- Oslo fikk 10 000 nye el biler i 2018 kun 2 nye ladere


Oslo fikk 10 000 nye elbiler i fjor. Kommunen satte opp to nye ladere


– Tragikomisk, sier byrådslederkandidat Eirik Lae Solberg til Tek.no.

Han snakker om Oslo kommunes utbygging av ladepunkter i fjor. Bymiljøetatens årsberetning viser nemlig en vekst på 19 nye ladepunkter i fjor, men en fotnote bemerker at 17 av disse egentlig ble satt opp i 2017.

Fasit ble derfor to nye kommunale ladepunkter i Oslo i fjor.

https://www.tek.no/artikler/oslo-fikk-10-000-nye-elbiler-i-fjor-kommunen-satte-opp-strong-to-strong-nye-ladere/462894

mishka
13.04.2019 kl 14:50 1005

Noen som er overrasket? Utfordrene å finne egnede arealer bla, bla ,bla.....Bilhatende politikere.?
Zorin
13.04.2019 kl 15:14 994

Jeg er enig i at to ladepunkter i byen er for lite, men du glemmer også å nevne at det ble gitt store tilskudd som muliggjør 20 000 ladepunkter i borettslag og sameier, samt ladepunkter hos bedrifter.
OZZY
13.04.2019 kl 15:19 989

hvor mange ladere tok de ned ? det er ikke få MDG har fjernet.
Hektar
13.04.2019 kl 18:39 938

10 000 nye biler? Da må man ha 10 000 nye ladepunkter.

Er ikke det sånn ca MDG/EV-entusiast utregning?

Ingen gidder å bygge ladere hvis man ikke tjener penger på det, er ikke sånn at alt skal styres politisk. Helt idiotisk politikk. Innføres avgifter på elbiler, er det over og ut for de uansett.
13.04.2019 kl 23:31 842

Ikke hvis det blir forbud, som jo er varslet, mot fossilbiler drekkapilsen.
Bmwi8
14.04.2019 kl 01:06 805

Nå lader jo folk i oslo el bilene hjemme

Forbud haha, det kommer ikke til å skje.elbiler må revolusjonerer for å være brukanes, Elbiler går maks halvparten av en skikkelig bil, bruker evigheter på å lade, så hvis ikke det forbedres snart og avgiftene kommer er det ingen grunn til å kjøpe. Fordelene med elbil blir stadig mindre økonomisk også med innføring av bom, dyr lading, parkering osv.
nima
14.04.2019 kl 09:02 681

Forbannet tull hele El bil satsingen. BURDE BETALE DOBBELT PRIS PÅ STRØMMEN TIL LADINGEN..i TILLEGG SÅ ER DET BARN SOM UTVINNER MATRIALENE TIL BATTERENE.Det er bare molbo landet Norge slikt går an.

Oslo vil ikke ha noen typer bil og kommer følgelig ikke til å legge til rette for elbiler heller
mishka
14.04.2019 kl 11:27 610

Mitt inntrykk av tilstanden i Oslo er følgende: I de bydeler hvor sameier og borettslag har egne p-hus er det for lengst innstallert infrastruktur for lading. Der er det derimot slik at under 10% har kjøpt ladeboks. Som f.eks. i vårt sameie øverst i Groruddalen. Infrastruktur for 100 elbiler. 2 har elbil og 3 har ladbar hybrid. I sentrum har alle som bor i gamle bygårder et kjempeproblem om de vil ha elbil fordi de ikke har lading hjemme. Det å basere seg på lading daglig på offentlige ladestasjoner frarådes til og med av elbilforeningen. Byrådet er jo en barnehage av grønne kommunister og tro på hjelp derfra er som å tro på julenissen. Kent Andersen har en flott kronikk om tankegangen til disse folka:

"Miljøpartiet de Gærne driver derfor ikke med politikk. De har gjort hovedstaden til sin personlige lekestue, hvor de eksperimenterer med samfunnet etter innfallsmetoden – slik barn gjerne gjør når voksne folk abdiserer."

https://www.document.no/2019/04/13/leketoy-til-folket/
Urquel9
14.04.2019 kl 12:16 591

Hvis det skulle innføres forbud mot bensinbiler beviser det jo bare det Trygve Hegnar har påstått i flere år, veiene reserveres for de med feite lommebøker, og de subsidieres i tillegg i hue og ræva av de rødgrønne.

Sannheten om de såkalte utslippsfrie bilene, er at de har forurenset flere tonn CO2 før de kommer på veien. For å produsere batteriene som står i en Tesla slippes det ut 17,5 tonn CO2.