NIKOLA sin(e) milliardordre(r) til NEL


Det er et trist kapitel å se all forurensing som dukker opp fra "visse" på Nel trådene. Det er vel bare å vurdere å bytte over til Shareville hvor nivået er høyere og de deler faktakunnskap på en saklig måte. De "visse" farer med konstante konspirasjonsteorier som ikke er forankret i sannheten.
Fakta om Nikola og Nel sin lille første ca 4 millardkontrakt som muligens blir flagget med større tall og mulige kontraktspåfyll på tirsdag 17.april:
448 stk A485 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner er børsmeldt. Nikola vil meget sannsynlig få Nel til å sette op verdens største H2 pumper hvos 32 stk A 485 kan kobles opp i clustere. Da leverer hver h2 stasjon gigantiske 32 tonn hver dag. 448:32= 14 stasjoner langs Anheuser-Busch sine leveringsruter i USA. Det er sannsynligvis planen for kun den lille første milliardkontrakten til Nel fra Nikola. Det er å dekke Anheuser-Busc sine hovedruter i USA. Nikola sin Ceo Mr.Milton har videre bekrefet at de skal ha 700 H2 stasjoner bare i USA. Dette innebærer folkens at 1 stk giga Nikola/Nel fyllstasjoon med 32 st A 485 koblet opp i clustere koster kr 285 millioner. Dette er dagens fakturapris, så vil prisene falle med ca 30-40% fremover iflg Løkke da produksjonen blir mere effektiv på den nye fabrikken på Notodden neste år. Det er bare å ta frem kalkulatoeren. H2 stasjons stk pris kr 285 millioner x 700 stasjoner i kun USA = kr Dette blir svimlende mange milliarder kroner. Så kommer Nikola med Europa, Australia, Canada og Asia pumpe og fyllestasjonskontrakter til Nel tirsdag 17.april? Da må det bygges flere tunge fabrikker. Kursen kan fly til himmels.

1) Utdrag fra Nikola Motors Company: ST LOUIS, MO and SALT LAKE CITY, UT (May 03, 2018) -- Anheuser-Busch and Nikola Motor Company today announced that America's leading brewer has placed an order for up to 800 hydrogen-electric powered semi-trucks from the pioneer in hydrogen-electric renewable technology. The zero-emission trucks - which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes, reducing idle time - are expected to be integrated into Anheuser-Busch's dedicated fleet beginning in 2020.
Through this agreement Anheuser-Busch aims to convert its entire long-haul dedicated fleet to renewable powered trucks by 2025. Nikola's cutting-edge technology will enable the brewer to achieve this milestone across its long haul loads, while also helping to improve road safety through the trucks' advanced surround viewing system.
"At Anheuser-Busch we're continuously searching for ways to improve sustainability across our entire value chain and drive our industry forward," said Michel Doukeris, CEO of Anheuser-Busch. "The transport industry is one that is ripe for innovative solutions and Nikola is leading the way with hydrogen-electric, zero-emission capabilities. We are very excited by the possibilities our partnership with them can offer."
"Hydrogen-electric technology is the future of logistics and we're proud to be leading the way," added Trevor Milton, CEO of Nikola Motor Company. "Anheuser-Busch has a long history of investing in progressive, sustainable technology and we are excited to partner with them to bring the largest hydrogen network in the world to the USA. By 2028, we anticipate having over 700 hydrogen stations across the USA and Canada. With nearly 9 billion dollars in pre-order reservations, we are building to order, not speculation, and are very excited for what's to come."

2) Utdrag fra dn.no: Nel inngår milliardkontrakt med Nikola Motor - stiger til årsbeste på Oslo Børs
Hydrogenselskapet Nel kan få inntekter på fire milliarder kroner for levering av utstyr til ladestasjoner i USA.
Publisert: 28.06.18
I mai bestilte det amerikanske ølkonsernet Anheuser-Busch 800 hydrogenlastebiler fra Nikola. Ordren kan gi Nel inntekter på fire milliarder kroner.
Hydrogenselskapet Nel har torsdag fått en kontrakt for levering av 448 elektrolysører og tilhørende pumpeutstyr til Nikola Motor Company, ifølge en melding fra selskapet.
Elektrolysører er en type utstyr som deler vann i hydrogen og oksygen, og er en måte å produsere fornybar energi på.
Leveringene starter i 2020 og er verd flere milliarder kroner, ifølge selskapet.
– Dette er svært viktig for selskapet. Det viser at vi har fått et gjennombrudd og at vi er ledende på vår teknologi, og det gjør oss i stand til å bygge ytterligere produksjonskapasitet, sier administrerende direktør Jon André Løkke i Nel til DN.
Aksjen stiger 24 prosent på Oslo Børs til årsbeste.

3) Utdrag fra hydrogen.no: Bestillingen fra Anheuser-Busch har etablert Nikolas ledelse for hydrogendrift innen tungtransporten. Selskapet har jobbet for å fremme bruken av brenselceller i lastebilindustrien i et par år, og de har fra før fått inn forhåndsbestillinger av over 8.000 kjøretøy til en verdi av rundt 9 milliarder dollar, tilsvarende 73 milliarder kroner. Nikola har tiltrukket stor oppmerksomhet for sine lastebiler og til og med annonsert nylig at de vil refundere alle depositum fordi de ikke lenger trenger disse som finansiering for å utvikle sine nye lastebiler. Flere andre store selskaper har gjort bestillinger fra Nikola, inkludert et knippe mindre bestillinger til norske aktører.
– Hydrogen-elektrisk teknologi er fremtiden for logistikkoperasjoner, og vi er stolte av å lede an, sier konsernsjef Trevor Milton i en pressemelding.
Bestillingen fra Anheuser-Busch er en del av selskapets plan om å gjøre fraktflåten mindre avhengig av fossilt drivstoff innen 2025, skriver Reuters, og storkontrakten vil for alvor sette USA tilbake i den globale hydrogenmanesjen.
NEL Hydrogen med gyllen avtale med Nikola
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola. Anheuser-Busch har så langt sagt at de skal ha 28 stasjoner for å dekke sitt behov, så det vil nok komme flere stasjonsbestillinger snart.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028 (se link lengre ned på siden), og Nikola-stasjoner skal være åpne for alle hydrogenkjøretøy. Det betyr at Nikolas satsing også vil kunne medføre et kommersielt gjennombrudd for salg av hydrogen gjennom nasjonalt dekkende infrastruktur i USA, som trolig vil føre til et oppsving for interessen for hydrogendrift i en rekke andre kjøretøysegmenter. Trolig vil vi kunne se at General Motors (som samarbeider med Honda) vil kunne rulle ut en rekke hydrogenbilmodeller
Nikola Motors' utvikling kan med andre ord skape store ringvirkninger for utviklingen for bruk av hydrogen i veibasert transport.

4) Utdrag fra e24.no: Norsk selskap med gyllen avtale
I november i fjor inngikk norske Nel Hydrogen en avtale med Nikola om å levere fyllestasjoner for hydrogen til lastebilene. I utgangspunktet omfatter avtalen to demostasjoner, men Nel fikk også retten til å bygge ut de første 16 fyllestasjonene for Nikola.
Nikola har på sikt planer om å bygge ut mer enn 700 fyllestasjoner i USA og Canada innen 2028, ifølge Reuters.

5) Utdrag fra hydrogen.no: NEL skriver hydrogenhistorie med megaordre til Nikola Motors
NEL annonserte før juni var omme en ny megaordre til Nikola Motors i USA for levering av 448 elektrolysører og fylleutstyr til hydrogenstasjoner. Dette er en historisk kontrakt som er den største noensinne for levering av komplette løsninger for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner, og en stor milepæl for Norges tilstedeværelse ved global introduksjon av hydrogen i transportsektoren.
NEL ASA meldte den 28. juni at selskapet har fått en kontrakt på flere milliarder kroner på å levere 448 hydrogenstasjoner med produksjonsutstyr til lastebilprodusenten Nikola Motor Company i USA.
Kontrakten er på mange milliarder og den største kontrakten for elektrolysører og hydrogenfyllestasjoner noensinne, ifølge selskapets konsernsjef Jon André Løkke. Han lover feiring, og sier at selskapets produksjonsanlegg på Notodden for elektrolysører skal bli verdens største.
– Gratulerer, hvor viktig er denne kontrakten?
– Dette er kjempegøy! Det er jo en svært viktig kontrakt av flere årsaker, sier Løkke til E24.
--------------------------
Nel aksjen kan bli en solid vinner fremover. Ikke sant mine inviterte til denne tråden? Hydrogen er gassen verden etterspør og Nel har den verdensledene teknologien. Løkke er smart og erfaren børs leder som vil løfte Nel skyhøyt. De neste 3 årene kan virkelig bli fantastiske for alle aksjonærer. Champagnen står klar på 6.50. 7.50 kan ryke neste onsdag. Hydrogen feber på OSE kan ankomme. Velkommen ombord i raketten.
Redigert 11.10.2019 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Tigeren
21.11.2019 kl 10:06 3178

Nå skjer det noe... Everfuel? Nikola? Huyndai?
Vi er tilstede på FCH JU days i Brüssel sammen med våre nordiske kolleger i @brintbranchen, @VatgasSverige, @VTTFinland, @IcelandicNew, @nordicinno og @kunnskapsbyen for å snakke om utrulling av hydrogenlastebiler og -busser i Norden. Sterk støtte i EU-nå går utv. raskt i Europa!

Jeg ber hver dag ;)
Det stemmer. Forstår ikke at det tar så langt tid å kommer tilbake over 8 i det hele tatt. Men, mange har allerede sikret seg gevinst.
8,5 holder for min del; i dag.
pheks
21.11.2019 kl 10:54 3066

Ta medisinen din og slapp av, skjer ingenting annet enn at markedet vurderer om det fortsatt har tro på NEL. Juryen treffer avgjørelsen bak lukkede dører. Ingen omsetning så langt merker jeg meg, 28 mill, puslete.
Jemo
21.11.2019 kl 11:23 2989

Og foreløpig leder du Kantarell, kursen er nærmere 8,5 enn 7,- som er aksjeekspert Nikkos inngang. Jeg ber med deg 😇

Rolig nå 😄
Nikko har hatt mange fine antakelser og trader.
Selv om han må kjøpe seg inn litt høyere så har han råd til det.
Kan bli dyrt å vente på 7 tallet.

Du mener vel 6 tallet?
pheks
21.11.2019 kl 11:56 2882

Drøyt 5 mill i omsetning siste timen tyder på at det er for få kjøpere til at selgerne kommer på banen. Prisen blir nødt til å falle endel før omsetningen tar seg opp.

Så den blir nødt til det???
Haha
OK
Det var spesielt......
pheks
21.11.2019 kl 12:03 2841

Det er ingen kjøpere, masse selgere som venter på tur.

Men kusen stiger jo?
Skjønner ikke logikken din.
Kjøper trenger da ikke alltid vise seg frem?
Ei heller selger...
seth
21.11.2019 kl 12:26 2756

Så er du kjøper eller selger eller ingen av delene? Siden du skriver en del under Nel trådene, så må du vel være en av delene? :)
pheks
21.11.2019 kl 12:47 2692

Ingen MÅ kjøpe en aksje (unntatt shortinndekning), men når beslutningen er tatt om å selge (uansett beslutningsgrunnlag, tvang eller ikke), da må man, og man vil absolutt ikke sabotere kursen før man er i mål. Kjøpere er synligere enn selgere, spesielt i en aksje så nærvøs som NEL. Du skal kjøpe 1 mill aksjer i NEL, men er uforsiktig og starter et lite rally på 100k, da har du ikke fått alle aksjene dine, men du har tjent godt på en liten post. Dersom du skal selge 1 mill aksjer, men du skaper et lite krakk på å dumpe 100k aksjer det ikke var kjøpere til, da har du tapt differansen på 900k aksjer du fortsatt skal selge.
pheks
21.11.2019 kl 12:51 2675

Jeg er negativ til aksjen og mener at de store pengene ligger i å shorte aksjen. Jeg er usikker på H2 framtiden, spesielt på kort sikt, og jeg er negativ til NELs konkuransefortrinn, om det er noe overhodet eksisterer og "sikker" på at det uansett ikke forsvarer kursen.
Bjella
21.11.2019 kl 13:04 2625

De store nyhetene tikker inn når du minst venter det ,det har vi sett gang på gang💎❤️🤣🚀🔜🔛🔝
pheks
21.11.2019 kl 13:07 2608

DU forventer jo AT det tikker inn nyheter.. Utsagnet ditt må bety at det ikke kommer nyheter?
Tigeren
22.11.2019 kl 10:08 2336

Anheuser-Busch sin verdend første FuelCell truck fra Nikola og Everfuel Europe ny 1 Gw fabrikk hvor Nel leverer varene. Dette løfter Nel rett oppover. Markedet skjønner nå det tunge alvoret i milliarder i Nikola kontrakten med Nel. Everfuel er også en milliard kontrakt med Nel.
pheks
22.11.2019 kl 10:52 2269

20 MW ikke 1 GW. Hvorfor klare du ikke å håndtere fakta?
Tigeren
23.11.2019 kl 11:45 1978

Stor verdensoppmerksomhet i media fra Nikola Motors Inc sin første røde FuelCell/hydrogenelektrisk Nikola One truck til Anheuser-Busch. H2 Truck'n ble overlevert overraskene tidlig. Meget positivt for Nel som får mye å gjøre i Usa neste 4 år. Anheuser-Busch ruten skal belegges med Nel stasjoner. Nel får en sterk børsuke neste uke. Nye positive triggere og børsmeldinger kan samtidig slå inn. 9,50 smeller vel inn?
Redigert 23.11.2019 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Till
23.11.2019 kl 12:32 1914

Løkke må dra noe fancy opp av hatten veldig snart - alle disse triggerne har vi drømt og snakket om altfor lenge...

Først må de være ærlige på justert forretningsmodell etter utviklingen de siste par årene:
- privatbiler går over på batterier, ikke hydrogen. Å fortsatt jage etter eventuelle gjenværende nisjer i dette markedet vil føre til pengeluk med meget tvilsomt resultat.
- Trucks går i retning av batteri på korte og mellomlange ruter, sist vist gjennom Nikolas siste utvikling på dette. Mulighetene ligger fremdeles på langtransport, men dyr infrastruktur må opp nå - ikke om 5 år... Nikola/NEL-prosjektet i USA henger nå i en tynn tråd, (a) Nikola har tydeligvis problem med å få finansiering på plass, (b) Nikola har gjennom å satse enda sterkere på batteri samtidig undergravd lønnsomheten i det planlagte nettverket av h2-stasjoner, (c) vi har ennå ikke hørt noe som helst om tilbakemeldinger fra transportselskapene om hvordan de ser på å måtte lease h2-flåten sin inkludert den betydelige kostnaden på å dekke infrastukturen på fyliestasjoner. Kan dette stoppe hele h2-drømmen i langtransport?
- Kystferger og h2 versus batterier. Her er en ny artikkel fra igår kveld (Vikebladet.no):

"22 NOVEMBER 2019 21:05
SIST OPPDATERT:
22 NOVEMBER 2019 21:05
Ole-OttarKarlsen Høgstavoll
ole-ottar.karlsen.hogstavoll@vikebladet.no
Fjord1 er ein transportgigant i norsk målestokk - av både menneske og køyretøy. Med sine 80 ferjer transporterer selskapet 60.000 personar og 28.500 køyretøy kvar dag. Dessutan sel dei 2.700 sveler for dag, var det ekstra viktig for administrerande direktør Dagfinn Neteland å poengtere innleiingsvis - til høglytt latter frå salen. Men - det han først og fremst skulle prate om, var kva klimaavtrykk selskapet set frå seg. For dei av dei 80 ferjene som enno ikkje er elektriske i flåten, nyttar rundt 250.000 liter diesel dagleg - og slepp ut mykje CO2.
Men - Fjord1 går gjennom eit grønt skifte. Så langt har selskapet tatt levering på 19 elektriske fartøy, og 1. januar 2018 var det første heilelektriske sambandet i Norge, Lote-Anda, i drift. Miljøgevinsten i form av redusert CO2-utslepp på dette sambandet tilsvarar i følgje Fjord1 eit utslepp som tilsvarar 1.600 personbilar.

Fjord1 har ifølgje Neteland stipulert at ein ved dagens drift av sambandet har eit årleg CO2-utslepp på 50 tonn - mot heile 3.866 dersom sambandet hadde vore drifta med dieselferjer.
Meiner el-ferjer er ein suksess
Innan utgangen av 2019 vil Fjord1 drive fire samband heilelektrisk. Innan 12 månadar vil selskapet ha 36 el-ferjer i operasjon.
Direktøren skrytte av gode støtteordningar, som Enova, Nox-støtte og meir - men gav samstundes eit solid spark i retning stortingspolitikarane.
Han gav også eit eksempel på ladeteknologien selskapet nyttar i dag - som viser seg å vere særs effektiv. Ladeeffekten på sambandet Krokeide - Hufthamar er ladeeffekten tilsvarande 124 Nissan Leaf-bilar, 4.133 kaffitraktarar eller 1,25 millionar mobiltelefonar.
- Miljøteknologien er ferdig utvikla, og klar til å takast i bruk - men, problemet er at vi har politikarar som ikkje har mot til å stille krav til oss som brukarar, og som nyttar innkjøpsmakta, sa Neteland til dei frammøtte i salen på Quality Hotel Ulstein.
Avslutningsvis konkluderte Dagfinn Neteland med å leggje fram ei rekkje punkt.
- Er elektriske ferjer ein suksess? Ja, meiner vi. Vi ser no at prisane på batteriteknologien går ned, Ladeeffekten går opp, vekta på batteria går ned - og viktigast av alt - teknologien fungerer som forutsett, seier Neteland."
Redigert 23.11.2019 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
uopplyst
23.11.2019 kl 13:14 1838

I fare for å fremstå som etterpåklok vil jeg dele de tankene jeg har omkring NEL og Nicola.

Nicolafeberen, Norne, milliardkontrakter m.m. har vært alt for fanatisk helt fra starten.

Hva denne "hurragutten" i Nicola kunne finne på av sprell og showformen som dette etterhvert fikk burde muligens fått alarmklokkene til å ringe. Den formen som ble valgt og det "budskap" som ble forkynt sto rett og slett ikke til troende. I alle fall ikke med den tidshorisonten.

NEL greier seg fint og vil vokse, om det så skulle være uten Nicola. Nicola kan vise seg å ha vært en hindring for NEL. Dette fordi planene har tatt så mye av ressursene at de andre bruksområder for hydrogen og som NEL absolutt burde ha vært i forkant av har blitt skadelidende. Så har det da også blitt inngått kontrakter hvor NEL ikke har vært med. Fra mitt ståsted kan det virke som Nicola har holdt NEL på strå.

Når dette er sagt antar jeg at samarbeidet vil bære frukter i fremtiden. Nicola har behov for NEL teknologien og har såvidt opplyst forpliktet seg i så henseende, men burde selvfølgelig ha bidratt på en helt annen måte enn de har gjort så langt.

Hydrogen har fremtiden for seg. NEL er like aktuell i denne sammenhengen uansett. Jeg ser ingen grunn til å betvile dette. Utviklingen vil muligens ga langt raskere enn noen av oss ser for seg også hva NEL angår. Men det har muligens vært lærerikt å se at man ikke skal la seg forblinde av slike visjoner som ikke vil kunne gjennomføres på den tiden som er satt. De fleste så vel at verken NEL eller Nicola var klare til en slik ekspansjon som ble lovet. Det vi så ved skuffelsen over NICOLA- stuntet var intet mindre enn brutte forventninger ut fra hva som var lovet.

Men intet er endret. NEL fremstår som mer fristende for mange ettersom ting får de rette proporsjoner av hva som er viktig for NE, indistri, båttrafekk, tungtransport m.m... Hydrogen er fremtiden og NEL kommer til å spille spennende rolle i dette.








Tigeren
23.11.2019 kl 18:12 1530

Stemmer meget godt. Ekteskapet mellom Nel og Nikola er et faktum. Dette gir vinn vinn. Nikola, Nel og Bosch tenker og handler smart. De inngår tette allianser, bindende kontrakter og investerer i kunder som gir deres egen bedrift en høy omsetning. Løkke er en klok leder.
Fakta om Nel sine tredje, fjerde, femte, sjette, og sjuende, tunge H2 pumper/eller rettere sagt: giga HDV H2 fylle anlegg som skal installeres neste år.
The first 14 stations will be up and running by 2021, according to the company, which is based in Phoenix, where two stations are being built and each of which will produce more than 1,000 kilograms of hydrogen.
“Then we go to stations that produce 24,000 kilograms a day. We focus mainly on dominating the hydrogen-production side, and the truck is a catalyst to drive the cost of the hydrogen down. Our hope is we can share stations with Toyota, Kenworth, Daimler or others that are interested, like Hyundai,” Milton said.
Toyota, Kenworth, Daimler og Hyundai skal få fylle Hydrogen på Nikolas stasjoner. Tenker man seg litt om så vil neppe Trevor skuffe noen. Ei heller Nel aksjonærer🍏🍏

Fler og fler frågar nå hvordann budweissers nikola blev tankad med hydrogen vid provkörning häromdagen.

Nel sin demostasjon befinner sig i Phoenix 225 mil fra st loius. Det er inget altetnativ då nikoöa1s räckvid er opp till 100 mil.

Finns nån tankstasjon 100 mil bort også.

Varför går ikke introduktionen av lastbilar og stasjoner hand i handske, höna jämte ägg? Her har nikola provat lastbilen, medan nel kun levert en demostasjon som fortsatt testas.

Det er mycket som er rart her för nikola skrev at stasjonen skulle användas på nikola world i apil og 6 månader senare så er den fortsatt under test. Jeg tror også den använde under nikola world Skummelt.

Så lastbilen til nikol kan ha tankats i arizona og körts på jernbane till st louis. Men mer troligt tankades den med minmalt med grått eller blått hydrogen fra gasflaska.

Jeg får ikke ihop det her, skulle gjerne se en klargörande melding fra nel. De nämns ikke alls gällande den stora budweisser-dagen. Og det ser ut som at nel er förbjudet at posta på nikolas twitter efter sandvika. De er verkligen i kylan.

Tigeren
23.11.2019 kl 21:04 1355

Du er blokkert for lenge siden svensken. Sannsynligvis tror svensken at jorda er flat og at Jesus kan gå på vannet. Anheuser-Busch kjører fortsatt på hydrogen på sin første av 800 stk leverte Nikola Two hydrogentrucks. Nel leverer verdens største elektrolyserør og verdens største Heavy Duty Vehicles H2 Fueling stations in Usa, som koster sum ca kr 9,4 milliarder de neste 4 år. Nikola og Nel tar verden. Den fete signerte kontrakten på 448 elektrolyserør til Nikola er børsmeldt i 2018.
Redigert 23.11.2019 kl 21:58 Du må logge inn for å svare

Men hvor tankar de når det er 230 mil til neks staajon? De burde byggt den i st louis.

Men jeg husker også. Det skulle levereras 2 demostasjoner.

Kanske har stasjon 2 byggts i smyg i st louis. Det tror jeg.
Hammers
23.11.2019 kl 21:17 1315

Enkelte ganger tror jeg at også DU tror at du kan gå på vannet.
Men, når sannhetene kommer på bordet skjønner jeg raskt at det kun er en våt drøm som du selv har.

Sannhetene;
Når Nikola twitrer om GLADNYHETEN om Superbatteriet (forgjengeren til et ENDA bedre batteri) - drømte du om NEL. Skivebom på deg!
Når det ble "fullstendig tystnad" etter Sandvika - kom en konkurrent som levete varene. Skivebom på NEL.

Klart det. Når det sitter en IR-mann ved rorert istf en industrimann - ja så går det normalt galt på sikt.
Kanskje at han rett og slett har klart å PRATE OPP kursen - nå like før lockup'en går ut........den 4. des?
At han + en haug andre insidere da planlegger å PØSE ut sine egne aksjer.......mens dere "venter på Niokola"?

Hilsen Hammers......som lurer fælt!
Redigert 23.11.2019 kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Tigeren
23.11.2019 kl 22:01 1264

Fantastiske nyheter fra Nikola i kveld: Nikola is planning for 2000 jobs in Arizona. Ok, #Bosch is planning 7000 jobs at their fuel cell plant in Germany. #EmissionsGameOver #S3 #Powercell https://t.co/tedUFsqEVm
Nel kan få et solid kursløft i neste uke. Nå gir verdens gigantiske hydrogen etterspørsel Nel mye jobb fremover. Jippi 🤑🤑🤑🤑
Nikko
23.11.2019 kl 22:05 1248

Dont feed the trolls...
Tigeren
25.11.2019 kl 11:19 882

Derfor blir Nel en gigant: NEL + NIKOLA = GULLGIGANT
“The key to hydrogen is not the technology but the hydrogen production,” Milton explained. “That is why we attacked H2 in our business model. We will soon become the largest hydrogen producer in the world and that [will allow] us to bring the cost down to parity with diesel. That was the key and that is why many people didn’t believe fuel cells would ever work—the network had never been figured out until Nikola came along.” Right on.
Redigert 25.11.2019 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Tigeren
25.11.2019 kl 21:49 710

Denne kom i kveld... Jada.. Herlig🍏
Nel verdaut Nikola‑Schock: 50 Prozent Kurspotenzial
Nel
Trendthema
Nel Nel-Aktie Wasserstoff Everfuel Shell
In der vergangenen Woche sorgte eine Meldung von Truckbauer Nikola Motor für große Unsicherheit beim norwegischen Partner Nel Asa. Die Amerikaner gaben bekannt, eine neuartige Batterie entwickelt zu haben, die die Reichweite elektrisch betriebener Fahrzeuge bei gleicher Größe verdoppeln soll (DER AKTIONÄR
Tigeren
26.11.2019 kl 08:55 469

Det kan bli noen meget spennende dager for Nel nå. Nikola er på sterk overtid. Nikola Tre FuelCell Trucks ankommer Norge neste år. De har ingen Heavy Duty Vehicles H2 Fueling stations in Norway. Nikola må legge inn Europe kontrakten. Nikola Tre FuelCell Trucks trenger H2 gass fra Nel sine kraftige H2 pumper.
Redigert 26.11.2019 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
Tigeren
02.12.2019 kl 10:27 182

Dette viser litt om drn ville H2 reisen som kan starte for fullt nå. "The Korean government aims to help Korean automakers produce 6.2 million units of hydrogen cars by 2040, attaining the world's biggest market share. It will ramp up the number of distributed hydrogen-powered cars to 10,100 units in 2020 from 5,467 units in 2019"