. "The transport industry is one that is ripe for innovative solutions and Nikola is leading the way with hydrogen-electric, zero-emission capabilities. We are very excited by the possibilities our partnership with them can offer."
"Hydrogen-electric technology is the future of logistics and we're proud to be leading the way," added Trevor Milton, CEO of Nikola Motor Company. "Anheuser-Busch has a long history of investing in progressive, sustainable technology and we are excited to partner with them to bring the largest hydrogen network in the world to the USA. By 2028, we anticipate having over 700 hydrogen stations across the USA and Canada. With nearly 9 billion dollars in pre-order reservations, we are building to order, not speculation, and are very excited for what's to come."
2) Utdrag fra dn.no: Nel inngår milliardkontrakt med Nikola Motor - stiger til årsbeste på Oslo Børs
Hydrogenselskapet Nel kan få inntekter på fire milliarder kroner for levering av utstyr til ladestasjoner i USA.
Publisert: 28.06.18
I mai bestilte det amerikanske ølkonsernet Anheuser-Busch 800 hydrogenlastebiler fra Nikola. Ordren kan gi Nel inntekter på fire milliarder kroner.
Hydrogenselskapet Nel har torsdag fått en kontrakt for levering av 448 elektrolysører og tilhørende pumpeutstyr til Nikola Motor Company, ifølge en melding fra selskapet.
Elektrolysører er en type utstyr som deler vann i hydrogen og oksygen, og er en måte å produsere fornybar energi på.
Leveringene starter i 2020 og er verd flere milliarder kroner, ifølge selskapet.
– Dette er svært viktig for selskapet. Det viser at vi har fått et gjennombrudd og at vi er ledende på vår teknologi, og det gjør oss i stand til å bygge ytterligere produksjonskapasitet, sier administrerende direktør Jon André Løkke i Nel til DN.
Aksjen stiger 24 prosent på Oslo Børs til årsbeste.
3) Utdrag fra hydrogen.no: Bestillingen fra Anheuser-Busch har etablert Nikolas ledelse for hydrogendrift innen tungtransporten. Selskapet har jobbet for å fremme bruken av brenselceller i lastebilindustrien i et par år, og de har fra før fått inn forhåndsbestillinger av over 8.000 kjøretøy til en verdi av rundt 9 milliarder dollar, tilsvarende 73 milliarder kroner. Nikola har tiltrukket stor oppmerksomhet for sine lastebiler og til og med annonsert nylig at de vil refundere alle depositum fordi de ikke lenger trenger disse som finansiering for å utvikle sine nye lastebiler. Flere andre store selskaper har gjort bestillinger fra Nikola, inkludert et knippe mindre bestillinger til norske aktører.
– Hydrogen-elektrisk teknologi er fremtiden for logistikkoperasjoner, og vi er stolte av å lede an, sier konsernsjef Trevor Milton i en pressemelding.
Bestillingen fra Anheuser-Busch er en del av selskapets plan om å gjøre fraktflåten mindre avhengig av fossilt drivstoff innen 2025, skriver Reuters, og storkontrakten vil for alvor sette USA tilbake i den globale hydrogenmanesjen.
NEL Hydrogen med gyllen avtale med Nikola
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola. Anheuser-Busch har så langt sagt at de skal ha 28 stasjoner for å dekke sitt behov, så det vil nok komme flere stasjonsbestillinger snart.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028 (se link lengre ned på siden), og Nikola-stasjoner skal være åpne for alle hydrogenkjøretøy. Det betyr at Nikolas satsing også vil kunne medføre et kommersielt gjennombrudd for salg av hydrogen gjennom nasjonalt dekkende infrastruktur i USA, som trolig vil føre til et oppsving for interessen for hydrogendrift i en rekke andre kjøretøysegmenter. Trolig vil vi kunne se at General Motors (som samarbeider med Honda) vil kunne rulle ut en rekke hydrogenbilmodeller
Nikola Motors' utvikling kan med andre ord skape store ringvirkninger for utviklingen for bruk av hydrogen i veibasert transport.
4) Utdrag fra e24.no: Norsk selskap med gyllen avtale
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028, ifølge Reuters.
5) Utdrag fra hydrogen.no: NEL skriver hydrogenhistorie med megaordre til Nikola Motors
NEL annonserte før juni var omme en ny megaordre til Nikola Motors i USA for levering av 448 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner. Dette er en historisk kontrakt som er den største noensinne for levering av komplette løsninger for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner, og en stor milepæl for Norges tilstedeværelse ved global introduksjon av hydrogen i transportsektoren.
NEL ASA meldte den 28. juni at selskapet har fått en kontrakt på flere milliarder kroner på å levere 448 hydrogenstasjoner med produksjonsutstyr til lastebilprodusenten Nikola Motor Company i USA.
Kontrakten er på mange milliarder og den største kontrakten for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner noensinne, ifølge selskapets konsernsjef Jon André Løkke. Han lover feiring, og sier at selskapets produksjonsanlegg på Notodden for elektrolysører skal bli verdens største.
– Gratulerer, hvor viktig er denne kontrakten?
– Dette er kjempegøy! Det er jo en svært viktig kontrakt av flere årsaker, sier Løkke til E24.
--------------------------
Nel aksjen kan bli en solid vinner fremover. Ikke sant mine inviterte til denne tråden? Hydrogen er gassen verden etterspør og Nel har den verdensledene teknologien. Løkke er smart og erfaren børs leder som vil løfte Nel skyhøyt. De neste 3 årene kan virkelig bli fantastiske for alle aksjonærer. Champagnen står klar på 6.50. 7.50 kan ryke neste onsdag. Hydrogen feber på OSE kan ankomme. Velkommen ombord i raketten.
Redigert 21.01.2021 kl 09:37
Du må logge inn for å svare
ja utvilsomt Nikko.
Dette blir også Utvilsommt spennende. Her kommer det ordre soon. Hyundai, Nikola and Toyota Start to Build the Hydrogen Highway
Dette blir også Utvilsommt spennende. Her kommer det ordre soon. Hyundai, Nikola and Toyota Start to Build the Hydrogen Highway
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Barthoma
12.11.2019 kl 22:53
6266
10 tusen millioner kroner verdsettes NEL over børs, dette er det villeste jeg har sett på mine 12 år på OSE, gratulerer alle dere som har vært med på reisen,,👍😊
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Barth......reisen har såvidt begynt. Bare å ta plass og les deg opp på Hydrogen og NEL....👍😁
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Noni
13.11.2019 kl 01:31
6083
Skal lese når jeg får tid, nå er det natti natti! Det er jo enormt med stoff å lese på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
oppvigår
13.11.2019 kl 11:19
5844
Trevor lovte big news Men det kom ikke av en eller annen grunn man plutselig oppdaget. Har tenkt litt på dette, og kan det være at ledelsen i Nel plutselig kom på lock up, som kommer i desember, og dermed fått Nikola til å avvente til da med nyheten.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Noen leser. Andre kjøper. Jeg må kjøpe mere av Nel i morgen. 18 solide kurstrigggere ligger i luften og vibrerer. Jeg lukter en saftig kursfest neste 1.5 mnd. Det er så mye som vil løfte nå. Der gjelder å sitte inne når nye kontrakter og børsmeldinger tikker inn. Se på diagrammet til Nel. Se nøyaktig på kursutviklingen dagene etter og dagen på børsmeldinger. Dump ut gørr kjedelige oljeaksjer og kjøp Nel. Da vil du også - oppnå en grønn børssuksess. Vår nye folkeaksje.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Nel skyter fart opp Rt 8,59 opp +1.46%. Magisk at 8,50 er brutt. Følg veien til den fete banken med Nel. Nå kan dette røske godt oppover. 🤑 Nå kommer vel Everfuel Europe eller Hybrit AB med kontrakter eller påfyll. Kjøp nå..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Rett opp på Frankfurt børsen og Pretrade 8,70 på OSE. Kursen vil skyte fart oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Ca kl 15.00 bør vi feste sikkerhetsbeltene..... Hvis Nikola Motors Inc kommer med Warren Buffet på eiersiden. Ja da blir det fest i Nel.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
@nikolatrevor twitter dette: It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Nikola Motors Inc
Ingenting er forandret. Nel vil stige oppover forbi kr 9.. Jeg ler av de av dere dommedagsprofetier som kommer på en drop. Det er de samme personene som ikke skjønner at alle FuelCell lastebiler har et batteri. Forskjellen på idag, kontra igår, det er batteriet fra Nikola er forbedret med lavere vekt, lavere innkjøpspris, og lengere rekkevidde. Nikolas FuelCell truck kan kjøres på batteri og Hydrogen. Alle FuelCell Trucks har et batteri. Dette er en nobrainer sak.
Ingenting er forandret. Nel vil stige oppover forbi kr 9.. Jeg ler av de av dere dommedagsprofetier som kommer på en drop. Det er de samme personene som ikke skjønner at alle FuelCell lastebiler har et batteri. Forskjellen på idag, kontra igår, det er batteriet fra Nikola er forbedret med lavere vekt, lavere innkjøpspris, og lengere rekkevidde. Nikolas FuelCell truck kan kjøres på batteri og Hydrogen. Alle FuelCell Trucks har et batteri. Dette er en nobrainer sak.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Plogen123
20.11.2019 kl 06:46
4534
Fantastisk for Nikola & Nel dette. Ikke så fantastisk for Elon Musk & co, som kanskje må krype til korset å kjøpe seg inn i teknologien og endre sine batterier. Tror ikke det blir gratis for å si det sånn. Gjør godt for Nel’s investering i Nikola dette. Kommer til å skje masse spennende nå fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
agnostis
20.11.2019 kl 07:56
4394
Er der et problem at Milton fortsatt er diffus i forhold til å gi NEL konkrete ordre? Forskyver han sitt store prosjekt ytterligere inn i fremtiden i påvente av at det skal utvikles en ny type superbatteri. Han skulle ha satset tungt på å få rullet ut sitt Nikola One prosjekt nå med den batteriteknologi som foreligger. Kommer det bedre batterier senere, kan vel disse uten problem implementeres i truck-produksjonen. Han bør vel komme i gang produksjon så snart det lar seg gjøre, og ikke trekke det ut i påvente av nye og annerledes løsninger enn det konseptet som ligger til grunn for alle forhåndsbestillingene han har mottatt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Ja det er i løypa , vi skal opp og frem med Nikola
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Ja dette er gode nyheter. For kombinasjon som gjør at Nikola får en rå rekkevidde. Alle FuelCell truck og biler er Hydrogen elektriske. @jonandrelokke @nelhydrogen bekrefter:Looking forward to continuing to work with @nikolamotor on the #energytransition and #zeroemission transportation. Both batteries and #hydrogen play key roles to make it happen!
Til alle dommedagsprofetier og nobraineres: Alle FuelCell biler og trucker har et batteri... Nel har børsmeldt en milliardkontrakt fra 2018 med Nikola Motor Inc som innebærer at Nel skal levere varer 448 elektrolyserør for kr 9,4 milliarder til Nikola de neste 4 årene. Den nye fabrikken til Nel på Herøya er utsolgt de neste 4 år. Nikola og Hybrit AB tar alle produksjonen i Norge. Nel har også ny robotisert fabrikk i Herning (DK) og Nel har en stor fabrikk i Usa. (ProtonOnsite som Nel kjøpte for kr 660 millioner) Så dette går vegen oppover.
Til alle dommedagsprofetier og nobraineres: Alle FuelCell biler og trucker har et batteri... Nel har børsmeldt en milliardkontrakt fra 2018 med Nikola Motor Inc som innebærer at Nel skal levere varer 448 elektrolyserør for kr 9,4 milliarder til Nikola de neste 4 årene. Den nye fabrikken til Nel på Herøya er utsolgt de neste 4 år. Nikola og Hybrit AB tar alle produksjonen i Norge. Nel har også ny robotisert fabrikk i Herning (DK) og Nel har en stor fabrikk i Usa. (ProtonOnsite som Nel kjøpte for kr 660 millioner) Så dette går vegen oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
fastinvest
20.11.2019 kl 09:45
4086
Det blir gøy på mandag å se om Topp 20 har økt igjen slik de har gjort uke etter uke. Vi fikk ett fall da Nikola lanserte sin EV Truck for en stund tilbake. Da fortalte de viktigheten med hydrogen og at EV Trucken var ment for byer mens hydrogen trucker for langtransport.
Nå har de utviklet ett nytt batteri men sier igjen at hydrogen satsningen er som før.
Det er ingen som legger ut på langtur med batteri. Det å kjøre Tesla på langtur er også utfordrende.
Jeg tror topp 20 øker sin beholdning og ser dette som en kjøpsmulighet, caset er det samme som før. Nikola skal bygge hydrogen nettverk for langtransport og NEL er leverandør. Trevor sa igjen hvor viktig NEL var i deres utvikling noe som burde være svært så positivt
Nå har de utviklet ett nytt batteri men sier igjen at hydrogen satsningen er som før.
Det er ingen som legger ut på langtur med batteri. Det å kjøre Tesla på langtur er også utfordrende.
Jeg tror topp 20 øker sin beholdning og ser dette som en kjøpsmulighet, caset er det samme som før. Nikola skal bygge hydrogen nettverk for langtransport og NEL er leverandør. Trevor sa igjen hvor viktig NEL var i deres utvikling noe som burde være svært så positivt
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Barthoma
20.11.2019 kl 10:05
3991
Gratulerer med enorm oppgang i NEL seneste året, IKKE GÅ DERE BLINDE på at kursen skal høyere opp i himmelen (hvor den allerede er), Ved å være realist kan en gevinstsikre deler, og ikke brenne fingrene av seg skulle det bli annerledes enn vi tror.. Til ettertanke.
Holder seg bedre enn fryktet.
Holder seg bedre enn fryktet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Sørøya
20.11.2019 kl 10:18
3903
NEL trenger nå noe mer konkret fra Nikola. Det har vært prat og prat og lite har konkretisert seg. At både Løkke og Milton går ut og forsikrer på hver sin måte det gode samarbeidet betyr relativt lite så lenge faste kontrakter uteblir. Ikke rart kursen stuper. Vi får minimalt med informasjon. Ikke en gang om uttestingen går etter planen. Her er alt "wide open" for spekulasjoner i alle retninger. Noe vi tydelig får demonstrert i disse dager.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Jeg tipper at både Clearsteam Banking og Trevor Milton kjøper nå Nel aksjer med begge hendene. Trevor Milton@nikolatrevor: Replying to @Janinegia1
On class 8 trucks, there are large batteries. 125 kWh - 250 kWh in order to absorb brake regen and offer buffer and extend to lifetime of fuel cell. This would reduce negative affects on MEA within fuel cell and extend range. It's a huge win for both FCEV and BEV.
Trevor Milton@nikolatrevor: Zero change of hydrogen fuel cell plans with Battery announcements. It equally helps hydrogen like it does BEV. It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Trucking needs fast and light trucks - hydrogen has that advantage.
On class 8 trucks, there are large batteries. 125 kWh - 250 kWh in order to absorb brake regen and offer buffer and extend to lifetime of fuel cell. This would reduce negative affects on MEA within fuel cell and extend range. It's a huge win for both FCEV and BEV.
Trevor Milton@nikolatrevor: Zero change of hydrogen fuel cell plans with Battery announcements. It equally helps hydrogen like it does BEV. It doubles the range of our hydrogen truck. NEL is a huge part of our growth. Trucking needs fast and light trucks - hydrogen has that advantage.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
20.11.2019 kl 10:56
3725
Innlegget er slettet
Klovnen er vel du ?
Slike kommentarer er unødvendig . Skerp deg !
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Epona
20.11.2019 kl 11:05
3669
Enig. Synes Tigeren og andre kommer med mye matnyttig. Barnslig å kalle andre for kllovn fordi en ikke selv er enig i det som er skrevet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
har solgt meg ut. her svever alt. nye batterier som er 100% mer effektive. en prøvestasjon som ingen vet om fungerer. etc etc. jeg vil avvente og se til det er mer stabilitet i aksjen. karnskje Nikola nå trenger kun 200 stasjoner, karnskje han ikke trenger det engang. hva skjer likksom. har de masseprodusert det nye batteriet og sett om det funker? hva skjer. vi alle vet at Trevor er svær i kjeften. er det riktig det han sier. her er det så mange løse baller i luften at jeg foreløpig ser på fra sidelinjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Tusen takk Epona. Jeg og andre investorervenner valgte heldigvis å kjøpe meg 50% opp på droppen i går 7,55 ble en flott inngang med nye friske kr 750.000,- inn i Nel. All inn. Nå går vi noen saftig fine børsdager i vente. Rekkevidden er Nikola sine FuelCell/hydrogenelektriske trucks er økt med 50% i går, etter nyheten om økt rekkevidde. Diesel is dead. Nikola gruser nå alle konkurrenter på best rekkevidde, og vil løfte Nel kraftig oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
20.11.2019 kl 12:16
3620
Jeg har tatt samme valg..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
AksjeRik
20.11.2019 kl 12:26
3636
Diesel er ikke dødt ? diesel er jo blitt bedre enn noe annet , har det ikke det da ?? Med den nye teknologien mener jeg..
Redigert 21.01.2021 kl 08:08
Du må logge inn for å svare
Nikko
21.11.2019 kl 07:38
3546
Noen ganger er det lurt å ta en skikkelig sjefsavgjørelse. Regner med at du sitter igjen med en solid gevinst :-))
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Kantarell
21.11.2019 kl 07:41
3539
Ser vi 8,5 tallet i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Nikko
21.11.2019 kl 07:51
3505
I går spurte du om 8,80...
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Barthoma
21.11.2019 kl 08:05
3439
7,30-7,40 muligens ??? Har ikke Peiling faktiskt 😂 håper bare de «store» sitter stille og ikke begynner gevinstsikring 🤔. High risk, high reward det er NEL det....
Lykke til.
Lykke til.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Nå skjer det noe... Everfuel? Nikola? Huyndai?
Vi er tilstede på FCH JU days i Brüssel sammen med våre nordiske kolleger i @brintbranchen, @VatgasSverige, @VTTFinland, @IcelandicNew, @nordicinno og @kunnskapsbyen for å snakke om utrulling av hydrogenlastebiler og -busser i Norden. Sterk støtte i EU-nå går utv. raskt i Europa!
Vi er tilstede på FCH JU days i Brüssel sammen med våre nordiske kolleger i @brintbranchen, @VatgasSverige, @VTTFinland, @IcelandicNew, @nordicinno og @kunnskapsbyen for å snakke om utrulling av hydrogenlastebiler og -busser i Norden. Sterk støtte i EU-nå går utv. raskt i Europa!
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Kantarell
21.11.2019 kl 10:10
5339
Nikko skrev I går spurte du om 8,80...
Jeg ber hver dag ;)
Det stemmer. Forstår ikke at det tar så langt tid å kommer tilbake over 8 i det hele tatt. Men, mange har allerede sikret seg gevinst.
8,5 holder for min del; i dag.
Det stemmer. Forstår ikke at det tar så langt tid å kommer tilbake over 8 i det hele tatt. Men, mange har allerede sikret seg gevinst.
8,5 holder for min del; i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
pheks
21.11.2019 kl 10:54
5253
Ta medisinen din og slapp av, skjer ingenting annet enn at markedet vurderer om det fortsatt har tro på NEL. Juryen treffer avgjørelsen bak lukkede dører. Ingen omsetning så langt merker jeg meg, 28 mill, puslete.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Jemo
21.11.2019 kl 11:23
5176
Og foreløpig leder du Kantarell, kursen er nærmere 8,5 enn 7,- som er aksjeekspert Nikkos inngang. Jeg ber med deg 😇
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Rolig nå 😄
Nikko har hatt mange fine antakelser og trader.
Selv om han må kjøpe seg inn litt høyere så har han råd til det.
Kan bli dyrt å vente på 7 tallet.
Nikko har hatt mange fine antakelser og trader.
Selv om han må kjøpe seg inn litt høyere så har han råd til det.
Kan bli dyrt å vente på 7 tallet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
21.11.2019 kl 11:34
5127
Du mener vel 6 tallet?
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
pheks
21.11.2019 kl 11:56
5069
Drøyt 5 mill i omsetning siste timen tyder på at det er for få kjøpere til at selgerne kommer på banen. Prisen blir nødt til å falle endel før omsetningen tar seg opp.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Så den blir nødt til det???
Haha
OK
Det var spesielt......
Haha
OK
Det var spesielt......
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
pheks
21.11.2019 kl 12:03
5028
Det er ingen kjøpere, masse selgere som venter på tur.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Men kusen stiger jo?
Skjønner ikke logikken din.
Kjøper trenger da ikke alltid vise seg frem?
Ei heller selger...
Skjønner ikke logikken din.
Kjøper trenger da ikke alltid vise seg frem?
Ei heller selger...
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
seth
21.11.2019 kl 12:26
4943
Så er du kjøper eller selger eller ingen av delene? Siden du skriver en del under Nel trådene, så må du vel være en av delene? :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
borsom
21.11.2019 kl 12:30
4919
Pris til Hyundai, 1600 lastebiler innen 2025 i Sveits:
https://www.greencarcongress.com/2019/11/20191121-hyundaih2jv.html
https://www.greencarcongress.com/2019/11/20191121-hyundaih2jv.html
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
pheks
21.11.2019 kl 12:47
4879
Ingen MÅ kjøpe en aksje (unntatt shortinndekning), men når beslutningen er tatt om å selge (uansett beslutningsgrunnlag, tvang eller ikke), da må man, og man vil absolutt ikke sabotere kursen før man er i mål. Kjøpere er synligere enn selgere, spesielt i en aksje så nærvøs som NEL. Du skal kjøpe 1 mill aksjer i NEL, men er uforsiktig og starter et lite rally på 100k, da har du ikke fått alle aksjene dine, men du har tjent godt på en liten post. Dersom du skal selge 1 mill aksjer, men du skaper et lite krakk på å dumpe 100k aksjer det ikke var kjøpere til, da har du tapt differansen på 900k aksjer du fortsatt skal selge.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
pheks
21.11.2019 kl 12:51
4862
Jeg er negativ til aksjen og mener at de store pengene ligger i å shorte aksjen. Jeg er usikker på H2 framtiden, spesielt på kort sikt, og jeg er negativ til NELs konkuransefortrinn, om det er noe overhodet eksisterer og "sikker" på at det uansett ikke forsvarer kursen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
De store nyhetene tikker inn når du minst venter det ,det har vi sett gang på gang💎❤️🤣🚀🔜🔛🔝
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
pheks
21.11.2019 kl 13:07
4795
DU forventer jo AT det tikker inn nyheter.. Utsagnet ditt må bety at det ikke kommer nyheter?
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Anheuser-Busch sin verdend første FuelCell truck fra Nikola og Everfuel Europe ny 1 Gw fabrikk hvor Nel leverer varene. Dette løfter Nel rett oppover. Markedet skjønner nå det tunge alvoret i milliarder i Nikola kontrakten med Nel. Everfuel er også en milliard kontrakt med Nel.
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
pheks
22.11.2019 kl 10:52
4456
20 MW ikke 1 GW. Hvorfor klare du ikke å håndtere fakta?
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare
Framtia
22.11.2019 kl 18:55
4344
Du får nu bare vente å se....Bekymrer ikke meg...at du er bekymret!
Redigert 20.01.2021 kl 23:59
Du må logge inn for å svare