50 MUSD i kostnad for å starte opp ML ?

Randers
REC 12.04.2019 kl 13:12 790


Dette er noe Questi nevner i en kommentar. Jeg etterspurte en utvidet kommentar rundt den summen, men svar uteble

https://forum.hegnar.no/thread/23104/view/441586/0


-Dette er noe som blir aktuelt en gang i fremtiden, HVIS 57% blir opprettholdt. Dvs, REC kommer
da til å redusere/stanse all produksjon i mai/juni. Uttalelser fra TT, pluss denne
summen på 3,7 MUSD til dette formålet - tyder på stans ila Juni.

-Oppstart tar 2-3 kvartaler.

Har noen kommentar(er) til oppstartskostnader ?
Hvis det kreves 50 MUSD - da tar det tid før ting går i pluss

-Synspunkter ?

--

-Ingen ?

ps. jeg startet ikke denne tråden for å disse pinky - men 50 MUSD syns jeg var verdt å snakke litt om. ds

Redigert 12.04.2019 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
otern
12.04.2019 kl 14:53 669

Mesteparten de 50 MUSD er nok forventet likviditetsbehov ved økningen av arbeidskapitalen. Tipper TT har gått rundt med støvsuger på lageret for råvarer og reservedeler. Innkjøpslisten blir lang hvis han skal få anlegget opp til 100% igjen...... Likviditetsmessig tror jeg det tar tid før ting går i pluss. Det store spørsmålet sikkert flere lurer på er om de $20 MUSD er nok? Dette er n'te gang REC henter penger og knarken JUM velger alltid minste mulig beløp. Den finansiell usikkerhet dette skaper ender jo alltid opp i en fest for de som er short og en ny emisjon til slutt. Får se om mønsteret brytes denne gangen, men jeg er ikke sikker