Klimagnålet har gått for langt !

vi står opp tidlig om morgenen,setter av skrikende unger i barnehagen og får kjeft fra sjefen om hvorfor vi kom for sent til jobb..

helgen/ferien er krysset av på kalenderen og det skal bli godt å slappe av.....

men nei,-nå skal vi gni mer stress og angst og dårlig selvfølelse også inn i fridagene våre!??

"Din feil dette..."
https://www.nettavisen.no/nyheter/hvalrosser-hopper-uvitende-i-doden-pa-grunn-av-klimaendringer/3423657484.html

"Du forurenser...skam deg,-føl deg pinlig!??"
https://www.dn.no/DNtv/video/2019/04/12/1726/svenskene-synes-na-det-er-sa-pinlig-a-fly-at-begrepet-har-blitt-arets-nyord

skolene er nå pakkt med hjernevaskede unger som tror verden blir bedre med å stoppe tvert i å investere i olje for å opprettholde den velferden vi har!
https://www.studvest.no/tusener-samlet-seg-til-klimademonstrasjon/

God påskefri folkens,og husk,bruk fjellvett,bruk Dieselbil,en El-bil vil mest sannsynlig gå tom for strøm på veien opp til hytten..

Znabel
21.04.2019 kl 16:40 878

Du som har lest deg opp så mye, kan du opplyse meg om én eneste spådom de såkalte klimaforskerne har hatt rett i gjennom de 30-40 år de har holdt på med tøvet sitt?

Bare én eneste. Takk.
Admoff
21.04.2019 kl 16:54 862

Znabel, hvorfor det? Jeg har ikke susning på hvilke spådommer du nå referer til. Kan heller ikke erindre å ha foretatt noen uttalelse på disse spådommer du nå referer til? Det jeg kan opplyse deg om er at jeg fortsatt er nysgjerrig på navnene på de mektige klimakonsernene. Svar nå ikke FN og EU?
Admoff
21.04.2019 kl 17:01 857

Må bare tillegge at når du betegner klimaforskere som "såkalte", vil alt jeg eventuelt klarer å finne svar på, lande på den klassiske stein grunn.
Ta litt egenstudie istedet, mye interessant der ute?

Vennligst legg ved dokumentasjon om denne statistiske korrelasjonen. Har haørt om den før, men den ble kraftig tilbakevist.
Znabel
21.04.2019 kl 17:09 857

Jeg referer til de utallige spådommer om klimaets utvikling som disse såkalte forskere har kommet med gjennom årene. Poler som skulle smelte, hav som skulle stige, ørkener som skulle vokse dramatisk etc. etc.

Du er altså ikke kjent med dette? Du er mer uvitende enn jeg trodde. Hva er det egentlig du baserer troen din på?
Redigert 21.04.2019 kl 17:11 Du må logge inn for å svare

Znabel

Håper du bare gjør deg dum.

Ingen har sagt at isen på Sydpolen vil smelte. Derimot går det stadig mot en isfri nordpol. I hvertfall sommerstid.

https://www.aftenposten.no/verden/i/x36Ep/Stadig-narmere-helt-isfritt-pa-Nordpolen

https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/nyheter/norge/2018/05/15/195395844/forskere-slar-alarm-om-issmelting-i-arktis-skjer-i-rasende-hastighet

Det kryr av slike artikler og Gore er ikke involvert.

Admoff
21.04.2019 kl 17:23 843

Kjære Znabel, evner du selv å ikke gå inn å lese deg opp på forskjellige nettsider kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Når du i tillegg protesterer mot konklusjonen hundrevis av forskere har kommet til. Ja både de FN støtter seg på og andre vil jeg komme til kort.

Beklager at du hadde en oppfattelse om at jeg var mer vis en jeg er??

Når det er sagt ønsker jeg virkelig at du har rett, men for øyeblikket og antageligvis i lang tid fremover vil jeg være uenig med deg og de fleste andre her inne.
Znabel
21.04.2019 kl 17:30 837

Du trenger bare å komme med en eneste spådom de har hatt rett i. Kan det være så vanskelig? Du som har "hundrevis av forskere" å støtte deg til?

Hvis du er interessert i å lese hva en *ekte* forsker har å si om klimasvindelen så les gjerne denne artikkelen:

https://resett.no/2019/04/21/misbruk-av-barn-i-klimasaken/?fbclid=IwAR06d2Oi0Cx_yDRzjmn3-0bbLuXSojzCxyLJNeie7O3AEepyE0Ixk095_98

Redigert 21.04.2019 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
Admoff
21.04.2019 kl 17:38 835

Znabel, har allerede svart deg på dette spørsmål.
Men hvis ramser opp spådommene med referanse, kan sikkert noen ha interesse for å hjelpe deg. Føler at jeg har brukt nok tid på deg i påsken, så du får prøve noen andre. Lykke til med din søken?
Znabel
21.04.2019 kl 17:43 833

Ikke en eneste korrekt uttalelse klarte du å komme med. Trist.
Admoff
21.04.2019 kl 17:47 1482

Resett.no .... Der har vi svaret?

"Etter Påske"

tirsdags morgen på jobb:

"Geir":
"javel,hva har du gjordt på i påsken?"

"John":
"neei..har hatt en gruppesamling der vi har diskutert om CO2 og sånn,luft*KREMT*...luftforurensning og sånn.."

"Geir":
"javel,var sikkert interessant det..?"

"John":
"Joda..helt greit,vi var en god gjeng,hadde noen Øl og sånn,-Fint vær vettu...må nyte ei kald pils"

;))

Znabel
21.04.2019 kl 18:03 1473

Skrevet av en professor ved NTNU. Men NTNU er kanskje ikke en troverdig institusjon for deg?

Domus
21.04.2019 kl 20:19 1398

Znabel, når det finnes forskere som mener å bevise akkurat motsatt av hverandre, hva tilsier at dine forskere har mer rett enn klimasidens??

Og hvis det er noe som helst tvil, har vi da råd til å gamble?
Det er for sent den dagen (hvis den inntrer) klimaet har møtt veggen å si - dere hadde visst rett...
Redigert 21.04.2019 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Znabel
21.04.2019 kl 21:09 1364

Det som beviser at forskerne som ikke tror på menneskeskapt klimapåvirkning har rett, er at alle påstander og modeller som den andre siden har kommet med gjennom 40 år har vist seg å være feil.

Det burde egentlig ikke være et diskusjonstema. Men klimasiden har nå begynt å basere seg på ren overtro og svada. Slik som du. "Hva om vi har rett likevel" og slike ting.

Det er var slik presten argumenterte da vi hadde skolegudstjenester. "Hva om Gud finnes og dere ikke tror på ham?"
Redigert 21.04.2019 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
velkjent
21.04.2019 kl 21:12 1356

Kurven du viser til har en økning i CO2-nivået på i overkant av 40%. Temperaturen har steget med ca. 1 gr. C i samme tidsrom, basert på et globalt gjennomsnitt på 15 gr. C., altså i overkant av 6%. Har dette forholdet noe med hverandre å gjøre?
Når forskerne i tillegg hevder at den menneskeskapte andelen av den totale CO2-en i atmosfæren bare utgjør0,04% av totalen på0,04% av klimagassene der,blir menneskenes brøde 0,0016%. Litt av et tall å skrike opp om.
Redigert 21.04.2019 kl 21:19 Du må logge inn for å svare

Znabel

Du minner meg om kapteinen som stod oppe på kjølen av sitt synkende skip og ropte:

Kom tilbake! Kom tilbake! Dette skipet kan ikke synke!

For noen varer fornektelsesfasen helt til det er slutt. Det er bortkastet å legge inn linker eller bruke annen tid på deg.
Znabel
21.04.2019 kl 21:22 1340

Hahaha, ja tenk at jeg fornekter klimareligionen og yppersteprest Al Gore. Blasfemi!
velkjent
21.04.2019 kl 21:33 1319

Og kokken, som hang i båtripen og fikk beskjed om å be sin siste bønn, husket bare "gi oss i dag vårt daglige brød". Og du tror befolkningen ofrer "brødet" for en hypotese om dommedag, noe befolkningen har måttet leve med i 1000 år.
Og det dreide seg vanligvis om pengeutpresning i en eller annen form, for å kjøpe seg frelse.
Redigert 22.04.2019 kl 14:43 Du må logge inn for å svare

det må da være måte på.....

"– Men du reiser halve jorden rundt med fly?

– Du, jeg har begynt å kjenne på det med flyskam. Vi hadde planlagt påsken i Frankrike sammen med venner. Men vi hadde rett og slett ikke samvittighet til å reise, særlig ikke når jeg selv skulle fly til Kina like etterpå. Jeg hadde aldri tenkt sånn for bare ett år siden. Så det er i ferd med å skje noe nå..."

https://www.dn.no/handel/espen-karlsen/jernia/kina/jernia-presser-kineserne-til-a-droppe-plast-og-isopor-de-skjonner-det-ikke/2-1-593523

DEN var ny....

"Sakte, men sikkert kommer verdenshavene til å forsvinne inn i planeten vår.."

https://www.nrk.no/viten/verdenshavene-forsvinner-sakte-inn-under-jordskorpa-1.14566200
Tyr
29.05.2019 kl 19:36 1001

I følge professor i fysikk, Brian Cox, så er det om x antall millioner år ingenting igjen av universet, kun støv. Hvilke tiltak har klimatullingene for det ?
Odi.1
29.05.2019 kl 20:09 988

Satse 100 Milliarder på Havvind møller med RÅOLJE penger , for så å tjene knappe 10 Milliarder på 25 år og det må nye generatorer og lager på møllene, om de enda står der da...

Dette er Symbolikk Politikk Deluxe fra TULLING-ØST

Tyr

Hvorfor gå så langt fram i tid? Om bare 4 milliarder år vil solen bli en såkalt rød kjempe og vil sluke jorda.

Det eneste som er bra med det er at man slipper å betale bompenger?
Redigert 29.05.2019 kl 20:35 Du må logge inn for å svare

vi må redde planeten vår,det er det eneste stedet de lager øl og vin!

god nok grunn?

og Harley!

;))
Redigert 29.05.2019 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
nima
29.05.2019 kl 21:04 953

På tide at snylterne ,( EL bil eierne ) snart begynner å betale slik andre bilister gjør. Det er skapt et A og B lag her i Norge. Har du bil som kjører på diesel eller bensin så skal du flåes til skinnet, fan meg på tide at vi snart tar frem de gule vestene. Verden står vel foran større utfordringer med fare for atomkrig , det kriges overalt snart i verden uten at det nevnes at det forurenser. Havet, vårt brødfat flyter over av plast. Biene forsvinner noe som jeg tror er vårt bruk av mobiltelefoner blandt annet. Disse sakene som er nevnt her ofres lite tanke rundt. Klimaidiotene snakker bare avgasser fra ditt og datt, drittprat.

HVIS det blir varmere, og litt mer CO2, så kan vi kanskje få to grøder i nord, i stedet for knapt en som nå.
Da kan vi kanskje få klimaflyktninger hit, til en nasjon som er vant med strev opp mot iskanten.
Blir det deriomot kaldere, som det ser ut til å bli nå, må vi fortsette med vårt strev. Heldigvis har vår strevsomme kultur fått oss til å kunne produsere flere millioner flere fiskemiddager hver dag, og til , omsider å produsere vårt eget korn her i det kalde nord.
Så kan de lengre sør, som i generasjoner har hatt mulighet for 2-3 grøder hvert år, flykte hit - hvis de har noe å tilby av ideer og arbeidskraft - hvis vi trenger.
Eller så kan de bygge opp sin egen nasjon, i enda lettere klima.
Så kan vi bytte matproduksjon, f.eks. fisk mot paprika og bananer.
Men det er ingen grunn til å "flykte"fra et klima og en geografi man har vokst opp og trives i.
Man får heller arbeide og gjøre det beste man kan innenfor egne områder. Da trives begge parter best. Både med kultur, religion og geografi, og spennende forskjellighet.
Man bør vite at det ikke er mangel på penger/tall som gjør en nasjon fattig. - Men mangel på arbeidskrefter, arbeidslyst og livskraft.
-Hvis man ikke da er politiker og mener at verden er som et fat med risengrynsgrøt, og at skal styres/kokes ovenifra.
Redigert 29.05.2019 kl 21:13 Du må logge inn for å svare

Nima

Jeg kjenner mange som greier å engasjere seg i både klima og miljø. Jeg kjenner også mange som ikke engasjerer seg i noe av det. Kun i seg og sine.
nima
29.05.2019 kl 21:19 936

Ja hva så ????????????????
29.05.2019 kl 21:24 928

Paven som visse andre her er like indoktrinert om klimagnålet. Gidder ikke å lese her lenger.

Så bør vi arbeide for reduksjon av gift til jord , luft og vann, som vi alle kan bli enige om. CO2 er ingen gift.

«På Viul ble det produsert papiremballasje « (Altså ikke plast(poser ) )
https://www.dagbladet.no/nyheter/helseskadelig-a-spise-fisken-her/71128433
nima
29.05.2019 kl 21:46 915

En ting er helt sikkert, uten mat så dør vi , da bør vi vel passe på mat fatet først.Havet og biene bør være det vi passer på først. Få slutt på kriger så løser vi mange utfordringer.

"Få slutt på kriger så løser vi mange utfordringer. "

Ja, hvor mye gift slapp ikke våre F-16 "fredsfly" over bombingen av Libya. Hvor mye CO2- blir ikke sluppet ut for den nødvendige gjenoppbyggingen.
Først får våre myndigheter stoppe med krig og krigshissing ( Både økonomsk og militært ), så kan de eventuelt komme med CO2, bompenger og miljø-utslipp.
Det er ikke slik, som politikere tydeligvis tror/forfekter, at dobbeltmoral er dobbelt så god som vanlig moral.
cold
30.05.2019 kl 03:19 867

Fluefiskeren: Når du sitter og ser på denne propagandamaskina NRK, som er styrt av SV og representanter fra Marxistpartiet De Grønne kan man ikke forvente mer fra sånne fjols. At du ukritisk sluker dette oppgulpet fra klimaaktivister fra natur og ungdom, ja indoktrinerte barn er jo helt sykt.
Klimaet forandrer seg hele tiden det og rundt 1860 nådde "Den lille istiden" sin slutt, og denne hadde da pågått i 500 år. Merkelig nok blir det data fra den kaldeste tiden i denne kuldebolken brukt som "normal - temperatur". Vi må erkjenne at vi befinner oss i en periode mellom to istider; at den neste kommer er helt garantert. Det har vært minst 12 stykker de siste 2 millioner år.

For 1000 år siden dyrket norrøne bosetninger bygg og havre på Grønland. Dette lar seg dessverre ikke gjøre i 2019. Grunnen til det er at klimaet er altfor kaldt, og det må bli minst 3-4 grader kaldere der for å få dette kornet modent. Dette klimahysteriet vi har i Norge er heldigvis fraværende i resten av verden - der folk har andre og viktigere ting å tenke på enn dommedagsprofeter som har sett - og latt seg inspirere av for mange katastrofefilmer på tv. Man går trett av Gud og kirka og søker å finne meningen med livet i slike katastrofe scenarier. Se hvor antall elektriske biler ligger på topp i verden i forhold til folketall og du har funnet verdens mest hysteriske land. For en patetisk saueflokk.
Redigert 30.05.2019 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
nima
30.05.2019 kl 08:42 839

Sitter med almanakken og ser på middel temperaturen i Norge fra 1870 og til nå. I 1930 -1940 så var middel temperaturen ganske høy, etter 1940 så sank middel temperaturen helt til 1990, etter 1990 så har temperaturen steget jevnt.Er ikke dette noe som gjentar seg, det har vel alltid vært endringer i klimaet fra verdens opprinnelse. Hvilke avgasser er det som kommer ved et vulkanutbrudd og hvilke forurensning medfører det. Slike utbrudd er vel ikke menneskeskapt, det er vel bare MDG og klimaidiotene som tror det.