DHT HOLDINGS

Volf
DHT 05.02.2018 kl 09:59 2078

Sakset fra DNB
DHT HOLDINGS The bar has been set DHT Holdings is set to report its Q4 results before market open on Tuesday 6 February. We believe the company will beat consensus estimates on earnings, aiming to match Euronav’s strong Q4 operating performance. We are 6% above consensus on adjusted EBITDA, and believe DPS of USD0.02/share will be maintained despite the market headwinds this winter. We reiterate HOLD with a USD4.00 target price.
Revisions from fleet changes and lowered rate expectations. We have made minor adjustments to our Q4 2017 rate forecasts, and updated for November vessel sales affecting the company’s earnings potential for 2018–2019e. Entering 2018 with disappointing VLCC spot rate levels has prompted us to lower our expectations for Q1 2018 as well, reflected in our full-year 2018 estimate changes.
We are above consensus on earnings, 6% above on EBITDA. We are above Q4e revenue consensus for DHT, as we believe the company will post results well above quoted market rates for the quarter after Euronav recently reported solid spot rate performance of USD25.9k/day for Q4. Hence, we are 6% above Bloomberg consensus on adjusted EBITDA. We believe DHT will declare its 32nd consecutive quarterly dividend at USD0.02/share, broadly in line with consensus.
Light at the end of the tunnel, but is it dark enough yet? The tanker market has been through two quarters of historically low earnings for VLCCs, with the worst Q3 since 2013 and the worst Q4 since 2012, amidst excessive fleet growth and tight exports from the Middle East. We continue to believe sustained high levels of scrapping is necessary for tankers to reach an inflection point.
We reiterate our HOLD recommendation and target price of USD4.00, based on 0.85x our 1-year forward NAV/share of USD4.80 (slightly up from USD4.70), with flat asset values one year ahead. We calculate a current NAV of USD4.90/share (USD4.70), and if asset values were to decline by 5%, we estimate the 1-year forward NAV would be USD4.30/share (previously USD4.20/share). We calculate market-adjusted leverage of 58%, and believe a 10% change in asset values would mean a 23% (or USD1.14/ share) change in the NAV.
HOLD
Redigert 21.01.2021 kl 06:34 Du må logge inn for å svare
Volf
06.02.2018 kl 12:41 1888

DHT HOLDINGS:JUSTERT EBITDA USD 34M I 4.KV 2017 (47)
Oslo (TDN Finans): DHT Holdings fikk et nettoresultat på -8 millioner dollar, eller -0,05 dollar pr aksje i fjerde kvartal 2017, mot et resultat på 18 millioner dollar, eller 0,18 dollar pr aksje i samme periode året før.

Det fremgår av kvartalsrapporten til selskapet fremlagt tirsdag.

Justert ebitda ble 34 millioner dollar i kvartalet (47) av en justert omsetning på 57 millioner dollar (67).

Selskapet har besluttet å betale et utbytte på 0,02 dollar pr aksje for kvartalet, det samme som i forrige kvartal.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:34 Du må logge inn for å svare
Volf
06.02.2018 kl 12:43 1886

DHT HOLDINGS:DEKKET 60% AV SPOT-DAGER I 1.KV PÅ USD 20.000/DAG
Oslo (TDN Direkt): DHT Holdings' VLCCer hadde TCE-inntekter på 23.200 dollar pr dag i fjerde kvartal 2017, ifølge selskapets kvartalsrapport tirsdag.

Skipene på time-charter-kontrakt tjente 35.800 dollar pr dag, mens enhetene som opererte i spotmarkedet oppnådde en rate på 19.600 dollar pr dag i kvartalet, opplyses det.

Så langt i først kvartal 2018 har rederiet dekket 60 prosent av de tilgjengelige spotdagene for VLCCene, til en gjennomsnittlig rate på 20.000 dollar pr dag.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 06:34 Du må logge inn for å svare
Surik
06.02.2018 kl 21:20 1808

Det var vel på linje med forventningene.
Ser at DHT (i likhet med Frontline og Euronav) mener VLCC ordreboken på 13% er overkommelig.
5 VLCC er allerede solgt som skrapjern i januar 2018, fortsetter dette nå er det lys i ende av tunnelen.
I likhet med resten av tankaksjene har DHT fått bank de siste dagene men ser ut som det ender i pluss for dagen og at vi har sett bunnen i tankmarkedet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:34 Du må logge inn for å svare