Veien videre

tankardjr
JIN 13.04.2019 kl 16:19 13521

Nå er det på tide å legge disse bonuser bak seg. Jinhui har endret politikk det er helt tydelig. 2 utbytter på under 1 år viser dette. Pris bok på nivå med å stjele aksjen. Når Trump får avtalen i boks pluss en ny utbytte poltitik så kan denne dobles lett og fortsatt være billig. God påske.
Redigert 21.01.2021 kl 05:14 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
19.04.2019 kl 19:12 4840

Som nevnt, BUBBAN, du er en lystløgner.
Sist kursen var på 4 kroner var på begynnelsen av 2000 tallet et sted. I 2016 var den rett under 5 kroner, og du må gjerne vise meg kopi av at jeg har diskutert med long for 12-13 år tilbake.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
19.04.2019 kl 20:28 4815

JimJohnny!
Jeg sa 4 tallet og det var i 2016 da du og long hadde debatt om Jin.Dette veit du og hvis du har glemt så kan du be Hegnar for tigang til arkiv.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
19.04.2019 kl 21:21 4787

Noen som vet hva Long gjorde med aksjene sine i Jin han hadde ganske mange av de også husker jeg....
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
19.04.2019 kl 22:39 4754

Vel, Bubban, her ligger bevisbyrden på deg. Enten kan du avkrefte at du er en lystløgner, hvilket ikke en gang Hegnar kan hjelpe deg med.
Og for å understreke poenget mitt, så skrev du IKKE 4 tallet, men "kursen var 4 kr". Ikke uvanlig at lystløgnere roter til for seg selv.

Uansett, hva poenget ditt med å blande inn noen fantasier du har funnet på, forstår jeg ikke. Faktum er som det fremstilles av DN, at ledelsen har gravd til seg 600 millioner i bonus og lønn siste 10 år. Så kommer opsjoner og greier på toppen.
Det betyr at td. emisjonen i 2017 kunne vært unngått, samt at de hadde sluppet å selge noen av de relativt nye skipene sine tidligere.

Det hadde vært færre aksjer, mer inntjening på flere skip, og mer i utbytte til ALLE aksjonærene. Men grådigheten til ledelsen ødelegger fundamentet i selskapet.
For øvrig litt klønete å skrive dette i samme post som er rettet mot deg, dette ligger antagelig langt over en lystløgners evne til å forstå noe som helst.
Sier vel litt, når du blander sammen SDRL og bonuser i JIN.

Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
20.04.2019 kl 07:51 4677

Men Jonnycash du eide jo selv Jinhui aksjer og de bonuser de har fått dem siste årene er jo små i forhold til hva de ga seg selv i "gamle" dager. Hvis vi nå tar den artikkelen som er flere år gammel med Jinhui ledelsen som har fått 420 millioner i bonus opp mot den siste på 60 millioner kr så er allikevel 60 millioner peanøtter. Og de har betalt nå utbytte 2 ganger på meget kort tid. Det vil si selskapet setter aksjonærer mer i høysetet enn på lenge det. Sterk forbedring?
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
20.04.2019 kl 11:49 4597

Tankardjr
Ja, jeg hadde JIN aksjer fra vårparten 2018 og utover et stykke. Ble forundret over at de ikke klarte bedre tall Q3 (og Q4), hadde sett det for meg sterkere (og det hadde vel også flere). Forklaringen har man fått!
Minnes jeg ikke feil, så var det flere som hadde tro på JIN på den tiden, og det var spesielt ros for at man hadde endret stil (trodde man), ref. utbytte.

Utbytte er selvsagt bra, og selvsagt greit at de største eierne (ledelsen) da får mest. Det som er betenkelig er at e har kjøpt seg opp, med penger de har fått fra bonuser. I 2017 deltok de med ca. 100 mill. i emisjonen (korriger meg om det er feil), altså 1/6 av hva de har fått i bonuser etc.

De 420 eller 600 millionene du ref. til er betaling som har gått over flere år, ergo blir ikke 60 mill. peanutter.
Snarere tvert om, som jeg har påpekt, så er det spesielt ille at de gjør det 1. året selskapet går i pluss på lang tid, og året etter de har kjørt en større emisjon.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
20.04.2019 kl 12:18 4586

Shipping

KAN JIN BLIR SOLGT?



Siden aksjen er veldig lav priset og Jin genererer mye cash ,dette gjør Jin til en klar oppkjøp kandidat
Kommentarer?
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
20.04.2019 kl 12:34 4570

Nei Jonny cash det var vel den minste emisjonen i OSE sin historie. Fra 88 millioner aksjer til 120 millioner aksjer. Det er svært lite og ingenting vil jeg nå si. Ser man på Gogl og seadrill så ble gamle aksjonærer helt utvannet og tapte 90 prosent og oppover
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2019 kl 13:12 4552

Men det finnes vel en løsning så alle aksjonærer kan få være med, at en holder en generalforsamling og blir enige?
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
20.04.2019 kl 13:36 4538

Hva med forliksrådet?
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
20.04.2019 kl 13:38 4890

Hva er verdien av en aksje dersom det kommer et bud i disse dager eller senere på året?
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
coccoman
20.04.2019 kl 22:33 4839

Kommer vel an på budet, det. Men et skambud vil aldri bli godtatt, gutta boysen fisker billigaksjer til rundt 8 kr, så det ligger vel an til utbytte vil jeg tro? Hvorfor skal de ellers øke andelen sin! Skambillige aksjer omsettes for tiden. Aksjen bør vel snart bevege seg nordover !
Hau, hau.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
20.04.2019 kl 22:38 4838

Det er i alle tilfeller pris og bokført er lik 1 som et minimum. Men tror ikke ledelsen vil godt noe sånt. det vil si at de ikke får noe for framtiden og de får kun betalt for verdien av firmaet her og nå. Altså bokført egenkapital delt på antall aksjer. Hvis vi later som de kun får det betalt så kan vi 3 doble kursen i dag. Det er dette som er feilprisingen av selskapet. Og som ikke ligner andre selskaper på OSE. På OSE er gjennom snitt bokført egenkapital delt på kurs 2 det vil si det dobbelte av alle eiendeler minus gjeld. I Jinhui er den 0.3 eller noe sånt og har nesten alltid vært så lav.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
coccoman
21.04.2019 kl 12:06 4764

Det er vel på tide at ledelsen spør seg selv hvorfor tilliten til selskapet/aksjen er så lav på OSE. Kan det ha med lite aksjonærvennlig policy? På et eller annet tidspunkt vil det vel bli gunstig for alle at verdiene synliggjøres, bårde store langsiktige og små aksjonærer? Håper det blir i 2019 ! Pengesugerne fisker billigaksjer, men de blir ikke akkurat yngre. På tide å realiserere snart, selge seg ned og trekke seg tilbake?
Hau, hau
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
21.04.2019 kl 14:33 4730

Det at Jinhui har så lav kurs har jo også ført til at de må selge skip og ikke aksjer. Jo fordi aksjene hadde da blitt solgt langt under bokført egenkapital. Så da solgte de skip istedenfor. Det er klart at dette kan de ikke gjøre så mye av bestandig for da havnet jo selskapet uten skip. Jeg tror at Jinhui ledelsen snart ser interesse av å få opp kursen siden det selv sittet så tungt lastet både gjennom holdings og aksjer rent privat. De to utbytte betalingene er et bevis for den påstanden og jeg tror de liker dårlig det fokuset de får på de såkalte 60 millionene i bonus.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Empire
21.04.2019 kl 15:13 4702

Dette er vel ikke helt riktig og er en smule farget av troen og håpet.

Jin prøvde å unngå en emisjon ved å selge båter, men så endte de opp med å både selge båter og ha en emisjon.

Grunnen til at jin ikke ville ha en emisjon i starten var at familien ikke hadde nok kapital til å være med på emisjonen, dvs de ville ha blitt vannet ut og mistet kontroll over pengesekken sin. Dermed solgte Jin båter, som tilførte ledelsen penger, ved at de kunne hente inn bonuser ved salg. Salgene tilførte ikke det "bøkene" sa at skipene vat verdt, dermed så måtte det en driftsemisjon til for å holde hjulene i gang. Dermed kunne tilslutt jin ha en emisjon som ledelsen kunne være med på og den ble dermed gjennomført.

De som har betalt dette, er de øvrige aksjonærene, først gjennom salg av båter(tap av eiendeler) og deretter ved å la se vanne ut i en emisjon(tap av eierskap) som jin, ifølge ledelsen, ikke skulle ha, men endte opp med å ha når familien "fuck the rest off you" så seg tjent med det.

Ingen andre større og seriøse shipping selskaper valgte jin sin løsning med både salg og emisjon. De andre valgte enten eller, ikke begge deler.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
21.04.2019 kl 17:37 4662

Empire!
Emisjon var i 2017 mens bonus/lønn var i 2018.
De da kjøpte aksjer for 110 millioner kurs 8 kr.
Jinhui kommer til å stige nordover.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
21.04.2019 kl 21:44 4616

Her var det noen som misforstod totalt Jinhui ledelsen sitter på 50 prosent av aksjene de kunne selvsagt ha solgt en del av disse aksjene.Altså vektet seg ned i eget selskap men siden skipene er mer verdt en aksjene så selger man selvfølgelig skip. Emisjon er noe annet og de økte aksjekapitalen med snau 30 prosent noe som er svært lite fra 88 til 120 millioner aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
21.04.2019 kl 21:46 4613

Sagt med andre ord stålverdien av skipene er høyere enn aksjekursen med minst dobbelte av aksjekursen. Motsatt fall har jo rederne som har høyere aksje kurs en stålverdi. De kan kjøpe skip og utstede aksjer. Men nå tror jeg halvparten på forumet mister tråden her
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
21.04.2019 kl 21:49 4605

Nå er det du som roter, tankardjr.
Selskapet var i brudd med lånebetingelsene, og hadde et behov for å restrukturere. Det fikser de ikke med å selge egne aksjer.
(men det var kanskje ikke det du mente?)

En økning fra 88 til 120 millioner aksjer (og salg av skip) er selvsagt drøyt, tatt i betraktning at det hadde vært unødvendig, hadde de ikke ribbet selskapet for over 600 millioner i forkant.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Empire
21.04.2019 kl 22:25 4577

Så det var ingen skipssalg, ingen salgsprovisjon og ingen lønn til ledelsen i 2016 og 2017?

Bare i 2018?

Nei, det er tåke prat.

Men det er kanskje ikke så rart at jin kan holde på slik de gjør, når resten av eierne(dere) ikke evner å se hva som skjer eller gjøre noe med det. Frem til det skjer, så vil Jin handles med en rabatt i forhold til peers, uavhengig av hva bøkene sier om prisen på stål eller hva de tjener/taper på å drifte det stålet.

Jeg venter fortsatt i (åndeløs) spenning på svarene angående mine spørsmål i et tidligere innlegg, men har ingen forventninger om at vil komme.

Den kanskje eneste fornuftige stemmen her på denne tråden er jim johnny og jeg takker(igjen) for meg på Jin trådene, da dette ikke vil føre noe vei.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
21.04.2019 kl 23:44 4896

Empire og Jhonny Cash dere får svar fra tirsdag .
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
coccoman
22.04.2019 kl 08:11 4853

Bra diskusjon på denne tråden! Sitter igjen med et inntrykk av at JIN blir plyndret av majoritetseier uten at andre aksjeeiere evner å gjøre noe som helst. Dermed vil kursen vil være i bånn til dagens eier ligger med buken i været og nye tar over ... og de plynder da vel restene? JIN er en aksje uten framtidshåp. Sørgelige greier for oss som har trodd at selskapet ble drevet som en stor familje der alle blir tilgodesett ;O(

Jeg har etterlyst triggere, ingen har greid å komme med noen. Da er vel vare å selge dasspapiret og kjøpe noe mer aksjonærvennlig. Jeg sitter over kvartalspresentasjonen, nå er strategien å vente på neste lille oppsving og så selge så rubbel og bit..... Mr. Sui Fai er og blir kun en gårdig gribb som ikke deler med noen! Hau, hau
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
nucleus
22.04.2019 kl 09:23 4825

Veien videre.., blir vel mere shippsalg og mer emisjon!?
Når "gribber" roffer med seg 50%, av tidligere overskudd.
Utbyttepolitikken i selskapet, oppfatter jeg kun som symbolsk, for å tilfredstille? De andre aksjenærer..
Hver sin smak, hver sitt valg.. Lykke til!
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
22.04.2019 kl 10:15 4807

Jeg har svart på mange spørsmål her inne. Og jeg tror ingen skjønte hva jeg mente med å kjøpe skip og trykke opp aksjer. Det vil si ikke noe utvanning av de andre aksjonærer. Jinhui har dessverre dermed ikke noe valg enn å selge skip for å synliggjøre verdier. Men jeg er enig med dere disse 600 millioner minus en anstendig lønn til lederne burde vært betalt ned på gjeld og så kunne de hatt enda bedre gjeldsgrad for å kjøpe nye skip når markedet bedrer seg. Nå får man riktignok omtrent bare et nytt supramax skip for den summen om man klarer å få det men det er i nærheten av et nytt skip. Aksje kursen i dag gjenspeiler at markedet ikke stoler på ledelsen. Den er grei men man ser tendenser til at utbytte er i høysetet og bunusene er små historisk sett. Triggere er null bonus og at de fortsetter å betale utbytte. Dessuten så hvis det er så dårlig som noen sier her så tror jeg DNB nor markets hadde solgt sin post på 2 millioner aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
holysmoke
22.04.2019 kl 11:19 4779

Det høres ut fra noen at JIN er en emisjonsmaskin. Det kunne ikke ha vært lenger fra sannheten. Sjekk historikken. Når det kommer til salg av skip: som de aller fleste rederier har JIN et opportunistisk forhold til både salg og kjøp av skip. De siste 4-5 salgene har vært genistreker sett i forhold til rateutvikling og markedet for "godt brukte" bulkskip. Gjeld ble nedbetalt slik at gjeldsgraden i dag nærmest er på ATL. Gjennomsnittsalderen på flåten gikk ned til ca 10 år. Noe penger ble brukt på eiendom i Shanghai og Hong Kong. Kanskje ikke alles "cup of tea", men det vil gi stabile inntekter til et selskap som driver i et særdeles ustabilt marked. I tillegg har man også et opportunistisk forhold til salg av eiendommene ved en forventet prisoppgang. JIN tapte endel på finansielle investeringer i Asia i Q4, og derfor ble resultatet under forventet. Mye tyder nå på at pendelen har svingt andre veien i Q1, og at vi dermed kan få en grei overraskelse. Når det gjelder bonusene så er det ikke min og de fleste andres favorittlesing. Vi må holde fokuset og utfordre ledelsen på dette, på hva vi får igjen for dette i forhold til andre rederier. Hva et eventuelt salg av rederiet angår så tror jeg at vi kan glemme det. Kinesisk tenkemåte er langsiktig. Golden Ocean prøvde seg på midten av 2000-tallet, men fikk blankt avslag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
22.04.2019 kl 14:42 4729

Bra Holysmoke der drepte du disse folkene som har drukket gravøl etter DN sin siste artikkel om 60 millioner i bonus inkludert lønn til 2 skipssjefer
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
22.04.2019 kl 15:19 4717

Enig med deg tankardjr og bra skrevet Holysmoke!

Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
22.04.2019 kl 16:10 4704

Holy
Det er ingen her inne som har omtalt JIN som en emisjonsmaskin, etter som jeg har lest/forstått, så litt usikker på hvor du tar det fra.
Skipene du omtaler som solgt, er vel de fleste enig i var en "genistrek" og i grunn bra timet i markedet. Slik man kan forstå det du skriver, så ble gjeld nedbetalt som en følge av salgene. Gjelden ble nedbetalt som følge av emisjon, salg a skip i 2017 etc.
Det er vanskelig å si hvordan eiendomsmarkedet er i HK, men her får man sette sin lit til ledelsen. Det skal dog sies at inntekter vs. kjøp, ikke var spesielt imponerende. Formoder derfor kjøpet er gjort ut fra en forventning om generell prisstigning.

Det som hovedsak har vært diskusjonen (om man ser bort fra div. avsporinger), er i hvilke grad bonusene må anses for å være rimelige eller ikke. Når 2 stk. fra ledelsen tilraner seg (som jeg vil kalle det) halvparten av det som kunne vært et godt resultat, så sier det seg selv at aksjen ikke akkurat blir en foretrukket aksje for investorer. Det har vært rikelig kritikk rundt dette tidligere, og ledelsen hadde en mulighet for å vise at man hadde tatt dette til seg, og iverksatt endringer til alles beste.
Den gang ei...….

En gang skurk, alltid skurk!

Videre har det vært en diskusjon rundt de i overkant av 600 millionene man har tatt ut over 10 år (Ref. DN). Det er her diskusjon rundt emisjon, salg av skip etc. har vært inkludert. Hadde disse 600 millionene (minus en fornuftig bonus) vært på selskapets konto, så hadde man antagelig sluppet emisjon, salg av skip i 2017 og lignende.

Alt i alt handler dette ikke om en ledelse som styrer selskapet ut fra selskapets beste, ergo aksjonærenes beste, men kun ut fra eget ego.


Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
22.04.2019 kl 16:42 4690

Jeg er ganske så enig med deg JimJohnny. Men dette er kinesere så ingen av oss burde vel bli overrasket? At DNB Markets ikke sender signaler bekymrer meg mere, selvom jeg slett ikke er imponert over dem heller.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
holysmoke
22.04.2019 kl 16:48 4685

re Jim Johnny
Eng "emisjonsmaskin", jeg tenkte på Nucleus innlegg: "Veien videre.., blir vel mere shippsalg og mer emisjon!? "
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
coccoman
22.04.2019 kl 20:03 4631

Bra oppsummert JimJohnny, og jeg er enig. Min tillit til ledelsen er borte, engang gribb alltid gribb, konklusjonen min står ved lag. Jeg aventer Q1 og neste lille oppgang, så selger jeg meg ut. Jeg vil ikke eie en eneste aksje i et selskap jeg ikke har tillit til ledelsen. Hau, hau.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
22.04.2019 kl 20:18 4623

Så 320 millioner kroner som er gammel bonus fikk ikke deg til å miste tilliten men når de gir seg selv en mindre på stusslige 60 millioner som er inkludert lønn så mister du totalt tilliten? Det vil si dere investerer på MÅFÅ. Jeg ble også feed up at bonuser ikke har tatt slutt men de har minsket drastisk i størrelse pluss at nå skal de plutselig betale utbytte. Stor forskjell med andre ord???
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
22.04.2019 kl 21:12 4604

tankardjr
600 millioner over 10 år. Uten å ha sjekket, så antar jeg det også har variert med hvilket resultat de har levert.
Ser du det opp mot at de nå har betraktelig færre båter enn de hadde (var det opp mot 30 ca.?) og 1. året med overskudd på lang tid, så må man vel kunne anse bonusen som formidabel, og langt fra "minsket".
Vedrørende utbytte, så er jeg enig med skribenten over. Det synes som det er betalt ut, kun for å dempe kritikken rundt bonuser.

De fleste trodde nok de hadde lagt det der med bonuser på hylla, etter kritikken sist. Bonusen har altså kommet på banen nå nylig, så det blir feil å si at folk investerer på "måfå".

Om JIN er en grei investering, kan så være. Kursen kommer uansett til å stå i forhold til ledelsens grådighet, ergo aldri kunne nå sitt reelle potensial.
Eller sagt med andre ord, investorene må ta hensyn til at halvparten (minst) av overskuddet, går rett i lomma på ledelsen.

Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
22.04.2019 kl 21:23 4598

Det som JimJhonny påstår at kursen vil holde her virker som det er bare JimJhonny som handler Jinhui aksjer for mange millioner ,og det er bare han som kan påvirke aksjekurs.
Du Hau Hau du mister troen på et vendepunkt i Jinhui .What a timing.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
22.04.2019 kl 21:25 4596

Det et når flertalll er skeptisk det er da man handler og selger når flertall er optimist.
Hau Hau!
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.04.2019 kl 21:40 4583

Det var snerpete svart?
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.04.2019 kl 07:53 4514

«JINHUI: Det Hong Kong-baserte tørrlastrederiet Jinhui Shipping and Transportation har i flere år vært kjent for å være meget rundhåndet med lønns- og bonusutbetalingene til de to brødrene som er hhv toppleder og styreleder. Av årsberetningen for 2018 fremgår det at de i fjor mottok lønn, bonus og andre innberetningspliktige ytelser på 6,83 millioner dollar, likt fordelt mellom seg. Utbetalingene til de to tilsvarer 78,4 prosent av fjorårsresultatet i det børsnoterte rederiet. De totale lønnskostnadene for de 67 øvrige ansatte i Jinhui Shipping and Transportation beløp seg til knappe 4,6 millioner dollar. I femårsperioden fra 2014 til 2018 har de to mottatt tilsammen 250 millioner kroner i lønn og andre innberetningspliktige ytelser, medregnet pensjonsavsetninger. Brødrene Ng grunnla rederiet sammen i 1987 og kontrollerer 55,7% via familieselskapet . De har flere ganger tidligere overrasket aksjemarkedet med solide lønns- og bonuspakker. (Finansavisen) Aksjekursen i selskapet falt for øvrig 13 prosent i 2018 og er ned over 70 prosent siden inngangen til 2014».
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
BUBBAN
23.04.2019 kl 09:02 4484

Anbefaler Frodon til forliksrådet også.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
tankardjr
23.04.2019 kl 13:56 4449

Noen bør forfatte et brev som forteller ledelsen av hvilken guiding de har for framtiden med tanke antall skip, størrelse på bonuser og utbytte poltitik fremover. Og i dette brevet forklare at slikt er uhyre viktig i det norske aksjemarkedet med en forpliktende guiding.
Redigert 20.01.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare